Connect with us

DİYET

Diyet Yöntemleri

Published

on

Diyet Yöntemleri

Diyet Yöntemleri

Diyet yöntemleri, Birçok insan sağlıklı beslenme kararı vererek ideal kilosuna ulaşmasını sağlayacak diyet yöntemleri tercih etmektedir.

Metabolik hastalıklar, kalp ya da tansiyon gibi birçok sorun sağlıksız diyet yöntemleri nedeniyle insanların başına gelir. Özellikle kilo sorunu olan insanlarda görülen hastalıklar, hazır gıdaların sıkça tüketilmesi nedeniyle yaşanır. Herkesin aynı diyet yöntemini uygulaması mümkün olmadığı gibi, her insanda aynı diyet işe yaramayabilir de. Bu yüzden kişinin metabolik haritası çıkarılarak beslenme ve diyet konusunda nasıl bir yol izlemesi gerektiği özel olarak belirlenir. Kilo sorunu olan bireylerde birçok metabolik hastalık görülür. Diyabet, tiroid gibi sorunların tedavi edilmesi için mutlaka bir uzman desteği alınarak tedavinin sağlanması istenir.

Sağlıklı beslenme alışkanlığının kazandırılmasından sonra yaşam boyu sürdürülmesi beklenir. Çünkü vücudun dengesini sağlayacak olan gıdalar, doğadaki saf besinlerden elde edilir. Bu yüzden paketlenmiş ve yoğun karbonhidrat içeren besinlere gerek yoktur. 1 haftada 5 kilo, 10 günde 2 kilo gibi vaatler içeren diyetlerden uzak durulması gerekir.

Yavaş verilen kilolar geri alınmaz. Hızla kilo verirseniz, gene sağlıksız beslenme düzeninize geri döneceğiniz için hızlı kilo almanız kaçınılmaz olur. Hatta birçok kişi, bu tip şok diyetler sonrası verdiği kilonun fazlasını almaktadır. Kilo sorunu yaşadığınız zaman birçok sıkıntıya yol açacak olan sağlıksız beslenme konusunda gerçek anlamda bir bilince sahip olmanız gerekir. Beslenme hatalarından kaçınmak ve doğal besinleri tercih etmek istediğinizde dolabınızda mümkün olduğunca çiğ sebzelerin yer alması gerektiğinin bilincinde olmalısınız.

Besinleri çok pişirmek değerlerinin kaybolmasına yol açar. Bu yüzden sağlıklı yeme içme ritüellerinin iyi bilinmelerinin hayati önemi vardır. Beslenme hatalarından kurtulmak istediğinizde birçok avantaj elde edebilirsiniz. Daha zinde hisseder, sabahları daha dinç uyanırsınız. Cildiniz de belirgin ölçüde güzelleşmeye başlar. Yani her açıdan önemli olan bir beslenme sistemi tüm yaşamızı olumlu etkiler.

Kilo verdiren ve ideal kiloya ulaşmanızı sağlayan birçok diyet yöntemi size destek vermektedir. Öncelikle kilo vermeye engel bir durumun olup olmadığının tespit edilmesi gerekir. Aynı zamanda birçok husus hakkında bilgi sahibi olan ve kilo kontrolünün sağlanmasını hızlandıran bu tekniklerle ideal kilonuza çok daha çabuk kavuşabilirsiniz. Kilo sorunu olan birçok kişinin ideal diyet yöntemleri söz konusu olduğunda başarıyla sonuçlanan diyetleri olmaz. Çünkü her insanın metabolizma sorunları farklıdır ve diyetten alacakları sonuçlar da farklılık göstermektedir. Diyet tekniğinin tercih edilmesi kişinin durumuna göre değişmektedir.

Evde Uygulanabilir Diyet Yöntemleri

Zayıflamak için sağlıksız besinlerin neler olduğunu bilmeniz yeterli. Eğer diyet listesiyle  diyet yaparsınız kilo verdikten sonra bu listeyi çöpe atmanız kaçınılmaz olacaktır. Oysa diyetisyenler de bu hataya çok düşmektedir. Diyet listeleri, sağlıklı yaşam için sürekli devam ettirmeniz gereken listelerdir. Yani 1-2 ay uygulanıp sonrasında yüksek kalorili günlere dönmenizi gerektiren tablolar değildir. Kilo vermek, ideal kiloya ulaştıktan sonra da sağlıklı yaşamın devam ettirilmesiyle mümkündür. Egzersizler, en azından günde 1 saat olan yürüyüşler sağlığınız için son derece uygun olacaktır.

Bilinçli bir insan, evde diyet yöntemleri uygulayarak mutfağındaki zararlı yiyecekleri çöpe atarak işe başlar. Başta abur cuburlar olan cipsler, bisküviler, kek ve şekerler olmak üzere tüm hamur işleri ve şekerli gıdalardan uzak durulması gerekir. Bu gıdalar evinizde bulunmazsa, kendinizi maddi olarak bunları almamak için kısıtlarsanız işiniz çok daha kolay olur. Evde yapılan diyetlerle tüm ailenizi sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşama alıştırabilirsiniz.

Kadınlar İçin Diyet Yöntemleri

Evlerin şefleri kadınlar olduğu için kilo verme konusunda en iyi başlangıcı onlar yapar. Anneler sağlıksız besleniyorsa çocuklar da aynı sağlıksız eğilimleri benimser. Tüm ev halkını sağlıklı yiyecekler tüketmeye teşvik edecek menüler hazırlamak bir kadın için son derece idealdir.

Adet dönemindeki geçici ödemlerin kilo konusunda yanıltıcı olduğu bilinirse, diyetin sürdürülmesi de kolaylaşır. Kilo vermek için günde 1 saatlik yürüyüş, hamur işleri ve şekerlerin hayattan çıkarılması son derece etkin bir çözüm olacaktır. Kadınlar için diyet yöntemleri kişisel kilo kontrolünün sağlanması açısından son derece önemlidir. Hamilelik, emzirme gibi dönemlerde kilo alımının engellenmesinin sağlanması ciddi önem taşır.

Erkekler İçin Diyet Yöntemleri

Kadın ve erkek metabolizması farklı çalışır. Çünkü ne yazık ki östrojen kadınlarda kilo almayı hızlandırır ve hamilelik dönemi gibi tehlikeli dönemlerde bu risk çok daha yüksektir. Erkekler için diyet yöntemleri sporla birlikte desteklendiğinde çok iyi sonuçların alınmasını sağlamaktadır. Kilo kaybının hızlanması ve kas yapımının desteklenmesi için protein ağırlıklı diyetlerin uygulanması son derece önemlidir. Bu tür diyetler kişinin kilosu ve boyuna göre farklılık gösterdiği için kişiye özel planlanmaktadır. Tiroid ve diyabet gibi etkenler varsa bunlara da dikkat edilmesi gerekir. Aynı zamanda birçok etken söz konusu olduğu için genel sağlık durumu kontrolünün de yaptırılması gerekir.

Kilo Verme Yöntemleri

Herkes için farklılık gösteren kilo verme yöntemleri son derece önemlidir. Çünkü herhangi bir egzersiz yapmadan kilo kontrolünün sağlanması kolay değildir. En ideal kilo verme yöntemlerinin belirlenmesi için işinin bazal metabolizma hızı, yaşam şartları ve beslenme teknikleri belirlenmelidir.

Sağlıklı kilo verme yöntemleri arasında yer alan detokslar son derece dikkatli olunması gereken tekniklerdir. Sıvı diyetlerden olan detokslar, birçok kişinin toksinlerden arınmak, ödem attırmak için kullandığı yöntemler arasındadır. Son derece uygun olan birçok yaşam koşulunun belirlenmesi için uygun kilo verme yöntemleri yaşam boyu sürdürülecek sağlıklı beslenmeyle belirlenmektedir.

Sağlıklı ve dengeli beslenmek istediğinizde son derece önemli olan paketlenmiş gıdalardan uzak durulması ilke edinmelidir. Beslenme sorunlarının giderilmesini sağlayan birçok yiyecek ve içecek doğal olmak şartıyla tüketilebilir. Çok pişirilmeyen ve çok haşlanmayan besinlerin mümkün olduğunca çiğ tüketilmesi gerekir.

124 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Yol

Published

on

Vücudumuz kandaki şekeri hücrelere yeteri kadar iletemediği zaman kan şekeri yükselir. Bu durum kontrol edilmediğinde, diyabete kadar gidebilir.

2009’da yapılan Türk populasyon araştırmasına göre Türkiye’deki diyabet öncesi bireylerin oranı %28,7 iken %13,7’si ise diyabet teşhisi almıştır.

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Seçenek

1. Düzenli Egzersiz Yapmak

Düzenli egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olduğu gibi insülin duyarlılığını da arttırır. İnsülin duyarlılığının artması kandaki glikozun hücrelere daha iyi taşınması demektir. Egzersiz kasların enerji olarak kandaki glikozun kullanılmasına ve kasların kasılmasına yardımcı olur.

Eğer kan şekerinin kontrolünde sorun yaşıyorsanız, düzenli olarak kan şekerinizi ölçmeniz gerekir. Yapılan egzersize göre kan şekerinin aldığı seviyeyi bilmek de önemlidir. Ağırlık kaldırmak, tempolu yürüyüş, koşma, bisiklete binme, yüzme yapılabilecek egzersizler arasındadır.

2. Karbonhidrat Alımını Kontrol Altına Almak

Vücudumuz karbonhidratı yapı taşları olan glikoza kadar parçalar daha sonra insülin hormonu yardımıyla parçalanan glikoz kanla hücrelere girer. Çok fazla karbonhidrat tüketildiğinde veya insülin hormonunun çalışmasında bir sorun olduğunda bu süreç sekmeye uğrar ve kandaki glikoz seviyesi yükselir.

Amerikan Diyabet Derneği (ADA) besin değişimi ve karbonhidrat sayımı ile karbonhidrat alımının kontrol edilebileceğini söylemiştir. Bazı çalışmalar bu yöntemlerin öğünleri doğru bir şekilde planlamada yardımcı olarak kan glikoz seviyesini olumlu yönce etkileyeceğini söylemiştir. Yapılan çalışmalar düşük karbonhidratlı bir beslenme programının kan şekerinin düşmesinde ve ani kan şekeri düşüşlerinin önlenmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Dahası düşük karbonhidratlı beslenme  kan şekerini uzun vadede kontrol altında tutmaktadır.

3. Lif Alımını Arttırmak

Lif karbonhidrat sindirimini ve glikozun emilimini yavaşlatır. Bu nedenle kan şekerini kademeli bir şekilde yükseltir. Buna ek olarak tüketilen lifin türü de bu yükselmede etkilidir.

İki tip lif türü vardır, çözülebilen ve çözülemeyen lif. İkisi de önemli olmakla birlikte, çözülemeyen lifin kan şekerinin düşürülmesi üzerinde etkisi vardır. Ek olarak lif bakımından zengin diyet kan şekeri kontrolünü ve sağlayarak Tip-1 diyabetle mücadelede etkilidir.

Sebzeler, meyveler, kuru baklagiller ve tam tahıllar lif bakımından zengin besinlerdir.  Günlük alınması gereken lif miktarı kadınlar için 25 g, erkekler için 38 g’dır.

4. Su İçmek

Gün içerisinde yeteri kadar su içmek, kan glikoz seviyesini sağlıklı sınırlarda tutmaya yardımcı olur. Ek olarak vücudun susuz kalmasını engelleyerek, üre ile birlikte kandaki fazla glikozun böbreklerden atılmasına yardımcı olur.

Düzenli olarak su içmek kanı sulandırır, kandaki glikoz seviyesini düşürerek diyabet riskini azaltır.

Sıvı almak için yapacağınız en iyi tercih sudur. Şekerli ve gazlı içecekler vücudunuzun su ihtiyacını karşılayamadığı gibi kan şekerinin de yükselmesine neden olmaktadır.

5. Porsiyon Kontrolü Yapmak

Porsiyon kontrolü kalori alımında ve buna bağlı olarak kilo vermede etkilidir. Vücut ağırlığını kontrol altında tutmak kan şekerini olması gereken seviyeye getirip, Tip-2 diyabet riskini azaltır.

Porsiyon kontrolü yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

  • Porsiyonları ölçün,
  • Daha küçük tabaklar kullanın,
  • Açık büfe restaurantlardan uzak durun,
  • Etiket okuma alışkanlığı kazanın ve yediklerinizin porsiyonlarını kontrol edin,
  • Beslenme günlüğü tutun.
  • Besinleri iyice çiğneyerek tüketin,

6. Glisemik İndeksi Düşük Besinler Seçmek

Glisemik indeks, karbonhidrat içeren besinlere karşı vücudun kan şekeri yanıtını gösterir. Karbonhidratın miktarı ve çeşidi kan glikoz seviyesinin nasıl etkileyeceğini belirler. Glisemik indeksi düşük besinlerle beslenmek Tip-1 ve Tip-2 diyabet hastalarında uzun vadede kan glikoz seviyesi düşürür.

Besinlerin glisemik indeksi ne kadar önemli olsa da tüketilen karbonhidratın miktarı da önemlidir.

Glisemik indeksi düşük olan besinler; deniz ürünleri, et, yumurta, yulaf, arpa, baklagiller, bazı sebzeler (lahana, karnabahar, brokoli, enginar, kereviz, patlıcan, kabak, biber, salatalık, domates, marul, kuru soğan, taze yeşil fasulye, turp, yer elması, çiğ havuç vb.), bazı meyveler ( kiraz, vişne, erik, greyfurt, şeftali, elma, armut, çilek, böğürtlen, karadut vb.)

7. Stresi Kontrol Altına Almak

Stres kan glikoz seviyenizi etkileyebilir. Glukangon ve kortizol gibi hormonlar stres esnasında salgılanır. Bu hormonlar kan glikoz seviyesini arttırır.

Yapılan bir çalışmaya göre egzersiz, dinlenme ve meditasyon anlamlı bir şekilde stresi azaltarak kan glikoz seviyesini düşürür. Egzersiz ve yoga gibi rahatlatan metotlar kronik diyabet hastalarında stresi azaltarak insülinin salgılanma sorununu azaltır.

8. Kan Şekerinin Ölçümünü Yapmak

Kontrol altında olan, düzen içindedir.

Kan glikozunu düzenli bir şekilde ölçmek, kontrol altında tutmaya yardımcı olur. Örneğin, bu kontrolleri yapmak öğünlerde ve ilaçlarla düzenleme yapmaya yardımcı olur. Aynı zamanda vücudun belli besinlere karşı verdiği tepki öğrenilmiş olur. Bu nedenle her gün kan şekeriniz ölçüp bir günlük tutmak yararlı olacaktır.

9. Yeteri Kadar Uyumak

Yeteri kadar uyumak vücudun sağlıklı olması için gereklidir. Yeteri kadar uyumamak ve yorgunluk da kan glikoz seviyesinde ve insülin duyarlılığında bozulmalara neden olmaktadır.

Uykusuzluk büyüme hormonunun salımını azaltır ve kortizol seviyesini arttırır. Bu iki hormon da kan glikozunun kontrolünde önemli rol oynar.

Dahası, iyi bir uyku önemlidir. Her gece yeteri kadar uykumuzu almamız gerekir.

10. Krom ve Magnezyumdan Zengin Beslenmek

Kan şekerinin yüksekliği ve diyabet aynı zamanda vitamin ve mineral eksikliğiyle de ilişkilendirilir.

Krom karbonhidrat ve yağ metabolizmasıyla ilişkilidir. Kan glikoz seviyesini kontrol eder ve krom eksikliği karbonhidrat toleransına yol açabilir.

Diyabet hastalarıyla yapılan iki çalışma, kromun uzun vadede kan glikozu üzerinde etkisi olduğu sonucuna varmıştır. Ancak başka bir çalışmada aynı sonuçlar bulunamamıştır.

Yumurta sarısı, tam buğday ürünler, kahve, kabuklu yemişler, brokoli ve et kromdan zengin besinlerdir.

Magnezyum da kan glikoz seviyesinde olumlu etkileri vardır ve magnezyum eksikliği diyabet riskinin artmasıyla ilişkilendirilmektedir.

Yapılan bir çalışmaya göre magnezyum kullananların %47’sinin diyabete yakalanma riski daha azdır.

Koyu yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar, balık, bitter çikolata, muz, avokado ve baklagiller magnezyumdan zengindir.

11. Elma Sirkesi Tüketmek

Elma sirkesinin birçok yararı vardır.  karaciğerden glikoz üretimini azaltarak veya glikozun hücrelere girişini arttırarak kan glikozunun düşmesine yardımcı olur. Çalışmalara göre sirke vücudun glikoza karşı yanıtını etkiler ve insülin duyarlılığını geliştirir.

Elma sirkesini beslenme programınıza adapte etmenin en güzel yolu salatalara sos olarak 2 tatlı kaşığı eklemek ile olabilir.

Ancak kan şekerini düşürmek için bir ilaç kullanıyorsanız en doğru olan doktorunuza danışmaktır.

12. Tarçın Tüketmek

Tarçının bilinen birçok yararı vardır. Bunlardan bir tanesi hücresel seviyede insülin direncini azaltarak insülin duyarlılığını arttırır. Çalışmalar tarçının kan şekerini %29 oranında düşürdüğünü göstermektedir.

Tarçın karbonhidratların sindirim yolunda parçalanmasını yavaşlatarak yemekten sonra kan glikozunun yükselmesini kontrol altına alır. Tarçının insülin üzerinde de daha yavaş da olsa benzer bir etkisi vardır.

Tarçının etkili dozu günde 1-6 gram veya 1/2-2 çay kaşığıdır.

Ancak tarçının çok fazla kullanılması tehlikeli olabilir. Dikkatli

13. Çemen Tohumu Tüketmek

Çemen tohumu çok iyi bir çözünebilen lif kaynağıdır ve kan glikozunu kontrol etmede etkilidir.

Yapılan çalışmalarda çemen tohumunun diyabetiklerde kan şekerini düşürmede etkili olduğunu gösterilmektedir. Aynı zamanda açlık glikozunun düşürülmesinde ve glikoz toleransının gelişmesinde yardımcıdır.

Çemen tohumu kolaylıkla ev yapımı hamur işlerine katılabilir ve diyabetin tedavisinde kullanılabilir. Aynı zamanda çemen tohumu unu yapılabilir veya çaylara eklenebilir.

Çemen tohumu diyabetlilerin rahatlıkla kullanabildiği bir ottur. Günlük 2*5 g tüketilmesi önerilir.

14. Kilo Vermek

Sağlıklı bir kiloda olmak tüm hastalıkların en başarılı tedavi yöntemlerindendir. Kilo kontrolü kan şekerini düzene sokar ve diyabete yakalanma riskini azaltır.

Vücut ağırlığındaki %7’lik kayıp diyabete yakalanma riskini %58 oranında azaltır ve ilaçlardan daha etkili bir yöntemdir. Dahası bu düşüş senelerce korunabilir.

Diyabet riski için en önemli faktörlerden biri ve belki de en önemlisi bel kalınlığıdır. Kadınlarda 88,9 cm ve üzeri, erkeklerde ise 101,6 cm ve üzeri insülin direnci gelişiminde, kan şekeri yüksekliği ve tip-2 diyabete yakalanma riski ile ilişkilidir.

Bel kalınlığının istenilen düzeyde olması vücut ağırlığından daha önemlidir.

59 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 4

Devamını Göster

Popüler Makaleler