Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Diyet Yapanlara Öneriler

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler Nelerdir ? Sağlıklı Bir diyet için öneriler çok önemli peki bunlar nelerdir her şey hazırladığımız listemizde….

Published

on

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler

DİYET YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler Diyet kişinin sağlıklı yaşam ve isterse kilo kaybetmek için yaptığı beslenme tarzlarına denir. Çok farklı diyet çeşitleri bulunmakla birlikte kişi kendisine ve sağlığına en uygun olanını seçmek zorundadır.

Sağlıksız Diyetlere Dikkat!

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler ,  Sağlığa uygun olmadan yapılan diyetler başarılı sonuç gösterse bile kişiyi sağlığından edebilir.

Diyete Başlamadan Önce Bir Uzmana Görünmeli

Sağlıklı yaşamak ve kilo vermek üzere diyet yapmaya başlayacak olan kişilerin önce bir sağlık uzmanına görünerek çeşitli testler yaptırmaları gerekir. Bu testler sonucunda diyet yapmalarına engelleyen bir durum yoksa kendilerine en uygun diyeti seçerek başlayabilirler.

Diyet Yapanların Dikkat Etmesi Gereken Öneriler

Diyet çeşitleri ve yöntemleri de uzmanlara göre farklılık göstermektedir. Sağlıklı beslenmek isteyenlere yön verecek pek çok diyet vardır. Ancak diyet yapanlara yönelik yapılan uyarılar benzerlik gösterir.

Günde Ne Kadar Su İçilmeli?

Diyet yapan kişilere yönelik yapılan en önemli öneri bol su içmektir. Diyet yaparken günde üç litre su içmek beslenme programının en önemli parçalarından birisidir. Bol su içmek yakılan yağların vücuttan atılmasına da yardımcı olur.

Ara Öğünlere Dikkat!

Sağlıklı beslenme programı uygulayan kişilere yönelik olarak yapılan önerilerin ikincisi ise ana öğünlerin yanında ara öğünleri de diyet programına eklemektir.

Üç ana üç de ara öğünden oluşan bir diyet programının başarıya ulaşma şansı oldukça yüksektir. Sabah kahvaltı öğününden 2 ya da 3 saat sonrasında küçük bir ara öğün yapmak metabolizmayı hızlandırırken yağ yakım sürecininde devam etmesini sağlar.

Aç Karnına Limonlu Su

Diyet yapanlara yönelik mantık içeren önerilerden bir diğeri de sabah aç karnına limonlu su içmektir. Bir bardak sıcağa yakın ılık suyun içine sıkılan yarım limonun suyunun güne zinde başlamayı sağlamanın yanında birçok faydası bulunmaktadır.

Uzak Durulması Gereken Gıdalar

Bütün bunların dışında diyet programlarında yoğurta sık yer vermenin kilo vermeye oldukça yardımcı olduğu bilinmektedir. Protein alımının arttırılması, tatlı tüketiminin azaltılması hatta kesilmesi, paketli gıdalardan uzak durulması, şarküteri ürünlerin, cips ve çikolata gibi abur cuburların tüketiminin en aza indirilmesi de diyet yapanların dikkat etmesi gereken önerilerden.

İlginizi Çekebilir: Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları

Diyette Yenmemesi Gerekenler Nelerdir ?

1. Patates kızartması ve Patates Cipsi

Bütün patatesler sağlıklı ve doyurucudur , fakat patates kızartması ve patates cipsi değildir. Kalorileri çok yüksektir ve çok fazla yemeniz kolaydır. Gözlemsel çalışmalarda, patates kızartması ve patates cipsi tüketmek kilo alımı ile ilişkilendirilmiştir.

Bir çalışma bile patates kızartmasının porsiyon başına diğer yiyeceklerden daha fazla kilo almaya katkıda bulunabileceğini buldu

Dahası, fırınlanmış, kavrulmuş veya kızarmış patates, akrilamid adı verilen kansere neden olan maddeler içerebilir. Bu nedenle sade haşlanmış patates yemek en iyisidir. Patates kızartması ve patates cipsi sağlıksız ve besleyicidir. Öte yandan haşlanmış patatesler çok sağlıklı ve sizi doyurmaya yardımcı oluyor.

2. Şekerli İçecekler

Şekerli ve gazlı şekerli içecekler, soda gibi, dünyadaki en sağlıksız yiyeceklerden biridir. Kilo alımı ile güçlü bir şekilde ilişkilidirler ve aşırı tüketildiğinde feci sağlık etkileri olabilirler. Şekerli içecekler çok fazla kalori içermesine rağmen, Hafızanızı zayıflatacaktır. Eğer kilo verme konusunda kararlıysanız, şekerli içeceklerden tamamen vazgeçmelisiniz bu hem sağlıklı bir yaşam için hemde diyette size kolaylık sağlaması için gerekli.

3. Beyaz Ekmek

Beyaz ekmek oldukça rafinedir ve sıklıkla çok fazla ilave şeker içerir. Glisemik indeks üzerinde yüksektir ve kan şekeri seviyenizi artırabilir. Neyse ki, geleneksel buğday ekmeğine birçok sağlıklı alternatif var . Birincisi, muhtemelen piyasadaki en sağlıklı ekmek olan Ezekiel ekmeğidir. Ancak, tüm buğday ekmeklerinin glüten içerdiğini unutmayın. Bazı diğer seçenekler Oppssss ekmek, mısır ekmeği ve şunları badem unu ekmeği.

4. Meyve Suyu

Süpermarkette bulacağınız meyve sularının çoğunun bütün meyvelerle çok az ortak yönü vardır. Meyve suları yüksek oranda işlenir ve şekerle doldurulur. Aslında, fazla olmasalar da, soda kadar şeker ve kalori içerebilirler Ayrıca, meyve suyu genellikle lif içermez ve çiğneme gerektirmez. Meyve suyundan uzak durun ve bunun yerine bütün meyveleri yiyin yada meyvelerin suyunu sıkıp kendinize sağlıklı ve el yapımı bir meyve suyu hazırlayın

5. Hamur işleri, Kurabiyeler ve Kekler

Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler, ilave şeker ve rafine un gibi sağlıksız içeriklerle doludur. Ayrıca , çok zararlı olan ve birçok hastalıkla bağlantılı olan yapay trans yağlar da içerebilirler pek çok kaynak tarafından doğrulanmıştır. Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler pek tatmin edici değildir ve bu yüksek kalorili, düşük besleyici yiyecekleri yedikten sonra çok hızlı bir şekilde aç olacaksınız.Tatlı bir şey arzuluyorsanız, bunun yerine bir parça bitter çikolata alın bu size diğer tatlı yiyeceklerden daha yarar sağlayacaktır.

133 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 4.2 / 5. Oy Sayısı: 6

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

32 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler