Connect with us

ZAYIFLAMA

Sağlıklı Zayıflama

Sağlıklı Zayıflamak mı istiyorsunuz sağlığınıza dikkat edip hemde istenmeyen kilolarınızdan kurtulmak için hazırladığımız sağlıklı zayıflama listemiz tamda size göre

Sağlıklı Zayıflama

Sağlıklı Zayıflama

Sağlıklı Zayıflama Yaz geldi. Bir çok bayan bikini, elbise şort derken formda görünmenin telaşına düştü. Yaz aylarında ince ve fit görünmeyi düşünen pek çok kişiinternet üzerinden sağlıklı zayıflama yöntemlerini araştırmaya başladı. Peki, sağlıklı zayıflama yöntemleri nelerdir?

Kahvaltılara Dikkat Edin

Sağlıklı Zayıflama, Akşam yemeği ile kahvaltı arasında 12 saatlik bir fark bulunuyor. Kahvaltı yapmamanız durumunda bu süre17 saate kadar çıkabiliyor. Uzun süreli açlık, metabolizma hızını azaltmaya başlar. Bu da kilo alımına neden olur. Bu yüzden uyandığınız zaman mutlakabir saat içerisinde kahvaltınızı yapın. Kahvaltı atlanmaması gereken bir öğündür.. Kahvaltınızda dengeli oranda besin gruplarını tüketmeye özen gösterin. Yeterli miktarda karbonhidrat,protein ve yağa yer verin. Sağlıklı yağları tercih edin. Poğaça, börek, beyaz ekmek terine tam tahıllı ürünler tüketmeye özen gösterin (böbrek hastalığınız yoksa).

SAĞLIK ÇALIŞANLARINDAN YARARLANIN

Diyetisyen kontrolünde sağlıklı bir zayıflama programı yapmak mümkündür. İnternet diyetleri, şok diyetler, aç kalmak,zayıflama çayları, zayıflama hapları, karbonhidratı kesmek size sağlıklı bir zayıflama sağlamaz, aksine ciddi anlamda sağlığınıza zarar verebilirsiniz. Sağlıklı zayıflamada amaç ideal kilonuzda olmanız ve bunu korumanızdır. Bu da ideal bir beslenme düzeni ile mümkündür. Sağlığınıza zarar vermeden kilo vermek için komşunuzdan duyduğunuz, internetten gördüğünüz bilgiler yerine bir diyetisyene başvurmalısınız.

Yeme Hızını Ayarlayın

Sağlıklı Zayıflama için Yemeklerinizi daha uzun sürede ve yavaş yemeye dikkat edin. Böyle yaptığınız zaman çiğneme kaslarınız çalışır, sindirim sisteminiz besine hazırlanır, bunun sonucunda doygunluk hissi ortaya çıkar ve ekstradan besin tüketimi de ortadan kalkar.

Dengeli Öğünler Oluşturun

Sağlıklı Zayıflama için Dengeli, sağlıklı, iyi bir yaşam için dengeli, sağlıklı, iyi bir beslenme gerekir. Öğünlerimizi atlaadığımız zaman sonraki öğünde daha fazla yiyecek tüketiyoruz. Bu nedenle gerektiğinden fazla enerjiyi bir öğünde alabiliyoruz. Düzenli öğünlerin yapılması, vücut çalışma hızını dengeli hale getirir. Öğünlerinizin yeterli olmasına, aşırıya kaçmamasına veya ihtiyacınızdan az miktarda olmamasına özen gösteriniz. Yeterli ve dengeli beslenmek için beslenme danışmanlıgı alabilirsiniz.

Atıştırmalarınızı Ölçülü Yapın

Küçük gibi görünse de atıştırmalarınızı gözden kaçırmamanız gerekir. Çikolata ve cips gibi yüksek yağ oranına sahip atıştırmaları tüketmeyin. Ayrıca ceviz, fındık, badem ve kuru meyvelerin porsiyonlarına da dikkat edin. Atıştırmalıklarınızı günde 3 kereyi geçmeyecek şekilde ayarlayınız.

Porsiyonlara Dikkat Edin

Kalıcı zayıflama için yemek yerken porsiyon kontrolüne dikkat etmelisiniz. Bu yüzden sizin için belirlenen porsiyonları doğru şekilde hazırlayın. İdeal porsiyon kontrolü için küçük tabaklar kullanmalısınız.Kilo vermek içinekmek tüketimine dikkat edin. Belirli miktarda tüketin ve tam tahıllı ekmek tercih edin.

Yumurta Tüketin

Yumurta beslenmenizdeki ana protein kaynağı olmalıdır çünkü anne sütünden sonra en değerli besin olarak yumurta gelmektedir. Kahvaltıda yumurta yemek uzun süreli tok kalmanızı sağlar. Bu sayede gün içerisinde daha az kalori alırsınız. Yumurta kilo vermenizin yanında yağ oranınızın azalmasına yardımcı olur. Bilinenin aksine yumurta, kolesterol düzeyinize olumsuz bie etki sağlamaz (bir sağlık probleminiz yok ise). Hatta yumurta kötü kolesterol (LDL) düzeyini etkilemezken, iyi kolesterol (HDL) düzeyinde artış göstermektedir. Yumurta günlük beslenme yolu ile almamız gereken kolesterol miktarını aşmaz, bir adet orta boy yumurta yaklaşık 230 mg kolesterol içeriyor. Her besinde olduğu gibi yumurtayıda ihtiyacınıza uygun ve doğru pişirme tekniği ile tüketmelisiniz.

Yoğurt Ve Kefir Kullanımı

Yoğurt ve kefir probiyotik besinlerden bir tanesidir.Tüketildiğinde sağlık dağıtan bu ürünler ayrıca incelme konusunda da sizlere destek sağlar. Vücutta enerji kullanımının düzenlenmesine yardımcı olan yoğurt ve kefir bağırsak hareketlerinin de artmasına yardımcı olur. Yoğurt ve kefir gibi probiyotik besinlerin yanında meyvelerden yani prebiyotiklerdende yararlanmak önemlidir.

Lifli Gıdalara Dikkat Edin

Posa yapısına sahip gıdalar doygunluk hissi verir ve acıkmanızı önler. Buğday ve çavdar ekmeği, sebzeler vekuru baklagiller, yulaf  lif açısından zenginyiyeceklerdir.

Şekerden Uzak Durun

Sağlıklı Zayıflama için Şeker ve tatlandırıcılar kilo aldıranyiyecekler arasındadır. Bununla beraber diyabet, kalp rahatsızlıkları ve diğer birçok hastalığa neden olabilir. Özellikle doğal olmayan tüm şekerli ürünleri bırakmanızı tavsiye ediyoruz.

Protein Tüketin

Kilo vermek için zayıflama yöntemleriarasında protein tüketimi önemli bir yer kaplar. Yüksek proteinli bir diyetler metabolizmayı hızlandırır. Günlük öğün miktarınızın yaklaşık yüzde 25’inin proteinden oluşması yeme isteğinizi azaltacaktır.

Su Tüketimi

Sağlıklı Zayıflama için Gün içerisinde 2- 2,5 litre su tüketmeniz tavsiye edilir. Su Tüketimi Öğün öncesinde ya da sonrasında su içmek, kalori almadan doygunluk hissinin oluşmasını sağlar. Bununla beraber yüksek kalorili yiyeceklere karşı iradeli olmanıza destek olur. Su içmenin yararları saymakla bitmez. Gün içerisinde aşırıya kaçmadan vücudunuza alacağınız su miktarı yağ yakımına yardımcı olur.

Baharatlardan Yararlanın

Sağlıklı Zayıflama için Acı biberde bulunan kapsaisin maddesi metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olur. Baharatlardan Yararlanın Ancak fazla tüketim sonucu vücut bu maddeye karşı toleranslı davranır. Bu yüzden aşırıya kaçmamanızı tavsiye ediyoruz.

Egzersizden Yararlanın

Sadece beslenme tarzını değiştirerek sağlıklı zayıflamak mümkün değildir. Egzersizden Yararlanın Başarılı bir diyetin arkasında mutlaka düzenli bir egzersiz yatar. Her gün orta tempoda 30-40dakikalık yürüyüş yapmak diyetinizi destekler.

Hedefinizi Belirleyin

Zayıflamak istediğiniz zaman kararlı olmaktan vazgeçmeyin. Hedefinizi Belirleyin Bu değişim süreçleri belli bir süreç gerektirmesinden dolayı ümitsizliğe kapılmamanızı tavsiye ediyoruz. Diyet yaptığınız zaman dengeli, istikrarlı ve bilinçli bir yaklaşıma ayak uydurun.

Obezite çağın en önemli sağlık sorunlarından bir tanesidir. Teknolojinin getirmiş olduğu yeni alışkanlıkların ağırlık kazanmasıyla gün geçtikçe daha fazla kilo alıyoruz.Ayrıca değişen beslenme alışkanlıkları ve sıfır bedenölçüler insanları psikolojik olarakta etkiliyor.

Manken diyetleri ve şok diyet programları gibi yazılar tamamen medyatik ve ticari amaçlar nedeniyle hazırlanır. Daha çok yaz aylarında ortaya çıkan bu yazılar pek çok genç tarafından bilinçsizce uygulanmaktadır.Kendini kanıtlamak ve kabul ettirmek isteyen bir çok kişi, psikolojik problemlerle baş başa kalabiliyor.Bilinçsizce ve kontrolsüz bir şekilde uygulanan çok düşük kalorili zayıflama diyetleri büyüme ve gelişmede sağlık sorunlarına neden olabilir. Özellikle büyüme çağında olan çocukların bu tür diyet listelerinden uzak durması gerekir.

Sağlıklı Zayıflama Hakkında

Sağlıklı Zayıflama. Bilinçsiz şekilde yapılan çok düşük kalorili sağlıksız zayıflama diyetleri başka sağlık sorunlarını da beraberinde getirir. Bu tür şok diyetleri uygulayan kişiler üzerinden konsantrasyon bozukluğu, yorgunluk ve tansiyon düşüklüğü gibi problemler ortaya çıkabilir. Sağlıksız şekilde uygulana diyet programları metabolizma hızının düşmesine ve binbir zorlukla verilen kiloların tekrar geri alınmasına neden olur.Sürekli zayıflama diyetleri kişilerinin vücudunun metabolizmasını düşürür. Bu nedenle zamanla kilo verme işi daha da zor hale gelir. Diyet programlarının belirli bir aralıkta diyetisyen kontrolünde yapılması uzmanlar tarafından tavsiye edilmektedir.Sıfır beden olma isteğiyle ortaya çıkabilecek sağlık sorunlarından bir taneside yeme davranış bozukluğudur. Aşırı zayıflık nedeniyle insanların bağışıklık sistemi zayıflar ve hastalıklara karşı direnci azaltır. Vücut fonksiyonları bozulmaya başlayan bu kişilerde genel olarak kronik yorgunluk ve halsizlik göze çarpar.Yanlış yapıla diyet programları insanlardaçalışma verimini ve yaşam kalitesini düşürür.

Beslenmenin amacı yaş, cinsiyet, fiziksel aktivite düzeyinize göre vücudunuzun ihtiyacını karşılamaktır. Vücudun gelişimi, yenilenmesi, sağlıklı olması için yeterli ve dengeli beslenme şarttır. Zayıflamak istiyorsanız gereksiniminiz kadar besin tüketmeli, gerekli besin gruplarından yararlanmalısınız. Vücudumuz ortalama 50 besin öğesine ihtiyac duyar, bu ihtiyacı karşılamak sağlıklı olmak ve sağlıklı zayıflamak açısından oldukça önemlidir. Sağlıklı zayıflamak için mutlaka burada yer alan önerileri dikkate alınız. Burada yer alan önerileri dikkate alarak daha etkili bir şekilde kilo verebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Lahana Diyeti

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir