Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Diyet Çeşitleri

Published

on

Diyet Çeşitleri

Diyet Çeşitleri

Tabi ki herkese uygun bir diyet var. Diyet çeşitleri arasından sizin beslenmenize en yakın olan diyeti seçmeniz çok rahat uygulayabilmenizi sağlayacaktır. Diyet çeşitleri farklı içeriklerin olduğu, farklı zaman dilimlerinde farklı gıda önerilerinin olduğu listeleri içeriyor. Hepsinde farklı bir zayıflama önerisi söz konusu. Ancak zayıflamanın temeli alınan kalorinin verilen kaloriden daha az olması yatar. Yani aldığınız kalori verdiğinizden az olursa otomatik olarak kilo vermeye başlayacaksınız ve kişinin kilo vermesi kolaylaşacaktır. Dilerseniz direkt olarak sizin için uygun olan bir diyet üzerinden hareket ederek, kısa sürede zayıflayabilirsiniz.

En Çok Bilinen Diyet Çeşitleri

İşte bilinen diyet listesi örneklerinden bir kaç tanesi. Kendiniz için uygun olan diyeti ercih edebilirsiniz.

Murat Topoğlu Diyeti

Adını sıkça duyduğunuz Murat Topoğlu diyetini uygulayarak zayıflayan çok sayıda insan var. Peki, nedir Murat Topoğlu Diyeti Nasıl yapılır? Bir haftada üç kilo vermenizi sağlayacak olan bu diyeti nasıl yapacaksınız? Merak ettiğiniz soruların yanıtı veriliyor.

Diyetin en önemli kriteri, zayıflamayı hızlandıracak olan çaydır. Çay tüketiminin istendiği şekilde olması, kalori verilmesini arttıracak. Bunun için metabolizmayı hızlandıracak olan bu çayın tüketimini sağlayarak, hızla zayıflayabilirsiniz. Çay içeriği; bir adet kabuk tarçın, 5 adet çekirdek kakule, 3 adet karanfil, 1 tatlı kaşığı bal, 5 bardak su ile çayın yapılabilir. Verilenlerin suyun içinde kaynatılması ile çayın demlenmesi sağlanacaktır. Limon ile bu çayı tüketebilirsiniz.

Atkins Diyeti

2 haftada 7 kilo vermek ister misiniz? Atkins diyeti en önemli özelliği, kısa sürede çok fazla kilo vermeyi mümkün kılıyor olmasıdır. Bu diyette tüketebileceğiniz ve yasaklanmış olan yiyecekler verilmiştir. Buna dikkat ederek zayıflayabilirsiniz.

Tüketilmesinde sakınca olmayan besinler;

  • Tam yağlı süt, kaşar peyniri, krem peynir, beyaz peynir, krema
  • Tavuk eti, sığır eti, pastırma ve sucuk
  • Yumurta, ceviz, vadem, zeytinyağı, avokado yağı
  • Ispanak, brokoli, patlıcan, biber, fasulye, pırasa, enginar, kabak, domates

Gibi gıdaların tüketilmesi yasak değildir.

Tüketilmesi yasak olan besinler;

  • Nohut, mercimek, kuru fasulye, buğday, pirinç, çavdar
  • Kanola yağı, soya ve mısır özü yağı
  • Şekerli içecekler, meyve suyu, dondurma, kek, şekerleme
  • Muz, elma, portakal, armut, üzüm, incir

Gibi gıdaların tüketilmesi yasak olacak.

Dukan Diyeti

Bilinen diyetler arasında dukan diyeti var. Bu diyete uygun hareket etmeniz durumunda bir haftada 5 kilo vermek hedefleniyor. Diyet listenizin belirlenmiş olan gıdalarına göre hareket etmeniz durumunda kısa süre içinde kilo verebilirsiniz.

  • Atak Evresi (1 – 7 gün): Dukan diyetinin ilk aşaması yedi günlük süreden oluşur. Atak evresidir ve diyete sınırsız yağsız protein ve 1.5 kaşık yulaf ile başlanır.
  • Seyir Evresi (1 – 12 ay): Bir gün yağsız proteinler, günde 2 yemek kaşığı olmak üzere yulaf yiyerek devam ettirilir. Nişasta bulunmayan sebzeler ile diyete devam edilir.
  • Güçlendirme Evresi (değişken): Sınırsız yağsız protein ve sebzelerin olduğu, bazı yağlar ve karbonhidratlar ile diyet devam ettirilir. Haftada sadece bir gün olmak üzere protein ve 2.5 yemek kaşığı yulaf kepeği yenir.
  • Koruma Evresi (belirsiz): Temel konsolidasyon aşaması kurallarına uyarak hareket etmeniz yeterlidir. Kilonuza göre bazı kuralların gevşetilmesi söz konusudur. Yulaf ezmesinin 3 kaşığa çıkarılması mümkün olabilir.

Karatay Diyeti

Uzun süre gündemde olan diyetler arasında Canan Karatay diyeti var. Bu diyette dikkat etmeniz gereken önemli hususlar arasında, 3 öğün şartının olması var. Ne daha az, ne daha fazla bu şekilde zayıflamak üzere hareket edeceksiniz. Ayrıca öğünlere tam acıkmadan geçmek de önemli. Buna dikkat etmeniz durumunda kolay şekilde zayıflamanızın mümkün olduğunu söyleyebiliriz.

Zengin bir kahvaltı ile başlayan diyetin her günü programlı şekilde sunulur. Diyet sadece kilo vermeyi değil, aynı zamanda sağlıklı şekilde beslenmenin olmasını da sağlar. Uygulama aşamasında zorlanmayacağınızı düşündüğünüz bu diyeti yapabilirsiniz.

Weight Watchers Diyeti

Diyet belirlenmiş olan puanlar üzerinden yapılıyor. Weight watchers diyeti ile puanlara göre hareket ederek, kilo verebilirsiniz. Vücut ağırlığı 68 ya da daha az olan kişi için günlük puan 20 olarak belirlenmiş. 68 – 78 kilo arası 22 puan, 79 – 90 kilo arası 24 puan, 91 – 100 kilo 26 puan, 101 – 112 kg 28 puan şeklinde ilerliyor. Bu şekilde puan üzerinden zayıflamanın olması, diyetin yapılması söz konusu oluyor.

Alkali Beslenme

Ph dengesine göre beslenme dendiğinde akıllara alkali beslenme geliyor. Aslında sağlıklı beslenmenin olması için mutlaka alkali beslenmeye göre hareket etmemiz şart. Vücut dengesinin sağlanması açısından kişinin Ph dengesine göre gıda tüketimini yapması önemlidir. 7.35 vücudun ortalama pH dengesi olduğundan, alınan besinlerin de buna uygun şekilde alınarak, sağlıklı beslenmenin olması sağlanabilir.

Akdeniz Diyeti

Akdeniz diyeti dendiğinde akla ilk gelen, elbette bu diyetin doğru uygulanması ile 2 haftada 8 kilo verilmesi yatıyor. Sağlıklı ve doğal beslenmenin öncüsü olacak olan diyet ile kısa süre içinde fazla kilolarınızdan kurtulmanız mümkün. Sebze ağırlıklı bir beslenme ile zayıflarım diyenler için son derece uygundur.

İsveç Diyeti

İsveç diyeti gün gün programlanmıştır. Güne her zaman bir fincan kahve ile başlayacaksınız. Sonrasında ise kızarmış ekmek yemeniz mümkün oluyor. İsveç diyeti ile bir küp kesme şeker yeme hakkınızın olduğu günler var. Şeker ihtiyacınızı da bu şeklide karşılamanıza olanak tanınıyor.

Paleo Diyet

Paleo diyet türünde tam gıdalı tahıllar yasaktır. İşlenmemiş bakliyat tüketilmemesine dikkat edilir. Tohumlu sıvı yağlar da aynı şekilde yasak olacak. Yumurta ve doğal süt ürünleri de yememek gerekiyor. Bu şeklide bir program ile beslenme yapılıyor.

Ender Saraç Diyeti

15 günlük bir programla oluşturulmuştur. Ender Saraç diyeti ile zayıflamak istiyorum diyen kişiler verilmiş olan bu 15 gün programına göre hareket etmeli. 15 gün içinde vücudunuzda büyük oranda değişim fark etmeniz hedeflenir.

Şeyda Coşkun Diyeti

3 günde 4 kilo zayıflatan diyen dendiğinde Şeyda Coşkun diyeti akıllara geliyor. Detayları öğrenerek, bu diyeti uygulayarak zayıflayabilirsiniz. Doğru bir uygulama ile fazla kilolardan kurtulmak mümkün olabilir.

Protelan Diyeti

Diyet türleri arasında öne çıkan Protelan diyeti ile de zayıflayabilirsiniz. Detayları inceleyerek, uygulamanın düzenli olmasına dikkat ederek zayıflayabilirsiniz. Fazla kilolarınızdan kurtulmak bu diyet ile mümkündür.

Ayça Kaya Diyeti

Ayça Kaya diyeti hakkında söylenebilecek ilk şey tamamen sağlıklı besin gruplarına yer verilmiş olması ve özellikle parmak bastığı önemli konulardan biri olarak ise ana öğünlerde mutlaka salata ya da yoğurt tercih edilmesidir.

Taylan Kümeli Diyeti

Taylan Kümeli’nin diyet programlarında sabah kahvaltılarında yulaf ezmesi ve yağsız yoğurtlar yer almaktadır. Diyet uygulanırken her yiyeceğin düzenli ölçülerde tüketilmesi gerekir. Taylan Kümeli diyeti ile damak keyfine uyan öğünler ile zayıflayabilirsiniz.

Feridun Kunak Diyeti

Feridun Kunak diyeti listesini uygulayarak kısa sürede kilo verebilirsiniz. Bu diyet herkes tarafından uygulanabilir. Uzun yıllardır ekranlarda görmeye alışkın olduğumuz Feridun Kunak, hâli hazırda doktordur. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan doktor, yaptığı televizyon programları sayesinde tanınmış ve Feridun Kunak diyeti birçok kişi tarafından uygulanmıştır.

Ketojenik Diyet

Ketojenik diyet de karbonhidrat miktarı düşüktür. Yağlardan ve protein bakımından zengin bir diyet programıdır. Günlük yaşantımızda uyguladığımız diğer diyet programlarında karbonhidrat içeriği daha yoğundur.

Gürkan Kubilay Diyeti

Haftalık olarak hazırlanmış olan diyet listesi için her gün önerilen besinlerin tüketilmesi gerekir. Gürkan Kubilay diyeti haftanın her gününe sabah, öğle ve akşam olmak üzere üç öğünün yanı sıra ara öğünlerinde oluşturulması ile hazırlanmış olan diyet listesi üzerinden uygulama yapılabilir.

Selahattin Dönmez Diyeti

Selahattin Dönmez diyetinin en önemli özelliğinden birisi de ne yaparsam yapayım bir türlü kilo veremiyorum diyen kişilerin kurtarıcısı olması diyebiliriz. Ünlü diyetisyen, zayıflamak  için illa ki hiçbir şey yemeyin ya da acılar çekin gibi bir şart ortaya koymuyor. Tam aksine kolay  yoldan hedeflemiş olduğunuz kiloya ulaşmanıza yardımcı olacak bir diyet olarak ön plana çıkıyor.

Yulaf Diyeti

Özellikle bayanların kilo vermek için tercih ettikleri yöntemler arasında yer alan yulaf diyeti son günlerde çok fazla popüler oldu. Peki Herkesin merak ettiği ve zayıflamak için uygulamaya başladığı yulaf diyeti nedir? Nasıl yapılır? Gerçekten olumlu sonuç verir mi? Gibi sorulara doğru yanıt bulmak için yazımızı okuyabilirsiniz.

Futbolcu Diyeti

Futbolcu diyeti aşırı hareketli olan ve yüksek kondisyon gerektiren futbol sporu için çok önemlidir. Kaybedilen enerji bakımından en üst seviyelerde olan spor dallarından bir tanesidir futboldur. Bir futbol maçında ortalama orta saha oyuncusunun 10, santrforun 6, defans oyuncusunun ise 5 km koştuğunu düşünürsek kaybettikleri kalori miktarı 1500 ile 2000 içinde değişmektedir. Bunun için etkili bir diyet programına ihtiyaç vardır. Bu sebeplerden futbol oynayanlar için diyet programı önemlidir.

Karbonhidrat Diyeti

Karbonhidrat diyeti, şekerli olan yiyeceklerden, makarna ve ekmek gibi hamur işi gıdaların içerdiği karbonhidratlardan uzak durulması üzerine kurulmuş bir diyet çeşitidir. Bu diyeti uygulayan kişiler protein ağırlı et, tavuk, balık, yumurta, sebze, meyve, süt, kuru yemiş gibi besinler tüketirler. Glütensiz tahıllardan hazırlanmış yiyecekleri tüketebilirler.

 

Unutmayın yukarıdaki diyet çeşitleri en çok bilinen diyetlerdir.

222 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler