Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

En Sağlıklı Diyet

Published

on

En Sağlıklı Diyet

En sağlıklı diyet araştırmanızı yaparak, sizin için kilo vermenin en güzel yolunu bulabilirsiniz. Önemli olan kilo verirken sağlığınızı kaybetmemenizdir.

Size uygun diyet listelerine uyum sağlayarak, kısa sürede zayıflayabilirsiniz. Kişiye özel olarak hazırlanan diyetler En sağlıklı diyet olması sebebiyle kişinin kilo verme sürecinde, sağlığını da korumasını mümkün kılmaktadır. Peki, diyetin kişi için sağlıklı olması neye göre değişiyor? İlk olarak bünye, vücut, kan değerleri, yaş, mevcut kilo ve cinsiyet gibi özelliklere göre bu alanda uzman olan kişilerin diyet listesini oluşturması en doğrusudur. Bu sayede kişiye özel bir liste oluşturulmuş olacaktır. Sağlıktan ödün vermeden kilo kaybı yaşayarak, hayal edilen kiloya gelinmesi mümkün olacaktır.

Sağlıklı Diyet

Sağlıklı yaşam için ve sağlıklı şekilde kilo vermeniz için yapmanız gereken, sağlıklı şekilde kilo verilmesini sağlamak. Bunun için bir uzmandan destek alabilirsiniz. Sizin vücudunuza uygun bir diyet programı ile zayıflamayı deneyin. İlk olarak aldığınız kalori ile gün içinde yaktığınız kalori arasındaki dengeyi kurmanız zayıflamayı başlatır. Bunun için gün içinde aldığınız kaloriye göre hareket etmek gerekiyor. Kişinin sağlıklı şekilde kilo vermesi için sadece beslenme düzeni değil, spor ve egzersizler ile de vücudunun kilo vermeye alıştırılması gerekiyor.

Beslenme Düzeni

İlk olarak sağlıklı şekilde kilo verilmesi için beslenme düzeninin ayarlanması gerekiyor. Bunun için destek alınması, tam da size uygun bir diyet programının oluşturulması için gerekli olabilir. Vücudunuzu ve kendinizi tanıyarak hareket etmeniz son derece önemli. Sizi diyet sırasında zorlamayacak bir liste ile beslenmenizi düzene sokabilirsiniz.

Yürüyüş

Gün içinde yaktığınız kalori kilo vermeyi sağlar. Kilo verilmesini desteklemek açısından mutlaka gün içinde, haftalık olarak belirlenmiş şekilde yürüyüşün yapılması istenir. Siz hem kendi sağlığınız hem de kilo verilmesini kolaylaştırmak adına yürüyüş yapabilirsiniz. Yürüyüşü hayatınızın bir parçası halinde getirmek sağlığınız açısından son derece önemlidir.

Egzersizler

Kilo vermeye başlamanızın ardından elbette vücudunuzun kendini toparlaması gerekiyor. Bunun için vücudunuzu sıkılaştıracak zayıflama hareketleri yapmanız önerilir. Belirlemiş olduğunuz hareketli haftanın 2 3 günü tekrar etmeniz durumunda, zayıflamanın sonunda vücudunuzun da bu durumu pozitif şekilde karşıladığını göreceksiniz.

Sağlıklı diyet beslenme düzeni ile yürüyüş ve egzersizin bir araya gelerek, bir bütün olması ile mümkün olur. Yani kişi sadece beslenme düzenine göre değil, aynı zamanda vücudunun sağlığı için de gerekeni yaparak zayıflamaya çalışmalıdır.

Protelan kalorisi kısıtlanmış öğün yemeğidir. Süte veya yoğurda karıştırılarak hazırlanır ve tüketilir. Öğün yemeği olarak, örnek kahvaltıda sütle içtiğinizde kahvaltınızı yapmış olursunuz. Yanında başka bir şey yenip içilmez. Yanında gelen kitapçıkta 3 haftalık beslenme programı bulunmaktadır. Bu programda hangi gün hangi öğünde Protelan diğer öğünlerde neler yemeniz gerektiği yazmaktadır. Bu programa uyarak yapacağınız Protelan diyeti size kısa sürede ideal kilonuza ulaşmanızda yardımcı olacaktır. Tüm sorularınız ve sipariş vermek için 0212 241 11 67-68’i arayabilir veya 0535 366 01 29 Whatsapp hattından yazabilirsiniz.

Sağlıklı Diyet Listesi

Diyet listesi, beslenme programınızın uygulanması için gerekiyor. Sizin daha disiplin halinde olmanız, gün içinde nasıl hareket edeceğinizi bilmeniz, diyet listesinin oluşturulması ile mümkün oluyor. Bunun için yapılması gereken, size uygun bir diyet listesinin oluşturulmasıdır.

  • Kişiye uygun diyet listesinin olması
  • Gün içinde uyulacağına emin olunan listenin oluşturulması
  • Enerji kaybı olmada zayıflamanın gerçekleşmesi
  • Kişinin isteklerini karşılayacak bir liste olması
  • Vücut için sağlıksız olan gıdaların listede yer almaması
  • Kişinin ihtiyacı olan mineral vitaminlerin listede olan gıdalar ile alınması

Yukarıda verilen özellikler, sağlıklı diyet listesi özellikleri içinde. Sağlıklı şeklide zayıflamak istiyorum diyen kişiler, belirlenmiş olan diyet listesinin bu özellikleri taşımasına dikkat etmelidir. Nitelikli ve size uygun olan bir diyet listesi ile zayıflamak sandığınızdan çok daha kolay olacak.

Protelan Diyet Listesi

Protelan ile zayıflamak, ilk olarak bu ürünün kullanılması ve belirlenmiş olan diyet listesinin uygulanması ile oluyor. Yapılması gereken ürün kullanımının düzenli olmasının yanında listeye de harfiyen uyulmasıdır. Program uygulanırken kişinin bol su tüketmesi isteniyor. Su tüketiminin de istenen şekilde olması şart. Bunun yanında mutlaka egzersiz – yürüyüş yapılmasına da dikkat edilmelidir. 3 hafta uygulanan diyet listesi sonrasında kişi 2 gün serbest oluyor. Bu şekilde kilo vermek üzere hareket ediliyor.

Örnek 3 Günlük Diyet Listesi;

1.Gün: 1 paket Protelan, bir bardak yağım yağlı süte ya da yoğurda karıştırın. Yanında başka bir şey yenmemesi gerekiyor. Öğle yemeğinde ise 150 gr tavuk ya da balık olabilir. Akşam yemeği için ise 1 paket Protelan tüketilmelidir.

2.Gün: Vücudun alışması açısından ikinci gün de birinci günün beslenme düzenine uyulmalıdır.

3.Gün: Sabah 1 paket Protelan yoğurt ya da süt ile karıştırılıp tüketilir. Öğle yemeğinde 150 gr kırmızı et balık yenebilir. Akşam için ise 150 gr et ya da balık ile küçük bir kase salata yenebilir.

Yukarıda verilen listeye uyum sağlayarak, Protelan diyet listesi ile zayıflamayı deneyin. Uygun hareket etmeniz ile kısa sürede istediğiniz kiloya ulaşabilirsiniz.

152 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler