Connect with us

DİYET

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları Listesini sporcular sağlıklı beslenerek spor yapmaya devam etmeleri için liste hazırladık…

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları Beslenme programı aşırı hareketli olan ve yüksek kondisyon gerektiren futbol sporu için çok önemlidir. Kaybedilen enerji bakımından en üst seviyelerde olan spor dallarından bir tanesidir futbol. Bir müsabaka da orta saha oyuncusunun 10, santraforun 6, defans oyuncusunun ise 5 kilo metre koştuğunu düşünürsek kaybettikleri kalori miktarı 1500 ile 2000 içinde değişmektedir. Bunun için etkili bir diyet programına ihtiyaç vardır.

Bundan dolayı hem antrenman aynı zamanda karşılaşmadan önce ve tüm aktif spor yaşamı süresince beslenmelerine dikkat etmeli, doğru gıdaları vaktinde ve eksiksiz almalıdır. Vücut yağ oranlarının yüzde onu geçmemesi ve ideal oranı yüzde beş olması ihtiyaç duyulan futbolcular; protein ve karbonhidrat ağırlıklı beslenirler. Bir insanoğlunun ihtiyaç duyduğu kalori miktarı 2500 civarları iken futbolcularda bu oran 5000 kalorilere kadar çıkmaktadır. Bunu daha doğru anlama açısından örnek bir futbolcu beslenme planı verelim istiyoruz.

Kahvaltıda Futbolcu Diyet Programı

Futbol Oynayanlar İçin Diyet Programları Sabah kahvaltısında; Kaşar ve beyaz klasik peynir başta olmak üzere peynir çeşitleri, zeytin çeşitleri, tereyağı, fındık ezmesi veya fıstık ezmesi, bal ve yumurtanın yer aldığı protein ağırlıklı bir beslenme programı gereklidir. Saat 10.00 civarında benzer biçimde yapılan kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu öğün diyetteki en önemli program olma özelliğine sahiptir.

Öğle Yemeğinde Futbolcu Diyet Programı

Öğle Yemeğinde; Saat 13.00 ile 14.00 arasında meydana getirilen bu öğünde tercih genellikle beyaz et yani tavuk eti olmasına rağmen ara sıra kırmızı et de kullanılabilir. Diğer yandan patates püresi ve makarnanın tercih edilmiş olduğu protein ve karbonhidrat ağırlıklı bir öğündür. İçecek çeşitleri serbest olup, meyve ve sütlü tatlılarla (şerbetli tatlı olmayacak) sonlandırılabilir.

Ara Öğünde Futbolcu Diyet Programı

Ara öğünde; Kahvaltı molası şeklinde adlandırılan ve saat 17.00 civarlarında yapılan bu öğün de sabah yenilen öğünlerin dörtte biri kadar yiyeceğin yanı sıra bisküvi ya da kek de alınabilir.

Akşam Yemeğinde Futbolcu Diyet Programı

Akşam yemeğinde: Öğle yemeğine bakılırsa daha hafif ve sebze tüketiminin bolca olduğu bir öğün türüdür. Makarnalar, salatalar, beyaz et ve zeytinyağlılar tercih edilmelidir. Sağlıkları açısından beslenmenin çok etkili olduğu futbolcuların maçtan ya da antrenmandan iki yada üç saat önce yiyecek yemesi ve karbonhidrat ağırlıklı beslenmesi önerilir. Yağlı ve protein oranı yüksek yiyecekler tercih edilmez şekerli tatlı ve kompostolardan uzak durmak şarttır.

Maçın hemen peşinden karbonhidrat takviyesi yapılmalıdır. Bundan dolayı profesyonel oyuncular maçların arkasından muz ve benzer biçimde meyveleri ve sandviçleri tercih ederler. Aktif olarak futbol oynayan her oyuncu günde ortalama 5000 kaloriye yakın kalori almalı, karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenmeye özen göstermelidir.

İlginizi Çekebilir: Gürkan Kubilay Diyeti

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 2

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir