OMEGA

Omega 3

Omega 3

Omega 3

Omega 3, balık yağı en önemli ve vücudumuz tarafından üretilmeyen, dışarıdan almamamız gereken bir yağ asididir. Omega 3 yağ asidi hücre, kas, sinir ve tüm organlarımız açısından çok önemli olan kritik bir besindir. Hücrelerin yaşamı ve onarımı açısından mutlaka Omega 3 balık yağı alınmalıdır.

Omega 3, balık yağı en önemli ve vücudumuz tarafından üretilmeyen, dışarıdan almamamız gereken bir yağ asididir. Omega 3 yağ asidi hücre, kas, sinir ve tüm organlarımız açısından çok önemli olan kritik bir besindir. Hücrelerin yaşamı ve onarımı açısından mutlaka Omega 3 balık yağı alınmalıdır.

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

Tarihsel olarak baktığımızda Omega 3 balık yağı son 100 yılda insanlar tarafından % 80 oranında alımı azalmıştır. Omega 3 balık yağının faydaları 1972 yılından itibaren Dr. Bang ve Dyerberg tarafından yapılan çalışmalar hız kazanmış ve kolesterol LDL ve Trigliserid seviyelerini düşürdüğünü kanıtlamıştır. Vücudumuz için elzem olan OMEGA 3 EPA ve OMEGA 3 DHA birçok balık yağında bulunmasına rağmen OMEGA 3 ALA birçok bitki yağında bulunur.

Omega 3’ün faydaları saymakla bitmez. Kalp hastalıklarından depresyona, bebek gelişiminden astıma kadar birçok hastalıkta inanılmaz ve çok önemli bir besin takviyesidir. Eğer yeterli DHA alamazsak göz hastalıkları başlar. Özellikle keskin görmemizi sağlayan Gözün makula tabakasının bozulmasını önler. Gözün makulası bozulursa keskin görmemiz bozulur ve gece körlüklerine neden olur. Gözümüzün retinasında %60 DHA vardır. Ayrıca Beynimizin %60’ı yağdır. Bununda %40’ı DHA dır. Bebeklerde beynin gelişimi Omega 3 ‘e buna bağlıdır. Çocuk beyin yapısının gelişmesini 5-6 yaşlarında tamamlar. Eğer anne veya bireyler yeterli balık tüketmiyorsa Omega 3 eczane ’den alınıp kullanılmalıdır. Anneler balık ye hafızan çalışsın kelimesini hep söylerler. Boşuna söylenmemiştir bu söz. Akıl, hafıza ve bellek sağılığı için çok önemlidir. Omega 3 satın alırken içinde PCB’s (Poli klorlu Bifenil =zararlı organik bileşenler ) olmaması gerekir.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Omega 3 fiyatları markadan markaya değişmektedir. En iyi Omega 3 balık yağı Trigliserid formda ve içinde yüksek EPA ve DHA olması gereklidir. Omega 3 satın almadan önce içindeki EPA ve DHA’nın 1000 mg olmasına dikkat edilmelidir. Yani en iyi Omega 3 Günlük doz olarak 1000 mg ile 1.500 mg arası olmalıdır. EPA 20 karbon atomu içerirken DHA 22 karbon atomu içerir. Omega 3 balık yağı bunların ikisini de içerir ve uzun zincirli doymamış yağ asitleri kategorisindedir.

Vücudunuzun ürettiği Dopamin sentezini artırır. Dopamin beynimiz için en önemli salgılardan biridir. Ayrıca; Omega 3 EPA ve DHA Akıl sağılığımızı korur. Sıkıntı ve Üzüntümüzü gideren Serotonin salgılanmasını sağlar. Oregon Sağlık ve Bilim Üniversitesinde yapılan bir çalışmada çocuklarda gelişebilen dikkat bozukluğu ve hiper aktivitesinde oldukça etkili olduğu gösterilmiştir.

Bilimsel çalışmalar Omega 3 balık yağının Kalp krizini önlediğini göstermiştir. Omega 3 balık yağı ile yapılan bu çalışma 1982 başlamış ve 11 yıl sürmüştür. JAMA dergisinde1998 yılında da yayınlanmıştır. ("Fish consumption and risk of sudden cardiac death.".)

  • Trigliserid formda olmalı, Ester formda olmamalı
  • Günlük doz 1.000-1.500 mg olmalı
  • Omega 3 balık yağı içinde ağır metallerin olmadığına dair belgelerin olup olmadığı da kontrol edilmelidir (Civa, Arsenik, Kadmiyum vs)

Günlük Omega 3 Alımı Ne Kadar Olmalıdır?

Doktorunuz aksini söylemedikçe, günlük alınması gereken Omega 3 miktarı yetişkinlerde 1000-1500mg olmalıdır. FDA (Amerikan İlaç ve Gıda Birliği) Omega 3 balık yağının günlük 3.000 mg dan fazlasının alınmamasını belirtmiştir.

Kan pıhtılaşmasını önleyen Kumadin, aspirin, plavix, advil, brufen gibi ilaçlar alınırken dikkatli kullanılmasını önermiştir. Bu durumda vücutta kanamalar artabilir.

Omega 3 balık yağı; 3 temel yağ asidinden oluşmuştur. Aynı zamanda N-3 yağ asitleri olarak da bilinir, çoklu doymamış yağ asitleridir (PUFA). Uzun zincirli Omega 3 yağ asitleri, eikozapentaenoik asit (EPA) ve dokosaheksaenoik asit (DHA) olarak bilinir. Bir de bitki yağlarında bulunan bir diğer Omega 3 yağı da ALA olarak bilinir.

İnsan sağlığını Doymuş yağ asitleri (margarin, tereyağı, krema, kırmızı et gibi) olumsuz etkilerken, doymamış yağ asitleri olumlu etkiler. Çünkü doymuş yağ asitleri kanımızdaki kolesterolü ve trigliserid’i yükseltirken, doymamış yağ asitleri (Omega 3 balık yağı gibi) kolesterol ve trigliserid’i düşürür.

Kolesterol vücudumuzun doğal bir maddesidir. Kolesterol ’ün %75 kanda bulunur. Vücudumundaki kolesterol karaciğer tarafından üretilmektedir. Vücudumuzda üretilenin dışında %25 kolesterol ise dışardan yediğimiz yiyeceklerden alınır. Kolesterol hücre zarlarını korur ve birçok hormon sentezinde rol alır. Kolesterol ‘ün seviyesi çok önemlidir. Seviyesi artarsa damar cidarlarını bozmaya ve buralarda pıhtı birikimine neden olur. LDL dediğimiz kolesterol kötü kolesteroldür. Dolayısıyla fazlalığı damar cidarlarını bozup o bölgede toplanmaya başlar. Buna kanda bulunan alyuvarlarda eşlik ettiğinde damar çapını darlaştırır. Bu durumda Kalp krizi ve beyine pıhtı atmasıyla sonuçlanır. LDL’nin kandaki seviyesi en fazla 100 mg/dl olmalıdır. Buna mukabil HDL ise iyi kolesteroldür. Kandaki seviyesi 60 mg/dl nin üzerinde olması LDL nin aksine damarlarda pıhtı birikimini önler. HDL’nin %40 ve altı olması pıhtılaşmayı artırır. Trigliserid seviyesinin de 150 mg/dl’nin altında olması gerekir.

Omega 3 Başlıca;
• OMEGA 3 ALA Alfa Linolenik asit (Çoklu doymamış yağ asidi)(Bitki yağlarında olur)
• OMEGA 3 EPA Eikozapentaenoik asit (Çoklu doymamış yağ asidi)
• OMEGA 3 DHA Dokosaheksaenoik asit (Çoklu doymamış yağ asidi)

EPA ve DHA açısından en zengin kaynak soğuk sularda yaşayan Alaska somon balığıdır. Omega 3 balık hapı; Omega 3’ün faydalı olması açısından soğuk sıkma (Cold press) olmalıdır.

Vücudumuz çok az miktarda dışardan alınan ALA’yı EPA ve DHA ya çevirir. Yalnız bu vücut için yeterli değildir. Bu durumda Omega 3  kullanılması yararlıdır.

Omega 3'ün Faydaları

  • Beyin ve eklem fonksiyonunu güçlendirir.
  • Depresyonda oldukça etkilidir.
  • Dopamin ve Serotonin seviyesini artırdığı için saldırganlığı azalttığı bilinmektedir.
  • Kanser riskini azaltabilir. (Özellikle göğüs, akciğer, yumurtalık ve kalın bağırsak kanserleri için)
  • Kalp hastalıklarında yardımcıdır.
  • Kalpteki ritim bozukluklarında etkilidir.
  • Tansiyon düşmesini sağlar.
  • Ateroskleroz dediğimiz damar sertliklerinde oldukça faydalıdır. Damar iç çeperinde plak oluşumunu engeller.
  • Bağışıklık sistemini korur.
  • Göz retinası, deri ve sperm hücrelerinin yapısında bulunur. Göz kurumasını ve makula hastalıklarını önler. Glokom hastalığında da etkilidir. Hindistan’da 2015 yılında sürekli bilgisayar kullanan 456 kişilerde göz kurumasını önlediği ispat edilmiştir.
  • Trigliserid, LDL, kolesterolün düşmesine yardımcı olur.
  • HDL (iyi kolesterol) seviyesini artırır.
  • Tip 2 şeker hastalığında oldukça etkilidir.
  • İltihaplarda çok etkilidir.
  • Sporcuların kas yapımında yağ kaybı ile ilgili yararlar sağlar.
  • Hafızayı ve belleği güçlendirir. Demans(Bunama) ve Alzheimer’da etkilidir.
  • Kan pıhtılaşmasını kontrol etmek ve beyin zarlarını oluşturmaktan sorumludur.
  • Artrit ve artrozlarda çok etkilidir.
  • Ani ölümü azaltır.
  • Lupus, Psoriazis (Sedef) ve egzama gibi deri hastalıklarını kontrol etmeye yardımcı olur.
  • Sperm kalitesini artırır.
  • Romatoid artritte oldukça etkilidir. Buradaki enflamasyon, ödemi, eklem tutukluğunu azaltır.
  • En önemli besin takviyesidir.

Omega 3 Nerelerde Bulunur?

EPA ve DHA:
Anne sütünde bol miktarda DHA vardır. Ayrıca; Yabani somon balığı, Ringa balığı, hamsi balığı, uskumru balığı, kedi balığı, tuna balığı, sardalye balığı, kürek balığı ve diğer yağlı balıklar, kril yağı, yengeç, karides, ıstakoz, midye, istiridye, Morina balığı karaciğeri yağı, algea yağı

ALA
Bazı tohum ve Yapraklı sebzeler de ceviz yağı, keten tohumu yağı, soya fasulyesi yağı reyhan, soğan, ıspanak, Brokoli, Brüksel lahanası, kanola yağı, Chia tohumu yağı, Ispanak) Tofu, yoğurt ve yumurta da vardır.

Dolayısıyla Psikiyatristler, Kadın Doğum Uzmanları, kardiyologlar, Dahiliye uzmanları, Onkologlar, Dermatologlar, Ortopedistler, Romatologlar, Endokrin uzmanları, Göz doktorları Kulak Burun ve Boğaz Doktorları En iyi Omega 3 haplarını tavsiye etmektedirler.

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top