OMEGA

Omega 9

Omega 9

Omega 9 Nedir?

Omega 9, omega-3 ve omega-6 yağ asitleri kadar bilinmeyen bir tekli doymamış omega yağ asitidir. Diğer omegalar ile kıyaslandığından en büyük özelliği vücut tarafından üretilebilmesidir. Vücudumuzun omega-3 ve omega-6 yağ asitlerine ihtiyacı vardır ama onları yapamaz, bu yüzden "temel" olarak adlandırılırlar ve onları mutlaka dışardan almamız gerekir. Omega-9 yağları ise "temel olmayan" olarak tanımlanır, çünkü vücudumuz yediğimiz diğer şeylerden omega 9 sentezleyebilir. Bilinen ana omega-9 kaynakları, zeytinyağı, kanola yağı, yer fıstığı yağı ve ayçiçek yağında bulunan oleik asittir. Omega-9, LDL ("kötü") kolesterolü düşürmeye ve HDL ("iyi") kolesterolü yükseltmeye yardımcı olarak sağlığa yararlı olabilir. Ayrıca kan şekerini kontrol etmede de rol oynayabilirler.

Omega 9 tekli doymamış yağlı asitleridir. Omega 9 yağlı asitleri vücut tarafından da üretilir. En yaygın Omega 9;

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

  • Oleik asit (OA), Tekli doymamış yağ asidi
  • Eikosatrienoik asit. (ETE)
  • Erusik asittir. (EA)
Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

Omega 9'un Faydaları Nelerdir?

Omega-9 tüketildiğinde üretildiğinde kalbe, beyne ve genel sağlığa yarar. İşte omega 9'un sağlığınıza üç önemli faydası.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Kardiyovasküler Hastalık ve İnme Riski

Araştırmalar omega-9 yağ asitlerinin kardiyovasküler hastalık ve inme riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermiştir. Omega-9, kalp sağlığına faydalıdır çünkü omega-9'ların HDL kolesterolünü (iyi kolesterol) arttırdığı ve LDL kolesterolünü (kötü kolesterol) azalttığı gösterilmiştir. Bu, kalp krizlerinin ve felçlerinin nedenlerinden biri olarak bildiğimiz arterlerdeki plak birikimini önlemeye yardımcı olabilir.

Örneğin kanola yağı, tekli doymamış yağ oranı düşük, doymuş yağ oranı düşüktür ve sıfır trans yağlıdır, ancak GDO olmayan kanola yağı elde etmek gerçekten zordur. Diğer iyi omega-9'lar avokado ve bademlerdir. Aslında, ABD Gıda ve İlaç İdaresi, sağlıklı yağların günlük alımının doymamış yağ içeriğine bağlı olarak koroner kalp hastalığı riskini azaltabileceğini ileri süren bir Nitelikli Sağlık İddiasını onayladı. Bununla birlikte, günlük olarak ne kadar aldığınızı da kontrol etmenizi önerir.

Öfkeyi Azaltıp, Ruh Halini Düzenleme

Omega-9 yağ asitleri, enerjiyi artırmaya, öfkeyi azaltmaya ve ruh halinizi geliştirmeye yardımcı olabilir. Amerikan Journal of Clinical Nutrition'da yayınlanan bir klinik çalışma, "doymuş yağ asitlerinin, Batı diyetindeki tekli doymamış yağ asitlerine oranının düşürülmesinin, fiziksel aktiviteyi ve kullanılan enerji miktarını etkileyip etkilemeyeceğine karar vermiştir. Fiziksel aktivite ve duygudurum değişiklikleri çalışmaları, yediğimiz yağ türünün bilişsel işlevi değiştirebileceği anlamına gelebilir."

Çalışma, oleik asit kullanımının artmış fiziksel aktivite, daha fazla enerji ve hatta daha az öfke ile ilişkili olduğu sonucuna varmıştır. O zaman yorgun ve sinirlisiniz, enerji seviyelerini omega-9 ile güçlendirmek isteyebilirsiniz, çünkü omega-9 faydaları ruh halinize ve enerji seviyenize iyi gelir.

Alzheimer

Erucik asit, hardal yağı gibi yağlarda bulunan tekli doymamış bir omega-9 yağ asididir. Çalışmalar , adrenal bezleri, omuriliği ve sinir sistemini etkileyen ciddi bir genetik bozukluk olan X'e bağlı adrenolökodistrofi (ALD) hastalarının beyinlerinde çok uzun zincirli yağ asitlerinin birikimini normalleştirebileceğini göstermektedir.

Normal naif farelerde hafıza performansı, Farmakoloji, Biyokimya ve Davranış'ta yayınlanan bir çalışmada test edildi; bu, erüsik asidin Alzheimer hastalığı gibi bilişsel kusurlarla ilişkili hastalıklar için terapötik bir ajan olabileceğini gösterdi . (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26780350) Bu, hafıza geliştirme ve gelişmiş bilişsel işlevi omega-9 yararları listesine ekleyebileceğiniz anlamına gelir.

  • Kardiyovasküler hastalık riskini azaltmaya yardımcı olabilir
  • Enerji artırmaya yardımcı olur
  • Alzheimer hastalığı olanları destekler
  • LDL’yi düşürmeye yardımcı olur
  • Bağışıklık sistemini geliştirir
  • Yüksek tansiyonu düşürdü
  • Enflamasyonu azaltır

Omega-9 Oranı Yüksek Gıdalar

Omega-9 yağları ayrıca sebze ve tohum yağlarının yanı sıra fındık ve tohumlarda da yaygındır. Omega-9'lar için gerekli olmayan alım önerileri yoktur, çünkü bunlar esas değildir.

Aşağıdaki gıdaların 100 gramında omega-9'ların miktarı:

  • Zeytinyağı: 83 gram
  • Kaju fıstığı yağı: 73 gram
  • Badem yağı: 70 gram
  • Avokado yağı: 60 gram
  • Fıstık yağı: 47 gram
  • Badem: 30 gram
  • Kaju fıstığı: 24 gram
  • Ceviz: 9 gram

Omega 9 Nerelerde Bulunur?

Sızma zeytinyağı, fındık, et, avokado yağı, ayçiçeği yağı, kanola yağı, fındık, Antep fıstığı, badem, susam yağı, ceviz, tuna balığı, chia tohumu

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top