Connect with us

DİYET

Diyet Merkezi

Published

on

Diyet Merkezleri

Kilo vermek sizin için zor mu? O zaman kilo vermek için mutlaka destek almanız gerekiyor. Kilo vermek için gidebileceğiniz diyet merkezleri konusunda uzman diyetisyenler ile kilo verilmesine yardımcı olacaktır.

Uzmanlar eşliğinde kilo vermek, bu yolda daha disiplinli olmanızı sağlayacaktır. Her şeyden önce psikolojik olarak daha rahat olacaksınız ve sorularınıza bilinçli cevaplar alacaksınız. Hem destek almak hem de profesyonel şekilde vücudunuz zarar görmeden kilo vermenin avantajını elde edebilirsiniz. Diyet merkezi avantajlarını değerlendiren çok sayıda kişi, ideal kilosuna kavuşacaktır. Verilen diyet listesi ve yönergelere uygun hareket edilmesi halinde, istenilen ideal kiloya kısa süre içinde ulaşabilir ve bunun kalıcı olmasını başarabilirsiniz.

Diyet Merkezleri

Her geçen gün büyük problemlere yol açan obezite yani fazla kilolar, bir çok diyet merkezinin kurulmasını sağladı. Kendi çabamla kilo veremiyorum diyen kişilerin de aldığı destek ile sağlıklı olduğu kiloya gelmesi sağlanıyor. Çok sayıda kişi iradesini bu merkezler sayesinde ediniyor. Peki, diyet merkezleri ne yapıyor?

  • İdeal Kilo Ölçümü: İlk olarak gelmeniz gereken kilonun ne olduğu bulunur. Yapılan incelemeler ve sağlık kontrolleri ile ideal olarak kilonun kaç olduğu bulunur. Kişinin kemik yapısı, boyu ve buna benzer pek çok husus göz önünde bulundurularak, inceleme olur. Sonrasında ise ideal kilonun ne olduğuna karar verilir.
  • İletişim: Karşılıklı iletişimin olması, paylaşımın olması, hastanın hangi koşullarda çok zorlandığı yönünde bilgileri vermesi önemli. Bunları bildirmesi durumunda çok daha kolay şekilde belirleme yapılması ve zayıflama için gerekenlerin belirlenmesi sağlanacaktır.
  • Beslenme Programı: Belirlenmiş olan bir diyet listesi üzerinden hareket etmenize gerek yok. Size özel bir diyet listesi oluşturulduğunda, tam da sizin vücudunuza uygun şekilde oluşturulan diyet listesi ile zayıflamak mümkün olacak. Beslenme programınız uzmanlar tarafından titiz bir şekilde oluşturulacak.
  • Diyetin Sürdürülmesi: Evet, en önemli aşama aslında tüm koşullar oluşturulduktan sonra kilo vermek isteyen kişinin uyum sağlaması. İlk aşamalarda kişinin beslenme düzenini bir anda değiştirmesi zor olabilir. Ancak alışmanın ardından kilo verme sağlıklı bir boyutta devam edecek.

Diyet merkezleri aracılığı ile kilo vermek kişi için çok daha kolay olacak. Bunun için diyet merkezleri ile iletişime geçebilir, zayıflamak için sadece size özel öneriler alabilirsiniz. Kısa süre içinde olmak istediğiniz kiloya gelmeniz, son derece sağlıklı şekilde olacaktır.

Zayıflama Merkezi

Kilo vermek isteyen kişiler sadece beslenmesi ile kilo vermeyi düşünmemeli. Neden mi? Fit bir vücut için verdiğiniz kilolara vücudu alıştırmanız gerekiyor. Bunun için yaptığınız sporun da önemli olduğunu unutmayın. Zayıflama merkezi aynı zamanda size gün içinde ne kadar kalori yakmanız gerektiğini, bunun için nasıl hareket etmeniz gerektiğini bildirecektir. Bu alanda uzman olan kişiler sayesinde, yakmanız gereken kalori de belirlenecektir. Sonrasında ise direkt olarak zayıflamak için uyguladığınız diyet listesinin beraberinde, yaptığınız spor da etkili olacaktır. Sağlığınızdan ödün vermeden zayıflamanın olması sağlanır.

  • Spor: Zayıflamak isteyen kişinin haftalık olarak belli egzersizler yapması istenir. Kişinin vücudunun kilo vermenin ardından kendisini toplaması bu sayede olacaktır
  • Yürüyüş: Kalori yakmak için günlük düzenli yürüyüş önerilecektir. Bunu dikkate almanız halinde, kısa süre içinde kilo vermek kolaylaşacaktır.

Zayıflama merkezlerinden taleplerinizi sunmanız halinde, zayıflamak üzere izlenmesi gereken yol size özel şekilde belirlenir. Yaşınız, kilonuz, boyunuz, vücudunuzun diğer hususları göz önünde bulundurularak, zayıflamak üzere harekete geçilmesi kolaylaşır. Profesyonel destek almanın sağlığınızın bu aşamasında son derece önemli olduğunu bilmelisiniz.

İstanbul Diyet Merkezi

Diyet merkezi ile zayıflamak isteyen kişiler İstanbul diyet merkezi araştırması yapacak. Peki, iyi bir diyet merkezi nasıl olur? İstanbul lokasyonlu olan çok sayıda diyet merkezi var. Sizin yapmanız gereken, birebir ilginin olduğu bir merkezi tercih etmek. Size özel programların oluşturulması, düzenli olarak kilo alıp verme durumunuzun kontrol edilmesi önemli. Bunların sağlanmış olduğu bir diyet merkezi ile çalışmak çok daha kolay olacaktır.

  • Birebir ilginin olması
  • Profesyonelliğin sağlanması
  • Sağlıklı şekilde kilo vermeye dikkat edilmesi
  • Gerektiği yerde gereken müdahalelerin olması
  • Psikolojik desteğin göz ardı edilmemesi

Doğru ve etkili bir zayıflama merkezinde olması gereken özellikler yukarıdaki gibidir. Sizin için yeterli olması durumunda zayıflama merkezleri ile iletişime geçerek kısa süre içinde fazla kilolarınızdan kurtulmanın avantajını elde edebilirsiniz.

En İyi Diyet Merkezi

En iyi diyet merkezi araştırması ile sağlıklı şekilde kilo vermenin yolunu bulacaksınız. Çünkü en iyi hizmetin sunulması, birebir ilginin olması demektir. Size özel geliştirilen diyetler sayesinde, siz de sizdeki değişimin farkına varacaksınız. Bu sayede motive olmak daha kolay olacak. Bunları göz önünde bulundurun ve en iyi merkez ile iletişime geçerek, zayıflamak üzere kararlılığınızı sunun.

Uzman Hizmet;

Hizmetin profesyonel olması, bu alanda uzman olan kişilerden alınan hizmet ile olacak. Bunun için yapmanız gereken elbette profesyonelliği araştırmak. Deneyimli ve uzman kişiler aracılığı ile kilo vermeyi sağlamanın yanında, vücut sağlığınızı da koruduğunuzu göreceksiniz.

Etiler Diyet Merkezi

Diyet merkezleri aramanızı Etiler diyet merkezi olarak da yapabilirsiniz. Bu lokasyonda hizmet veren diyet merkezleri üzerinden araştırma yapabilirsiniz. Sizin belirlemiş olduğunuz özelliklerin yer aldığı merkezde, kolay şekilde zayıflama mümkün olacaktır. İletişime geçerek bilgi alabilir, profesyonellik anlamında gereken sorgulamayı yapabilirsiniz.

Şişli Diyet Merkezi

Diyet merkezlerinin sağlaması gereken özellikler var. Sizin aradığınız ayrıca özellikler de olabilir. Bunları göz önünde bulundurmanız halinde, hangi diyet merkezi ile zayıflamak üzere bir yola çıkacağınıza karar vermek kolaylaşacaktır. Aradığınız Şişli diyet merkezi de olabilir. Bu durumda gereken özellikleri bu merkez üzerinden inceleyebilirsiniz. Birebir ilginin olmasının yanı sıra, uzmanların en iyi şekilde hizmet verdiğine emin olmanız durumunda zayıflama konusunda psikolojik olarak bir adım öne taşınacaksınız. Bunlara dikkate alarak seçiminizi yapın.

142 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Yol

Published

on

Vücudumuz kandaki şekeri hücrelere yeteri kadar iletemediği zaman kan şekeri yükselir. Bu durum kontrol edilmediğinde, diyabete kadar gidebilir.

2009’da yapılan Türk populasyon araştırmasına göre Türkiye’deki diyabet öncesi bireylerin oranı %28,7 iken %13,7’si ise diyabet teşhisi almıştır.

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Seçenek

1. Düzenli Egzersiz Yapmak

Düzenli egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olduğu gibi insülin duyarlılığını da arttırır. İnsülin duyarlılığının artması kandaki glikozun hücrelere daha iyi taşınması demektir. Egzersiz kasların enerji olarak kandaki glikozun kullanılmasına ve kasların kasılmasına yardımcı olur.

Eğer kan şekerinin kontrolünde sorun yaşıyorsanız, düzenli olarak kan şekerinizi ölçmeniz gerekir. Yapılan egzersize göre kan şekerinin aldığı seviyeyi bilmek de önemlidir. Ağırlık kaldırmak, tempolu yürüyüş, koşma, bisiklete binme, yüzme yapılabilecek egzersizler arasındadır.

2. Karbonhidrat Alımını Kontrol Altına Almak

Vücudumuz karbonhidratı yapı taşları olan glikoza kadar parçalar daha sonra insülin hormonu yardımıyla parçalanan glikoz kanla hücrelere girer. Çok fazla karbonhidrat tüketildiğinde veya insülin hormonunun çalışmasında bir sorun olduğunda bu süreç sekmeye uğrar ve kandaki glikoz seviyesi yükselir.

Amerikan Diyabet Derneği (ADA) besin değişimi ve karbonhidrat sayımı ile karbonhidrat alımının kontrol edilebileceğini söylemiştir. Bazı çalışmalar bu yöntemlerin öğünleri doğru bir şekilde planlamada yardımcı olarak kan glikoz seviyesini olumlu yönce etkileyeceğini söylemiştir. Yapılan çalışmalar düşük karbonhidratlı bir beslenme programının kan şekerinin düşmesinde ve ani kan şekeri düşüşlerinin önlenmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Dahası düşük karbonhidratlı beslenme  kan şekerini uzun vadede kontrol altında tutmaktadır.

3. Lif Alımını Arttırmak

Lif karbonhidrat sindirimini ve glikozun emilimini yavaşlatır. Bu nedenle kan şekerini kademeli bir şekilde yükseltir. Buna ek olarak tüketilen lifin türü de bu yükselmede etkilidir.

İki tip lif türü vardır, çözülebilen ve çözülemeyen lif. İkisi de önemli olmakla birlikte, çözülemeyen lifin kan şekerinin düşürülmesi üzerinde etkisi vardır. Ek olarak lif bakımından zengin diyet kan şekeri kontrolünü ve sağlayarak Tip-1 diyabetle mücadelede etkilidir.

Sebzeler, meyveler, kuru baklagiller ve tam tahıllar lif bakımından zengin besinlerdir.  Günlük alınması gereken lif miktarı kadınlar için 25 g, erkekler için 38 g’dır.

4. Su İçmek

Gün içerisinde yeteri kadar su içmek, kan glikoz seviyesini sağlıklı sınırlarda tutmaya yardımcı olur. Ek olarak vücudun susuz kalmasını engelleyerek, üre ile birlikte kandaki fazla glikozun böbreklerden atılmasına yardımcı olur.

Düzenli olarak su içmek kanı sulandırır, kandaki glikoz seviyesini düşürerek diyabet riskini azaltır.

Sıvı almak için yapacağınız en iyi tercih sudur. Şekerli ve gazlı içecekler vücudunuzun su ihtiyacını karşılayamadığı gibi kan şekerinin de yükselmesine neden olmaktadır.

5. Porsiyon Kontrolü Yapmak

Porsiyon kontrolü kalori alımında ve buna bağlı olarak kilo vermede etkilidir. Vücut ağırlığını kontrol altında tutmak kan şekerini olması gereken seviyeye getirip, Tip-2 diyabet riskini azaltır.

Porsiyon kontrolü yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

  • Porsiyonları ölçün,
  • Daha küçük tabaklar kullanın,
  • Açık büfe restaurantlardan uzak durun,
  • Etiket okuma alışkanlığı kazanın ve yediklerinizin porsiyonlarını kontrol edin,
  • Beslenme günlüğü tutun.
  • Besinleri iyice çiğneyerek tüketin,

6. Glisemik İndeksi Düşük Besinler Seçmek

Glisemik indeks, karbonhidrat içeren besinlere karşı vücudun kan şekeri yanıtını gösterir. Karbonhidratın miktarı ve çeşidi kan glikoz seviyesinin nasıl etkileyeceğini belirler. Glisemik indeksi düşük besinlerle beslenmek Tip-1 ve Tip-2 diyabet hastalarında uzun vadede kan glikoz seviyesi düşürür.

Besinlerin glisemik indeksi ne kadar önemli olsa da tüketilen karbonhidratın miktarı da önemlidir.

Glisemik indeksi düşük olan besinler; deniz ürünleri, et, yumurta, yulaf, arpa, baklagiller, bazı sebzeler (lahana, karnabahar, brokoli, enginar, kereviz, patlıcan, kabak, biber, salatalık, domates, marul, kuru soğan, taze yeşil fasulye, turp, yer elması, çiğ havuç vb.), bazı meyveler ( kiraz, vişne, erik, greyfurt, şeftali, elma, armut, çilek, böğürtlen, karadut vb.)

7. Stresi Kontrol Altına Almak

Stres kan glikoz seviyenizi etkileyebilir. Glukangon ve kortizol gibi hormonlar stres esnasında salgılanır. Bu hormonlar kan glikoz seviyesini arttırır.

Yapılan bir çalışmaya göre egzersiz, dinlenme ve meditasyon anlamlı bir şekilde stresi azaltarak kan glikoz seviyesini düşürür. Egzersiz ve yoga gibi rahatlatan metotlar kronik diyabet hastalarında stresi azaltarak insülinin salgılanma sorununu azaltır.

8. Kan Şekerinin Ölçümünü Yapmak

Kontrol altında olan, düzen içindedir.

Kan glikozunu düzenli bir şekilde ölçmek, kontrol altında tutmaya yardımcı olur. Örneğin, bu kontrolleri yapmak öğünlerde ve ilaçlarla düzenleme yapmaya yardımcı olur. Aynı zamanda vücudun belli besinlere karşı verdiği tepki öğrenilmiş olur. Bu nedenle her gün kan şekeriniz ölçüp bir günlük tutmak yararlı olacaktır.

9. Yeteri Kadar Uyumak

Yeteri kadar uyumak vücudun sağlıklı olması için gereklidir. Yeteri kadar uyumamak ve yorgunluk da kan glikoz seviyesinde ve insülin duyarlılığında bozulmalara neden olmaktadır.

Uykusuzluk büyüme hormonunun salımını azaltır ve kortizol seviyesini arttırır. Bu iki hormon da kan glikozunun kontrolünde önemli rol oynar.

Dahası, iyi bir uyku önemlidir. Her gece yeteri kadar uykumuzu almamız gerekir.

10. Krom ve Magnezyumdan Zengin Beslenmek

Kan şekerinin yüksekliği ve diyabet aynı zamanda vitamin ve mineral eksikliğiyle de ilişkilendirilir.

Krom karbonhidrat ve yağ metabolizmasıyla ilişkilidir. Kan glikoz seviyesini kontrol eder ve krom eksikliği karbonhidrat toleransına yol açabilir.

Diyabet hastalarıyla yapılan iki çalışma, kromun uzun vadede kan glikozu üzerinde etkisi olduğu sonucuna varmıştır. Ancak başka bir çalışmada aynı sonuçlar bulunamamıştır.

Yumurta sarısı, tam buğday ürünler, kahve, kabuklu yemişler, brokoli ve et kromdan zengin besinlerdir.

Magnezyum da kan glikoz seviyesinde olumlu etkileri vardır ve magnezyum eksikliği diyabet riskinin artmasıyla ilişkilendirilmektedir.

Yapılan bir çalışmaya göre magnezyum kullananların %47’sinin diyabete yakalanma riski daha azdır.

Koyu yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar, balık, bitter çikolata, muz, avokado ve baklagiller magnezyumdan zengindir.

11. Elma Sirkesi Tüketmek

Elma sirkesinin birçok yararı vardır.  karaciğerden glikoz üretimini azaltarak veya glikozun hücrelere girişini arttırarak kan glikozunun düşmesine yardımcı olur. Çalışmalara göre sirke vücudun glikoza karşı yanıtını etkiler ve insülin duyarlılığını geliştirir.

Elma sirkesini beslenme programınıza adapte etmenin en güzel yolu salatalara sos olarak 2 tatlı kaşığı eklemek ile olabilir.

Ancak kan şekerini düşürmek için bir ilaç kullanıyorsanız en doğru olan doktorunuza danışmaktır.

12. Tarçın Tüketmek

Tarçının bilinen birçok yararı vardır. Bunlardan bir tanesi hücresel seviyede insülin direncini azaltarak insülin duyarlılığını arttırır. Çalışmalar tarçının kan şekerini %29 oranında düşürdüğünü göstermektedir.

Tarçın karbonhidratların sindirim yolunda parçalanmasını yavaşlatarak yemekten sonra kan glikozunun yükselmesini kontrol altına alır. Tarçının insülin üzerinde de daha yavaş da olsa benzer bir etkisi vardır.

Tarçının etkili dozu günde 1-6 gram veya 1/2-2 çay kaşığıdır.

Ancak tarçının çok fazla kullanılması tehlikeli olabilir. Dikkatli

13. Çemen Tohumu Tüketmek

Çemen tohumu çok iyi bir çözünebilen lif kaynağıdır ve kan glikozunu kontrol etmede etkilidir.

Yapılan çalışmalarda çemen tohumunun diyabetiklerde kan şekerini düşürmede etkili olduğunu gösterilmektedir. Aynı zamanda açlık glikozunun düşürülmesinde ve glikoz toleransının gelişmesinde yardımcıdır.

Çemen tohumu kolaylıkla ev yapımı hamur işlerine katılabilir ve diyabetin tedavisinde kullanılabilir. Aynı zamanda çemen tohumu unu yapılabilir veya çaylara eklenebilir.

Çemen tohumu diyabetlilerin rahatlıkla kullanabildiği bir ottur. Günlük 2*5 g tüketilmesi önerilir.

14. Kilo Vermek

Sağlıklı bir kiloda olmak tüm hastalıkların en başarılı tedavi yöntemlerindendir. Kilo kontrolü kan şekerini düzene sokar ve diyabete yakalanma riskini azaltır.

Vücut ağırlığındaki %7’lik kayıp diyabete yakalanma riskini %58 oranında azaltır ve ilaçlardan daha etkili bir yöntemdir. Dahası bu düşüş senelerce korunabilir.

Diyabet riski için en önemli faktörlerden biri ve belki de en önemlisi bel kalınlığıdır. Kadınlarda 88,9 cm ve üzeri, erkeklerde ise 101,6 cm ve üzeri insülin direnci gelişiminde, kan şekeri yüksekliği ve tip-2 diyabete yakalanma riski ile ilişkilidir.

Bel kalınlığının istenilen düzeyde olması vücut ağırlığından daha önemlidir.

59 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 4

Devamını Göster

Popüler Makaleler