Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Feridun Kunak Diyeti

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Dr. Feridun Kunak, yaptığı televizyon programları sayesinde tanınmış ve Feridun Kunak diyeti birçok kişi tarafından uygulanmıştır.

Published

on

Feridun Kunak Diyeti

Feridun Kunak

Feridun Kunak diyeti listesini uygulayarak kısa sürede kilo verebilirsiniz. Bu diyet herkes tarafından uygulanabilir. Uzun yıllardır ekranlarda görmeye alışkın olduğumuz Feridun Kunak, hâlihazırda doktordur. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan doktor, yaptığı televizyon programları sayesinde tanınmış ve Feridun Kunak diyeti birçok kişi tarafından uygulanmıştır.

Feridun Kunak Diyeti Nedir?

Feridun Kunak gerek kendi sunduğu programında gerek konuk olarak katıldığı televizyon kanallarında birçok diyet reçetesi vermiştir. Peki, Feriden Kunak Diyeti Nedir ? Feridun Kunak’ın kilo vermek için tarifini verdiği birçok çorbası, kürü, diyeti bulunmaktadır. Feridun Kunak’ın programına uyan kişilerin kilo verdikleri de gözlemlenmiştir. Tüm diyetlerde olduğu gibi bu diyetle birlikte kişiler her gün mutlaka egzersiz yapmaya özen göstermeli ve bol su içmelidir.

Feridun Kunak diyeti yalnızca diyet listesi vermekle kalmaz, metabolizma hızlandırıcı kürlerde vermektedir. Yoğurt kürü bunlardan biridir. Herkesin rahatlıkla kullanabileceği yoğurt kürü, yaklaşık bir su bardağı kadar yoğurdun içine ( ev yoğurdu) bir tatlı kaşığı pul biber ve birkaç damla limon sıkılıp karıştırılarak elde edilir. Bağırsakları çalıştıran, metabolizmayı hızlandıran bu kür, akşam yemeklerinden yaklaşık 2 saat sonra tüketilebilir.

Feridun Kunak diyeti ve kürleri herkes tarafından rahatlıkla tüketilebilir. Bundan dolayı doktorunuza danışmanıza gerek yoktur. Feridun Kunak diyetinin bir diğer özelliği, tercih edilen besinlerin mutlaka tüketilmesi gereken, insan vücuduna faydası olan besinlerdir. Bundan dolayı sağlıklı bir yaşam için bu diyet uygulanabilir. Diyet listesi yaşam tarzı haline getirerek birebir olmasa da ufak değişikliklerle yapmaya devam edilebilir niteliktedir. Aynı zamanda her gün mutlaka yeterli miktarda sıvı alınmasına özen gösterilmelidir.

Feridun Kunak Diyeti Nasıl Uygulanır?

Feridun Kunak diyetini yapmaya karar verenler Feridun Kunak diyeti nasıl uygulanır sorusunu merak edebilirler. Doktor Feridun Kunak’a ait diyet listeleri mutlaka birebir uygulanmalı ve yemeklerin, karışımların içerisine giren besinler eksiksiz olarak konulmalıdır. Bununla birlikte her gün mutlaka düzenli olarak egzersiz yapmak Feridun Kunak diyetinin olmazsa olmazıdır. Bundan dolayı her gün en az yarım saat mutlaka egzersiz yapmaya özen gösterilmelidir.

Doktor Feridun Kunak diyeti yaparken yeterli miktarda su içmeye dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda diyeti uygularken zayıflatan, metabolizma hızlandıran kür ve çay tariflerini de mutlaka denemelisiniz.

Feridun Kunak Diyetinin Zararları

Feridun Kunak bir doktordur aslında diyetisyen değildir. Bundan dolayı besinlerle ilgili hastalarına detaylı bilgi verebilir. Yani diyetin size uygun olup olmadığı hakkındaki sorularınıza mutlaka doğru cevap verecektir. Feridun Kunak diyetinin zararlarına bakacak olursak, bu diyetlerin bilinen herhangi bir zararı yoktur. Feridun Kunak genel olarak programlarında kişiye özel değil herkesin uygulayabileceği, karışımlar ve diyet listeleri vermektedir. Bununla birlikte o karışımı veya diyeti uygulamaması gereken kişiler varsa bunu da belirtmektedir. Dikkatli olarak takip ettiğinizde Feridun Kunak diyetinin zararları olmadığını görürsünüz.

Feridun Kunak Diyeti Yorumları

Uzun zamandır televizyon programı yapan ve televizyon programlarına konuk olan Feridun Kunak, birçok diyet listesi ve zayıflama kürü tarifi vermektedir. Feridun Kunak diyeti yorumlarına baktığımızda birçok kişinin olumlu yorum yaptığı görülmektedir. Aynı zamanda ortopedi doktoru olan Feridun Kunak, hastalarına diyet listesi ve kür tarifi verirken, genel olarak vücudun ihtiyacını karşılayan besinler vermeye özen göstermektedir. Bundan dolayı verdiği hiçbir tarifin herhangi bir zararı bulunmamaktadır.

Feridun Kunak diyet ve kürlerinde kullanılan besinlerin kaliteli besinler olduğu görülür. Mutlaka protein, minarel, vitamin ve karbonhidrat içerir. Bununla birlikte verdiği çay tarifleri genel olarak bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayan tariflerdir. Böylece bağırsaklarınızda düzenli olarak çalışacak, vücudunuz normal düzenini koruyacaktır.

Feridun Kunak Diyetinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Feridun Kunak katıldığı televizyon programlarında Feridun Kunak diyetinde dikkat edilmesi gerekenler ile ilgili de bilgi vermektedir. Aslında bu bilgiler sadece bu diyette değil her zaman dikkat edilmesi gereken hususlardır. Feridun Kunak Diyeti Bu diyet programına dikkat edildiğinde besinlerde herhangi bir kısıtlama yoktur. Yani kişiler her şeyi yiyebilir. Tek yapılması gereken porsiyonlar mutlaka küçültülmeli ve ölçülerek tabaklanmalıdır.

Yalnızca ana öğünlerle beslenmek yerine en az 2 ara öğün bulunmaktadır. bu ara öğünlerde bitki çayı, meyve, süt ve süt ürünleri tüketilmelidir.

Akşam yemeği mutlaka erken yenmelidir. En geç 7’de akşam yemeği yenilebilir. Akşam yemeğinden sonra hiçbir şey tüketilmelidir. Bir porsiyon meyve veya bir bardak süt tüketilmesinde zarar yoktur.

Ana öğünlerden önce 2 bardak su içilmelidir. Böylece içilen bu su porsiyonları kontrol etmenizi sağlayacaktır.

Günde en az 2 litre su içilmelidir. Kilosu 80’den fazla olanlar 2,5-3 litreye kadar su içebilirler.

Feridun Kunak Diyet Listesi

Feridun Kunak’tan 1 haftalık örnek diyet listesi

1. Gün

Kahvaltı; bir bardak süt, bir adet kraker ya da bir adet kepekli bisküvi

Ara öğün; bir adet meyve

Öğle; bir tabak haşlanmış sebze ve bir kase yoğurt

Ara; beş adet kepekli bisküvi

Akşam; bir adet ızgara tavuk but, bir ortaboy haşlanmış patates, bir salatalık, bir domates

2. Gün

Kahvaltı; bir muz ve bir elma

Öğle; bir yumurta ile bir porsiyon menemen, 1 adet galete veya kraker

Ara öğün; bir ince dilim beyaz peynir

Akşam; 1 adet dana ızgara pirzola, 1 porsiyon kabaklı, dere otlu ve yoğurtlu karışım, 1 dilim kızarmış ekmek

Ara öğün; 2 adet salatalık

3. Gün

Kahvaltı; Bir su bardağı süt, 2 tatlı kaşığı bal ya da reçel, 3 adet kepekli bisküvi

Öğle; fırında balık ya da et, bir tabak yağsız salatası

İkindi; 4 adet bisküvi ve bir su bardağı süt

Akşam; 1 tabak haşlanmış sebze yemeği( kabak, taze fasülye, patlıcan), 3 adet kepekli bisküvi

Ara öğün; bir kabak patlamış mısır

4. Gün

Kahvaltı; ince dilim beyaz peynir, 1 çay kaşığı reçel, 1 adet galata

Öğle; az yağlı sebze çorbası, 2 adet galeta

İkindi; ince dilim beyaz peynir, 1 adet galeta

Akşam; 1 tabak etli ya da kıymalı sebze yemeği, bir kase yoğurt

Ara öğün; bir adet elma ve bir bardak süt

5. Gün

Kahvaltı; ince dilim beyaz peynir, 5 adet zeytin ve 1 ince dilim tam buğday ekmek

Öğle; 1 kutu ayran, bir dilim fırında börek

Akşam; 1 porsiyon et veya balık, 1 tabak salata, 1 ince dilim ekmek

Ara öğün; 1 adet meyve

6. Gün

Kahvaltı; bir ince dilim ekmek ve bir ince dilim peynir

Öğle; 1 ince dilim ekmek, beyaz peynirli omlet

İkindi; ince dilim beyaz peynir, ince bir dilim ekmek

Akşam; 1 tabak kıymalı sebze yemeği( az yağlı), 1 ince dilim ekmek, 1 kase yoğurt

Ara; 1 adet muz

7. Gün

Kahvaltı; 1 adet domates ve salatalık, bir ince dilim tam buğday ekmek ve bir ince dilim beyaz peynir

Öğle; 1 adet domates, bir adet peynirli tost

İkindi; 2 adet meyve ( elma, armut, şeftali, ayva)

Akşam; 1 porsiyon balık, 1 tabak salata, 1 dilim ekmek

Ara; bir adet meyve.

Feridun Kunak diyet listesini bir hafta yaparak gözle görülür şekilde kilo verdiğinizi görebilirsiniz. Bir haftadan sonra tekrar başa dönerek diyet listesini tekrarlayabilirsiniz.

Feridun Kunak Kimdir?

Doktor olan Feridun Kunak, doktorluk eğitimini tamamladıktan sonra bir süre devlet hastanelerinde çalışmış daha sonra da kendi muayenesini açmıştır. Ortopedi alanında tanınan doktor, bu alanda tanınan bir isim olmayı başarmıştır. Televizyon programına denk kişiler mutlaka Feridun Kunak kimdir diye merak etmektedir. Kunak önce, tanınırlığı nedeniyle birçok televizyon programına konuk olmuş, farklı konular işlemiş ve bir süre sonra kendi ismiyle bir televizyon programı sunmaya başlamıştır. Birçok alanda farklı ihtisaslar alan Doktor Feridun Kunak, programlarında hemen her şeye dair reçete vermektedir.

İlginizi Çekebilir:

Murat Topoğlu Diyeti

Cana Karatay Diyeti

222 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler