Connect with us

VİTAMİN

E Vitamini

Published

on

E Vitamini

E Vitamini Nedir?

E Vitamini ​​serbest radikalleri önleyen en güçlü antioksidanlardan biridir. Yağda eriyen bir vitamindir. Vitaminlerin vücudumuza olan faydası saymakla bitmiyor. Peki, E vitaminin faydaları neler? Vücudumuza nasıl yarar sağlar?

E Vitamini Faydaları Neler?

Çok sık sorulan sorular arasında E vitamini faydaları neler sorusu yer alıyor. Sağlıklı bir vücut için almamız gereken vitaminler arasında olan E vitamini için faydalar veriliyor. Aşağıda verilen bilgiler üzerinden, E vitamini sayesinde vücudunuzu nasıl toparlayabilecek olduğunuzu ve ne gibi faydaları olduğunu görebilirsiniz. Pek çok hastalığın tedavisini destekler nitelikte olduğundan, almanız gereken miktar kadar almanız son derece önemli olacaktır.

  • Kolesterol dengesine yardımcı olur
  • Zararlara karşı hücreleri korur
  • Güçlü bağışıklığın anahtarıdır
  • Sağlıklı cilt ve saçları destekler
  • Hormonları dengeler
  • Adet sancılarının azalmasına yardımcı olur
  • Görme fonksiyonlarına etkilidir
  • Hamilelikte sırasında çok önem taşır

Kanser Hastalarına İyi Geliyor

Vitasmin içindeki E Vitamini dışında bilinen tüm vitaminleri de kapsamaktadır.

Bakıldığında E vitaminin hücrelere zarar veren serbest radikallere karşı son derece faydalı olduğu görülmüş. Bir kalkan görevi görerek, hücrelerin başkalaşımını engellediği saptanmış. Bu durumda kanser hastalarının hızla değişen hücrelerinin desteklenmesi açısından, E vitamini alması son derece faydalı görülüyor. Serbest radikallerin çoğalmasını önleyici görevi olduğundan, E vitaminin kanser hastaları tarafından düzenli şekilde alınması sağlanacaktır. Kanser ve kardiovasküler hastalık ilerlemelerinin engellenmesinde yardımcı olan bir vitamindir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendiriyor

Sağlık için son derece önemli olan bağışıklık sistemi, E vitamini faydaları arasında sayılıyor. E vitaminin DNA onarımına olan faydası, aynı zamanda bağışıklık siteminin güçlenmesine destek oluyor. Vücudun metabolizmasını geliştirerek, çok daha kuvvetli şekilde savaşmasını sağlıyor. Kış aylarında en az diğer vitaminler kadar E vitaminin de alınması gerektiğini söyleyebiliriz. Tükettiğiniz gıdalarda bağışıklık sisteminizi güçlendirmek adına E vitamininin olmasına dikkat edebilirsiniz.

Karaciğeri Destekler

Karaciğerinizin sağlığını korumak açısından aldığınız E vitamini önemli. Karaciğerin işlevselliğini kaybetmemesi ve sağlıklı olması, E vitamini ile desteklenecektir. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra, ihtiyacınız olan vitaminleri de almalısınız. Bunun için bu vitaminin olduğu ıspanak, brokoli gibi besinleri tercih edebilirsiniz. Karaciğerinizin sağlıklı olması için diğer önlemleri almanızın yanında vitamininizi de eksik etmemeniz durumunda, sağlıklı bir karaciğere sahip olmak mümkün olacaktır. karaciğer hastalıklarının büyük ölçüde önüne geçmek adına, karaciğer sağlığını destekleyen E vitamini almalısınız.

Sağlıklı Bir Cilt

Çoğu zaman E vitaminin cilde faydası kapsamında bilgiler verilir. Çeşitli bakım ürünlerinin içinde E vitaminin olduğundan söz edilir. Siz de sağlıklı bir cilt için E vitaminini düzenli olarak alıp, cildinizin canlı ve parlak gözükmesini sağlayabilirsiniz. Yaptığınız bakımlara destek olarak, aynı zamanda harici olarak E vitamini almanız önemlidir. Buna dikkat etmeniz durumunda, cilt onarımlarının çok daha hızlı şekilde olduğunuzu göreceksiniz. Vitaminin düzenli olarak alınması ve cilt onarımı için tercih edilmesi sağlanabilir. Cildinizin lekelerden arınmış, parlak gözükmesine destek olacaktır. bunun için var olan bir tedavinin yanında ne kadar E vitamini aldığınıza dikkat ederek, korumanın sağlanmasını mümkün kılabilirsiniz. E vitaminin olduğu bakım ürünlerini tercih etmeniz de cilt sağlığınız için son derece faydalı olacaktır.

Vücutta Hassas Dokuların Onarımı

Sadece cilt değil, aynı zamanda E vitamini faydası kapsamında göğüs ve testis dokularının onarımı da mümkün oluyor. Yapılan araştırmalara göre, vücudun hassas dokularının onarımı dahilinde işlevselliği vardır. Hücrelerin onarımının gerçekleşmesi, dokuların onarımına yardımcı olması E vitamini ile oluyor. Cilt ya da herhangi bir hassas dokunun onarımında vitaminin faydasının görülmesi önemli. Sağlıklı yaşama, doğal ve organik şekilde merhaba demek, vitamin eksikliğinin ortadan kalkması ile olacak. bunun için hassas dokuların onarımında etkili olan E vitaminin alınması önemli. E vitamini sayesinde, hassas doku onarımının kontrollü şekilde gerçekleşmesi mümkün.

Göz Sağlığını Destekler

Yapılan araştırmalar, kataraktın önlenmesinde E vitaminin etkili olduğunu göstermiş. Yapılan müdahalelerin, ilaç tedavisinin yanında E vitamini ile bu hastalıktan uzak durulması söz konusu olabiliyor. Bunun için ilk olarak göz sağlığı konusunda, E vitamini akıllara gelecektir. Düzenli olarak almanız önerilir. E vitamini sayesinde ilk olarak katarakt sonrasında da diğer göz problemlerinin önüne geçilmesi mümkün olacaktır. Göz sağlığının korunması açısından, siz de düzenli olarak E vitamini alabilirsiniz. Tüketiminin dengeli şekilde yapılması, göz sağlığının korunmasını sağlayacaktır. Var olan göz sağlığının ortadan kaldırılmasından ziyade, destekleyici olarak siz de E vitaminin olduğu besinleri tüketmeyi tercih edebilirsiniz. seçim sizin.

Antioksidan Özelliği

E vitaminin en önemli özellikleri arasında antioksidan özelliği var. E vitamini son derece güçlü antioksidan özelliği taşıyan vitaminler arasında. Özellikle karaciğer için faydası çok. Antioksidan özelliğin karaciğerde etkisi, hücrelerin korunmasını sağlamak şeklinde oluyor. Vitaminin hücrelerin yapılmasında olumlu etkisinin olması E vitaminin en önemli faydası kapsamında sayılabilir. Bu kapsamda iç organların iyi şekilde korunmasına destek olmak açısından E vitamini alınmasının son derece önemli olduğunu söyleyebiliriz.

E Vitamini Hangi Besinlerde Var?

Saymakla bitmeyecek olan E vitamini faydaları için aynı zamanda E vitamini hangi besinlerde var sorusunu sorabilirsiniz. Besinlerin tüketiminin E vitaminin olduğu besinler üzerinden tercih edilmesi, yukarıda verilen faydaların da değerlendirilmesi için yeterli olacaktır. Baktığınızda, aşağıda verilen besinlerden dengeli şekilde tüketmeniz gerektiğini bilmelisiniz. Doğru ve dengeli beslenme ile vitaminin faydalarını elde etmeniz mümkündür.

  • Badem: Gün içinde E vitamini takviyenizi badem ile yapabilirsiniz.
  • Yer Fıstığı: Yer fıstığı ile de vitamini eksikliğinin giderilmesi sağlanabilir.
  • Ay çekirdeği: Tüketerek E vitamini eksikliğini karşılayabileceğiniz gıdalar arasında.
  • Çam Fıstığı: Fıstık ile de E vitamini eksikliğinin giderilmesi, faydalarının elde edilmesi sağlanabilir.

Yukarıda verilen besinlerin dışında fındık, tahıllar, buğday tohumu, soya yağı, mısır, ıspanak, brokoli, lahana, yeşil yapraklı olan sebzeler ile E vitamini ihtiyacınızı karşılamanız mümkün olacaktır. vitamin eksikliğinin giderilmesi ya da direkt olarak fayda sağlamak açısından yetecek kadar E vitaminin alınması sağlanabilir. Düzenli olarak yukarıda verilen gıdaları alabilirsiniz. E vitamininin faydaları ile vücudunuzun sağlıklı olması mümkün olacaktır.

E Vitamini Nelerde Bulunur?

  • Badem
  • Ispanak
  • Avokado
  • Buğday tohumu yağı
  • Ay çekirdeği
  • Aspir yağı
  • Fındık
  • Fıstık ezmesi
  • Fıstık
  • Mısır yağı
  • Ispanak
  • Brokoli
  • Soya yağı
  • Kivi
  • Mango
  • Domates
  • Yeşil zeytin ve zeytinyağı
  • Kekik
  • Kuru kayısı
  • Acı biber tozu
  • Paprika
  • Palm yağı
  • Tatlı patates
  • Kanola yağı
  • Karalahana
  • Keten tohumu yağı
  • Soya yağı
  • Şam fıstığı
  • Kuşkonmaz

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Tohumlar

 

257 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

VİTAMİN

B6 Vitamini

B6 vitamini nedir ? Diye merak ediyorsanız Bilinen diğer adı “Piridoksin” olan, vücudun sayısız biyolojik fonksiyonunda çok önemli rol oynayan, B grubu vitaminleri arasında yer alan ve suda çözünen bir organik bileşiktir.

Published

on

B6 Vitamini (Pridoksin)

B6 Vitamini Nedir ?

B6 vitamini nedir ? Diye merak ediyorsanız Bilinen diğer adı “Piridoksin” olan, vücudun sayısız biyolojik fonksiyonunda çok önemli rol oynayan, B grubu vitaminleri arasında yer alan ve suda çözünen bir organik bileşiktir.

Formül: C8H11NO3
IUPAC numarası: 4,5-Bis(hydroxymethyl)-2-methylpyridin-3-ol
Molar kütle: 169,18 g/mol
Erime noktası: 159 °C
İçinde çözündüğü madde: Su
ChEBI Kimliği: 16709

B6 Vitamini Özellikleri

B6 vitamini özellikleri aşağıdaki gibidir:

  • Suda çözünen bir vitamin olduğu için yağda çözülen vitaminlere göre çok daha kısa sürede vücuttan atılır.
  • Vücutta depolanmadan idrar ile birlikte dışarı atılan bir vitamindir.
  • Pridoksal 5 – fosfat, pridoksamin, pridioksal gibi türevlere sahip olan bir vitamindir.
  • Özellikle kan akışı ve hareket gibi vücut fonksiyonlarını düzenleyici etkisi ile ön plana çıkan bir vitamindir.
  • Bu vitamine duyulan ihtiyaç yaşa, cinsiyete, kilo gibi faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Ancak gebelik, emzirme gibi dönemlerde ihtiyaç artacaktır.

B6 Vitamininin Faydaları

  • Kalp ve Damar Hastalıkları Riskini Azaltır
  • Beyin Gelişimini Destekler
  • Mutluluk Hormonu Salgılanmasını Tetikler
  • Kansızlığa Karşı Savaşır
  • Eklem ve İskelet Sistemini Destekler
  • Regl Sancılarını Azaltır
  • Astım Ataklarını Azaltır
  • Mide Bulantısını Azaltır
  • Böbrek Taşı Oluşumunu Önler
  • Uykuyu Düzenlemeye Yardımcı Olur

Kalp Damar Hastalıkları

Kan damarlarını koruyucu özellik gösteren ve böylelikle dolaşım sisteminin düzenlenmesini sağlayan bir organik bileşiktir. B6, Omega 3 gibi tansiyon ve kolesterolü düşürür aynı zamanda kalp ve damar hastalıkları oluşma riskini azaltır.

Beyin Gelişimi

Beyin gelişimini destekleyen ve beynin işlevlerini gerçekleştirmesine yardımcı olan bir vitamindir. Özellikle hafıza ile ilgili problemlerin giderilmesinde aktif olarak rol oynayan B6 Alzheimer tedavisinde de etkilidir.

Mutluluk Hormonu

Ruh halinin iyileştirilmesini, depresif moddan çıkılmasını sağlayan B6 seratonin ve norepinefrin hormonlarının üretilmesini sağlayarak konsantrasyonunuzu arttırmanızı ve stresinizi azaltmakta size yardımcı olmaktadır.

Kansızlık

Hemoglobinin oluşmasında önemli rol oynayan B6 anemi belirtilerinin azalmasına yardımcı olmaktadır.

Eklem ve İskelet Sistemi

B6 vitamini romatoid artrit gibi eklem iltihaplanması sonucu oluşan rahatsızlıkların belirtilerinin önlenmesinde ve yine bu rahatsızlıklar sonucu meydana gelen ağrıların azalmasında önemli rol oynamaktadır.

Regl Sancıları

Beyinde ağrı yönetiminden sorumlu plan nörotransmitterler üzerinde oldukça etkili olan B6 adet öncesi semptomların ve adete bağlı olarak gelişen ağrıların azalmasını sağlamaktadır.

Astım Atakları

Astım ataklarını azaltan B6 yine bu ataklar esnasında oluşan hırıltıların oluşmasını önleyerek atakları daha hafif atlatma konusunda astım hastalarına yardımcı olmaktadır.

Mide Bulantısı

Bu vitaminin yararları arasında hamilelik sırasında oluşan mide bulantılarını azaltıcı özellik göstermesi de yer almaktadır. Gebelikte oluşan mide bulantılarının önüne geçmek için B6 kullanabilirsiniz.

Böbrek Taşı Oluşumu

Magnezyum ile birlikte alındığı takdirde böbrek taşı oluşumunu engelleme konusunda sizlere yardımcı olan bir organik bileşiktir.

Uykuyu Düzeni

Uyku düzenlenmesinde melatonin hormonu aktif olarak rol oynayan bir hormondur. B6 bu hormonun sentezlenmesinde görevli olduğu için uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

B6 Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

B6 tüketilmesi gereken miktarda tüketilmez ya da vücutta yeteri miktarda emilmezse B6 vitamini eksikliği ve buna bağlı olarak vücutta birtakım semptomlar görülebilir. Bu semptomlar aşağıdaki gibidir:

  • Psikolojik Gelgitler Yaşanması
  • Kas Ağrıları, Sürekli Yorgunluk
  • Beyin ve Sinir Sisteminde Görülen Rahatsızlıklar
  • Kilo Kaybı
  • Kalp ve Damar Rahatsızlığı Riskinin Artması
  • Eklem Rahatsızlıkları

Psikolojik Gelgitler Yaşanması

Depresyona yatkınlık, duygu durum bozuklukları, ansiyete ve sinirlilik gibi psikolojik problemlerin yaşanması en sık karşılaşılan semptomlardır.

Kas Ağrıları, Sürekli Yorgunluk

Sürekli yorgunluk, enerji düşüklüğü, kas ağrıları, adet ağrısının artması ve anemi gibi sorunlar görülebilir.

Beyin ve Sinir Sisteminde Görülen Rahatsızlıklar

Migrenin pek çok nedeni olsa da B6 eksikliği de migren ve kronik baş ağrısına neden olabilir. Bu bulguların yanı sıra nöropsikiyatrik bozukluklar da ağrıya eşlik edebilir. Aynı zamanda beyin ve sinir fonksiyonlarının yerine getirilememesinden kaynaklanan hafıza zayıflığı ve uyku düzensizlikleri de gözlemlenebilir.

Kilo Kaybı

B6 eksikliği belirtileri arasında iştahsızlık ve iştahsızlığa bağlı zayıflama da görülmektedir. Kilo kaybına özellikle sürekli yorgun hissetme ve baş ağrısı da eşlik ediyorsa B6 eksikliğinin bu semptomlara neden olması olası olacaktır.

Kalp ve Damar Rahatsızlığı Riskinin Artması

Kalp ve kalp damarlarının fonksiyonlarını yerine getirmesine yardımcı olan bir vitamin olduğu için eksikliği söz konusu olduğunda kalp hastalığı ve damar rahatsızlıkları görülebilir.

Eklem Rahatsızlıkları

Eklem ve iskelet sistemini destekleyen bir vitamindir ve eksikliği durumunda romatoid artrit rahatsızlığı ve diğer iskelet sistemi rahatsızlıkları gözlemlenebilir.

B6 Vitamini İçeren Besinler

B6 içeren pek çok besin kaynağı bulunmaktadır. Ancak bazı besinler diğer besinlere göre çok daha fazla oranda içermektedir. B6 vitamini içeren besinler aşağıdaki gibidir:

  • Fındık
  • Kepekli tahıllar
  • Balık
  • Kurutulmuş baharatlar
  • Ay çiçeği ve susam
  • Antep fıstığı
  • Ciğer
  • Sarımsak

Günlük B6 Vitamini İhtiyacı

B6 vitaminin günlük olarak ne kadar alınması gerektiği kişinin yaşına, cinsiyetine göre değişim göstermektedir. Aşağıda günlük B6 tüketimi konusunda sizlere yardımcı olacak bilgiler sunuyoruz:

  • 0 – 6 ay arası bebeklerin günlük olarak 0,3 mg B6 alması gerekir.
  • 1 – 8 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,5 – 0,6 mg B6 alması gerekir.
  • 4-16 yaş grubundaki çocukların günlük olarak 0,6 – 1 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 14-18 yaş grubundaki erkek ve kadınlarda günlük olarak 1,2 – 1,3 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 19 – 50 yaş grubunda yer alan kadınların ve erkeklerin günlük olarak 1.3 mg B6 alması gerekmektedir.
  • 51 yaş üstü kadınların günlük olarak 1,5 mg B6 alması gerekir.
  • 51 yaş üstü erkeklerin günlük olarak 1,7 mg B6 alması gerekir.
  • Hamile kadınların günlük olarak 1,9 mg B6 alması gerekir.
  • Emziren kadınların günlük olarak 2 mg B6 alması gerekir.

Bu oranlarda B6 vitamini kullanımı gerçekleştirirseniz organizmanız uyum içerisinde ve dengeli bir şekilde çalışacaktır ve B6 vitaminin düzenli olarak alınması sizi bu vitaminin eksikliği halinde görülecek rahatsızlıklardan koruyacaktır.

B Vitaminleri

B vitaminleri, çeşitli metabolik süreçler için gerekli olan ve 8 farklı vitaminden oluşan, suda çözünür vitamin topluluğudur. Bu vitaminlerin çoğu vücut tarafından depolanamaz ve bu sebeple tükettiğimiz gıdalardan veya vitamin takviyelerinden temin etmemiz gereklidir. Tavsiye için doktorunuza veya diyetisyeninize başvurun.

377 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Devamını Göster

Popüler Makaleler