Vitamin
VİTAMİN

B6 Vitamini (Pridoksin)

B6 Vitamini (Pridoksin)

B6 Vitamini Nedir ?

B6 vitamini nedir ? Diye merak ediyorsanız Bilinen diğer adı “Pridoksin” olan, vücudun sayısız biyolojik fonksiyonunda çok önemli rol oynayan, B grubu vitaminleri arasında yer alan ve suda çözünen bir organik bileşiktir.

Formül: C8H11NO3
IUPAC numarası: 4,5-Bis(hydroxymethyl)-2-methylpyridin-3-ol
Molar kütle: 169,18 g/mol
Erime noktası: 159 °C
İçinde çözündüğü madde: Su
ChEBI Kimliği: 16709

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

B6 Vitamini Özellikleri

B6 vitamini özellikleri aşağıdaki gibidir:

  • Suda çözünen bir vitamin olduğu için yağda çözülen vitaminlere göre çok daha kısa sürede vücuttan atılır.
  • Vücutta depolanmadan idrar ile birlikte dışarı atılan bir vitamindir.
  • Pridoksal 5 – fosfat, pridoksamin, pridioksal gibi türevlere sahip olan bir vitamindir.
  • Özellikle kan akışı ve hareket gibi vücut fonksiyonlarını düzenleyici etkisi ile ön plana çıkan bir vitamindir.
  • Bu vitamine duyulan ihtiyaç yaşa, cinsiyete, kilo gibi faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Ancak gebelik, emzirme gibi dönemlerde ihtiyaç artacaktır.

B6 Vitamininin Faydaları

  • Kalp ve Damar Hastalıkları Riskini Azaltır
  • Beyin Gelişimini Destekler
  • Mutluluk Hormonu Salgılanmasını Tetikler
  • Kansızlığa Karşı Savaşır
  • Eklem ve İskelet Sistemini Destekler
  • Regl Sancılarını Azaltır
  • Astım Ataklarını Azaltır
  • Mide Bulantısını Azaltır
  • Böbrek Taşı Oluşumunu Önler
  • Uykuyu Düzenlemeye Yardımcı Olur

Kalp Damar Hastalıkları

Kan damarlarını koruyucu özellik gösteren ve böylelikle dolaşım sisteminin düzenlenmesini sağlayan bir organik bileşiktir. B6, Omega 3 gibi tansiyon ve kolesterolü düşürür aynı zamanda kalp ve damar hastalıkları oluşma riskini azaltır.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Beyin Gelişimi

Beyin gelişimini destekleyen ve beynin işlevlerini gerçekleştirmesine yardımcı olan bir vitamindir. Özellikle hafıza ile ilgili problemlerin giderilmesinde aktif olarak rol oynayan B6 Alzheimer tedavisinde de etkilidir.

Mutluluk Hormonu

Ruh halinin iyileştirilmesini, depresif moddan çıkılmasını sağlayan B6 seratonin ve norepinefrin hormonlarının üretilmesini sağlayarak konsantrasyonunuzu arttırmanızı ve stresinizi azaltmakta size yardımcı olmaktadır.

Kansızlık

Hemoglobinin oluşmasında önemli rol oynayan B6 anemi belirtilerinin azalmasına yardımcı olmaktadır.

Eklem ve İskelet Sistemi

B6 vitamini romatoid artrit gibi eklem iltihaplanması sonucu oluşan rahatsızlıkların belirtilerinin önlenmesinde ve yine bu rahatsızlıklar sonucu meydana gelen ağrıların azalmasında önemli rol oynamaktadır.

Regl Sancıları

Beyinde ağrı yönetiminden sorumlu plan nörotransmitterler üzerinde oldukça etkili olan B6 adet öncesi semptomların ve adete bağlı olarak gelişen ağrıların azalmasını sağlamaktadır.

Astım Atakları

Astım ataklarını azaltan B6 yine bu ataklar esnasında oluşan hırıltıların oluşmasını önleyerek atakları daha hafif atlatma konusunda astım hastalarına yardımcı olmaktadır.

Mide Bulantısı

Bu vitaminin yararları arasında hamilelik sırasında oluşan mide bulantılarını azaltıcı özellik göstermesi de yer almaktadır. Gebelikte oluşan mide bulantılarının önüne geçmek için B6 kullanabilirsiniz.

Böbrek Taşı Oluşumu

Magnezyum ile birlikte alındığı takdirde böbrek taşı oluşumunu engelleme konusunda sizlere yardımcı olan bir organik bileşiktir.

Uykuyu Düzeni

Uyku düzenlenmesinde melatonin hormonu aktif olarak rol oynayan bir hormondur. B6 bu hormonun sentezlenmesinde görevli olduğu için uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

B6 Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

B6 tüketilmesi gereken miktarda tüketilmez ya da vücutta yeteri miktarda emilmezse B6 vitamini eksikliği ve buna bağlı olarak vücutta birtakım semptomlar görülebilir. Bu semptomlar aşağıdaki gibidir:

  • Psikolojik Gelgitler Yaşanması
  • Kas Ağrıları, Sürekli Yorgunluk
  • Beyin ve Sinir Sisteminde Görülen Rahatsızlıklar
  • Kilo Kaybı
  • Kalp ve Damar Rahatsızlığı Riskinin Artması
  • Eklem Rahatsızlıkları

Psikolojik Gelgitler Yaşanması

Depresyona yatkınlık, duygu durum bozuklukları, ansiyete ve sinirlilik gibi psikolojik problemlerin yaşanması en sık karşılaşılan semptomlardır.

Kas Ağrıları, Sürekli Yorgunluk

Sürekli yorgunluk, enerji düşüklüğü, kas ağrıları, adet ağrısının artması ve anemi gibi sorunlar görülebilir.

Beyin ve Sinir Sisteminde Görülen Rahatsızlıklar

Migrenin pek çok nedeni olsa da B6 eksikliği de migren ve kronik baş ağrısına neden olabilir. Bu bulguların yanı sıra nöropsikiyatrik bozukluklar da ağrıya eşlik edebilir. Aynı zamanda beyin ve sinir fonksiyonlarının yerine getirilememesinden kaynaklanan hafıza zayıflığı ve uyku düzensizlikleri de gözlemlenebilir.

Kilo Kaybı

B6 eksikliği belirtileri arasında iştahsızlık ve iştahsızlığa bağlı zayıflama da görülmektedir. Kilo kaybına özellikle sürekli yorgun hissetme ve baş ağrısı da eşlik ediyorsa B6 eksikliğinin bu semptomlara neden olması olası olacaktır.

Kalp ve Damar Rahatsızlığı Riskinin Artması

Kalp ve kalp damarlarının fonksiyonlarını yerine getirmesine yardımcı olan bir vitamin olduğu için eksikliği söz konusu olduğunda kalp hastalığı ve damar rahatsızlıkları görülebilir.

Eklem Rahatsızlıkları

Eklem ve iskelet sistemini destekleyen bir vitamindir ve eksikliği durumunda romatoid artrit rahatsızlığı ve diğer iskelet sistemi rahatsızlıkları gözlemlenebilir.

B6 Vitamini İçeren Besinler

B6 içeren pek çok besin kaynağı bulunmaktadır. Ancak bazı besinler diğer besinlere göre çok daha fazla oranda içermektedir. B6 vitamini içeren besinler aşağıdaki gibidir:

  • Fındık
  • Kepekli tahıllar
  • Balık
  • Kurutulmuş baharatlar
  • Ay çiçeği ve susam
  • Antep fıstığı
  • Ciğer
  • Sarımsak

Günlük B6 Vitamini İhtiyacı

B6 vitaminin günlük olarak ne kadar alınması gerektiği kişinin yaşına, cinsiyetine göre değişim göstermektedir. Aşağıda günlük B6 tüketimi konusunda sizlere yardımcı olacak bilgiler sunuyoruz:

  • 0 – 6 ay arası bebeklerin günlük olarak 0,3 mg B6 alması gerekir.
  • 1 – 8 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,5 – 0,6 mg B6 alması gerekir.
  • 4-16 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,6 – 1 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 14-18 yaş grubundaki erkek ve kadınlarda günlük olarak 1,2 – 1,3 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 19 – 50 yaş grubunda yer alan kadınların ve erkeklerin günlük olarak 1.3 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 51 yaş üstü kadınların günlük olarak 1,5 mg B6 alması gerekir.
  • 51 yaş üstü erkeklerin günlük olarak 1,7 mg B6 alması gerekir.
  • Hamile kadınların günlük olarak 1,9 mg B6 alması gerekir.
  • Emziren kadınların günlük olarak 2 mg B6 alması gerekir.

Bu oranlarda B6 vitamini kullanımı gerçekleştirirseniz organizmanız uyum içerisinde ve dengeli bir şekilde çalışacaktır ve B6 vitaminin düzenli olarak alınması sizi bu vitaminin eksikliği halinde görülecek rahatsızlıklardan koruyacaktır.

Yorumları Oku ve Sende Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top