Connect with us

ZAYIFLAMA

Açlığı Azaltan Öneriler

Published

on

Açlığı Azaltan Öneriler

Açlığı Azaltan Öneriler

Yemekten yeni kalkmanıza, üstelik tıka basa yemenize rağmen kendinizi bir anda aç mı hissediyorsunuz? Ne yesem acaba diye dolaplarımı karıştırıyorsunuz? Sürekli canınız poğaça börek mi istiyor? Merak etmeyin bu bir çok kişinin yaşadığı ortak bir sorun ve biraz azimle üstesinden gelebilirsiniz. Bir çok kişinin ortak sorunu olan bu açlık krizi denilen olayın temelinde düzensiz beslenme gelmektedir. Düzensiz beslenmenin yarattığı kan şekeri dalgalanmasını engelleyebilmek için öncelikle beslenmenizi düzene sokmanız gerekiyor. Bu tabi ki bir anda olabilecek bir şey değildir ama en azından aşağıdaki açlığı azaltan öneriler ile kilo verme yolunda ilerleme sağlayabilirsiniz.

  • Güne kahvaltı ile başlamak
  • Kahvaltıda pinoleik asit almak
  • Palmiye ve yulaf yağı
  • Sebze tüketimi
  • Yemeklerden önce greyfurt
  • Yemeğe çorba ile başlama
  • Mate çayı
  • Çok çiğneme ve yavaş yeme

Güne Kahvaltıyla Başlayın

Güne kahvaltı ile başlamak, sabahları karın düz olur. Bu yüzden çoğu kişi sabah kahvaltısını atlamakta sakınca görmez. Ancak öğlene doğru açlık tırmanışa geçer ve insanlar bu açlık yüzünden normalden daha fazla yiyecek tüketirler. Bu sebeple sabahları yarım saatinizi kahvaltıya ayırmak, özellikle yumurta,sebze ve lifli gıdalar tüketmek gün içinde size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Örneğin kepekli tahıl yiyebilirsiniz.

Pinoleik Asit Sabahları İşe Yarıyor

Çam fıstığının içinde bulunan özel bir tür oleik asit, tekli doymamış bir yağ olduğundan, bağırsaklarda tokluk hormonlarını çalıştırıyor. Çam fıstığının içinde %20 oranında pinoleik asit bulunuyor. Kahvaltıda tüketeceğiniz müsli içine hafif tepeleme bir yemek kaşığı çam fıstığı katabilirsiniz.

Doygunluk Hormonlarını Etkinleştirin

Palmiye ve yulaf yağının bileşimi de tokluk hormonlarının salgılanmasını sağlıyor. %25 oranında ekstra kalori tasarrufu yapıyorsunuz! Bu yağ bileşimi, bazı yoğurt markalarının içinde bulunuyor veya eczaneden almak da mümkündür.

Sebze Kuralı

Tabağınızın yarısını çiğ veya pişmiş sebzeyle doldurun. Sebzeler, içerdiği lifler sayesinde uzun süre tokluk hissi verir. Patates, şehriye, pilav gibi ilaveler eklerken dikkatli olun. Fazla kullanımları kan şekerinizin aniden yükselmesine neden olur.

Önce Çorba

Yemeklerden önce bir tabak çorba içmek açlığı bastırır, mideyi doldurur ve ana yemekten en az %33 kalori tasarrufu yapmanızı sağlar. Özellikle et suyu gibi çorbaları tercih edebilirsiniz. Kremalı çorbalardan uzak durmak fazla kilolar açısından faydalı olacaktır.

Yemeklerden Önce Yarım Greyfurt

Greyfurtta bulunan acı maddeler iştahı azaltır, kan şekerini düzenler, fazla ensülin salgılanmasını önler. Yemeklerden önce mevsiminde yarım greyfurt veya greyfurt suyu tüketmeye çalışarak açlık hissinizi azaltabilir iştahınızı bir nebzede olsa düşürebilirsiniz.

Mate Çayı İçin

Karnınız acıktığında mutlaka bir fincan mate çayı için. İçinde bulunan acı maddeler açlığı frenlerken, kafein yağ yakma aktivitesini hızlandıracak, kalyum maddesi de su toplanmasını önleyecektir. İçmeden önce çay poşetini 5 dakika sıcak suyun içinde bekletin.

Yavaş Yiyin

Sadece yavaş yiyenler gerçekten doyduklarını hissedebilirler. Bir başka önemli nokta da çiğnemeye yeterince zaman ayırmak. Böylece tokluk hissini veren enzimler çiğneme esnasında harekete geçebilirler. Ana kuralınız şu olsun: bir yemeğin başında en az 20 dakika oturun. Ayrıca yemek yerken dikkatinizi başka yere vermeyin.

İlginizi Çekebilir: Diyet Listesi

65 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
1 Yorum

1 Comment

  1. diyetuzmani

    8 Haziran 2019 at 07:23

    Çok başarılı bir içerik olmuş emeğinize sağlık.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ZAYIFLAMA

Kilo Vermenin İpuçları

Kilolarınızdan kurtulmak ve kilo vermenin ipuçlarını öğrenmek için her şey hazırladığımız kilo vermenin ipuçları adlı listemizde…

Published

on

Kilo Vermenin İpuçları

Kilo Vermenin Sırları Hakkında Her Şey

Kilo vermenin ipuçları ile ilgili pek çok yalan dolan bilgi mevcuttur ve bu bilgiler genellikle size bir şeyler satmak ve ilaçlar kullandırmak üzerinedir. Kilo vermenin ipuçları sanıldığından kolaydır muhtemelen günlük yaşamınızda dikkatinizden kaçan şeylerdir. İnsanlar kilo vermenin ipuçlarını pahalı zayıflama ürünlerinde aramak yerine hazırladığımız listeye bakabilir işte kilo vermenin sırları hakkında her şey.

1. İçme Suyu, Özellikle Yemeklerden Önce

Kilo vermenin ipuçları listesinde ilk sırada İçme suyunun kilo kaybına yardımcı olabileceği iddia edilir bu doğru olabilir. İçme suyu, 1-1,5 saatlik bir süre içinde metabolizmayı% 24–30 oranında artırabilir ve birkaç kalori daha yakmanıza yardımcı olur. Bir çalışma, yemeklerden yaklaşık yarım saat önce yarım litre su içmenin, diyetisyenlerin suyu içmeyenlere kıyasla daha az kalori tüketmesine ve% 44 daha fazla kilo vermesine yardımcı olduğunu gösterdi.

İlginizi Çekebilir: Metabolizmayı Hızlandıran Besinler

2. Kahvaltıda Yumurta Yemek

Kahvaltıda yumurta yemek  kilo vermenize yardımcı olmak da dahil olmak üzere her türlü faydaya sahip olabilir. Yumurta yemek ihtiyacınız olan besinleri sağlamaya yardımcı olmaktadır. Araştırmalar, tahıl bazlı bir kahvaltının yumurta ile değiştirilmesinin önümüzdeki 36 saat boyunca daha az kalori almanıza ve daha fazla kilo ve vücut yağı kaybetmenize yardımcı olabileceğini gösteriyor. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan yumurtayı sevmiyor yemiyorsanız, sorun değil. Kahvaltı için herhangi bir kaliteli protein kaynağı tüketilebilir.

3. Kahve İçmek

Kahve günümüzde çok fazla tüketilmektedir kalitesiz kahveler zararlı olduğundan kahvenin faydalarının ne olduğu bilinmemektedir ancak, Kaliteli kahve antioksidanlarla sahiptir ve çok sayıda sağlıklı besinlere sahip olabilir. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan kahve içmek araştırmacıların çalışmalarında, kahve içindeki kafeinin metabolizmayı % 3-11 oranında artırabildiğini ve yağ yakımını% 10-29’a kadar artırabildiğini gösteriyor. Kahvenize bir avuç şeker veya yüksek kalorili başka malzemeler eklenmediğinden emin olun. Bu, tüm faydaları tamamen ortadan kaldıracaktır.

Kahvenin Faydaları

  • Kahve içmek daha dinç hissettirir.
  • Kahve metabolizmayı hızlandırır.
  • Kahve Dikkat dağınıklığını önlüyor.

4. Yeşil Çay İçmek

Kahve gibi, yeşil çayın da birçok kilo vermenin ipuçları vardır, bunlardan biri kilo kaybıdır. Yeşil çay az miktarda kafein içermesine rağmen, yağ yakımını arttırmak için kafein ile sinerjik olarak çalıştığına inanılan kateşinler adı verilen güçlü antioksidanlarla yüklüdür. Kanıtlar karışık olmasına rağmen, birçok çalışma yeşil çayın (bir içecek veya yeşil çay ekstresi takviyesi olarak) kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir.

5. Aralıklı Oruç Tutmak

Aralıklı oruç, Kilo vermenin ipuçları arasında insanların oruç ve yemek dönemleri arasında dolaştığı popüler bir yeme düzenidir. Kısa süreli çalışmalar, aralıklı açlığın kilo kaybı için sürekli kalori kısıtlaması kadar etkili olduğunu göstermektedir. Ek olarak, tipik olarak düşük kalorili diyetlerle ilişkili kas kütlesi kaybını azaltabilir. Bununla birlikte, daha güçlü iddialarda bulunulmadan önce daha kaliteli çalışmalara ihtiyaç vardır

6. Şekeri Kesin

Şeker, modern diyetin en kötü bileşenlerinden biridir. Çoğu insan çok fazla tüketir . Araştırmalar, şeker (ve yüksek fruktozlu mısır şurubu) tüketiminin, artan obezite riski ile birlikte tip 2 diyabet ve kalp hastılığı ile ilişkilendirilebilir. Kilo vermek istiyorsanız, ilave şekeri kesin. Etiketleri okuduğunuzdan emin olun, çünkü sağlıklı yiyecekler bile şekerli olabilir.

8. Daha Az Rafine Karbonhidrat Yiyin

Rafine karbonhidratlar, lifli, besleyici kısımlarından sıyrılmış şeker ve tahılları içerir. Bunlar beyaz ekmek ve makarna içerir. Kilo vermenin ipuçları araştırmacılar tarafından araştırılmıştır, rafine karbonhidratların kan şekerini hızla artırabildiğini, birkaç saat sonra açlığa, isteklere ve yiyecek alımının artmasına neden olabileceğini gösteriyor. Rafine karbonhidrat yemek, obezite ile güçlü bir şekilde bağlantılıdır. Karbonhidrat yiyecekseniz, doğal lifleriyle yediğinizden emin olun.

9. Düşük Karbonhidrat Diyeti Uygulayın

Karbonhidrat kısıtlamasının tüm avantajlarından yararlanmak istiyorsanız, o zaman sonuna kadar gitmeyi ve düşük karbonhidrat diyetine bağlı kalmayı düşünün. Kilo vermenin ipuçları çok sayıda çalışmada, böyle bir rejimin sağlığınızı iyileştirirken aynı zamanda standart az yağlı bir diyetin 2-3 katı kadar kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir

Karbonhidrat Diyeti İlginizi Çekebilir

10. Küçük Tabakta Yiyin

Bazı kişilerin otomatik olarak daha az kalori almasına yardımcı olmak için daha küçük tabaklar kullanıldıkları gösterilmiştir. Ancak, Tabak boyutu etkisinin herkesi etkilediği görülmemektedir. Fazla kilolu olanlar daha fazla etkilenmiş gibi görünüyor.

11. Acıktığınızda Abur Cuburlar dan Kaçının

Sağlıklı yiyecekleri yakınlarda tutmak, aşırı aç kalırsanız sağlıksız bir şey yemenizi önlemeye yardımcı olabilir. Kolayca taşınabilir ve hazırlanması kolay atıştırmalıklar arasında bütün meyveler, fındık, bebek havuç, yoğurt ve haşlanmış yumurta bulunur. Sağlıksız yiyecekleri yemek hem kolay ve daha keyifli bundan uzak durmak ve kilo vermenin ipuçları listesine uymak için her zaman yanınızda sağlıklı yiyecekler bulundurmaktan sakın vazgeçmeyin.

12. Daha Fazla Lif Yiyin

Kilo kaybı için genellikle lif önerilir. Kanıtlar karışık olsa da, bazı çalışmalar fiberin (özellikle viskoz elyaf ) tokluğu artırabildiğini ve uzun vadede kilonuzu kontrol etmenize yardımcı olabileceğini göstermektedir. lif ve benzeri sağlıklı tohumları yemek için hazırladığımız Yemeniz Gereken Tohumlar listemiz ilginizi çekebilir.

13. Uyku Düzeni

Uyku düzeni pek çok insanın hayatında değeri azdır, ancak sağlıklı beslenme ve egzersiz kadar önemli olabilir. Kilo vermenin ipuçları neler olduğu konusunda çalışmalar, çocuklarda% 89 ve yetişkinlerde% 55 artmış obezite riskine bağlı olduğundan, zayıf uykunun obezite için en güçlü risk faktörlerinden biri olduğunu göstermektedir. Uyku düzeniniz konusunda sorun yaşıyorsanız uyku getiren çayları deneyebilirsiniz sağlıklı ve keyifli bir içecek ile uykunuzu düzene sokabilirsiniz.

14. Sebze ve Meyvelerle Beslenin

Sebzeler ve meyveler, kilo kaybı için etkili kılan çeşitli özelliklere sahiptir. Az kalori içerirler, ancak çok fazla lif içerirler. Yüksek su içerikleri, onlara düşük enerji yoğunluğu vererek çok doldurmalarını sağlar. Araştırmalar, sebze ve meyve yiyen insanların daha az tartma eğiliminde olduğunu gösteriyor. Bu yiyecekler de çok besleyicidir, bu nedenle onları yemek sağlığınız için önemlidir.

Sağlıklı Meyveler Nelerdir Öğrenmek için Yazımız ilginiz ilginizini çekebilir

15. Daha Fazla Protein Yiyin

Protein, kilo vermek için en önemli besindir . Bir Yeme yüksek protein diyeti günde 80-100 kalori metabolizmayı artırmak için gösterilmiştir ederken diyeti bırakmış günde tıraş 441 kalori. Bir çalışma, protein olarak günlük kalorilerin% 25’inin yemek hakkında yiyecekler hakkındaki obsesif düşünceleri% 60 oranında azaltırken gece yarısı atıştırma arzusunu yarıya indirdiğini gösterdi. Diyetinize sadece protein eklemek kilo vermenin en kolay ve etkili yollarından biridir.

16. Gıda Bağımlılığınızı Yenin

Son zamanlarda yapılan bir araştırma, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki insanların% 19,9’unun gıda bağımlılığı kriterlerini karşıladığını bulmuştur. Eğer aşırı açlık hissediyor ve ne kadar çok denerseniz deneyin, yemeğinizi engellemiyor gibi görünüyorsanız, bağımlılığınız olabilir. Bu durumda, profesyonel yardım alın . Önce gıda bağımlılığıyla mücadele etmeden kilo vermeye çalışmak imkansızdır.

Kilo Almanın Sebepleri Adlı Yazımız İlginizi Çekebilir

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/26-evidence-based-weight-loss-tips#section21

 

164 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 2.3 / 5. Oy Sayısı: 3

Devamını Göster

Popüler Makaleler