Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Kilo Verme Programı

Kilo Verme Programı Nedir ? Sağlıklı beslenerek zayıflamak için Kilo Verme Programı herkesin ihtiyaç duyacağı bir şey peki sağlıklı Kilo Verme Programı nasıl olur bunu merak ediyorsanız sizler için Kilo Verme Programı listesini hazırladık bakın…

Published

on

Kilo Verme Programı

Kilo Verme Programı

Kilo Verme Programı Nedir ? Kilo konusunda problemleriniz mi var?Kilo vermek için etkili programlar mı arıyorsunuz? İnternet üzerinden yazan bir çok bilginin yanlış olduğunu ve bilimsel bir dayanağının olmadığını bilmeniz gerekir. Peki,etkili kilo verme programı nasıl yapılır?

Kilo vermek sadece kalori sayımıve egzersiz anlamına gelmez. Daha az yemek yiyerek, daha çok koşarak kilo probleminize uzun vadeli çözümler bulamayabilirsiniz. Günlük olarak kalori saymak, egzersiz yapmak ve açlıkla baş etmek size büyük bir acı verebilir. Sağlam bir iradeniz bulunmuyorsa, aç kalmak diyet programlarından vazgeçmenize neden olabilir.Kilo vermenin yolları nelerdir?

Kilo vermenin farklı yolları bulunur. Kilonuz hormonal tabanlı bir konudur. Kilo vermek için gerekli olan konulardan bir tanesi vücudunuzun insülin değerini azaltmaktır. Bu uygulama sayesinde evde de kolayca kilo verebilirsiniz.  Sizler için etkili ve pratik bir kilo verme programı hazırladık. Bu program sayesinde;

  • İştahınızı düşmeye başlayacak,
  • Aç kalmadan kilo verebilecek,
  • Genel sağlık sorunlarını azaltabileceksiniz.

Karbonhidrat Tüketimini Kesin

Kilo Verme Programı . Kilo vermek için en önemli kurallardan bir tanesidir karbonhidrat tüketiminin azaltılmasıdır. Bunu yaptığınızda, açlık hissiniz azalmaya başlayacaktır. Bunun yaptığınız zaman vücudunuz enerji için karbonhidrat yerine, yağları yakar. Karbonhidratı kesmenin faydalarından bir tanesi de insülin direnci seviyesinin düşürülerek böbreklerde yer alan gereksiz sodyum ve suyu atılmasına yardımcı olmaktır.

Metabolizmanız, vücudunuzda yer alan şişkinliği ve su ağırlığını azaltmaktadır. Bu şekilde beslenildiği zaman vücut ve su ağırlığınızdan düştüğünü gözlemleyebilirsiniz. Düşük karbonhidrat diyetiaç kalan kişilere göre daha hızlı kilo vermektedir.Karbonhidratı kestiğiniz zaman, otomatik olarak aç kalmadan daha az kalori alacaksınız.

Protein, Yağ ve Sebze Tüketin

Öğünlerinizde protein ve yağ ve düşük karbonhidratlı sebzeler bulunmalıdır. Yemeklerinizi bu şekilde yaparak, günlük aldığınız karbonhidrat oranını 20 ila 50 gram aralığına tutacaksınız.

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

  • Et
  • Balık ve Deniz Ürünleri
  • Yumurta

Bol miktarda protein tüketilmesi gerekir.Protein bazlı yiyeceklerin, metabolizmanızın enerji tüketimini arttırmaktadır. Proteinli besinler yemek yeme isteğinizin azaltılmasına yardımcı olur. Böylece diğer yiyeceklere olan takıntınız azalmaya başlar. Özellikle gece atıştırmalıkları düşmeye başlar. Beslemenizi protein bazlı yiyecekleri eklemek, daha düşük kalori almanızı sağlar. Kilo vermek söz konusu olduğu zaman, protein temelli beslenme son derece önemlidir.

Düşük Karbonhidratlı Sebzeler Nelerdir?

  • Brokoli
  • Ispanak
  • Domates
  • Lahana
  • Pazı
  • Marul
  • Salatalık gibi sebzeler düşük karbonhidrat içerir.

Tabağınızı düşük karbonhidratlı sebzelerle doldurabilirsiniz. Gün içinde bu sebzelerden sıklıkla tüketirseniz karbonhidrat tüketiminin önüne geçebilirsiniz. Et ve sebzeye dayalı bir beslenme programı sağlıklı olmanız için gereken vitamin ve mineralleri almanıza yardımcı olur. Diyet sırasında yağlardan da yararlanmanız gerekir. Sağlıklı yağ kaynakları ise;

  • Zeytin Yağı,
  • Tereyağı,
  • Hindistan Cevizi Yağı,
  • Avokado Yağıdır.

Gün içerisinde 2-3 öğün yemek yemeniz tavsiye edilir. Öğleden sonra acıkmaya başlarsanız dördüncü öğünü ekleyebilirsiniz.Yağ tüketmekten çekinmemeniz gerekir. Aynı gün içerisinde düşük karbonhidratlı ve düşük yağlı diyet yapmak başarısız olmanıza neden olabilir. Bu durum mutsuz olmanızı ve diyet programınızı yarıda bırakmanıza sebep olabilir. Öğün programlarınızı nasıl oluşturabileceğinizi görebilmek için, bu düşük karbonhidrat diyeti planlarına göz atmanız gerekir.

Ağırlık Egzersizlerine Önem Verin

Burada yazdığımız kilo verme programlarında egzersiz yapmanız şart değildir. Fakat bir çok uzman ağrılık egzersizlerini tavsiye etmektedir. Etkili bir sonuç almak için haftada 3-4 kez spor salonuna gidebilirsiniz. Egzersize başlamadan önce ısınma hareketleri yapın ve antrenmanlarınıza başlayın. İlk kez bir spor salonuna gidiyorsanız eğitmenlerden destek alabilirsiniz. Ağırlık çalışarak kalori yakımını arttıracak ve metabolizma hızının yavaşlamasını da engelleyebileceksiniz.

Düşük karbonhidrat diyetleri üzerine yapılan çalışmalara göre vücut yağ yakımı esnasında aynı süreçte kas da oluşturulabilmektedir. Ağırlık çalışmaları önünüzde uygun bir seçenek olarak yer almıyorsa yürüyüş, koşu ya da bisiklet egzersizlerinden yararlanabilirsiniz.

Karbonhidrat Geri Beslemesi

Haftada bir gün diyet programınıza ara vererek günlük süreçte aldığınız karbonhidrattan daha fazla karbonhidrat alabilirsiniz. Günümüzde pek çok kişini bu günü Cumartesi olarak belirlenmiştir.Bu günler içerisinde yulaf, pirinç, patates ve meyve gibi sağlıklı karbonhidrat besinlerinden destek alabilirsiniz. Yüksek karbonhidratlı beslenme gününü haftada bir kez yapmaya dikkat edin. Haftada bir günden daha sık uygulamaya başlamanız durumunda, diyet programınızda hedeflediğiniz başarıya ulaşamayabilirsiniz. Hazır yapılmış sağlıksız gıdalar yemek isterseniz bunun da bir günü aşmaması gerekir. Haftada bir kere hazır yemek tüketmenin ya da karbonhidrat ağırlıklı geri beslenmenin zorunlu olmamasını bilmeniz gerekir. Bu uygulama tamamen isteğe bağlı yapılır.

Karbonhidrat geri beslemesi programını uygulayarak vücudunuzda yer alan yağ yakıcı hormonları harekete geçirebilirsiniz. Gün içerisinde yüksek karbonhidrat aldığınız zaman kilo artışı görülebilir.Ancak kilo artışı su bazlı olacağından dolayı heyecanlanmanıza gerek yok. Gün içerisinde alınan kilolar 1-2 gün içinde tekrar geri verilecektir.

Kalori Takibi Yapılması Gerekiyor Mu?

Az oranlarda karbonhidratlı besinler tüketiyor, protein, yağ ve düşük karbonhidratlı sebzeleri diyetinizde uyguluyorsanız kalori saymanıza gerek yoktur. Fakat gün içerisindealmış olduğunuz kalorileri saymak isterseniz kalori hesaplama aracından destek alabilirsiniz. Kilo vermek yapılan bu uygulama da temel amaç, karbonhidrat alımını belirli sınırlar içerisinde tutmak ve kalorilerinizin geri kalanını protein ve yağ üzerinden desteklemektir. Doğru kilo verme programı sayesinde istediğiniz görünüme kavuşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Zayıflama Yöntemleri

111 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler