Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Ananas Hakkında Bilinmeyenler ve Ananasın Faydaları

Ananas Hakkında Bilinmeyenler ve Ananasın Faydaları Nelerdir öğrenmek sağlıklı bir yaşam sürmenizi sağlayabilir ananas faydaları hakkında her şey yazımızda.

Published

on

Ananas Hakkında Bilinmeyenler ve Ananasın Faydaları

Ananas Meyvesi Hakkında Bilinmeyenler

Ananas egzotik bir meyvesi olması dışında içerisinde pek çok sağlıklı besinler içermektedir. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları hakkında ki yazımızda ananası diyete dahil etmenin yollarını da sunmaktadır. Ananas, herhangi bir bakkalda bulunan tropikal bir meyvedir ve dünyadaki birçok evde bir elyaftır. Christopher Columbus, Güney Amerika’ya yapılan bir keşif gezisinden sonra ananasları Avrupa’ya geri getirdi. Ananas, sadece en cömert ziyafetlerde servis edilen abartılı ve egzotik bir meyve olarak bilinir.Bununla birlikte, ananaslar artık yaygındır ve insanlar katı, kurutulmuş ve meyve suyu formlarında tadını çıkarabilirler.

Astım Hastalığını Önleme

Bazı besinleri yüksek miktarda tüketen kişilerde astım gelişme riski daha düşüktür. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları listesinden sağlık konusunda en önemli hastalıklardan bir tanesi astım hastalığıdır ve ananas içerisinde ki besinlerden biri beta-karoten. Ananas, mango , papaya , kayısı, brokoli, kavun, kabak ve havuç gibi turuncu, sarı ve koyu yeşil bitki gıdalarında bulunur. Bazı küçük çalışmalar , bromelainin astım semptomlarının azaltılmasına katkıda bulunabileceğini önermektedir.

Kan Basıncı

Yüksek potasyum meyve ve sebzeleri tüketerek potasyum alımını artırmak kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilir. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları ile ilgili araştırmalarda, Ulusal Sağlık ve Beslenme araştırmalarında kan basıncıyla ilgili araştırmalar yapılmaktadır.

Kanser

Güçlü bir antioksidan olan mükemmel bir C vitamini kaynağı olarak ananas, serbest gezen mikropların oluşumuyla savaşmaya yardımcı olabilir. Bunlar kanserin gelişimi ile bağlantılıdır. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları arasında daha eski çalışmalar, beta-karotenin bir Japon popülasyonunda kolon kanseri gelişimi ile ters bir ilişkiye sahip olduğunu göstermiştir. 2004 vaka kontrol çalışması beta-karoten ile prostat kanseri üzerinde koruyucu bir etkiye bağladı. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydalar  arasında bununla birlikte, daha yeni çalışmalar durumun böyle olmadığını göstermiştir. Tüm meyve ve sebzelerden yüksek lif alımı, düşük kolorektal kanser riski ile ilişkilidir.

Diyabet

Bireyler tip 1 diyabet , yüksek lif ve diyeti , düşük kan glikoz düzeylerine sahip olma eğilimindedir ve bireyler tip 2 diyabet gelişmiş bir kan şekeri, lipitler ve sahip olabilir insülin seviyeleri. Bir orta ananas yaklaşık 13 g lif sağlar. Sağlıklı beslenmek için Beslenme Kılavuzlarında kadınlar için günde 21 ila 25 g ve erkekler için günde 30 ila 38 g önerir .

Sindirim Sistemi

Ananas, lif ve su içeriği nedeniyle kabızlığı önlemeye ve düzenliliği ve sağlıklı bir sindirim sistemini teşvik etmeye yardımcı olur. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları ile ilgili vücudun proteinleri sindirmesine yardımcı olan bir enzim olan bromelain açısından zengindir. Bromelain ayrıca sindirim sistemi astarına zarar veren sitokin adı verilen enflamatuar bağışıklık hücrelerini de azaltır. Yenmeyen saplar, ekstrakte edilebilen ve takviye formunda kolayca temin edilebilen en konsantre bromelain kaynağıdır.

İlginizi Çekebilir Sindirim Sistemine Yardımcı Besinler Adlı Yazımız

Doğurganlık

Antioksidan açısından zengin diyetlerin doğurganlığı arttırdığı gösterilmiştir. Serbest mikropların üreme sistemine zarar verebileceğinden, ananas gibi yüksek antioksidan aktiviteye sahip gıdalar gebe kalmaya çalışanlara önerilir. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları ile ilgili bir şey daha var ananas içindeki C vitamini ve beta-karoten gibi antioksidanlar ve bakır , çinko ve folat vitamin ve mineralleri hem erkek hem de dişi doğurganlığını etkileyen özelliklere sahiptir.

İyileşmeye Faydalıdır

Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları ile ilgili bazı çalışmalar, başta kök olmak üzere bromelainin şişlik, morarma, iyileşme süresi ve yaralanma ve cerrahi müdahale ile ilişkili ağrıyı azaltabileceğini göstermiştir.

Kalp Sağlığı

Ananastaki lif, potasyum ve C vitamini içeriği kalp sağlığını artırır. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları ile ilgili bir  çalışmada, günde 4,069 mg potasyum tüketen insanlar, daha az potasyum tüketenlere kıyasla iskemik kalp hastalığından ölüm riskini yüzde 49 azalttı . Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları üzerinde çalışan araştırmacılar yüksek potasyum alımlarını inme riskini azaltmaya , kas kütlesinin kaybına karşı koruma, kemik mineral yoğunluğunu koruma ve böbrek taşı oluşumunda azalmaya bağlar.

Kalbe İyi Gelen Yiyecekler Yazımız İlginizi Çekebilir

Cilt Sağlığı

Antioksidan C vitamini, doğal formunda yenildiğinde veya topikal olarak uygulandığında, güneş ve kirliliğin neden olduğu cilt hasarıyla savaşmaya, kırışıklıkları azaltmaya ve genel cilt dokusunu iyileştirmeye yardımcı olabilir. Ananas hakkında bilinmeyenler ve ananasın faydaları arasında en önemlisi C vitamini ayrıca cildin destek sistemi olan kolajen oluşumunda hayati bir rol oynar.

Diyete Ananas Ekleyin

Diyete daha fazla ananas dahil etmek için birkaç hazırlık ipucu: En sevdiğiniz yemeklere ananas ekleyin. Kırmızı soğan , ananas ve kiraz domatesli karides, tavuk veya biftek kebaplarını deneyin .
Çilek, ananas, mandalina portakal ve üzüm ile meyve salatası yapın. Taze bir karışım için şekersiz rendelenmiş hindistan cevizi ile üstte.
Öğle veya akşam yemeğinde salataya biraz ananas dilimleri ekleyin. Ananası ceviz veya cevizler, ufalanmış bir peynir ve hafif balzamik veya narenciye salata sosu ile tamamlayın.
Kendi ananas suyunu yap. Hiçbir şey sabah kahvaltısında taze meyve suyu kadar güzel olamaz. Kendinizinkini yaptığınızda, ilave koruyucu veya tatlandırıcı olmadığından emin olabilirsiniz.
Ananas, mango, jalapeño, kırmızı biber ve chipotle biber ile taze bir salsa yapın ve en sevdiğiniz balık takoları için bir topper olarak kullanın.

Ananas Hakkında Diğer Bilgiler

Ananas seçerken dikkat etmeniz gerekenler; sert, dolgun gövdeli, çürük olmayan veya yumuşak lekeler ve taçta yeşil yaprakları olan bir ananas seçin. Yeşil bir dış kabuk, ananasın olgun olmadığı anlamına gelmez ve popüler inanışın aksine, yaprakların taçtan çekilme kolaylığı da yoktur. Ananaslar en yüksek olgunluğunda seçin. Diğer meyvelerin aksine, toplandıktan sonra olgunlaşmaya devam etmezler. Bütün ananaslar oda sıcaklığında saklanırken, kesilmiş ananaslar buzdolabında saklanmalıdır. Konserve veya paketlenmiş ananas yerken, ağır şurup değil, ananas suyunda konserve çeşitleri aldığınızdan emin olun.

Ananas, herhangi bir bakkalda bulunan tropikal bir meyvedir ve dünyadaki birçok evde bir elyaftır.

Christopher Columbus, Güney Amerika’ya yapılan bir keşif gezisinden sonra ananasları Avrupa’ya geri getirdi. Ananas, sadece en cömert ziyafetlerde servis edilen abartılı ve egzotik bir meyve olarak bilinir.Bununla birlikte, ananaslar artık yaygındır ve insanlar katı, kurutulmuş ve meyve suyu formlarında tadını çıkarabilirler.

Orta ve Güney Amerika’da ananas sadece tatlı tadı için değil, sindirim problemlerini ve iltihabı tedavi etmek için yüzyıllardır kullanılmaktadır.

2004’teki bir prospektif çalışmada , tüm meyvelerin günde 3 veya daha fazla porsiyonunu yiyen insanlar, riski azaltmış ve yaşa bağlı maküler dejenerasyonun ilerlemesini yavaşlatmıştır .

Her türden meyve ve sebze yemek, yaşam tarzı ile ilgili birçok sağlık durumu riskinin azalmasıyla uzun zamandır ilişkilendirilmektedir. Birçok çalışma, ananas gibi bitkisel gıdaların artan tüketiminin obezite , genel mortalite, diyabet ve kalp hastalığı riskini azalttığını öne sürdü.

Aynı zamanda sağlıklı bir cilt ve saç, artan enerji ve genel olarak daha düşük bir ağırlık sağlar.

2004’teki bir prospektif çalışmada , tüm meyvelerin günde 3 veya daha fazla porsiyonunu yiyen insanlar, riski azaltmış ve yaşa bağlı maküler dejenerasyonun ilerlemesini yavaşlatmıştır.

İlginizi Çekebilir: Narın Faydaları Nelerdir ?

 

Kaynak: https: //www.medicalnewstoday.com/articles/276903.php#risks

129 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler