İlginizi Çekebilir

SAĞLIKLI YAŞAM

Stresten Meditasyon ile Arının

Stresten Meditasyon ile Arının

Stres, çağımızın en önemli ortak sorunu haline gelmiş durumda. Gün içinde işimiz, yerine getirilmesi gereken sorumluluklar, trafikte geçen saatler ve tabii ki kitlesel problemler hepimizin üzerinde oldukça fazla stres yaratıyor. Artık biliniyor ki artan stres seviyesi ve stres anının uzunluğu yaşam kalitemizi son derece olumsuz yönde etkiliyor. İlişkilerimizde daha sabırsız hale geliyor ve bağışıklık sistemimizi düşürüyoruz.

Ömrümüzün uzunluğu, hastalıklar hep bu stres faktörüne bağlı olarak değişiyor. Hal böyleyken stresle başa çıkmak ve o anları yönetmek büyük önem taşıyor. Pek çok farklı teknik olmasına rağmen meditasyon bu tekniklerin içinde herhangi bir araca gerek olmadan, olduğunuz yerde uygulayabileceğiniz en etkili teknik sayılabilir.

Stres Nedir?

Herhangi bir tehdit veya talep karşısında fiziksel ve duygusal olarak başa çıkamayacağımız hissine kapılmamız nedeniyle oluşan gerilimli sürecin genel adıdır. Stres, nadiren yaşandığında ve seviyesi azaldığında motive edici bir özelliği bulunuyor. Lakin sürekli ve yüksek seviyelerde yaşanan strese müdahale etmek gerekiyor.

Stresle Başa Çıkma Yolları

Yaşanılan durum her ne ise bunu atlatabileceğinizi bilmeniz önemli. Öncelikle stresin kaynaklandığı durumu tespit etmekle başlayabilirsiniz. Değiştirebileceğiniz bir durum ise yapabileceğinizin en iyisini yaparak o durumu daha tolere edilebilir bir seviyeye getirmeyi deneyebilirsiniz. Eğer ki kesinlikle müdahale edemeyeceğiniz bir durum söz konusu ise olayı görme şeklinizi değiştirebilirsiniz.

Vücudunuz üzerindeki etkilerini en aza indirebilirsiniz. Yapılan basit değişiklikler hayatınızda büyük bir fark yaratacaktır. Meditasyon yapmak, yürüyüş yapmak, kendinize en sevdiğiniz bardakta kahve yapmak, sağlıklı beslenmek ve iyi bir uyku uyumak bunların hepsi küçük görünen fakat etkili araçlar. Bunları yaparken tek yapmanız gereken yaptığınız şeyin fiziksel etkilerine odaklanmak.

Meditasyon Nedir?

Meditasyon denilince akla tütsüler, rahatlatıcı müzikler, belli bir duruş, sessizlik, mumlar, düşüncenin durduğu ve duygunu olmadığı bir yer geliyor. Haliyle meditasyon uygulanması zor hatta imkansız bir teknik gibi görünebiliyor. Aslında meditasyon bir gözlem hali. Her ne yaşıyorsak ona objektif yani dışarıdan bir gözle bakmayı, etkilenmeden sadece izlemeyi öneren bir teknik. Her şeyin gelip geçici olduğunu bize anlatıyor.

Meditasyon hiç bir şey yapmama, hissetmeme, duymama hali değil. Aksine tüm olanları yapabildiğiniz kadar kabul edip, yine yapabildiğiniz kadar dikkatinizi gözlem yapmaya vermenizi istiyor. Meditasyon bir başarı, bir yarış olmadığından meditasyona başlarken kendinize süre koymamakta iyi olacaktır. Meditasyon pratik edildikçe deneyim kazanılan bir tekniktir.

Meditasyon Nasıl Yapılır?

  • En rahat olduğunuz pozisyonda oturun.
  • Gözlerinizi kapatın.
  • Dikkatinizi nefes alış-verişinize getirin.
  • Nefesinizi takip edin.
  • Dışarıdan gelen seslere, kafanızdaki düşüncelere kapıldığınızı fark ettiğinizde tekrar dikkatinizi nefes alış-verişinize getirin.
  • 1-2 dakika bile sürse her gün yapmaya devam edin farkı hissedeceksiniz.
Diyetisyenler, bireysel ve daha geniş halk sağlığı düzeyinde diyet ve beslenme sorunlarını değerlendiren, teşhis eden ve tedavi eden nitelikli ve düzenlenmiş sağlık uzmanlarıdır. Diyetsiyenler insanların uygun yaşam tarzı ve yiyecek seçimlerini…

Mail Listemize Üye Ol

Mail listemize üye olarak sitemizdeki güncellemelerden herkesten önce haberdar olabilirsiniz.

Üye Ol

Bu İçeriğe Tepki Vermelisin

Benzer Makaleler

Yorum Yap