Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Sağlıklı Diyet Listesi

Published

on

Sağlıklı Diyet Listesi

Çok sayıda diyet listesi arasından hangisini seçmeniz gerektiğinin en önemli unsuru sağlıklı olmasıdır. Bu durumda direkt olarak sağlıklı diyet listesi araması ile diyet listenizi belirlemeniz önerilir. Yapmanız gereken önerilen listeler arasından en sağlıklısınız, sizin de uygulayabileceğinizi düşündüğünüz bir listeyi seçerek zayıflamak üzere harekete geçmek.

Sağlıklı diyet listelerinde olması gereken;

  • Kişi gün içinde enerji kaybetmeyecek şekilde diyet yapmalıdır.
  • Alması gereken karbonhidrat – protein – vitamin alınmalıdır.
  • Listede istenen gıdaların sağlıklı olanlarının tüketilmesine dikkat edilmelidir.
  • Zararlı olduğu kesin olarak uzmanlar tarafından kanıtlanmış olan gıdalar yer almamalıdır.
  • Su tüketimi vurgulanmalıdır.
  • Sadece gıda değil, kişi sağlığını yaptığı spor ile de korumalıdır.

Tüm bunların göz önünde bulundurulması ile oluşturulmuş olan bir diyet listesinin son derece sağlıklı olacağına emin olabilirsiniz. Sizin de doğru şekilde uygulamanız halinde kısa süre içinde istediğiniz kilolardan kurtulmak mümkün. Bunu dikkate alarak, kısa süre içinde zayıflamanız mümkün oluyor.

Kolay Diyet Listesi

Diyet listesinin kolay olması neye göre belirlenir? Kolay diyet listesi dendiğinde aslında önemli olan husus budur. Kime göre hangi diyet uygulamasının kolay olduğu değişecektir. Bunun için mutlaka zayıflamak üzere vermiş olduğunuz kararınızda, sizin kendi seçimlerinize göre hareket etmeye dikkat edin. Kolay olarak uygulayabileceğinizi düşündüğünüz diyet listesine göre seçim yaparak, o diyet listesi üzerinden zayıflamaya çalışma son derece kolay olacaktır.

Kişinin uygulamasının rahat olması

Gıdaların kolay bulunuyor olması

Hazırlığın kolay olması

Ara öğün ya da yemeklerin uğraştırmıyor olması

Gibi diğer özellikler de elbette diyetin kolay bir diyet olması konusunda etkili olabilir. Bu durumda direkt olarak kişinin seçimini bunları göz önünde bulundurarak yapması gerekiyor. Örneğin sabah kahvaltısında; yumurta, buğday ekmeği tüketmek kolay olacaktır. Ara öğün için yoğurt tüketiminin olması, öğlende salata ve tavuk ızgara yenmesi de aynı şeklide kolay hazırlanan yiyecekler arasında. Ara öğün olarak meyve tüketip, akşam için sebze yemeği yenebilir.

Dukan Diyet Listesi

Zayıflamak isteyen kişilerin uyguladığı diyetler arasında dukan diyeti var. Peki, dukan diyet listesi nasıl? Bakıldığında aşama aşama belirlenmiş olan bu diyette tükettiğiniz gıdaların sizi zorlamayacak olduğunu göreceksiniz. Et tüketiminin de olduğu bu diyet listesi sayesinde, kolay şekilde zayıflamak üzere adım atabilirsiniz.

Yulaf ezmesi, enerjinizin olması için mutlaka yemeniz gerekenler arasında verilmiştir. Bunun için bu diyeti yapacak olan kişiler enerjilerini bu besinden alacağını bilmelidir. Dana eti, yağsız sığır eti, sakatat, yağsız haşlanmış yumurta, deniz ürünleri gibi yiyeceklerin tüketilmesi uygundur. Bu yiyecekleri tüketerek zayıflamanız mümkün. Dukan diyeti yemeği ile zayıflamak isteyen kişiler detaylı şekilde liste edinerek, sadece o listeye göre hareket edip kilo verebilir.

Diyet Listesi Erkek

Erkekler metabolizma hızları kadınlar ile aynı değil. Bu sebeple diyet listesi erkek şeklinde bir arama yaptığınızda listelerin değiştiğini göreceksiniz. Hem yakılan kalori hem de alınan kalori farklı oluyor. Bunun için kadın ve erkeğe göre özel liste oluşturuluyor. Buna dikkat etmeniz durumunda, zayıflamak için hem gereken enerjiyi alıp hem de kilo vermenin tadını çıkarabilirsiniz.

Örnek Liste;

  • Kahvaltı: Çay ya da kahve şekersiz olmak üzere, iki kibrit kutusu peynir, 1 porsiyon yağsız salata, bir ince dilim ekmek ile kahvaltı tamamlanacaktır.
  • Öğle: Bir kase yoğurt, 3 köfte kadar et – tavuk olabilir.
  • Akşam Yemeği: Sebze yemeği diyetlerin vazgeçilmezi. Bunun için 5 – 6 yemek kaşığı tüketmeye dikkat edin. Ardından bir kase çorba içebilirsiniz. Ayrıca bir dilim kepek ekmeği yemeniz de uygun olacaktır.

Yukarıda verilen listeye göre hareket etmeniz durumunda zayıflamak kolay olacak. Bu şekilde örnek listeler ile zayıflamak üzere harekete geçebilirsiniz.

Diyet Listesi Kadın

Kadınlar için de özel listelerin oluşturulması söz konusu. Özellikle kadınların çikolata ve tatlı türü şeyler tüketemiyor olması diyet listesi kadın için farklı diyet türlerinin oluşmasını sağlamıştır. Bunun için kadınların yapması gereken uygulamalar olabilir. Tüketmeden duramadığınız tatlı seçenekleri için diyet tatlılar, diyet çikolatalar gibi tercihlerinizi değerlendirebilirsiniz. Gün içinde aldığınız kalorinin yaktığınız kaloriden az olması durumunda, kolay şekilde kilo vermenizin mümkün olduğunu göreceksiniz.

Zayıflamak İçin Diyet Listesi

Zayıflamak için diyet listesi dendiğinde, elbette kişilerin belli bir kalori almaları üzerinden liste oluşturulacaktır. Bunun için günlük, haftalık, aylık ya da yıllık olan diyet listelerine göre diyetinizi yapmaya başlayabilirsiniz. Zayıflamanızı sağlayacak olan listeler, direkt olarak sizin istediğiniz kiloya gelmenizi sağlayacaktır.

Kalori hesabının olması, sizin istediğiniz yemek türlerinin olduğu bir liste olması gibi pek çok husus zayıflamanızı sağlar. Dilerseniz direkt olarak diyet listesini seçmiş olduğunuz bir diyet çeşidi üzerinden beslenmenizi sınırlandırın.

Kilo Verdiren Diyet Listesi

Diyet listesinin kilo vermenize destek olması önemli. Bunun için kilo verdiren diyet listesi aramanız olabilir. Sizin doğru bir şeklide uygulayacağınız listeler ile kilo vermenin son derece kolay olmasını sağlamak mümkün olacaktır. Buna dikkat ederek, kilo verebilirsiniz. Seçim sizin.

228 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler