Vitamin
SAĞLIKLI YAŞAM

Odaklanmayı Artıracak Besinler

Odaklanmayı Artıracak Besinler Nelerdir ?

Odaklanmayı artıracak besinler nelerdir ? Biliyor musunuz bu yiyeceklerinizi doğru seçerseniz günlük yaşamınıza odaklanmanız hem sizin için faydalı olacaktır hemde sağlıklı bir yaşam için doğru besleneceksiniz. İşte odaklanmanızı artıracak besinler.

Odaklanmayı Artıracak Besinler Nelerdir ?

Odaklanmayı artıracak besinler nelerdir ? Biliyor musunuz bu yiyeceklerinizi doğru seçerseniz günlük yaşamınıza odaklanmanız hem sizin için faydalı olacaktır hemde sağlıklı bir yaşam için doğru besleneceksiniz. Yediğiniz besinler gerçekten size yararlı mı?  Yaşlandıkça vücudumuzun bizimle birlikte yaşlandığını inkar etmek mümkün değil. İyi bir haber, günlük beslenmenize akıllı yiyecekler ve içecekler eklerseniz, sağlıklı bir beyin sürdürme şansınızı arttıracaksınız…

Odaklanmayı Arttıracak Besinler

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

  • Kafein
  • Şeker
  • Kahvaltı
  • Balık
  • Çikolata
  • Fındık
  • Avokado
  • Tahıllar
  • Yaban Mersini
  • Omega 3

Şimdi hep birlikte bu besinleri inceleyelim

Kafein

Kafein, IQ’yu artırmak veya sizi daha akıllı yapmak için kahveden daha sihirli bir şey yoktur ve kafein gibi bazı maddeler size enerji verebilir, konsantre olmanıza yardımcı olabilir. Kahve, çikolata, enerji içecekleri ve bazı ilaçlarda bulunan kafein kısa vadeli etkilerine rağmen odaklandırıcı bir etki verir. Yalnız dikkat etmeniz gerekir çünkü kafein odaklanmayı arttırıp, canlandırırken fazla kafein alımı rahatsız edebilir. Diğer yandan bağımlılık yaptığıda bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

Şeker

Şeker, beyninizin tercih ettiği enerji kaynağıdır ancak bahsettiğimiz şeker sofra şekeri değildir. Vücudunuzun yediği şekerler ve karbonhidratlarla işlemesi gereken glikozdur. Bu nedenle bir meyve suyunun hafızanızın hızlanmasına ve zihinsel yeteneğine kısa süreli bir destek sağlayabilirsiniz. Hazır gıdalarda kullanılan şekerler, son zamanlarda şekersiz olan satılan ama tat için kullanılan stevia gibi maddeler ihtiyacımız olan şeker değildir. Diğer yandan şeker kullanımında mutlaka dikkatli olunmasında fayda vardır. Çünkü fazla şeker kullanımlarda sağlık sorunlarına yol açabilir.

Kahvaltı

Özellikle büyük şehirlerde maalesef hafta içi oturup güzel bir kahvaltı yapma imkanı oldukça düşüktür. Fakat güne kahvaltıyla başlamak sağlıklı bir yaşam için oldukça önemlidir. Bilimsel çalışmalar kahvaltı yapmanın kısa süreli belleği ve dikkati artırabileceği yönünde bulgular bulmuştur. Örneğin kahvaltı yapan öğrenciler, yapmayanlardan daha iyi performans gösterme eğilimindedir. Peki beyin sağlığı için kahvaltıda neler tüketmeye çalışmalıyız. Araştırmacılar beyin-yakıt listesinin tepesindeki yiyecekler arasında yüksek lifli kepekli tahıllar, süt ürünleri ve meyveleri göstermektedir. Kahvaltıda dikkat edilmesi gereken bir diğer konu fazla yemekten kaçınmak, onun yerine daha konsantre yüksek kalorili olmayan kahvaltı yapılmasını önermektedir.

Balık

Balık, beyin gelişimi ve beyin sağlığı için önemli proteinlerin kaynağı olan Omega 3 ‘ü en çok içeren besinlerden biridir. Omega 3 denilen balık yağları beyin için oldukça önemlidir. Düzenli olarak balık yemek, düşük demans, felç riskleri ve daha yavaş zihinsel gerileme ile ilişkilendirilmiştir; Ayrıca, özellikle yaşlandıkça belleği arttırmada hayati bir rol oynayabilirler. Bu sebeple eğer balık yeme imkanınız yoksa eczaneden Naturbes Omega gibi alacağınız kaliteli gıda takviyelerini kullanabilirsiniz.

Beyin ve kalp sağlığı için haftada iki porsiyon balık yenilmesi tavsiye edilmektedir. Omega 3’ün faydalarından bazıları

  • Omega 3 odaklanmanıza yardımcı olur.
  • Beyin ve eklem fonksiyonunu güçlendirir.
  • Depresyonda oldukça etkilidir.
  • Dopamin ve Serotonin seviyesini artırdığı için saldırganlığı azalttığı bilinmektedir.
  • Kanser riskini azaltabilir. (Özellikle göğüs, akciğer, yumurtalık ve kalın bağırsak kanserleri için)
  • Kalp hastalıklarında yardımcıdır.
  • Kalpteki ritim bozukluklarında etkilidir.
  • Tansiyon düşmesini sağlar.
  • Ateroskleroz dediğimiz damar sertliklerinde oldukça faydalıdır. Damar iç çeperinde plak oluşumunu engeller.
  • Bağışıklık sistemini korur.

Çikolata ve Fındık

Çikolata ve Fındık, tohumlar, bazı çalışmalarda yaşlandıkça daha az bilişsel gerileme ile bağlantılı olan antioksidan E vitamini için iyi kaynaklardır. Bitter çikolata ayrıca diğer güçlü antioksidan özelliklere sahiptir ve odağı artırabilen kafein gibi doğal uyarıcılar içerir.

Minimum kalori, yağ veya şeker ile ihtiyacınız olan tüm avantajları elde etmek için günde biraz fındık ve bitter çikolatanın tadını çıkarın.

Avokado ve Tahıllar

Avokado ve tahıllar Vücuttaki her şey organların kan akışına, özellikle de kalbe ve beyine bağlıdır. Kepekli tahıllarda ve avokado gibi meyvelerde yüksek olan bir diyet kalp hastalığı riskini azaltabilir ve kötü kolesterolü azaltabilir. Bu, plak birikmesi riskini azaltır ve kan akışını arttırır ve beyin hücrelerini ateşlemenin basit ve lezzetli bir yolunu sunar.

Patlamış mısır ve buğday gibi kepekli tahıllar da diyet lifi ve E vitaminine katkıda bulunur. Avokadolar yağ olsa da, sağlıklı kan akışına yardımcı olan sizin için iyi, tekli doymamış yağdır.

Yaban Mersini

Yaban Mersini, İnsanlarda yapılan araştırmalar yaban mersinin beynin hızlı kararlar vermesinin neden olduğu zararlardan korunmasına yardımcı olabileceğini ve Alzheimer hastalığı veya demans gibi yaşa bağlı koşulların etkilerini azaltabileceğini göstermektedir. Araştırmalar ayrıca yaban mersini bakımından zengin diyetlerin yaşlanma sıçanlarının hem öğrenmesini hem de kas fonksiyonunu iyileştirdiğini ve zihinsel olarak daha genç sıçanlara eşit hale getirildiğini gösteriyor.

Yorumları Oku ve Sende Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top