Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Ender Saraç Diyeti

Ender Saraç Diyeti Nedir ? Ender Saraç Diyeti İle zayıflama yöntemini hiç denediniz mi ? Ender Saraç Diyeti ile sağlıklı bir şekilde zayıflamak için hazırladığımız listeye göz atın…

Published

on

Ender Saraç Diyeti

Ender Saraç Diyeti

Ender Saraç Diyeti Fazla kilo problemine karşı çözüm arayanlar için özellikle hazırlanmış olan diyet listeleri konusunda birbirinden farklı seçenekler bulunmaktadır.

Ender Saraç Diyeti, Doğru tercihler yapmak isteyenler için Ender Saraç diyeti birbirinden farklı şekillerde hazırlanmış olan listeler üzerinden tercih yapılmasını sağlamaktadır. Son dönemde özellikle sağlıklı yaşam ve zayıflama konusunda adından sıklıkla söz edilmekte olan isimlerden biridir. Ekranlarda sık görmeye alışık olduğumuz Ender Saraç tarafından hazırlanmış olan diyet listeleri sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenlerin farklı seçenekleri değerlendirmesini sağlamaktadır.

Ender Saraç Diyeti Nedir?

Fazla kilo problemi ile uğraşanların Ender Saraç diyeti nedir ve nasıl uygulanır? Merak edilen konular arasında yer almaktadır. Birbirinden farklı içeriklerle hazırlanmış olan diyet listeleri bulunmaktadır. Kilo problemi yaşayanlar sağlıklı bir şekilde zayıflamak için hazırlanmış olan listeler üzerinden uygulama yapabilirler. Her bünyeye uygun şekilde tercih edilebilecek seçenekler bulunmaktadır.

Doğal ve sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenler için birebir listelere uygun şekilde hareket edilmesi durumunda istenildiği gibi sağlıklı bir şekilde zayıflanabilir.

Ender Saraç Diyeti Nasıl Uygulanır?                      

Özel olarak hazırlanmış olan Ender Saraç diyeti nasıl uygulanır? Diye düşünenler için her gün verilen öğünlere göre hareket edilmesi gerekir. Sabah, öğle ve akşam olarak hazırlanmış olan listelerde ara öğünler bulunmaktadır. Her öğünde tüketmeniz gereken besinler belirtilmektedir. Bu sayede belirlenen süre zarfında uygulanacak olan liste üzerinden belirlenmiş olan besinlerin tüketilmesi gerekir. Aynı zamanda sağlıklı bir şekilde zayıflamak için spor önemlidir. Yeterli kalori alınması, bol miktarda su tüketilmesi ve düzenli spor yapılması vücutta istediğiniz gibi sıkılaşma ve zayıflama etkisi sağlar.

Ender Saraç Diyeti Zararları

Hazırlanan listelerin detaylı şekilde incelenmesi gerekir. Özellikle farklı hastalıkları olanlar için dikkatli olunması gerekir. Sağlıklı bir şekilde zayıflayabilmeniz için tüketmiş olduğunuz besinlere dikkat etmeniz gerekir. Detaylı şekilde hazırlanmış olan listeleri birebir uygulamanız gereken diyeti belirlemektedir. Diyet yaparken özellikle Ender Saraç diyeti zararları var mıdır yok mudur? Diyeti uygulayacak olanlar için merak edilen konular arasında yer almaktadır. Diyetlerin belirlenen süre içerisinde uygulanması önemlidir. Devamlı olarak aynı diyetlerin uygulanması sağlık açısından problem yaşamasına neden olabilir.

Ender Saraç Diyeti Yorumları

Diyeti uygulamadan önce Ender Saraç diyeti yorumları incelenmesi özellikle daha önce diyeti uygulamış olanlar için elde edilen deneyimler hakkında bilgi alınmasını sağlar. Olumlu ya da olumsuz şekilde yapılmış olan yorumlar daha fazla bilgi sahibi olunmasını sağlar. Daha önce belirlenen farklı diyetler üzerinden uygulama yapmış olan kişiler tarafından yapılan yorumları incelenmesi özellikle diyet sırasında dikkat edilmesi gereken hususlara ve aynı zamanda uygulama sonrasında elde edilecek olan sonuca dair bilgi alınmasını sağlamaktadır.

Ender Saraç Diyetinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Diyet yaparak zayıflamak isteyenler için özellikle Ender Saraç diyetinde dikkat edilmesi gerekenler önemlidir. Bu nedenle diyet yaparken sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenlerin bu hususlara dikkat etmesi gerekir.

  • Sabahları erken kalkılması ve güne erken başlanması metabolizmanın hızını artırarak daha fazla yağ yakılmasını sağlar. Aynı zamanda kahvaltı öncesinde 15 dakika egzersiz yapılması gün boyu daha enerjik hissedilmesini sağlar.
  • Proteinli gıdalarla birlikte karbonhidratlı gıdaların ayrılması gerekir. Balık, etli, tavuk, yumurta ve peynir özellikle yüksek protein içeriğine sahip olan gıdalardır. Bunun yanı sıra makarna, pilav, ekmek, meyve, hamur işleri ve pirinç karbonhidrat içeriğine sahip olan besinlerdir. Tüketimi konusunda dikkatli olunması gerekir.
  • Gün içerisinde en az 45 dakika bisiklete binilmesi ya da yürüyerek hareket edilmesi gerekir. Egzersiz özellikle zayıflama konusunda önemli hususlardan biridir.
  • Öğünlerini düzenli şekilde yapılması gerekir. Özellikle insülin direncini önlemek için düzenli şekilde belirlenen saatlerde beslenilmesi gerekir.

Ender Saraç Diyet Listesi

Daha fit bir görünüme sahip olmak isteyenler için sağlıklı zayıflama konusunda tercih edilecek olan Ender Saraç diyet listesi her bünyeye uygun şekilde tercih yapılmasını sağlar.

Ender Saraç Patates Diyeti 

7 gün süreyle uygulanacak olan patates diyeti özellikle Ender Saraç tarafından hazırlanmış olan diyet listeleri arasında yer almaktadır. Tek gıda tüketimi ile hazırlanmış olan bir diyet listesidir.

İlk üç gün; sabah 2, öğle 2 ve akşam 3 orta boy haşlanmış patates tüketilmesi gerekir.

4. Gün

Sabah; bir elma ve iki mandalina,

Öğlen; iki orta boy haşlanmış patates,

Akşam; iki adet haşlanmış tavuk but ya da ızgara, bir tatlı kaşığı sıvıyağ eklenerek hazırlanmış olan yeşil salata tüketilmelidir.

5. Gün 

Sabah; 1 elma ile 2 adet mandalina,

Öğlen; 1 elma ile 2 adet mandalina,

Akşam; iki porsiyon bonfile et ya da balık ile karışık salata tüketilmelidir.

6. Gün 

Sabah; 1 elma ve 2 adet mandalina,

Öğlen; 1 elma ve 2 adet mandalina,

Akşam; iki porsiyon bonfile et ya da balık ile karışık salata tüketilmelidir.

7. Gün 

Sabah; 1 elma ile 2 adet mandalina,

Öğlen; 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ile hazırlanmış patates salatası,

Akşam; yağsız tavada üç yumurta ve yanına yeşil salata tüketilmelidir.

Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olacak olan bu diyet sayesinde bir hafta içerisinde 5 kg vermek mümkün olabilir.

Ender Saraç Yumurta Diyeti

Yumurta özellikle yüksek protein içeriğine sahip olması nedeniyle diyetlerde tercih edilmektedir. Şok diyet listesi için Ender Saraç tarafından hazırlanmış olan yumurta diyeti kısa süre içerisinde kolayca kilo vermek isteyenlerin tercihi olabilir.

Diyet listesinde bir hafta boyunca kahvaltılarda bir dilim ince kepek ekmeği, bir dilim ince peynir ve şekersiz yeşil çay tüketilmelidir.

1. Gün 

Öğlen; iki adet haşlanmış yumurta ile birlikte söğüş salatası,

Akşam; ekmek içi olmadan hazırlanmış olan beş adet ızgara köfte ile birlikte yeşil salata tüketilmelidir.

2. Gün 

Öğlen; bir bardak tuzsuz ayranla birlikte bir adet simit,

Akşam; 150 gr haşlanmış tavukla birlikte limonu yeşil salata tüketilmelidir.

3. Gün 

Öğlen; bir kase yoğurt, bir dilim kepek ekmeği ve yeşil salata,

Akşam noktada, 200 gr ızgara da hazırlanmış olan et ile birlikte yeşil salata tüketilmelidir.

4. Gün 

Öğlen; bir adet orta boy patates ile hazırlanmış olan salata,

Akşam; beş adet pirzola ve yeşil salata tüketilmelidir.

5. Gün 

Öğlen; iki adet yumurta kullanılarak hazırlanacak olan menemen ile birlikte salata,

Akşam; altı kaşık yağsız haşlanmış makarna ile birlikte bir kase yoğurt tüketilmelidir.

6. Gün 

Öğlen; iki adet haşlanmış yumurta ile birlikte yeşil salata,

Akşam; bir kase sebze çorbasıyla birlikte bir kase yoğurt tüketilmelidir.

7. Gün 

Öğlen; iki dilim peynir, iki yumurtayı ile hazırlanacak olan yağsız omlet ve söğüş salata,

Akşam; 150 gr tavuk şişle birlikte yeşil salata tüketilmelidir.

Metabolizmanın hızlandırılmasını sağlayacak olan bu diyet aynı zamanda ödem atılmasını sağlar. Bu sayede 7 gün içerisinde 5-8 kg kadar verilebilir.

Ender Saraç Kimdir?

Ender Saraç Diyeti, 1959 yılında İzmir’de dünyaya gelmiş olan Ender Saraç kimdir? Özellikle televizyonda görenler için merak edilen konular arasında yer almaktadır. Bornova Anadolu lisesinde eğitim aldıktan sonra Ege tıp fakültesini kazanarak burada eğitimine devam etmiştir. Daha sonrasında Erzurum’un ispir ilçesinde görev almıştır. Askerliğini Çorluda alay tabibi olarak yapmıştır. Aile hekimliği ihtisasını İzmir’de tamamlamıştır.

1990 yılından günümüze kadar Ayurveda Çalışmalarına devam etmektedir. Saraç, İzmir’den İstanbul’a ilk geldiği yıllarda Nükhet Duru ile birlikte Üniform sağlık ve estetik merkezinde görev almıştır. Daha sonrasında gerçekleştirmiş olduğu çalışmalar ile Türkiye’de özellikle ilk doğal tıp ve estetik merkezi olarak bilinen Hay Sağlık merkezini 1994 yılında açmıştır. Aralıksız şekilde devam et demiş olduğu çalışmalar ile merkezi geliştirilerek günümüze kadar gelmiştir. Bunun yanı sıra Türkiye’de ilk olarak kurulmuş ve Ulus’ta bulunan doğal arınma merkezi Doğa Arınma Merkezinin kurucuları arasında yer almaktadır.

Doğal ve sağlıklı yaşamla ilgili olarak hazırlanmış olan Türkiye’nin ilk Türkçe kitabı Ayurveda kitabını kısa süre önce Doğan yayıncılıktan 14. baskısını yaparak en çok satan kitaplar arasında yer almasını sağlamıştır. Aynı zamanda televizyon programları, seminerler, yazılı basın röportajları, paneller ve konferanslar gibi çeşitli çalışmalarda yer almıştır. Bir dönem kurmuş olduğu Doğal Tıp Derneğinin halen genel başkanlığını yapmaktadır.

Ender Saraç kendi kliniğinde görevini devam ettirmektedir. Hazırlamış olduğu diyet listeleri özellikle günümüzde zayıflamak isteyenler için tercih edilmektedir. Çoğu işadamı, politika veya sanat dalında çalışmakta olan tanınmış isimler koruyucu hekimlik almaktadır. Sağlık Bakanlığından onaylı olarak akupunktur sertifikası mevcuttur.

Ender Saraç Diyeti, 20 yıldan daha uzun bir süredir vejetaryen olarak hayatını sürdürmektedir. 2002 yılında ikinci kitabı olan Ayurveda Sağlıklı Zayıflama kitabını piyasaya sunmuştur. Türkiye’de özellikle 21. baskısını gerçekleştirerek en çok satan kitaplar arasında yer almıştır. Ender Saraç Türkiye’de ilk diplomalı astrologlardan biridir. Sağlık ve astroloji alanında özel olarak çalışmalarını devam ettirmektedir.

Sağlıklı ve doğal yaşamın yanı sıra özellikle doğal tıp alanında Dr. Ender Saraç ruhsal gelişim spiritüel teknikler ve pozitif enerji teknikleri üzerine de yapmış olduğu çalışmalar ile yoğun ilgi görmektedir. Çeşitli kanallarda düzenlenmekte olan programlarda dönem dönem yer alarak sağlıklı ve doğal yaşam için çalışmalarını sürdürmektedir. Vatan gazetesinde yazarlık yapmaktadır. Sağlık yazılarıyla özellikle bilgi almak isteyenler için içerikler hazırlamaktadır.

İlginizi Çekebilir: Gürkan Kubilay Diyeti

 

122 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

35 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler