Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Ayça Kaya Diyeti

Kilolarınıza bundan böyle sağlıklı yoldan dur demek adına ünlü diyetisyen Ayça Kaya diyeti denemeye başlayabilirsiniz.

Published

on

Ayça Kaya Diyet Listesi

Ayça Kaya

Fazla kilolar yani obezite tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde ki kadından erkeğe kadar hemen herkesin en büyük problemi haline geldi. Kilolarınıza bundan böyle sağlıklı yoldan dur demek adına ünlü diyetisyen Ayça Kaya diyeti denemeye başlayabilirsiniz.

Ayça Kaya Diyeti Nedir?

Günlük hayatımız içerisinde çoğu kişi her ne kadar pek çok diyet programlarını uygulamış olsa da bir türlü olumlu sonuca ulaşamamış olabilir. Üstelik hem yemekten kesildiğiniz gibi hem de sizlere fazlasıyla ızdıraba dönüşmesi bütün bunların üstüne bir de cabası olacaktır. Ne yazık ki ülkemizde kilo vermek büyük bir sorunlara dönüşmeye başlıyor. Eğer ki kilo bir türlü veremiyorsanız o halde bir şeyler yapmanın zamanı gelmiş de geçiyor olabilir. Sağlıksız diyet programlarını hayatınıza dahil etmek yerine tam aksine daha sağlıklı yönüyle dikkat çeken diyet programlarına yönelmeye başlayabilirsiniz. Onlardan biri olarak karşımıza çıkanlar arasında ise Ayça Kaya diyeti olduğunu söylemek isteriz. Görüldüğü üzere pek çok kişi artık bu diyeti uygulayarak en kısa süre içerisinde sağlıklı yoldan kilo verme şansını elde ediyor.

Ayça Kaya diyetine göz atıldığı zaman ise tamamen sağlıklı besin gruplarına yer verilmiş olduğu görülüyor. Uzman diyetisyenin özellikle parmak bastığı önemli hususlardan biri olarak ise ana öğünlerde mutlaka salata ya da yoğurt tercih edilmesi. Belki de bir çoğunuz ana öğünle nasıl doyabilirim ki gibi bir düşünce içerisine de girebilir. Genelde en sık yapılan hatalardan birisi de sofraya ilk olarak çorbanın gelmesidir. Yemeklerin yanında daha çok yoğurt ya da salata tercih ediliyor. Fakat bu son derece hatalı bir çözüm yolu olarak ortaya çıkıyor diyebiliriz. Tam aksine ilk onlarla başlamanız sofraya ana yemek geldiği zaman ise daha az şekilde yemenize neden olmaya başlayacaktır.

Ayça Kaya Diyeti Nasıl Uygulanır?

Ayça Kaya Diyeti Ünlü diyetisyen olarak yakından tanımış olduğumuz Ayça Kaya diyeti nasıl uygulanır en çok sorulan sorular arasındadır. Üstelik ilk defa bu diyeti uygulayacak olan kişilerde tam manası ile neler yapması gerektiğini bilmiyor. Aslında Ayça Kaya diyetini uygularken en çok dikkat etmeniz gereken hususlardan birisi de kesinlikle düzeni bozmamaktır. Bundan kastımız olarak bir gün uygulayım diğer günü es geçeyim gibi bir mantelite söz konusu olamaz. Başarılı diyetisyenin en çok uygulanan popüler diyetinden birisi olarak ise bir hafta da 5 kilo verdiren diyetinin olduğunu söylemek gerekir. Diyet içeriğine göz atıldığı zaman ise kesinlikle sağlığı bozacak besinlere yer verilmiyor.

Ayça Kaya  Diyetinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ayça Kaya Diyeti Diyetisyenin sunmuş olduğu diyet programı aksatılmadan harfi harfine uyulduğu taktirde ise olumlu yanlarını çok kısa süre içerisinde görmeye başlamış olacaksınız. Fakat Ayça Kaya diyeti dikkat edilmesi gerekenler bulunuyor. İnsanlarımızın en çok hataya düşmüş olduğu konulardan birisi de bazı zamanlar diyetin dışına çıkması denebilir. Bu tamamen önerdiğimiz bir durum değildir. Eğer ki diyetin dışına çıkarsanız ne yazık ki uygulamış olduğunuz diyetten tam manasıyla verim alamazsınız. Bir diğer altını çizmemiz gereken hususlardan birisi de belirtilen süreye mutlaka uyulmalıdır.

Ayça Kaya Diyeti Zararları

Ayça kaya diyeti kendisi tarafından hazırlanmış olan diyetin zararı yoktur. Düzenli şekilde uygulandığı zaman tam aksine faydalarını görmeye başlayacaksınız. Sağlığa büyük yönde  etki eden fazla kilo ve yağlardan kolay yoldan kurtulmanıza da yardımcı olacaktır. Tabi ki her şey de olduğu gibi diyet yaparken de bazen önemle durmadığımız hususlar söz konusu olabiliyor. Ayça Kaya diyeti zararları var mı diye kara kara düşünüyor olabilirsiniz. Bu diyetin size zararı dokunabilecek tek yanlarından birisi de size belirtilen günden fazla uygulamaya çalışıyor olmanız diyebiliriz. Eğer ki gün sayısını daha fazla arttırmaya çalışırsanız ister istemez yan etki faktörlerini ortaya çıkarmaya neden olacaktır.

Ayça Kaya Diyeti Yorumları

Çağımızda artık dijital ortamlar hız kesmeden gelişim gösterdiğinden dolayı hemen herkesinde artık bu tür platformlar içerisinde yer aldığını söylememiz gerekiyor. Böylelikle bu diyeti daha önce kişilerin diyet hakkında neler söylediklerine çok kolay şekilde ulaşma fırsatına da sahip olursunuz. Bizden size söyleyebileceğimiz en önemli tavsiyelerden birisi de daha diyete başlamadan önce ilk yapmanız gerekenlerden birisi de Ayça Kaya diyeti yorumları okumanızdır. Zaten olumlu yorumları gördükten sonra da sizlerde diyeti uygulamak için bir an önce can atmaya başlamış olacaksınız.

Ayça Kaya Diyet Listesi

Ayça Kaya Diyeti bir hafta da 5 kilo vermek isteyenler o halde hemen diyeti yapmak adına yerini almaya başlayabilir. Ayça Kaya diyet listesi harfi harfine uyulduğu zaman işe yarar olumlu etkilerinden faydalanmaya başlamış olacaksınız.

1 Haftada 5 Kilo Verdiren Diyet Listesi

Kahvaltı, Öğle, Ara Öğün ve Akşam Yemek Alternatifleri

  • Kahvaltınızda mutlaka şekersiz çay ve bir dilim kepek ekmek olmalı. 1 dilim beyaz peynir ve domates salatalık yemelisiniz.
  • Ara öğünlerde yoğurt ya da mevsim salata tercih edilebilir
  • 1 kase çorba, 100 gram yağsız et yemekleri ve yine bir kase salata olmalı
  • Akşama doğru ara öğünlerinizde bir tabak meyve salatası, 2 adet ceviz ve 6 adet fındık yenebilir
  • Akşam yemeklerinde ise mutlaka 7 yemek kaşığını geçmeyecek sebze yemekleri yenmelidir. Sebze yemeklerinin de mutlaka etsiz olmasına dikkat edilmelidir. Aynı şekilde akşam yemeklerinde yoğurt ve salata tercih edilebilir. Bir hafta boyunca sebze yemek alternaiflerinizi değiştirerek uygulamaya çalışabilirsiniz. Fakat kilonuzu vermek istiyorsanız da mutlaka düzenli şekilde uygulamaya dikkat etmelisiniz.

Ayça Kaya Kimdir?

Ünlü bir diyetisyen olarak ülkemizde tanıdığımız isimlerden birisidir. Başarılı diyetisyen dünyaya gözlerini güzel şehrimiz İstanbul ilinde açmıştır. Diyetisyenin tam adı ise Elem Ayça Kaya olduğunu söyleyebiliriz. İlk olarak eğitim sürecine göz attığımız zamanda Kahramanmaraş Çukurova Elektrik Anadolu Lisesinde okulunu okumuştur. Ardından  Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesini bitirmesiyle birlikte Haydarpaşa Numune Hastanesi’nde de  İç Hastalıkları ihtisası yapmıştır. Daha çok şişmanlık ve obeziteyle ilgili olarak çalışmalar sürdürmüştür. Ayrıca çok sayıda da klinik araştırması olan ve işinde uzman olarak ön plana çıkan bir isim olmayı başarıyor. Ayça Kaya ünlü diyetisyeni bu denli fazla duymamızın aslında en önemli etkenlerinden biri olarak dünyada ilk olarak diyebileceğimiz bir çalışmaya imza atmasından kaynaklıdır.

Özellikle şişmanlık kombine ilaç kullanımlarının doğru bir yol olmadığını,  tekli ilaç kullanımına karşı hiçbir şekilde üstün gelmediğini kanıtlamaya çalışmıştır. Bu çalışması hem yurt için de hem de yurt dışında diyebileceğimiz pek çok dergilerde de paylaşıldı. Böylelikle Kaya, hem ülkemizde hem de yurt dışında da yaptığı çalışmaları ile kısa zaman içerisinde adını duyurmayı başarmış oldu. Ayrıca çok sayıda televizyon programlarına da katılarak söyleşiler düzenlemiştir. Sağlıklı beslenme ve obezite sorunlarına dair olarak kamuoyunu aydınlatacak olan yazılara da yer vermiştir. Evli ve aynı zamanda da iki çocuğu bulunan başarılı diyetisyenin yazmış olduğu oldukça ünlü kitapları da bulunuyor. Bu kitapların neler olduğunu merak eden kişiler içinde Beslenme Saati (2015), Sayarak Zayıfla Mutfakta (2014), Sayarak Zayıfla 5333 (2014) olduğu söylenebilir. Bu sayede Ayça Kaya  Kimdir, ne yapar gibi sorulara cevap arayan kişilerinde ünlü diyetisyenin hayatını az da olsa öğrenme şansı doğmuş oldu.

İlginizi Çekebilir: Şeyda Coşkun Diyeti

304 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler