VİTAMİN

B6 Vitamini (Pridoksin)

B6 Vitamini (Pridoksin)

B6 vitamini ile ilgili merak ettiğiniz B6 vitamini faydaları, B6 vitamini bulunan besinler, B6 vitamini eksikliği sonucu görülebilecek rahatsızlıkları sizinle paylaştık.

B6 Vitamini Nedir?

B6 vitamini nedir diye merak ediyorsanız B6 vitamini pridoksin olarak da bilinmekte olup vücudun sayısız biyolojik fonksiyonunda çok önemli rol oynayan, B grubu vitaminleri arasında yer alan ve suda çözünen bir organik bileşiktir.

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

B6 Vitamini Özellikleri

B6 vitamini özellikleri aşağıdaki gibidir:

  • Suda çözünen bir vitamin olduğu için yağda çözülen vitaminlere göre çok daha kısa sürede vücuttan atılır.
  • Vücutta depolanmadan idrar ile birlikte dışarı atılan bir vitamindir.
  • Pridoksal 5 – fosfat, pridoksamin, pridioksal gibi türevlere sahip olan bir vitamindir.
  • Özellikle kan akışı ve hareket gibi vücut fonksiyonlarını düzenleyici etkisi ile ön plana çıkan bir vitamindir.
  • Bu vitamine duyulan ihtiyaç yaşa, cinsiyete, kilo gibi faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Ancak gebelik, emzirme gibi dönemlerde bu vitamine duyulan ihtiyaç artacaktır.

Naturbes Vitasmin, içinde 43 farklı vitamin, mineral ve antioksidan bulunur.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

B6 Vitamini Faydaları

B6 vitamini faydaları aşağıdaki gibidir:

  • Kalp ve Damar Hastalıkları Riskini Azaltır

B6 vitamini kan damarlarını koruyucu özellik gösteren ve böylelikle dolaşım sisteminin düzenlenmesini sağlayan bir organik bileşiktir. B6 vitamini tansiyon ve kolesterolü düşürür aynı zamanda kalp ve damar hastalıkları oluşma riskini azaltır.

  • Beyin Gelişimini Destekler

B6 vitamini beyin gelişimini destekleyen ve beynin işlevlerini gerçekleştirmesine yardımcı olan bir vitamindir. Özellikle hafıza ile ilgili problemlerin giderilmesinde aktif olarak rol oynayan B6 vitamini Alzheimer tedavisinde de etkilidir.

  • Mutluluk Hormonu Salgılanmasını Tetikler

Ruh halinin iyileştirilmesini, depresif moddan çıkılmasını sağlayan B6 vitamini seratonin ve norepinefrin hormonlarının üretilmesini sağlayarak konsantrasyonunuzu arttırmanızı ve stesinizi azaltmakta size yardımcı olmaktadır.

  • Kansızlığa Karşı Savaşır

Hemoglobinin oluşmasında önemli rol oynayan B6 vitamini anemi belirtilerinin azalmasına yardımcı olmaktadır.

  • Eklem ve İskelet Sistemini Destekler

B6 vitamini romatoid artrit gibi eklem iltihaplanması sonucu oluşan rahatsızlıkların belirtilerinin önlenmesinde ve yine bu rahatsızlıklar sonucu meydana gelen ağrıların azalmasında önemli rol oynamaktadır.

  • Regl Sancılarını Azaltır

Beyinde ağrı yönetiminden sorumlu plan nörotransmitterler üzerinde oldukça etkili olan B6 vitamini adet öncesi semptomların ve adete bağlı olarak gelişen ağrıların azalmasını sağlamaktadır.

  • Astım Ataklarını Azaltır

Astım ataklarını azaltan B6 vitamini yine bu ataklar esnasında oluşan hırıltıların oluşmasını önleyerek atakları daha hafif atlatma konusunda astım hastalarına yardımcı olmaktadır.

  • Mide Bulantısını Azaltır

B6 vitamini yararları arasında hamilelik sırasında oluşan mide bulantılarını azaltıcı özellik göstermesi de yer almaktadır. Gebelikte oluşan mide bulantılarının önüne geçmek için B6 vitamini kullanabilirsiniz.

  • Böbrek Taşı Oluşumunu Önler

Magnezyum ile birlikte alındığı takdirde B6 vitamini böbrek taşı oluşumunu engellemeniz konusunda sizlere yardımcı olan bir organik bileşiktir.

  • Uykuyu Düzenlemeye Yardımcı Olur

Uyku düzenlenmesinde melatonin hormonu aktif olarak rol oynayan bir hormondur. B6 vitamini bu hormonun sentezlenmesinde görevli olduğu için uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

B6 Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

B6 vitamini tüketilmesi gereken miktarda tüketilmez ya da B6 vitamini vücutta yeteri miktarda emilmezse B6 vitamini eksikliğine bağlı olarak vücutta birtakım semptomlar görülebilir. Bu semptomlar aşağıdaki gibidir:

  • Psikolojik Gelgitler Yaşanması

B6 vitaminin eksikliği durumunda depresyona yatkınlık, duygu durum bozuklukları, ansiyete ve sinirlilik gibi psikolojik problemlerin yaşanması en sık karşılaşılan semptomlardır.

  • Kas Ağrıları, Sürekli Yorgunluk

B6 vitamini eksikliğinde sürekli yorgunluk, enerji düşüklüğü, kas ağrıları, adet ağrısının artması ve anemi gibi sorunlar görülebilir.

  • Beyin ve Sinir Sisteminde Görülen Rahatsızlıklar

Migrenin pek çok nedeni olsa da B6 vitamin eksikliği de migren ve kronik baş ağrısına neden olabilir. Bu bulguların yanı sıra nöropsikiyatrik bozukluklar da ağrıya eşlik edebilir. Aynı zamanda beyin ve sinir fonksiyonlarının yerine getirilememesinden kaynaklanan hafıza zayıflığı ve uyku düzensizlikleri de gözlemlenebilir.

  • Kilo Kaybı

B6 vitamini eksikliği belirtileri arasında iştahsızlık ve iştahsızlığa bağlı kilo kaybı da görülmektedir. Kilo kaybına özellikle sürekli yorgun hissetme ve baş ağrısı da eşlik ediyorsa B6 vitamini eksikliğinin bu semptomlara neden olması olası olacaktır.

  • Kalp ve Damar Rahatsızlığı Riskinin Artması

B6 vitamini kalbi ve kalp damarlarının fonksiyonlarını yerine getirmesine yardımcı olan bir vitamin olduğu için eksikliği söz konusu olduğunda kalp hastalığı ve damar rahatsızlıkları görülebilir.

  • Eklem Rahatsızlıkları

Eklem ve iskelet sistemini destekleyen bir vitamin olan B6 vitaminin eksikliği durumunda romatoid artrit rahatsızlığı ve diğer iskelet sistemi rahatsızlıkları gözlemlenebilir.

B6 Vitamini İçeren Besinler Hangileridir?

B6 içeren pek çok besin kaynağı bulunmaktadır. Ancak bazı besinler diğer besinlere göre çok daha fazla oranda B6 vitamini içermektedir. B6 vitamini içeren besinler aşağıdaki gibidir:

  • Fındık
  • Kepekli tahıllar
  • Balık
  • Kurutulmuş baharatlar
  • Ay çiçeği ve susam
  • Antep fıstığı
  • Ciğer
  • Sarımsak

Günlük Ne Kadar B6 Vitamini Tüketilmeli?

B6 vitaminin günlük olarak ne kadar alınması gerektiği kişinin yaşına, cinsiyetine göre değişim göstermektedir. Aşağıda günlük B6 tüketimi konusunda sizlere yardımcı olacak bilgiler sunuyoruz:

  • 0 – 6 ay arası bebeklerin günlük olarak 0,3 mg B6 vitamini alması gerekir.
  • 1 - 8 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,5 – 0,6 mg B6 vitamini alması gerekir.
  • 4-16 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,6 – 1 mg B6 vitamini alması gerekmektedir.
  • 14-18 yaş grubundaki erkek ve kadınlarda günlük olarak 1,2 – 1,3 mg B6 vitamini alması gerekmektedir.
  • 19 – 50 yaş grubunda yer alan kadınların ve erkeklerin günlük olarak 1.3 mg B6 vitamini alması gerekmektedir.
  • 51 yaş üstü kadınların günlük olarak 1,5 mg B6 vitamini alması gerekir.
  • 51 yaş üstü erkeklerin günlük olarak 1,7 mg B6 vitamini alması gerekir.
  • Hamile kadınların günlük olarak 1,9 mg B6 vitamini alması gerekir.
  • Emziren kadınların günlük olarak 2 mg B6 vitamini alması gerekir.

Bu oranlarda B6 vitamini kullanımı gerçekleştirirseniz organizmanız uyum içerisinde ve dengeli bir şekilde çalışacaktır ve B6 vitaminin düzenli olarak alınması sizi bu vitaminin eksikliği halinde görülecek rahatsızlıklardan koruyacaktır.

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top