Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Bir Aylık Diyet Listesi

Fazla kilo sorunu olan herkesin umutla sarıldığı, hızlı kilo verdirdiği söylenen bu diyet listesi formülleri başta kadınlar olmak üzere herkesin ilgi duyduğu yazılardır.

Published

on

Bir Aylık Diyet Listesi

Fazla kilo sorunu olan herkesin umutla sarıldığı, hızlı kilo verdirdiği söylenen bu diyet listesi formülleri başta kadınlar olmak üzere herkesin ilgi duyduğu yazılardır.

Fakat hızlı zayıflama formüllerini uygulamaya karar verdiğinizde ve bir aylık diyet listesi planladığınızda doktor kontrolünden geçilmesi de öğütlenenler arasındadır. Çünkü bu hızlı kilo verdiren listeler aynı zamanda şok diyetler içine girer ve düzgün çalışan metabolizma ister. Sonuçta sağlığınız söz konusudur.

Konu hakkında bir beslenme uzmanından da yardım alabilirsiniz. Beslenme uzmanlarının da bu konuda size söyleyeceği ilk şey aç kalarak zayıflamanın mümkün olmadığıdır. Aksine, aç kaldığını anlayan vücut kendini korumak için yağ depolamaya başlar. Ayrıca sürekli halsizlik çekersiniz, yaşam ritminiz bozulur. Bilir bilmez yapılan şok diyetler sonucu zayıflayamamanın nedeni budur.

Bir Ayda 10 Kilo Verdiren Diyet

Ayda on kilo zayıflama bütün kilolu insanların hayalidir. Herhangi bir sağlık sorunu olanların ve şeker hastalarının bir ayda 10 kilo verdiren diyet programından tamamen uzak durması gerekir. Bir kez daha doktor kontrolü gerektiğini hatırlattıktan sonra listeyi verebiliriz.

Bu programda da özellikle kahvaltıları asla atlamayın. Bir dilim yağsız beyaz peynir, bir dilim kepek ekmeği, bir domates, bir salatalık ve bir bardak şekersiz çay sabah öğününü oluşturuyor. Öğlen küçük bir kase salata, bir dilim ekmek ve en fazla bir tatlı kaşığı kadar et, balık veya tavuk var. Akşam yemeğiniz ise yağsız salata, bir kase yoğurt ve bir porsiyon yağsız tavuk göğsünden oluşuyor. (Bunu haftalık değişikler yaparak et veya balık ile değiştirebilirsiniz.) Salataları ihmal etmeyin, sebze ihtiyacını karşılayacaktır.

Bu diyeti uygulamayı başaranlar amaca ulaşılabildiğini söylüyorlar. Bol su içmeyi ihmal etmeyin.

Bir Ayda 15 Kilo Verdiren Diyet

Bir aylık diyet listesi içinde en zor olanları tabi ki en fazla kiloyu verdirdiğini söyleyen diyetlerdir. Şok diyetlerin zirvesi bir ayda 15 kilo verdiren diyet programıdır. Asla kendi bildiğinize uygulamayın. İsveç diyeti, bir ayda 15 kilo verdiren içecek, 21 günde göbek eriten diyet, fazla kilolarımı bir ayda nasıl verdim, zayıflarken beyninize hükmedin türü yazılara da bu arada rastlayacaksınız. Lütfen mucize beklemeyin. Hiçbir diyet programı sihirli değnek değildir.

Sağlıklı beslenme programlarından tanıdığınız isimler 15 kilo verilmesi için genel anlamda tavsiyelerde bulunuyorlar. Çok azalan besin miktarını günde dört beş parçaya ayırmak, bol su içmek, hazır meyve suyu, kolalı meşrubatlar ve enerji içeceklerinden uzak durmak listenin olmazsa olmazı. Günde 60 gram protein alımı da şart. Beyaz etten bu ihtiyaç karşılanacak. Et yerine bir dilim beyaz peynir yerseniz de aynı miktarı almış oluyorsunuz. Bir günü üç yumurta ve üç haşlama patatesle, başka günü 250 gram yoğurt ve 100 gram süzme peynir ile geçirmek, üçüncü gün sadece maden suyu içip yarım kilo elma yemek gibi kurallara dayanan bir beslenme uygulayacaksınız. Çok acıktığınızda bir portakal, bir havuç, dört beş yaprak marul, gene dört beş parça brokoli (haşlamanıza bile gerek yok )türü gıdalarla takviye almak ve sabahları uyanınca bir bardak ılık limonlu su içmek bu diyetin kuralları arasında. Kışları meyve yerine kuru meyve yenebilir.

Bu listeler zor programlardır ve sadece örnek verme amaçlıdır. Beslenme uzmanına danışmadan şok diyet yapmaya kalkmayın.

Bir Ayda 5 Kilo Verdiren Diyet

Ve işte sağlıklı, mantıklı, insanı zorlamayan, sağlığından etmeyen diyet programı bu ve benzerleridir. Bir ayda beş kilo verdiren diyet listeleri bütün beslenme uzmanlarının onayını alacak listelerdir, çünkü yavaş yavaş kilo verilmektedir ve yavaş verilen kiloların da geri alınma ihtimali azdır. Ayda beş veya altı kiloluk bir yağ kaybı haftada bir buçuk kiloluk bir zayıflama demektir ki bu da gayet makul, yapılabilecek bir durumdur. Vücut zorlanmaz, siz bitkin düşmezsiniz, zayıflama listenize ek olarak düzenli yürüyüş ve egzersiz yapabilir, böylece deri sarkmalarını da engellemiş olursunuz. Bir günlük besin çeşitleri bu diyette ayrıntıları ile şöyledir;

Kahvaltıda 2 dilim kızartılmış kepek ekmeği, 1 haşlanmış yumurta, bir tutam maydanoz, kalın bir dilim az yağlı beyaz peynir, bir salatalık, beş altı adet az yağlı zeytin var. Öğle yemeği bir kase mercimek (şehriye veya sebze de olabilir) çorbası ve ızgara edilmiş sebzelerle karıştırılmış salatadan oluşuyor. Akşam yemeğiniz bir tabak sebze yemeğidir ki çok az yağ ile pişirilmiş taze fasulye ideal örnek olabilir. Yanına tere, roka, kıvırcık gibi yeşil sebzelerden gene salata yapıyorsunuz ve iki orta boy köfte büyüklüğünde ızgara et tüketiyorsunuz. (Köfte, ızgara tavuk veya hindi göğsü, bir orta boy ızgara balık da olabilir. Önemli olan miktara uyum sağlamaktır.)

Ara öğünler de sizin aç kalmamanıza yardımcı olacaktır, ihmal etmeyin. Bir porsiyon meyve, bir bardak süt, bir kase az yağlı yoğurt veya beş altı adet kuru kayısı gibi besinler ara öğün çeşitlendirilmesi için idealdir. Diyet listenizin temeli böyledir. Size uygun menülerle değiştirebilirsiniz. Ama günde üç dilim kepek veya tam buğday ekmeğini geçmemeyi, gerçekten bol su içmeyi, salatalara tuz koymamayı, bulgur veya patates gibi bol nişasta ihtiva eden besinleri en çok haftada iki kere, o da öğle saatlerinde tüketmeyi ve proteini unutmamayı bu listede yeniden hatırlatırız.

Bir Ayda 8 Kilo Verdiren Diyet

Bir aylık diyet listesi ile farklı aralıktaki kiloları verilebilmektedir. Şok diyetler gibi insanı zorlamayan, metabolizmayı hırpalamayan diyetlerin içine bir ayda 8 kilo verdiren diyet listesini de ilave edebiliriz. Zaten kendine uygun bir kilo verme programı bulan vücut yağ yakmaya alıştığı için ayda beş kilo vermeyi hedefleyen diyet programına biraz daha dikkat ederek ayda sekiz kilo vermeyi de başarabilirsiniz. Karar verin ve başlayın. Kazancınız sağlığınız olacaktır.

İlginizi Çekebilir:  Karatay Diyeti

235 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler