DİYET

Diyet Çeşitleri

Diyet Çeşitleri

Tabiki herkese uygun bir diyet var. Diyet çeşitleri arasından sizin beslenmenize en yakın olan diyeti seçmeniz çok rahat uygulayabilmenizi sağlayacaktır.

Diyet çeşitleri farklı içeriklerin olduğu, farklı zaman dilimlerinde farklı gıda önerilerinin olduğu listeleri içeriyor. Hepsinde farklı bir zayıflama önerisi söz konusu. Ancak zayıflamanın temeli alınan kalorinin verilen kaloriden daha az olması yatar. Yani aldığınız kalori verdiğinizden az olursa otomatik olarak kilo vermeye başlayacaksınız ve kişinin kilo vermesi kolaylaşacaktır. Dilerseniz direkt olarak sizin için uygun olan bir diyet üzerinden hareket ederek, kısa sürede zayıflayabilirsiniz.

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

Diyet Çeşitleri

İşte bilinen diyet listesi örneklerinden bir kaç tanesi. Kendiniz için uygun olan diyeti ercih edebilirsiniz.

Murat Topoğlu Diyeti

Adını sıkça duyduğunuz Murat Topoğlu diyetini uygulayarak zayıflayan çok sayıda insan var. Peki, nedir Murat Topoğlu Diyeti Nasıl yapılır? Bir haftada üç kilo vermenizi sağlayacak olan bu diyeti nasıl yapacaksınız? Merak ettiğiniz soruların yanıtı veriliyor.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Diyetin en önemli kriteri, zayıflamayı hızlandıracak olan çaydır. Çay tüketiminin istendiği şekilde olması, kalori verilmesini arttıracak. Bunun için metabolizmayı hızlandıracak olan bu çayın tüketimini sağlayarak, hızla zayıflayabilirsiniz. Çay içeriği; bir adet kabuk tarçın, 5 adet çekirdek kakule, 3 adet karanfil, 1 tatlı kaşığı bal, 5 bardak su ile çayın yapılabilir. Verilenlerin suyun içinde kaynatılması ile çayın demlenmesi sağlanacaktır. Limon ile bu çayı tüketebilirsiniz.

Atkins Diyeti

2 haftada 7 kilo vermek ister misiniz? Atkins diyeti en önemli özelliği, kısa sürede çok fazla kilo vermeyi mümkün kılıyor olmasıdır. Bu diyette tüketebileceğiniz ve yasaklanmış olan yiyecekler verilmiştir. Buna dikkat ederek zayıflayabilirsiniz.

Tüketilmesinde sakınca olmayan besinler;

  • Tam yağlı süt, kaşar peyniri, krem peynir, beyaz peynir, krema
  • Tavuk eti, sığır eti, pastırma ve sucuk
  • Yumurta, ceviz, vadem, zeytinyağı, avokado yağı
  • Ispanak, brokoli, patlıcan, biber, fasulye, pırasa, enginar, kabak, domates

Gibi gıdaların tüketilmesi yasak değildir.

Tüketilmesi yasak olan besinler;

  • Nohut, mercimek, kuru fasulye, buğday, pirinç, çavdar
  • Kanola yağı, soya ve mısırözü yağı
  • Şekerli içecekler, meyve suyu, dondurma, kek, şekerleme
  • Muz, elma, portakal, armut, üzüm, incir

Gibi gıdaların tüketilmesi yasak olacak.

Dukan Diyeti

Bilinen diyetler arasında dukan diyeti var. Bu diyete uygun hareket etmeniz durumunda bir haftada 5 kilo vermek hedefleniyor. Diyet listenizin belirlenmiş olan gıdalarına göre hareket etmeniz durumunda kısa süre içinde kilo verebilirsiniz.

  • Atak Evresi (1 – 7 gün): Dukan diyetinin ilk aşaması yedi günlük süreden oluşur. Atak evresidir ve diyete sınırsız yağsız protein ve 1.5 kaşık yulaf ile başlanır.
  • Seyir Evresi (1 – 12 ay): Bir gün yağsız proteinler, günde 2 yemek kaşığı olmak üzere yulaf yiyerek devam ettirilir. Nişasta bulunmayan sebzeler ile diyete devam edilir.
  • Güçlendirme Evresi (değişken): Sınırsız yağsız protein ve sebzelerin olduğu, bazı yağlar ve karbonhidratlar ile diyet devam ettirilir. Haftada sadece bir gün olmak üzere protein ve 2.5 yemek kaşığı yulaf kepeği yenir.
  • Koruma Evresi (belirsiz): Temel konsolidasyon aşaması kurallarına uyarak hareket etmeniz yeterlidir. Kilonuza göre bazı kuralların gevşetilmesi söz konusudur. Yulaf ezmesinin 3 kaşığa çıkarılması mümkün olabilir.

Karatay Diyeti

Uzun süre gündemde olan diyetler arasında Karatay diyeti var. Bu diyette dikkat etmeniz gereken önemli hususlar arasında, 3 öğün şartının olması var. Ne daha az, ne daha fazla bu şekilde zayıflamak üzere hareket edeceksiniz. Ayrıca öğünlere tam acıkmadan geçmek de önemli. Buna dikkat etmeniz durumunda kolay şekilde zayıflamanızın mümkün olduğunu söyleyebiliriz.

Zengin bir kahvaltı ile başlayan diyetin her günü programlı şekilde sunulur. Diyet sadece kilo vermeyi değil, aynı zamanda sağlıklı şekilde beslenmenin olmasını da sağlar. Uygulama aşamasında zorlanmayacağınızı düşündüğünüz bu diyeti yapabilirsiniz.

Weight Watchers Diyeti

Diyet belirlenmiş olan puanlar üzerinden yapılıyor. Weight watchers diyeti ile puanlara göre hareket ederek, kilo verebilirsiniz. Vücut ağırlığı 68 ya da daha az olan kişi için günlük puan 20 olarak belirlenmiş. 68 – 78 kilo arası 22 puan, 79 – 90 kilo arası 24 puan, 91 – 100 kilo 26 puan, 101 – 112 kg 28 puan şeklinde ilerliyor. Bu şekilde puan üzerinden zayıflamanın olması, diyetin yapılması söz konusu oluyor.

Alkali Beslenme

Ph dengesine göre beslenme dendiğinde akıllara alkali beslenme geliyor. Aslında sağlıklı beslenmenin olması için mutlaka alkali beslenmeye göre hareket etmemiz şart. Vücut dengesinin sağlanması açısından kişinin Ph dengesine göre gıda tüketimini yapması önemlidir. 7.35 vücudun ortalama pH dengesi olduğundan, alınan besinlerin de buna uygun şekilde alınarak, sağlıklı beslenmenin olması sağlanabilir.

Akdeniz Diyeti

Akdeniz diyeti dendiğinde akla ilk gelen, elbette bu diyetin doğru uygulanması ile 2 haftada 8 kilo verilmesi yatıyor. Sağlıklı ve doğal beslenmenin öncüsü olacak olan diyet ile kısa süre içinde fazla kilolarınızdan kurtulmanız mümkün. Sebze ağırlıklı bir beslenme ile zayıflarım diyenler için son derece uygundur.

İsveç Diyeti

İsveç diyeti gün gün programlanmıştır. Güne her zaman bir fincan kahve ile başlayacaksınız. Sonrasında ise kızarmış ekmek yemeniz mümkün oluyor. İsveç diyeti ile bir küp kesme şeker yeme hakkınızın olduğu günler var. Şeker ihtiyacınızı da bu şeklide karşılamanıza olanak tanınıyor.

Paleo Diyet

Paleo diyet türünde tam gıdalı tahıllar yasaktır. İşlenmemiş bakliyat tüketilmemesine dikkat edilir. Tohumlu sıvı yağlar da aynı şekilde yasak olacak. Yumurta ve doğal süt ürünleri de yememek gerekiyor. Bu şeklide bir program ile beslenme yapılıyor.

Ender Saraç Diyeti

15 günlük bir programla oluşturulmuştur. Ender Saraç diyeti ile zayıflamak istiyorum diyen kişiler verilmiş olan bu 15 gün programına göre hareket etmeli. 15 gün içinde vücudunuzda büyük oranda değişim fark etmeniz hedeflenir.

Şeyda Coşkun Diyeti

3 günde 4 kilo zayıflatan diyen dendiğinde Şeyda Coşkun diyeti akıllara geliyor. Detayları öğrenerek, bu diyeti uygulayarak zayıflayabilirsiniz. Doğru bir uygulama ile fazla kilolardan kurtulmak mümkün olabilir.

Protelan Diyeti

Diyet türleri arasında öne çıkan protelan diyeti ile de zayıflayabilirsiniz. Detayları inceleyerek, uygulamanın düzenli olmasına dikkat ederek zayıflayabilirsiniz. Fazla kilolarınızdan kurtulmak bu diyet ile mümkündür.

Unutmayın yukarıdaki diyet çeşitleri en çok bilinen diyet

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top