İltihap Karşıtı Besinler

İltihap Karşıtı Besinler Nelerdir ? İltihap olumlu ve olumsuz yönde sağlığı etkileyebilir iltihap karşıtı besinler nelerdir öğrenmek için her şey listemizde...


İltihap Karşıtı Besinler
İltihap Karşıtı Besinler

İltihaplara Karşı Yiyebileceğiniz Sağlıklı Besinler

İltihap hem iyi hem de kötü olabilir Bir yandan vücudunuzun enfeksiyon ve yaralanmalardan korunmasına yardımcı olur. Öte yandan, kronik iltihap kilo alımı ve hastalığa neden olabilir. Stres, enflamatuar yiyecekler ve düşük aktivite seviyeleri bu riski daha da arttırabilir. Bununla birlikte, çalışmalar bazı gıdaların iltihap karşıtı besinler arasında yer alabileceğini göstermiştir.

Meyveler lif, vitamin ve minerallerle dolu küçük meyvelerdir. Karpuz iltihap karşıtı olan besinler dendir Düzinelerce meyve çeşidi olmasına rağmen, en yaygın olanları şunlardır:

  • Çilekler
  • Yaban mersini
  • Ahududu
  • Böğürtlenler

İltihap karşıtı besinler den olan Meyveler antosiyaninler adı verilen antioksidanlar içerir. Bu bileşiklerin hastalık riskini azaltabilecek anti-enflamatuar etkileri vardır. Vücudunuz bağışıklık sisteminizin düzgün çalışmasına yardımcı olabilir. Bir çalışmada, her gün yaban mersini tüketen erkekler, yapmayanlardan çok daha fazla NK hücresi üretmiştir.

2. Yağlı Balıklar

Yağlı balıklar büyük bir protein kaynağıdır ve uzun zincirli omega-3 yağ asitleri içermektedir. Her ne kadar bazı balık türleri omega-3 yağ asitleri içerse de, bu yağlı balıklar en iyi kaynaklar arasındadır. Yağlı balıklar iltihaplanma karşıtı besinler arasındadır.

  • Somon
  • Sardalya
  • Ringa
  • Orkinos
  • Hamsi

İltihaplanma karşıtı besinler tüketmek metabolik sendrom, kalp hastalığı, diyabet ve böbrek hastalığına yol açabilecek enflamasyonu azaltır.

3. Brokoli

Brokoli son derece besleyicidir. Karnabahar, Brüksel lahanası ve lahana ile birlikte, iltihaplanma karşıtı besinler arasında yer almaktadır. Araştırmalar, çok sayıda potalı sebze yemenin kalp hastalığı ve kanser riskinin azalması ile ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu, içerdikleri antioksidanların anti-enflamatuar etkileri ile ilgili olabilir. Brokoli, güçlü bir anti-enflamatuar etkisi olan bir antioksidan olan en iyi sülforaptan kaynaklarından biridir.

4. Avokado

Avokado, iltihap karşıtı besinler listesinde yer alması gereken süper gıdadan biri olabilir. Potasyum, magnezyum, lif ve kalp sağlığına sahip tekli doymamış yağlarla doludur. Kanser riskini azaltabilir. Avokado, iltihaplanmaya karşı koruyan ve kanser riskinizi azaltabilecek çeşitli yararlı bileşikler sunar.

5. Yeşil çay

Muhtemelen yeşil çayın içebileceğiniz en sağlıklı içeceklerden biri olduğunu duymuşsunuzdur . Kalp hastalığı, kanser, Alzheimer hastalığı, obezite ve diğer durumlar riskinizi azaltır. Avantajları, antioksidan ve antienflamatuar özelliklerinden, özellikle de epiglokatekin-3-gallat (EGCG) olarak adlandırılan bir maddeden kaynaklanmaktadır. EGCG, iltihaplanmayı önleyen sitokin üretimini ve hücrelerinizdeki yağ asitlerine verilen zararı azaltarak iltihabı önler. İltihap karşıtı besinler den olan yeşil çayı pek çok mağazalardan bulabilirsiniz.

6. Bitter Çikolata ve Kakao

Bitter çikolata, lezzetli, zengin ve tatmin edicidir. çikolata insanların en sevdiği tatlı çeşididir ama tatlı çeşidi olmakla kalmayıp iltihap karşıtı besinler arasında’da yer almaktadır. Aynı zamanda iltihabı azaltan antioksidanlarla doludur. Bunlar, hastalık riskinizi azaltabilir ve daha sağlıklı yaşlanmaya neden olabilir. Flavanoller, çikolatanın iltihap önleyici etkilerinden sorumludur ve atar damarlarınızı düzenleyen endotel hücrelerini sağlıklı tutar. iltihap karşıtı besinler arasında ilginizi çekebilecek ve kolay tüketebileceğiniz besinler arasında çikolata sizin için vazgeçilmez bir besin kaynağıdır.

7. Üzümler

Üzümler iltihap karşıtı besinler arasında yer alır sağlıklı bir meyve olması ve antosiyaninler içermesiyle zengin besin kaynağıdır. Ek olarak, kalp hastalığı, diyabet, obezite, Alzheimer ve göz hastalıkları gibi çeşitli hastalıkların riskini azaltabilirler. Üzümler ayrıca birçok sağlık yararına sahip başka bir bileşik olan resveratrol’ün en iyi kaynaklarından biridir. Dahası, adiponektin seviyeleri arttı. Düşük seviyeler kilo alımı ve artmış kanser riski ile ilişkilidir.

8. Biberler

Dolmalık biber ve acı biber, güçlü bir anti-enflamatuar etkisi olan C vitamini ve antioksidanlarla doludur. Dolmalık biberler, enflamatuar bir hastalık olan sarkoidoz hastalarında oksidatif hasarın bir markerini azaltabilecek antioksidan quercetin sağlar. İltihap karşıtı besinler listesinde bulunan biberler, inflamasyonu azaltabilecek ve sağlıklı yaşlanmaya neden olabilecek sinapik asit ve ferulik asit içerir.

9. Kirazlar

Kirazlar iltihap karşıtı besinler listesinde yer almayı en çok hak eden besinler dendir içerisinde barındırdığı zengin besinler ve tadı sayesinde kolay tüketilebilecek besinler arasına girer. Ekşi vişnelerin sağlığı teşvik edici özellikleri diğer çeşitlerden daha fazla çalışılmış olmasına rağmen , tatlı kirazlar da fayda sağlar.

10. Domates

Domates iltihap karşıtı besinler listesinde yer alan sağlıklı ve vitamin açısından değerli bir besindir. Domates, etkileyici antienflamatuar özelliklere sahip bir antioksidan olan C vitamini, potasyum ve likopen bakımından yüksektir. Likopen , birkaç kanser türüyle ilgili pro-enflamatuar bileşiklerin azaltılmasında özellikle faydalı olabilir.  Zeytinyağlı domateslerin pişirilmesinin emdiğiniz likopen miktarını en üst düzeye çıkarabileceğini unutmayın.Bunun nedeni, likopen bir karotenoiddir, bir yağ kaynağı ile daha iyi emilen bir besindir.

11. Mantarlar

Dünyada binlerce mantar çeşidi var olsa da, sadece birkaçı yenilebilir ve ticari olarak yetiştirilir. Bunlar arasında trüf mantarı, portobello mantarları ve shiitake bulunur. Mantarlar kalori bakımından çok düşük, selenyum, bakır ve tüm B vitaminleri bakımından zengindir. Ayrıca, anti-enflamatuar koruma sağlayan fenoller ve diğer antioksidanlar içerirler. Aslan yelesi denilen özel bir mantar türü, düşük dereceli, obeziteye bağlı iltihaplanmayı potansiyel olarak azaltabilir. Bununla birlikte, bir çalışmada mantar pişirmenin antienflamatuar bileşiklerini önemli ölçüde azalttığı bulundu. Bu nedenle, çiğ veya hafif pişmiş şekilde pişirmek en iyisi olabilir. Bazı yenilebilir mantarlar, iltihap karşıtı besinler gibi bileşiklere sahiptir

Sağlıklı Beslenmek İstiyorsanız Sağlıklı Meyveler Nelerdir ? Adlı Makalemize Bakabilirsiniz

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/13-anti-inflammatory-foods#8

 

 


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir