Yüksek Proteinli Diyet Listesi


Yüksek Proteinli Diyet Listesi
Yüksek Proteinli Diyet Listesi

Yüksek Protein İçeren Diyet Listesi

Kilo vermek isteyen insanlar genellikle yüksek proteinli diyet listesi uygulamaya karar verirler. Protein yemek, bir kişinin tok hissetmesine yardımcı olur, bu da genel olarak daha az kalori almasına neden olabilir. Yüksek proteinli diyetler tipik olarak büyük miktarlarda protein ve sadece az miktarda karbonhidrat içermektedir. Çoğu insan, kuşkonmaz ve ıspanak gibi protein açısından nispeten zengin olan et, balık , süt ürünleri, fasulye ve baklagiller, yumurta ve sebzeleri yiyerek yüksek proteinli bir diyet listesini uygulayabilir. Bu diyeti uygulayan insanlar genellikle yüksek oranda işlenmiş gıdalar, ekmek ve diğer fırınlanmış ürünler, şeker ve beyaz makarna ve pirinç tüketimini sınırlamayı içerebilecek karbonhidrat alımlarını azaltmayı planlamaktadırlar. Bu yazımızda yüksek proteinli diyet listesi hakkında aradığınız her şeyi bulabileceksiniz.

Yüksek Proteinli Diyet Listesinin Faydaları

Yüksek proteinli diyet listesi en önemli faydası kilo kaybına yardımcı olmasının yanı sıra, protein vücuda bazı temel yararlar sağlayabilir. Yüksek Proteinli diyet listesi uygularsanız faydaları olarak şunlarla karşılaşacaksınız:

  • Vücutta binlerce kimyasal reaksiyona güç veren enzimler sağlar.
  • Vücudun saç, cilt, kas ve kemikleri korumasına ve onarmasına yardımcı olur.
  • Vücudun organlarının ve hücrelerinin iletişim kurmasına yardımcı olan hormonlar üretmek için bazı proteinler gereklidir yüksek proteinli diyet listesi uygulayan insanlarda yapılan araştırmalar da oran ve hücrelerin iletişim kurmada başarılı olduğu düşünülmektedir.
  • Protein ayrıca amino asitler sağlar. 22 amino asit vardır, bunlardan dokuz tanesi yüksek proteinli diyet listesi uygulamayanların elde edilmesi için gereklidir, çünkü vücut onları üretmez.
  • Hayvanlardan gelen protein tüm amino asitleri ihtiva etme eğilimindedir, bu yüzden insanlar buna tam bir protein olarak atıfta bulunurlar. Aksine, birçok bitki proteini amino asitlerin sadece bir kısmını sağlar, yani insanların tüm gerekli amino asitleri elde etmek için bunları diğer protein kaynakları içeren besinlerle beslenmeleri gerekmektedir. Yüksek proteinli diyet listesi ihtiyacınız olan proteini ve amino asitleri almanızı sağlamaktadır.

Protein Ağırlıklı Diyet Listesi için Bilim Ne Diyor ?

Kısa süreli kilo kaybı ve kas kazancında proteinin rolü hakkında çok fazla araştırma yapılmıştır. Bununla birlikte, yüksek proteinli bir diyetin uzun vadeli etkileri yüksek proteinli diyet listesi üzerine daha fazla çalışma gerektirmektedir.

Bazı çalışmalar sağlık problemlerinin potansiyel olarak uzun süre yüksek proteinli bir diyet yemekten kaynaklanabileceğini düşündürmektedir. Yüksek proteinli diyet üzerine bir inceleme makalesinin yazarları , böbrekler için daha yüksek asit yüklerine yol açabileceği ve insanların yüksek miktarda hayvansal yağ tüketmeyle ortaya çıkan sağlık koşulları riski altında olabileceği konusunda uyardı.

Ek olarak, karbonhidratları sınırlayan diyetler bir kişinin sağlığına zarar verebilir. Çocuklar ve gençler yetersiz karbonhidrat yemekten dolayı yetersiz beslenme riski altındadır. Yine de, çoğu araştırma, yüksek proteinli diyetlerin, en azından kısa vadede kilo kaybı için faydalı olduğunu göstermektedir. Yüksek proteinli diyet listesi uygulamadan önce doktorunuza danışmalısınız.

Protein Ağırlıklı Diyet Listesi
Protein Ağırlıklı Diyet Listesi

Protein Ağırlıklı Diyet Listesi Nasıl Uygulanır ?

Protein ağırlıklı bir diyete, diğer diyet kısıtlamaları olanlar için bile, daha fazla protein eklemenin birçok olası yolu vardır.

Örneğin, vejetaryen veya vegan diyetini takip eden veya sütten kaçınan insanlar hala yüksek proteinli bir diyet uygulayabilirler bunun pek çok yöntemi vardır gelişen bilim sayesinde et ve süt ürünleri tercih etmeyen insanlar için yüksek proteinli diyet listesi uygulayabilmeleri için araştırmalar yapmaktadır. İnsanlar mevcut diyetlerini daha fazla protein içerecek şekilde ayarlayabilir veya belirli bir yüksek proteinli diyet planını uygulayabilirler.

Yüksek proteinli diyet listesi için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz, yüksek proteinli bir diyete başladıysanız hazırladığımız yazı size yardımcı olabilir:

  • Vücut ağırlığına bağlı olarak bireysel protein ihtiyaçlarına göre bir diyet listesi uygulamalısınız.
  • Hafta için yemek planları yapmak alacağınız protein miktarını takip etmenizi sağlayabilir.
  • Yüksek kaliteli proteinleri tüketmelisiniz protein ağırlıklı bir diyet listesi uygulayacaksanız tüketeceğiniz protein türlerine dikkat etmeniz gerekmektedir.
  • Her öğünde en az 25-30 gram (g) protein tüketmelisiniz öncelikle bu diyet listesine başlamadan önce doktorunuza danışmalısınız.
  • Yüksek proteinli diyet listesi uygulamak sadece yetmez yediğiniz yemeklerin bir listesini tutmak  tükettiğiniz besinleri takip etmenizi sağlayabilir
  • Dengeli yemekler yemek diyette hem bitki hem de yağsız etler tüketmek protein ağırlık diyet listesi için oldukça önemlidir.

Protein Ağırlıklı Diyet Listesinde Yemeniz Gerekenler

Yüksek proteinli bir diyet uygularken doğru yiyecekleri seçmek, maksimum verim almanız için oldukça önemlidir. Aşağıda sizler için hazırladığımız yüksek proteinli diyet listesi uygulayanlar için yemeleri gereken besinler yer almaktadır yüksek proteinli diyetleri uygulayanlar tarafından çok fazla tercih edilen besinlerdir.

  • Yumurtalar
  • Sığır eti yağsız kesim olmalı
  • Tavuk Göğsü
  • Hindi Eti
  • Fasulye veya siyah fasulye
  • Karides
  • Kabak çekirdeği, yer fıstığı ve badem gibi fındık gibi yemeniz gereken tohumlar
  • Somon, pisi balığı ve mezgit balığı gibi balıklar oldukça faydalıdır
  • Ezekiel ekmeği gibi filizlenmiş tahıl ekmeği
  • Peynir altı suyu veya bitki protein karışımları
  • Mercimek
  • Kinoa
  • Nohut
  • Yulaf
  • Yoğurt, inek sütü veya peynir gibi süt ürünleri
  • Brüksel lahanası ve brokoli dahil olmak üzere sebzeler

Protein Ağırlıklı Diyette Kaçınılması Gerekenler

Yüksek proteinli bir diyet uyguluyorsanız aşağıda hazırladığımız listedeki besinlerden kesinlikle kaçınmanız gerekmektedir. Diyet listesini uygularken bu besinlerden kaçınmanız uyguladığınız diyetten maksimum verim almanız sağlayabilir ve planladığınız diyet listesini doğru bir şekilde uygulayabilirsiniz.

  • Şeker, unlu mamuller ve soda gibi rafine şeker içeren ürünler protein ağırlıklı bir diyet listesi uygularken uzak durmanız gereken besinlerdir.
  • Yüksek işlenmiş gıdalar üreticilerin “diyet” ürünleri olarak pazarladığı yiyecekler, çünkü genellikle aşırı miktarda yapay tatlandırıcı içerirler ve bu yüksek proteinli diyet listesi uygulayanlar için olumlu sonuçlar vermeyebilir.

İlginizi Çekebilir: 1 Haftada 3 Kilo Verdiren Diyet Listesi


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir