Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Kilo Almanın Sebepleri

Kilo Almanın Sebepleri Nelerdir ? Kilo Almanıza Sebep Olan nedenler hakkında her şey hazırladığımız listemizde…

Published

on

Kilo Almanın Sebepleri

İstemeden Kilo Almanıza Neden Olan Şeyler

Kilo her insan için korkulu bir sorundur kötü görünmenize kendinizi beğenmemeniz gibi ruh hallerine sizi sokabilir ve buda sizi diyet yapmaya kilo vermeye teşvik etmektedir.bunu istemeden veya isteyerek bile yapsanız bazı insanlar diyet yapmalarına az yemelerine rağmen kilo almaya devam edebiliyor ama bazı ufak ayrıntılar bu kilo almanın sebepleri konusunda açıklık getiriyor.

insanların kilo alma sebepleri yaşamlarında ki düzenleriyle ilişkilendirilebilir bunun için kilo alma sebepleri konusunda nelere dikkat edeceğinizi bilmeniz gerekmektedir

Çok Fazla İşlenmiş Gıda Yemek

Yulaf, dondurulmuş meyveler ve yoğurt gibi pek çok sağlıklı gıda en az miktarda işlenir bunları yemek size sağlığınız açıdan fayda sağlar ama Bununla birlikte, şekerli tahıllar, fast food yiyecekleri ve mikrodalga yemekleri dahil olmak üzere yüksek oranda işlenmiş yiyecekler, bir miktar zararlı besinler içerir, ayrıca ilave şekerler, koruyucular ve sağlıksız yağlar içerir.

Sayısız araştırma, Amerika Birleşik Devletleri ve dünyadaki artan obezite oranlarına ek olarak, yüksek oranda işlenmiş gıdaları kilo alımına bağlar Örneğin, 19363 Kanadalı yetişkinler arasında yapılan 2019 tarihli bir çalışma, en ultra işlenmiş yiyecekleri yiyenlerin, en az yiyenlere göre% 32 daha fazla obez olma ihtimalinin yüksek olduğunu tespit etmiştir.

İşlenmiş Gıdalarda Kilo Almanın Sebepleri Olarak Örnek

Yüksek oranda işlenmiş yiyecekler tipik olarak kalori ile doludur, ancak sizi tok hissetmenizi sağlayan protein ve lif gibi temel besinlerden yoksundur bu yüzden yemek yedikten bir süre sonra yeniden acıkmaya başlayabilirsiniz. Bu nedenle, işlenmiş yemekleri ve atıştırmalıkları kesmeyi düşünmelisiniz, bunun yerine kendinizin hazırladığınız yiyeceklere odaklanın.

Şekerli Yiyecekleri Yemek

Şeker, kek, soda, spor içeceği, dondurma, buzlu çay ve şekerli kahve içecekleri gibi şekerli yiyecek ve içeceklerin düzenli olarak yemek kilo almanıza ve göbekli olmanıza neden oluyor.

Birçok çalışma, şeker alımını sadece kilo almaya değil aynı zamanda hastalıklara neden olmaktadır Diyabet Kalp hastalığı gibi hastalıklar sağlığınıza büyük ölçüde zarar vermektedir.

Şekerli besinleri tüketmek sizi doğurmayacaktır, yemek yedikten bir süre sonra yeniden açlık hissi sizi yemek yemeye teşvik edecek buda kilo almanın sebepleri haline gelecektir.

Hareketsiz Yaşam Tarzı

Hareketsiz bir yaşam insanda kronik hastalıklara kilo almaya sebep olmaktadır. Masa başında çalışmak, televizyon izlemek, araba kullanmak ve bilgisayarda uzun süre vakit geçirerek ev ve iş hayatında tüm gün oturup hareketsiz geçirmek sizin kilo alma sebepleri olarak karşınıza çıkacaktır bu kilo almanın sebepleri daha sonra karşınıza obezite olarak çıkacak.

Obezite ile ilgili bir çalışmada, fazla kilolu 464 kişiden oluşan bir çalışmada, günlük ortalama oturma zamanlarının 8 saatini oturarak geçirdiğini tespit etti bu yaşam tarzını benimseyen insanların çok kilolu olduğunda kanıtlanmıştır.

Peki Hareketsiz yaşam tarzı kilo almanın sebepleri arasında yer alıyorsa gün içerisinde kilo almamak için ne yapmalıyız ?

Egzersiz yapmak size hem ruhsal hem bedensel olarak fayda sağlayacaktır ufak egzersizler yaparak kilo verebilir stres atma yöntemlerini kullanabilirsiniz yoga yapabilirsiniz ufak yürüyüşlere çıkıp hem hareket edip hemde keyif verici geziler yapabilirsiniz. Saatlerce televizyon seyredip zamanınızı kilo almakla geçirmek yerine zamanınızı hareketli ve enerjinizi eğlenceli bir zaman yaratmak için harcamalısınız

Tanı konmamış bir tıbbi sorununuz var

Kilo almanın sebepleri yaşam tarzları yemek yeme düzeni uyku düzeni vb pek çok şey olabilir ancak tıbbi bir hastalık kilo almanın sebepleri arasında olabilir.

Hipotiroidi. Bu durum tiroid bezinizi etkiler ve kilo almanıza veya kilo vermede zorlanmanıza neden olabilir, Depresyon. Bu yaygın zihinsel durum kilo alımı ve şişmanlıkla bağlantılıdır.
Polikistik over sendromu (PKOS). PKOS, üreme çağındaki kadınları etkileyen hormonal dengesizliklerle işaretlenmiştir. Kilo alımına neden olabilir ve kilo vermeyi zorlaştırabilir

Uyku Düzeni Bozukluğu

Uyku, genel sağlık ve refah için şarttır . Yetersiz uyku diğer olumsuz etkilerin yanı sıra kilo almayı da tetikleyebilir

92 kadından oluşan bir çalışma, günde 6 saatten az uyuyanların, günde 6 saat veya daha fazla uyuyan kadınlarla karşılaştırıldığında, en yüksek vücut kitle indeksine (BMI) ve en yüksek visfatin seviyelerine (yağ hücreleri tarafından salgılanan bir protein) sahip olduğunu gösterdi.

Düşük kalorili bir diyetten sonra fazla kilolu 10 yetişkinde yapılan 2 haftalık bir çalışmada, gece başına 5.5 saat uyuyanlar, gece başına 8.5 saat uyuyanlara göre% 55 daha az vücut yağ ve% 60 daha fazla kas kütlesi kaybetti. Bu nedenle, uyku sürenizi arttırmak kilo kaybına yardımcı olabilir.

Bazı kanıtlar, 7 saatten daha az uyumaya kıyasla, gece başına 7 veya daha fazla uyku saatini% 33 daha fazla kilo kaybı olasılığı ile ilişkilendirmektedir

Sağlıklı Besinleri Yememek

Sürekli sağlıksız besinler yemek elbette size kilo almanın sebepleri olarak geri dönecektir. Beslenme şekli kilo almanın sebepleri olarak açıkça karşımıza çıkan bir durum olmuştur.

Fastfood ve şekerli besinler insana sürekli açlık hissi oluşturmaktadır ve doyurucu değildir ve hastalıklara nedende olabiliyor bu yüzden kilo almanızı engellemek için sağlıklı besinleri yemek sizi kilo almaktan korumaktadır.

Kilo almanın sebepleri çok fazla işlenmiş gıdalardır ama bu her zaman böyle değildir beslenme düzeninizin her öğününe işlenmiş gıdalar eklememiş seniz asgari oranda ara sıra yerseniz bu size kilo olarak geri dönmeyecektir.

Beslenme düzeninize bütün yiyecekleri eklemek elbette imkansız her zaman sağlıklı besinleri yiyemezsiniz şekerli olan besinlere de ihtiyacınız var.

Sebzeler, meyveler, fasulye, yumurtalar, kabuklu yemişler ve yemeniz gereken tohumlar gibi besinleri yemelisiniz..

Stresli Olmak

Günlük yaşamınızda fark etmediğiniz bir şekilde koşturmaca içerisinde stresli olduğunuzu ancak size oluşturduğu sorunlar kan değerleri vb testlerle fark edilebiliyor bu da kilo almanın sebepleri arasında karşımıza çıkıyor.

Kronik stres bozukluğu size istemeden kilo aldırıyor buna neden olan şey, Stres hormonu kortizolünün yüksek seviyede açlık hissi oluşturacaktır bu açlık hissi sizi daha fazla yemeye daha fazla fastfood tarzı besinlerle beslenmeye teşvik edeceğinden stres sizi hızlı sağlıksız beslenmeye teşvik edecek ve kilo almanıza neden olacaktır.

Araştırmalar göstermiştir ki obezite olan insanlar stres kortizolünün yüksek seviyelerde bozuk olduğu tespit edilmiştir.

Kalorili Besinlerle Aşırı Beslenmek

Aşırı yeme, kilo almanın sebepleri arasında önemli bir neden olarak ön plana çıkmaktadır. Eğer yanınızda kendi hazırladığınız yiyecekler varsa onları yemelisiniz.

Eğer böyle yapmayıp daha fastfood tarzı yemekleri yemeye başlarsanız asla doymaz daha fazla acıkır daha fazla kaloriyle vücudunuzda kiloya neden olursunuz.

Yemek yerken akıllı seçimler yapmalısınız yediğiniz yemeklerin içerisinde barındırdığı sağlıklı minaraller önemlidir.  Kalori ihtiyacınızı kendi başınıza belirlemek zor olabilir, bu yüzden fazla yemekle uğraşıyorsanız bir diyetisyene danışın.

Kilo Almak,Diyet Yapmak Hakkında Yazılarda Hazırladığımız Diyet Yapanlara Öneriler İlginizi çekebilir

142 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 2

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler