Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Karbonhidrat Diyeti

Karbonhidrat Diyeti Nedir ? Sağlıklı ve dengeli beslenmek için her şey hazırladığımız Karbonhidrat Diyeti adlı listemizde

Published

on

Karbonhidrat Diyeti ile Kilo Verme

Karbonhidrat Diyeti Nedir?

Karbonhidrat Diyeti Nedir? Öncelikle Karbonhidrat kişilerin gün içerisinde tükettikleri tüm besinlerin vücutlarında birikerek zamanla yağa sonrasında da ve bireylere zarar vermesine neden oluşturur. İhtiyaçtan fazla yemek, düzensiz yemek gibi etkenler yüzünden tüketilen besinler zaman içerisinde yağa dönüşür ve özellikle vücudun göbek, basen gibi bölgelerinde yayılarak verilmesi zorlaşan bir kilo haline dönüşür. Bu nedenle kişiler vücut sistemlerinde bozulmalar meydana getirerek uzun süreli olarak zarar görmekte ve meydana gelen zararın büyük bir bölümü de verilmesi zor kilolar şeklinde kişilerin mutlu ve huzurlu bir süreç yaşamalarına engel oluşturmaktadır. Bu nedenle bireylerin bu tür sorunları ortadan kaldırabilmek ve herhangi bir soruna ortam hazırlamak için yapmaları gereken en önemli nokta şüphesiz kaliteli diyet süreçlerinin yaşanmasına ortam hazırlamaktır.

Karbonhidrat Diyeti Süreci

Karbonhidrat diyeti süreci bireylerin sağlık koşullarını olumsuz yönde etkileyen ve kişilerin çok daha sağlıklı bit görünüme kavuşmalarını sağlayan bir diyet programıdır. Bu diyet programı kişilerin sağlık koşullarını etkilemeden çok daha iyi ve diri bir görünüme sahip olabilmelerini sağlarken kişilerin kısa süre içerisinde vermek istedikleri aranmak istedikleri tüm kiloların ortadan kalkmasına yardımcı olabilmektedir. Kısa süre içerisinde aldığınız kilolardan kurtulmanıza yardımcı olabilecek olan bu diyet programı sayesinde 1 hafta içerisinde dilediğiniz şekilde beslenebilmesi şansına sahip olacak ve böylece istenmeyen kilolarınızdan psikolojik anlamda yormadan kurtulabilme şansını da elde edebileceksiniz.

Karbonhidrat Diyeti ile Kilo Verme

Karbonhidrat diyeti ile kilo verme genel olarak bireylerin  sağlıklı bir biçimde aşırı kilolarından kurtulabilmeleri ve bu doğrultuda çok daha iyi bir görünüme sahip olmalarına yardımcı olmaktadır. Bu diyet sürecinin en önemli püf noktası gün içerisinde sürekli olarak farkında olmadan tükettiğimiz besinlerin oranını azaltmak ve bu sayede vücuda yararlı olan ve kilo alma riskini ortadan kaldırmayı sağlayabilecek besinleri daha büyük bir sıklık ile tüketmeye başlamaktır. Kişiler bu doğrultuda her zaman çok daha iyi ve çok daha sağlıklı bir süreç yaşayabileceklerdir. Bu şartlar sağlandığında bireylerin bir hafta gibi bir sürecin ardından beş kilo vermesi çok daha kolay bir hale gelmiş ve vücut sistemlerinin bozulmasına engel olacak işlemlerin gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir.

Karbonhidrat Diyetinde Tüketilebilecek Gıdalar

Güzel bir diyet listesi en önemli püf noktası bu süre zarfında kişilerin neleri yemesi ve nelerden uzak durması gerektiği konusunda bilinmesi gerekenleri tam anlamı ile bilmesinden kaynaklanmaktadır. Bunun için kişilerin bu süre zarfında fındık fıstık gibi ya da yoğurt gibi protein değeri yüksek olan besinleri gün içerisinde ve ön sıralarında tercih etmelerinde herhangi bir hususun olmadığı bilinmelidir. Bu doğrultuda karbonhidrat diyeti yapmayı düşünen kişiler çok daha güvenilir bir şekilde harekete geçmeleri gerekmektedir. Ancak tüketilmemesi gerekenler konusunda kesinlikle kişilerin unlu yağlı gıdalardan ve şeker oranı yüksek olan her zaman uzak durması ve vücut direncinin bu doğrultuda çok daha iyi bir konuma getirilmesi sağlanmalıdır. Karbonhidrat diyeti süreci içerisinde işinde uzman kişiler sizlere yardımcı olabilecek ve fayda sağlayabilecek, bu süreçte seçeneklerin ne olduğunu göstermeleri sürecini daha olumlu gerçekleştirmesine yardımcı olacaktır.

Karbonhidrat Diyetinde Merak Edilenler

Her zaman diyet sürecinin sağlıklı gerçekleşmesi bu süre içerisinde tüketilecek besinler ile önemli hale gelmiştir. Bu nedenle kişilerin gün içerisinde tükettikleri tüm besinlere gereken özeni göstermeleri oldukça önemli olmuştur. Bu diyet sürecinde önemli olan gün içerisinde ne şekilde beslenildiğidir. Bir hafta boyunca dikkat edilmesi gereken en önemli noktalar öncelikli olarak düzenli ve sağlıklı beslenmedir. Buna göre;

  • Kahvaltı aşamasında kişilerin omlet, peynir, yeşillik ve bol su ya da yeşil çay tüketmeleri gerekir.
  • Ara öğün olarak yoğurt ve fındık fıstık tüketimi gereklidir.
  • Öğle yemeğinde genel olarak ızgara ürünler ve sebze yemeklerinden tüketilmelidir.
  • Ara öğün olarak elma ve bunlara ek olarak ceviz tüketimi sağlıklı olacaktır.
  • Akşam menüsünde ızgara ile yapılmış balık ve yanında bol mevsim salatası tüketilmelidir.
  • Ara öğün olarak günün sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi için bir bardak süt ya da aynı sağlık koşullarını sağlayacak ayranın tüketimi önemli olmaktadır.

Karbonhidrat Diyeti Yaparken

Sağlık şartlarına uygun olacak şekilde yaşam kalitenize herhangi bir düşün meydana gelmesini istemiyor bir sürecin en iyi şekilde sizler adına önemli bir biçimde hareket etmesini istiyorsanız mutlaka yaşam kalitemizi bir artışın meydana gelmesinin sağlamalı ve bu doğrultuda çok daha pozitif bir biçimde harekete geçmeye başarabilmelisiniz. Ancak doğru bir şekilde diyet sürecinin yaşanmasının isteyen kişiler sağlık şartlarını neye elverişli olup olmadığını bilmedi bu buna göre harekete geçerken gerekli durumlarda doktorlarından izin ve onay almaları gerekecektir. Özellikle tansiyon ve diyabet hastalığının maruz kalan kişiler bu tür diyetleri uygularken ne şekilde besinlerde beslenmelerine doğru bir şekilde bilmeli ve buna göre harekete geçerken her türlü olumsuzluğun ilk aşamadan itibaren ortadan kalkmasını sağlayabilmelidirler.

Diyetinin etkileri kısa süre içerisinde kendisini gösterebilecek bir etkiye sahip olduğu söylenir. Sizlere yardımcı olabilecek olan bu etkilerde kısa süre içerisinde sizler için yardımcı olabilecek etkileri ortaya çıkacağı söylenmektedir. Diyet sürecinde sizlere yardımcı olabilecek olan bu diyet ürünleri sağlık koşullarınıza faydalı olacağı söylenmektedir.

 

161 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 2

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler