Connect with us

DİYET

Diyet Yapanlara Öneriler

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler Nelerdir ? Sağlıklı Bir diyet için öneriler çok önemli peki bunlar nelerdir her şey hazırladığımız listemizde….

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler

DİYET YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ?

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler Diyet kişinin sağlıklı yaşam ve isterse kilo kaybetmek için yaptığı beslenme tarzlarına denir. Çok farklı diyet çeşitleri bulunmakla birlikte kişi kendisine ve sağlığına en uygun olanını seçmek zorundadır.

Sağlıksız Diyetlere Dikkat!

Diyet Yapanlara Yönelik Mantıklı Öneriler ,  Sağlığa uygun olmadan yapılan diyetler başarılı sonuç gösterse bile kişiyi sağlığından edebilir.

Diyete Başlamadan Önce Bir Uzmana Görünmeli

Sağlıklı yaşamak ve kilo vermek üzere diyet yapmaya başlayacak olan kişilerin önce bir sağlık uzmanına görünerek çeşitli testler yaptırmaları gerekir. Bu testler sonucunda diyet yapmalarına engelleyen bir durum yoksa kendilerine en uygun diyeti seçerek başlayabilirler.

Diyet Yapanların Dikkat Etmesi Gereken Öneriler

Diyet çeşitleri ve yöntemleri de uzmanlara göre farklılık göstermektedir. Sağlıklı beslenmek isteyenlere yön verecek pek çok diyet vardır. Ancak diyet yapanlara yönelik yapılan uyarılar benzerlik gösterir.

Günde Ne Kadar Su İçilmeli?

Diyet yapan kişilere yönelik yapılan en önemli öneri bol su içmektir. Diyet yaparken günde üç litre su içmek beslenme programının en önemli parçalarından birisidir. Bol su içmek yakılan yağların vücuttan atılmasına da yardımcı olur.

Ara Öğünlere Dikkat!

Sağlıklı beslenme programı uygulayan kişilere yönelik olarak yapılan önerilerin ikincisi ise ana öğünlerin yanında ara öğünleri de diyet programına eklemektir.

Üç ana üç de ara öğünden oluşan bir diyet programının başarıya ulaşma şansı oldukça yüksektir. Sabah kahvaltı öğününden 2 ya da 3 saat sonrasında küçük bir ara öğün yapmak metabolizmayı hızlandırırken yağ yakım sürecininde devam etmesini sağlar.

Aç Karnına Limonlu Su

Diyet yapanlara yönelik mantık içeren önerilerden bir diğeri de sabah aç karnına limonlu su içmektir. Bir bardak sıcağa yakın ılık suyun içine sıkılan yarım limonun suyunun güne zinde başlamayı sağlamanın yanında birçok faydası bulunmaktadır.

Uzak Durulması Gereken Gıdalar

Bütün bunların dışında diyet programlarında yoğurta sık yer vermenin kilo vermeye oldukça yardımcı olduğu bilinmektedir. Protein alımının arttırılması, tatlı tüketiminin azaltılması hatta kesilmesi, paketli gıdalardan uzak durulması, şarküteri ürünlerin, cips ve çikolata gibi abur cuburların tüketiminin en aza indirilmesi de diyet yapanların dikkat etmesi gereken önerilerden.

İlginizi Çekebilir: Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları

Diyette Yenmemesi Gerekenler Nelerdir ?

1. Patates kızartması ve Patates Cipsi

Bütün patatesler sağlıklı ve doyurucudur , fakat patates kızartması ve patates cipsi değildir. Kalorileri çok yüksektir ve çok fazla yemeniz kolaydır. Gözlemsel çalışmalarda, patates kızartması ve patates cipsi tüketmek kilo alımı ile ilişkilendirilmiştir.

Bir çalışma bile patates kızartmasının porsiyon başına diğer yiyeceklerden daha fazla kilo almaya katkıda bulunabileceğini buldu

Dahası, fırınlanmış, kavrulmuş veya kızarmış patates, akrilamid adı verilen kansere neden olan maddeler içerebilir. Bu nedenle sade haşlanmış patates yemek en iyisidir. Patates kızartması ve patates cipsi sağlıksız ve besleyicidir. Öte yandan haşlanmış patatesler çok sağlıklı ve sizi doyurmaya yardımcı oluyor.

2. Şekerli İçecekler

Şekerli ve gazlı şekerli içecekler, soda gibi, dünyadaki en sağlıksız yiyeceklerden biridir. Kilo alımı ile güçlü bir şekilde ilişkilidirler ve aşırı tüketildiğinde feci sağlık etkileri olabilirler. Şekerli içecekler çok fazla kalori içermesine rağmen, Hafızanızı zayıflatacaktır. Eğer kilo verme konusunda kararlıysanız, şekerli içeceklerden tamamen vazgeçmelisiniz bu hem sağlıklı bir yaşam için hemde diyette size kolaylık sağlaması için gerekli.

3. Beyaz Ekmek

Beyaz ekmek oldukça rafinedir ve sıklıkla çok fazla ilave şeker içerir. Glisemik indeks üzerinde yüksektir ve kan şekeri seviyenizi artırabilir. Neyse ki, geleneksel buğday ekmeğine birçok sağlıklı alternatif var . Birincisi, muhtemelen piyasadaki en sağlıklı ekmek olan Ezekiel ekmeğidir. Ancak, tüm buğday ekmeklerinin glüten içerdiğini unutmayın. Bazı diğer seçenekler Oppssss ekmek, mısır ekmeği ve şunları badem unu ekmeği.

4. Meyve Suyu

Süpermarkette bulacağınız meyve sularının çoğunun bütün meyvelerle çok az ortak yönü vardır. Meyve suları yüksek oranda işlenir ve şekerle doldurulur. Aslında, fazla olmasalar da, soda kadar şeker ve kalori içerebilirler Ayrıca, meyve suyu genellikle lif içermez ve çiğneme gerektirmez. Meyve suyundan uzak durun ve bunun yerine bütün meyveleri yiyin yada meyvelerin suyunu sıkıp kendinize sağlıklı ve el yapımı bir meyve suyu hazırlayın

5. Hamur işleri, Kurabiyeler ve Kekler

Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler, ilave şeker ve rafine un gibi sağlıksız içeriklerle doludur. Ayrıca , çok zararlı olan ve birçok hastalıkla bağlantılı olan yapay trans yağlar da içerebilirler pek çok kaynak tarafından doğrulanmıştır. Hamur işleri, kurabiyeler ve kekler pek tatmin edici değildir ve bu yüksek kalorili, düşük besleyici yiyecekleri yedikten sonra çok hızlı bir şekilde aç olacaksınız.Tatlı bir şey arzuluyorsanız, bunun yerine bir parça bitter çikolata alın bu size diğer tatlı yiyeceklerden daha yarar sağlayacaktır.

62 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 4.6 / 5. Oy Sayısı: 5

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir