Vitamin
DİYET YEMEKLER

Müsli Nedir? Nasıl Tüketilmelidir? Faydaları Nelerdir?

Çoğu zaman kahvaltıyı atlayanlardan mısınız? O zaman müsli nedir? Sorusunun cevabını çok iyi biliyor olmalısınız. Eğer bilmiyorsanız işte size müslinin kısa tanımı. Müsli; Genelde kahvaltı veya ara öğünde tercih edilen pratik olmalarının yanı sıra oldukça sağlıklı olan bir yiyecektir.

Müsli Nedir?

Çoğu zaman kahvaltıyı atlayanlardan mısınız? O zaman müsli nedir? Sorusunun cevabını çok iyi biliyor olmalısınız. Eğer bilmiyorsanız işte size müslinin kısa tanımı. Müsli; Genelde kahvaltı veya ara öğünde tercih edilen pratik olmalarının yanı sıra oldukça sağlıklı olan bir yiyecektir. İçinde tam tahıl taneleri, yulaf, kuru meyveler, kinoa veya chia gibi sağlıklı tohumlar, kuru yemişler, kuru meyveler ve özellikle yüksek lif içermesi bir çok diyet listesinin bir kaç öğününde müsliye yer ayırması sebebidir.

Müslinin Kısa Tarihi

İsviçre’de 1900’lü yıllarda keşfedilen müsli; günüzmüz de  dünyanın birçok ülkesinde sağlıklı beslenmenin bir parçası olarak tüketilmektedir. Çabuk hazırlanılabilen, besleyici değeri yüksek olan müslinin faydalarını bilimsel araştırmalar da desteklemekte çünkü müsli; sağlıklı yaşam için önemli olan tam tahıl taneleri, yulaf, kuru meyveler, sağlıklı tohumlar, kuru yemişler ve kuru meyvelerin bir arada bulunduğu kahvaltı ya da atıştırmalık olarak tüketebileceğiniz yüksek lif içeren sağlıklı öğün alternatifi.

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

Müslinin Faydaları

Haftada en az üç kere kahvaltıyı müsli ile çeşitlendirmeli ancak her gün ara öğünlerden birinde süt ya da yoğurt ile karıştırarak bu sağlıklı karışımı yemeyi ihmal etmemelisiniz. Müsli hazırlarken tarçın ile lezzetlendirebilir, taze meyvelerden muz, çilek, kivi, elma ya da ayva ile serinletici bir tat yaratabilir, keten tohumu gibi özel tohumlar ekleyerek besinsel zenginliği arttırabilirsiniz. Peki müslinin faydaları nelerdir?

Yüksek Oranda Tokluk Hissi Verir

Müsli sağlık için gerekli olan farklı diyet liflerinin en önemli doğal kaynaklarından biridir. Bu lifler müsli yedikten sonra midede krema haline gelir ve şişer. Az miktarda yenilse bile mideyi doldurmasının yanında mideyi terk edişi de çok yavaş olduğu için ilk doyum hissi hızla oluşur. İçindeki tam tahıllar veya yulafta ki lif çeşitleri fermantasyona uğrayarak asetat, bütirat ve propiyonat adlı yağ asitlerine ayrışır ve bu doygunluk sinyali için sihirli bileşiklerdir. Bu sayede az kalori ile yüksek oranda tokluk hissi verir, uzun süre tok kalma kolaylaşır. Zayıflama için kullanılan diyet listesi veya genel zayıflama listelerinde olmasının sebeplerinden dir.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Müslide bulunan tahıl taneleri, badem gibi kuru yemişler prebiyotik etki göstererek bağırsaklarınızda bağışıklığı güçlendiren yararlı bakterilerin artmasını sağlayarak hastalıklara karşı direncinizin artmasına yardımcı olur. Müslinizi eğer yoğurt ile karıştırarak tüketirseniz; yoğurdun probiyotik etkisi sayesinde antibakteriyel etkiyi 2 katına çıkarabilirsiniz. Bu antibakteriyel etki özellikle soğuk havalarda vücut direncinizin de yükselmesine fayda sağlayacaktır.

Pankreas Dostudur

Müsliyi kahvaltı ya da ara öğünlerde yediğinizde; bir kasede tam tahıl, kuru yemiş yulaf ve taze meyvelerden az miktarda eklediğinizde, bağırsaklardan karbonhidratların emilimini azaltıp kan şekerinin de hızlı ve aşırı yükselmesini kontrol altında tutmuş olursunuz. İçindeki diyet lifleri bağırsaklarda parçalandıktan sonra pankreasa insülin salgını sinyalini de hızlandırarak kan şekerinin hızlı yükselmesini önleyecek etkiye sahiptir.

Kolesterolü Düşürür

Müsli doğal kolesterol düşmanıdır. Kalbe zarar veren kötü huylu kolesterolün düşürülmesini sağlayan diyet lifleri ve polifenol adlı antioksidanlardan zengindir. Satın aldığınız müsliye ceviz parçaları eklerseniz daha hızlı kan kolesterolünüzün azalmasına yardımcı olursunuz. İçinde bulunan viskoz diyet lifleri ayrıca kolesterollerin yapısına bağlanarak vücuttan da atılmasını sağlayan sihirli besin bileşiklerinden de çok zengindir. Uygun miktarda müsli gibi rafine edilmemiş tahılları düzenli yemek kalp krizi geçirme riskini de %26 kadar azaltmaktadır.

Sindirim Sistemi Dostudur

Müsli kalori yoğunluğu düşük ve ağızda çiğneme ile yavaş yemeyi de sağlayan sağlıklı bir yiyecektir. Bu yavaş yeme müslinin yemek borusundan geçiş hızını da yavaşlatarak mideye basınç yaratacak şekilde inmesini önler ve reflü oluşumunu engeller. Yüksek lif içeriği sayesinde safra kesesinde taş oluşumunu engeller, bağırsaklarda dışkının hacminini arttırarak tüm toksik maddelerin atımını kolaylaştırır. Aynen tahıl gevreklerinde olduğu gibi müslide de bulunan çözünür ve viskoz lifler bağırsaklarda iltihaplı hastalıkların oluşmasında da kalkan gibi koruyucu etkiye sahiptir.

Yorumları Oku ve Sende Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top