Kilo Almanın Sebepleri

Kilo Almanın Sebepleri Nelerdir ? Kilo Almanıza Sebep Olan nedenler hakkında her şey hazırladığımız listemizde...


Kilo Almanın Sebepleri
Kilo Almanın Sebepleri

İstemeden Kilo Almanıza Neden Olan Şeyler

Kilo her insan için korkulu bir sorundur kötü görünmenize kendinizi beğenmemeniz gibi ruh hallerine sizi sokabilir ve buda sizi diyet yapmaya kilo vermeye teşvik etmektedir.bunu istemeden veya isteyerek bile yapsanız bazı insanlar diyet yapmalarına az yemelerine rağmen kilo almaya devam edebiliyor ama bazı ufak ayrıntılar bu kilo almanın sebepleri konusunda açıklık getiriyor.

insanların kilo alma sebepleri yaşamlarında ki düzenleriyle ilişkilendirilebilir bunun için kilo alma sebepleri konusunda nelere dikkat edeceğinizi bilmeniz gerekmektedir

Çok Fazla İşlenmiş Gıda Yemek

Yulaf, dondurulmuş meyveler ve yoğurt gibi pek çok sağlıklı gıda en az miktarda işlenir bunları yemek size sağlığınız açıdan fayda sağlar ama Bununla birlikte, şekerli tahıllar, fast food yiyecekleri ve mikrodalga yemekleri dahil olmak üzere yüksek oranda işlenmiş yiyecekler, bir miktar zararlı besinler içerir, ayrıca ilave şekerler, koruyucular ve sağlıksız yağlar içerir.

Sayısız araştırma, Amerika Birleşik Devletleri ve dünyadaki artan obezite oranlarına ek olarak, yüksek oranda işlenmiş gıdaları kilo alımına bağlar Örneğin, 19363 Kanadalı yetişkinler arasında yapılan 2019 tarihli bir çalışma, en ultra işlenmiş yiyecekleri yiyenlerin, en az yiyenlere göre% 32 daha fazla obez olma ihtimalinin yüksek olduğunu tespit etmiştir.

İşlenmiş Gıdalarda Kilo Almanın Sebepleri Olarak Örnek

Yüksek oranda işlenmiş yiyecekler tipik olarak kalori ile doludur, ancak sizi tok hissetmenizi sağlayan protein ve lif gibi temel besinlerden yoksundur bu yüzden yemek yedikten bir süre sonra yeniden acıkmaya başlayabilirsiniz. Bu nedenle, işlenmiş yemekleri ve atıştırmalıkları kesmeyi düşünmelisiniz, bunun yerine kendinizin hazırladığınız yiyeceklere odaklanın.

Şekerli Yiyecekleri Yemek

Şeker, kek, soda, spor içeceği, dondurma, buzlu çay ve şekerli kahve içecekleri gibi şekerli yiyecek ve içeceklerin düzenli olarak yemek kilo almanıza ve göbekli olmanıza neden oluyor.

Birçok çalışma, şeker alımını sadece kilo almaya değil aynı zamanda hastalıklara neden olmaktadır Diyabet Kalp hastalığı gibi hastalıklar sağlığınıza büyük ölçüde zarar vermektedir.

Şekerli besinleri tüketmek sizi doğurmayacaktır, yemek yedikten bir süre sonra yeniden açlık hissi sizi yemek yemeye teşvik edecek buda kilo almanın sebepleri haline gelecektir.

Hareketsiz Yaşam Tarzı

Hareketsiz bir yaşam insanda kronik hastalıklara kilo almaya sebep olmaktadır. Masa başında çalışmak, televizyon izlemek, araba kullanmak ve bilgisayarda uzun süre vakit geçirerek ev ve iş hayatında tüm gün oturup hareketsiz geçirmek sizin kilo alma sebepleri olarak karşınıza çıkacaktır bu kilo almanın sebepleri daha sonra karşınıza obezite olarak çıkacak.

Obezite ile ilgili bir çalışmada, fazla kilolu 464 kişiden oluşan bir çalışmada, günlük ortalama oturma zamanlarının 8 saatini oturarak geçirdiğini tespit etti bu yaşam tarzını benimseyen insanların çok kilolu olduğunda kanıtlanmıştır.

Peki Hareketsiz yaşam tarzı kilo almanın sebepleri arasında yer alıyorsa gün içerisinde kilo almamak için ne yapmalıyız ?

Egzersiz yapmak size hem ruhsal hem bedensel olarak fayda sağlayacaktır ufak egzersizler yaparak kilo verebilir stres atma yöntemlerini kullanabilirsiniz yoga yapabilirsiniz ufak yürüyüşlere çıkıp hem hareket edip hemde keyif verici geziler yapabilirsiniz. Saatlerce televizyon seyredip zamanınızı kilo almakla geçirmek yerine zamanınızı hareketli ve enerjinizi eğlenceli bir zaman yaratmak için harcamalısınız

Tanı konmamış bir tıbbi sorununuz var

Kilo almanın sebepleri yaşam tarzları yemek yeme düzeni uyku düzeni vb pek çok şey olabilir ancak tıbbi bir hastalık kilo almanın sebepleri arasında olabilir.

Hipotiroidi. Bu durum tiroid bezinizi etkiler ve kilo almanıza veya kilo vermede zorlanmanıza neden olabilir, Depresyon. Bu yaygın zihinsel durum kilo alımı ve şişmanlıkla bağlantılıdır.
Polikistik over sendromu (PKOS). PKOS, üreme çağındaki kadınları etkileyen hormonal dengesizliklerle işaretlenmiştir. Kilo alımına neden olabilir ve kilo vermeyi zorlaştırabilir

Uyku Düzeni Bozukluğu

Uyku, genel sağlık ve refah için şarttır . Yetersiz uyku diğer olumsuz etkilerin yanı sıra kilo almayı da tetikleyebilir

92 kadından oluşan bir çalışma, günde 6 saatten az uyuyanların, günde 6 saat veya daha fazla uyuyan kadınlarla karşılaştırıldığında, en yüksek vücut kitle indeksine (BMI) ve en yüksek visfatin seviyelerine (yağ hücreleri tarafından salgılanan bir protein) sahip olduğunu gösterdi.

Düşük kalorili bir diyetten sonra fazla kilolu 10 yetişkinde yapılan 2 haftalık bir çalışmada, gece başına 5.5 saat uyuyanlar, gece başına 8.5 saat uyuyanlara göre% 55 daha az vücut yağ ve% 60 daha fazla kas kütlesi kaybetti. Bu nedenle, uyku sürenizi arttırmak kilo kaybına yardımcı olabilir.

Bazı kanıtlar, 7 saatten daha az uyumaya kıyasla, gece başına 7 veya daha fazla uyku saatini% 33 daha fazla kilo kaybı olasılığı ile ilişkilendirmektedir

Sağlıklı Besinleri Yememek

Sürekli sağlıksız besinler yemek elbette size kilo almanın sebepleri olarak geri dönecektir. Beslenme şekli kilo almanın sebepleri olarak açıkça karşımıza çıkan bir durum olmuştur.

Fastfood ve şekerli besinler insana sürekli açlık hissi oluşturmaktadır ve doyurucu değildir ve hastalıklara nedende olabiliyor bu yüzden kilo almanızı engellemek için sağlıklı besinleri yemek sizi kilo almaktan korumaktadır.

Kilo almanın sebepleri çok fazla işlenmiş gıdalardır ama bu her zaman böyle değildir beslenme düzeninizin her öğününe işlenmiş gıdalar eklememiş seniz asgari oranda ara sıra yerseniz bu size kilo olarak geri dönmeyecektir.

Beslenme düzeninize bütün yiyecekleri eklemek elbette imkansız her zaman sağlıklı besinleri yiyemezsiniz şekerli olan besinlere de ihtiyacınız var.

Sebzeler, meyveler, fasulye, yumurtalar, kabuklu yemişler ve yemeniz gereken tohumlar gibi besinleri yemelisiniz..

Stresli Olmak

Günlük yaşamınızda fark etmediğiniz bir şekilde koşturmaca içerisinde stresli olduğunuzu ancak size oluşturduğu sorunlar kan değerleri vb testlerle fark edilebiliyor bu da kilo almanın sebepleri arasında karşımıza çıkıyor.

Kronik stres bozukluğu size istemeden kilo aldırıyor buna neden olan şey, Stres hormonu kortizolünün yüksek seviyede açlık hissi oluşturacaktır bu açlık hissi sizi daha fazla yemeye daha fazla fastfood tarzı besinlerle beslenmeye teşvik edeceğinden stres sizi hızlı sağlıksız beslenmeye teşvik edecek ve kilo almanıza neden olacaktır.

Araştırmalar göstermiştir ki obezite olan insanlar stres kortizolünün yüksek seviyelerde bozuk olduğu tespit edilmiştir.

Kalorili Besinlerle Aşırı Beslenmek

Aşırı yeme, kilo almanın sebepleri arasında önemli bir neden olarak ön plana çıkmaktadır. Eğer yanınızda kendi hazırladığınız yiyecekler varsa onları yemelisiniz.

Eğer böyle yapmayıp daha fastfood tarzı yemekleri yemeye başlarsanız asla doymaz daha fazla acıkır daha fazla kaloriyle vücudunuzda kiloya neden olursunuz.

Yemek yerken akıllı seçimler yapmalısınız yediğiniz yemeklerin içerisinde barındırdığı sağlıklı minaraller önemlidir.  Kalori ihtiyacınızı kendi başınıza belirlemek zor olabilir, bu yüzden fazla yemekle uğraşıyorsanız bir diyetisyene danışın.

Kilo Almak,Diyet Yapmak Hakkında Yazılarda Hazırladığımız Diyet Yapanlara Öneriler İlginizi çekebilir


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir