Stres Atma Yöntemleri

Stres Atma Yöntemleri Nelerdir stres insan hayatının olumsuzluklarından yıpratıcı nedenlerinden birisidir stres atma yöntemleri hakkında her şey listemizde.


Stres Atma Yöntemleri
Stres Atma Yöntemleri

Stres Azaltarak Rahatlatma Yöntemleri Nelerdir ?

Stres insan hayatının olumsuzluklarından birisi olumsuz düşünceler dengesiz beslenme uykusuzluk sosyal hayat gibi pek çok şey insanın stresli bir ruh haline stresli bir davranış biçimine sokmaktadır. İnsan bu stresli ruh halinden kurtulmak için stres atma yöntemleri  başvurmanın aslında bizim kendimizle daha çok ilgilenmemiz zaman ayırmamızla ilgili bu ruh halinden uzaklaşmak modern yaşam biçiminde koşturmaca içerisinde bulunan insanlar kendilerinden uzaklaştıkları için stres atma yöntemlerinden de uzaklaşırlar…

Aktif Olun

Stres monoton yaşam biçimini benimseyen insan hayatında çok daha sık görülür daha aktif olan insanlarda stres oranı daha az olduğu tespit edilmiştir. Sporcu olmasanız bile egzersizler yaparak stres atabilirsiniz bu sizi ruhsal ve bedensel olarak rahatlatır ve vücudunuzu gevşetir. Fiziksel aktiviteler kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan endorfinleri ve sağlık hissinizi artıran diğer doğal sinir kimyasallarını artırabilir. Egzersiz, zihninizi bedeninizin hareketlerine yeniden canlandırır, bu da ruh halinizi iyileştirebilir ve günün kötü, olumsuz anlarının aklınızdan kaybolmasına yardımcı olabilir. Yürümeyi, koşmayı, bahçeciliği, ev temizliğini, bisikleti, yüzmeyi, halter gibi sporları düşünün sizi daha aktif ve mutlu kılacak fiziksel aktivitelere başvurun

Sağlıklı Beslenmek

Sağlıklı beslenme insan sağlığının belkide temelini oluşturabilir insan enerjiye ihtiyaç duyması gereği beslenmesi gerekmektedir ne yediğimiz ne içtiğimiz bizim stres konusunda çok ilgilendirir çünkü yediklerimiz bizi biyolojik olarak etkilemektedir fiziksel olarak görüntümüzü ortaya koymaktadır yediğimiz şeylerin sağlıklı olması kendinize iyi bakmanın önemli bir parçasıdır. Çeşitli meyve ve sebzeleri ve kepekli tahılları yemeyi hedefleyin. Sağlıksız alışkanlıklardan kaçının Bazı insanlar çok fazla kafein veya alkol içerek, sigara içerek, çok yiyerek veya yasa dışı maddeler kullanarak stres atma yöntemi olarak uygulanabilir. Bu alışkanlıklar sağlığınıza zarar verebilir.

Meditasyon

Meditasyon yaparak zihninizi kalabalıklaştıran bilinçaltına yerleşmiş olumsuz düşüncelerden kurtulabilirsiniz odaklandığınız sırada aklınızın içini olumlu ve sizi rahat hissettiren şeyleri düşünerek doldurursanız bu sizin için yararlı olacaktır. Meditasyon hem duygusal sağlığınıza hem de genel sağlığınıza fayda sağlayabilecek bir sakinlik, huzur ve denge duygusunu aşılayabilir.

Güdümlü meditasyon, güdümlü imgeleme, görselleştirme ve diğer meditasyon biçimleri, yürüyüş yapmak, otobüse binmek veya doktorun ofisinde beklemek olsun, istediğiniz zaman istediğiniz yerde uygulanabilir. Nefes alma yöntemleri kullanarak kendinizi rahatlatabilirsiniz Ayrıca her yerde derin nefes almayı deneyebilirsiniz.

Gülmek

Gülmek insana kendini iyi hissettirir gülerek olumlu ve kendinizi daha motive hissedebilirsiniz, İstemeden gülme durumları olabilir ama bu kötü değildir yalandan gülmek, ağlamaktan somurtmakta size daha az zarar verir tam aksine bu gülme hali sizi daha olumlu bakmaya takmamaya yöneltebilir. Gülünce, sadece zihinsel yükünüzü hafifletmekle kalmaz, aynı zamanda vücudunuzda pozitif fiziksel değişikliklere neden olur. Kahkahalar ateşlenir ve stres stresinizi giderir. O yüzden biraz karikatür okuyun, biraz şakalaşın,sevdiklerinizle eğlenceli vakitler geçirerek eğlenin…

Başkalarıyla iletişime geç

İçinize kapanık bir ruh haline sahipseniz stres atma yöntemi olarak başka insanlarla tanışmak onlarla iletişime geçmek zorundasınız. Stresli ve huzursuz olduğunuzda, içgüdüleriniz kendinizi izole edebilir. Bunun yerine aileye ve arkadaşlarınıza ulaşın ve sosyal bağlantılar kurun. Sosyal ilişkiler iyi bir stres gidericidir, çünkü dikkat dağıtıcı olabilir, destek sağlayabilir ve yaşamın iniş ve çıkışlarını tolere etmenize yardımcı olabilir. Bu yüzden bir arkadaşınızla kahve molası verin, bir akrabaya e-posta gönderin veya ibadet ettiğiniz yeri ziyaret edin.

Hayır Demeyi Öğrenin

İnsanlar hayatlarında istemediği şeyleri yaptıklarından dolayı mutsuz huysuz bir ruh haline sahip olabilir pek çok insan böyle durumları atlatamayabilir ve duygusal olarak çökebilir bunun nedeni hayır demeyi öğrenmemiş olmak onları zora sokan seçeneklerde evet, hayır seçeneğinde hayır demeyi seçmelerinden dolayı kendilerini psikolojik olarak yıpratmıştır hayır demek önemli bir stres atma yöntemleri olarak düşünülebilir. Hayır demeyi öğrenmek veya reddetmeyi bilmek, yapılacaklar listenizi ve stresinizi yönetmenize yardımcı olabilir.

Evet demek, barışı sağlamak, çatışmaları önlemek ve işi doğru yapmak için kolay bir yol gibi görünebilir. Fakat gerçekte iç çatışmalara neden olabilir, çünkü ihtiyaçlarınız ve ailenizin ihtiyaçları ikinci sırada gelir; bu durum strese, öfkeye, kızgınlığa ve hatta intikam alma arzusuna yol açabilir. Ve bu çok sakin ve huzurlu bir tepki değil.

Yoga Yapın

Yoga yapmak kendinizle başbaşa kalıp doğru duruş şekli doğru nefes alma yöntemlerini uygulayarak kendinizi rahatlatabilirsiniz. Yoga, beden ve zihin huzurunu sağlamamıza yardımcı olabilecek fiziksel ve zihinsel disiplinleri bir araya getirir. Yoga, stres ve kaygı rahatlamamıza ve stres atma yöntemi olarak yardımcı olabilir.

Yoga’yı kendi başınıza deneyin veya sevdiğiniz insanlarla birlikte yapın, insanların çoğu birlikte yoga yapmaktadır.

Düzenli Uyku

Stres uykuya dalmakta sorun yaşamanıza neden olabilir. Yapacak çok şeyin varsa ve düşünecek çok şeyin varsa, uykunun  stres atma yönetimi olarak kurtulmada neden olabilir. Ancak uyku, beyninizin ve vücudunuzun yeniden şarj olduğu zamandır. Ve aldığınız uyku kalitesi ve miktarı ruh halinizi, enerji seviyenizi, konsantrasyonunuzu ve genel işleyişinizi etkileyebilir. Uyku sorunları yaşarsanız, sakin ve dinlendirici bir yatma rutini olduğundan emin olun, dinlendirici bir müzik dinleyin, saatleri kaldırın ve tutarlı bir programa uyun.

Günlük Tutun

Düşüncelerinizi ve duygularınızı yazmak, Bastırmış olduğunuz duyguları bilinçaltından dışarıya çıkartmak için en güzel yöntem ve kendinizle dertleşmek kendinizi anlamanın çok daha güzel bir yönetimidir. Ne yazacağınızı düşünmeyin istediğinizi ve hissettiğinizi okuyun çünkü bunu siz istemedikçe kimse okuyamaz o yüzden günlük tutmak sizin düşüncelerinizin yaratıcılığında ortaya çıkartıp kendinizi keşfetmenize hoş vakit geçirmenize neden olabilir bu nedenle gramer veya yazım konusunda mükemmellik için çaba göstermeyin. Düşüncelerinizin kağıt üzerinde veya bilgisayar ekranında akmasına izin verin. İşiniz bittiğinde, yazdıklarınızı silebilir veya daha sonra okumak için kaydedebilirsiniz

Müzik ile Pozitif olun

Şarkı söylemek, müzik dinlemek iyi bir stres gidericidir, çünkü zihinsel bir dikkat dağıtımı sağlayabilir, kas gerginliğini azaltabilir ve stres hormonlarını azaltabilir. Sesi arttırın ve aklınızın müzik tarafından emilmesine izin verin kötü düşüncelerin müziğin sesine kapılıp gittiğini düşünün ve müziğin tadını çıkartmaya bakın en önemlisi anı yaşayarak eğlenmeye bakmalısınız.

Müzik, ilgi alanlarınızdan biri değilse, dikkatinizi, bahçe işleri, dikim, eskiz gibi – hoşunuza giden başka bir hobiye yapmak zorunda olduğunuzu düşündüğünüz şeye odaklanmanızı gerektiren herhangi bir şeye çevirin.

Psikolojik Danışmanlık Desteği

Stres atma yöntemleri size yardımcı olmamışsa stresörler size bu konuda yardımcı olabilir danışmanlıktan destek almak size farklı düşünce bakış açısı gibi pek çok şey katabilir sizi farklı stres atma yöntemleri olduğuna dair bakış açınızı değiştirebilir. Eğer bunalmış veya kapana kısılmışsanız, aşırı endişe duyuyorsanız ya da günlük rutinleri yerine getirmede ya da işte, evde ya da okulda sorumlulukları yerine getirmekte zorlanıyorsanız, bu danışmanlık fikri size iyi gelebilir bu stres atma yöntemi olarak başvurulabilir. Profesyonel danışmanlar veya terapistler stresinizin kaynaklarını tanımlamanıza ve yeni başa çıkma araçlarını öğrenmenize yardımcı olabilir.

Kanser Hakkında İlginizi Çekebilecek  Makalemiz: Yaygın Kanser Türleri


What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir