Connect with us

DİYET

Acil Diyet

Published

on

Acil Diyet

Hemen kilo vermeniz mi gerekiyor? Acil diyet ile kısa sürede kilo vererek ideal kilonuza ulaşmak ister misiniz? İşte, acil diyet listeleri ve kısa sürede zayıflamanızı sağlayacak olan programlar. Yapmanız gereken sadece verilen diyet listesine göre hareket etmek. Bu durumda kilo vermek kolaylaşır. Sizin için verilmiş olan diyet listesinin eksiksiz şekilde uygulanması, spor ile diyetin desteklenmesi sayesinde kısa sürede zayıflamanız mümkün olacaktır.

Acil Zayıflama

Acil şekilde zayıflamak isteyenler için önemli diyet programları var. Eğer diyet programlarını uygularım ve kısa süre içinde zayıflamayı başarırım derseniz, direkt olarak sunulan programları inceleyerek diyetinizi yapabilirsiniz. Programlar günlük olarak neleri tüketmeniz gerektiğini gösterir. Buna göre hareket ederek, kısa süre içinde zayıflarsınız.

Diyetin 1.Günü;

Evet, diyetinizi ilk günü. Acil zayıflama için yapmanız gereken ne? Üç günde 4.5 kilo vermek, acil şekilde zayıflamak için son derece uygun. Bunun için ilk gün programınız şu şekilde…

  • Kahvaltı: Bir dilim kızarmış ekmek – kepekli olmalı. 2 çorba kaşığı fıstık ezmesi ve greyfurt yarısı. Bir bardak çay ya da kahve şekersiz şekilde içilebilir.
  • Öğle Yemeği: Bir dilim kızarmış ekmek, bir fincanın yarısı kadar ton balığı, çay ya da kahve.
  • Akşam Yemeği: Kaynar su ya da buharda pişirilmiş olan 85 gr et. Bir kase yeşil fasulye akşam yemeğiniz için yeterli olacak.
  • Ara Öğün: Bir tane elma, bir bardak vanilyalı dondurma ile ara öğün geçiştirilebilir.

Diyetin 2.Günü;

Diyetinizin ikinci gününde aynı şekilde kahvaltı – öğle yemeği ve akşam yemeği programlanmış şekilde verilecektir. Uygulamanızı eksiksiz şekilde yapmanız yeterlidir.

  • Kahvaltı: Bir dilim kızarmış ekmek – bir muzun yarısı ve bir adet haşlanmış yumurta tüketilebilir.
  • Öğle Yemeği: Bir kase süzme peynir, 5 bardak tuzlu su ve bir adet fazla pişmiş yumurta.
  • Akşam Yemeği: 2 tane sosis sandviç, bir muzun yarısı, bir tane çörek, yarım kase havuç, bir fincan brokoli.
  • Ara Öğün: Vanilyalı yarım bardak dondurma yenebilir.

Diyetin 3.Günü;

3 günlük diyet programının üçüncü gününde de uygulamalar çok basit. 4.5 kilo vermenizi sağlayacak olan bu diyette yemeniz gerekenler aşağıdaki gibidir.

  • Kahvaltı: Bir dilim kaşar peyniri ve bir tane yeşil elma. 5 su bardağı tuzlu su ile sabah kahvaltınızı tamamlayabilirsiniz.
  • Öğle Yemeği: Bir dilim kızarmış ekmek (tavsiye dilen kepek ekmeği olması), bir tane yumurta.
  • Akşam Yemeği: Bir fincan orkinos, bir muzun yarısı ve bir bardak vanilyalı dondurma olabilir.

Yukarıda verilen diyet seçeneğine uyarak, acil şekilde zayıflama talebinizi gerçekleştirebilirsiniz. Sizin için uygun bir diyet olması halinde, uygulamaların gerçekleşmesi son derece kolay olacak.

Acil Diyet Listesi

10 günlük bir diyet programı ile 10 kilo vermek ister misiniz? Acil şeklide zayıflamanızı sağlayacak olan bu diyet ile kilolarınızdan kurtulun. Acil diyet listesi detayları aşağıda verilmiştir. Bunun için yapmanız gereken, direkt olarak listenin uygulanmasını sağlayarak, kalorilerden kurtulmak.

1. Gün: Kahvaltıda bir kase yoğurt, öğle yemeğinde 150 gr süzme peynir ya da kaşar yenebilir. Akşam yemeğinde ise mevsim salatası yiyebilirsiniz. 1 orta boy elma, lahana, kereviz ve elmadan oluşan salata olabilir. Zeytin yağı ve limon ile yiyebilirsiniz.

2. Gün: Kahvaltıda bir kase yoğurt, öğle yemeğinde ise bir adet haşlanmış yumurta ve 1 tane greyfurt tüketebilirsiniz. Akşam yemeği için ise haşlanmış et, tavuk ya da balık yenebilir.

3. Gün: Kahvaltı için bir bardak şekersiz çay, küçük bir avuç kuruyemiş yenebilir. Öğle yemeğinde 150 gr süzme peynir tüketin. Akşam yemeği için ise mevsim salatası, lahana, kereviz ve elmadan oluşan, zeytin yağı limon greyfurt suyu ile soslanabilir.

4. Gün: Kahvaltıda bir kase yoğurt, öğle yemeğinde 8 adet erik, akşam yemeğinde ise bir yumurta ve bir orta boy greyfurt.

5. Gün: Kahvaltıda bir bardak şekersiz olmak üzere çay, bir avuç kuru yemiş yenir. Öğle yemeğinde bir elma ile 150 gr havuç yiyebilirsiniz. Akşam yemeği için ise 1 yumurta ve 1 orta boy greyfurt.

6. Gün: Bir kase yoğurt kahvaltıda yenecek. Öğle yemeği için derisin 100 gr tavuk ve 2 dilim portakal yiyebilirsiniz. Akşam yemeğinde bir kase yoğurt yeterli olur.

7. Gün: Güne bir kase yoğurt ile başlayın. Öğlende derisin 100 gr tavuk ve 1 küçük pancar yenebilir. 3 tane kuru erik ile öğle yemeğinizi tamamlayabilirsiniz. Akşam yemeğinde ise haşlanmış et ya da tavuk olabilir.

8. Gün: Kahvaltıda bir kase yoğurt, öğlende bir portakal ya da armut, akşam yemeğinde ise bir yumurta ve 1 orta boy greyfurt yenecek.

9. Gün: Bir bardak çay ve küçük bir avuç kuru yemiş ile güne başlayın. Öğle yemeğinde portakal, akşam yemeğinde ise bir yumurta ve bir greyfurt yiyebilirsiniz.

10. Gün: Bir kase yoğurt sabah yiyeceksiniz. Bir elma ve bir orta boy havuç öğle yemeğiniz içindir. Akşam yemeğinde ise haşlanmış et yenebilir.

Yukarıda verilen günlere göre yiyecekleriniz verilmiştir. Buna uygun şekilde hareket etmeniz durumunda kısa süre içinde acil şekilde zayıflamanın avantajını elde etmiş olacaksınız.

Acil Kilo Verme

Acil kilo verilmesi için oluşturulan diyetler var. Bunların yanında dikkat etmeniz gerekenler olacak. Eğer eksiksiz şekilde acil kilo verme için uyguladığınız diyet programı varsa, aynı zamanda bu programı destekleyecek olan yürüyüş – egzersiz gibi düzenli şekilde kalori yakmak üzere yaptıklarınız da olsun. Ancak bu şekilde hem diyet yapıp hem de sporla istediğiniz kiloyu hızlı şekilde verme şansınız olacaktır. Buna dikkat ederek, direkt oalrak zayıflamanın gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Spor;

Sadece diyet yapmak sağlıklı bit zayıflama için yeterli olmaz. Bunun için mutlaka zayıflamak için sporu ihmal etmeyin. Spor yaparak vücudunuzun fit olmasını da sağlayacak olduğunuzu unutmayın. Kısa sürede zayıflamak bu şekilde mümkün olacaktır.

Acil Diyet Programı

Acil diyet programı farklı şekilde yapılabilir. 3 günlük, bir haftalık, 10 günlük, 3 haftalık, aylık diyet programı gibi pek çok seçeneğiniz olacak. Diyet türleri üzerinden nasıl bir diyet yapmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz.

  • Günlük
  • Aylık
  • Haftalık
  • Diyetler ile acil şekilde zayıflayın.

Acil Kilo Verdiren Diyet

Verilen programlar üzerinden acil kilo verdiren diyet yapabilirsiniz. Diyetin desteklenmesi için günlük su tüketimini de göz önünde bulundurarak siz de kısa süre içinde zayıflayabilirsiniz. Detaylı şekilde uygulamaya dikkat edin.

92 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Yol

Published

on

Vücudumuz kandaki şekeri hücrelere yeteri kadar iletemediği zaman kan şekeri yükselir. Bu durum kontrol edilmediğinde, diyabete kadar gidebilir.

2009’da yapılan Türk populasyon araştırmasına göre Türkiye’deki diyabet öncesi bireylerin oranı %28,7 iken %13,7’si ise diyabet teşhisi almıştır.

Kan Şekeri Düşüren 14 Doğal Seçenek

1. Düzenli Egzersiz Yapmak

Düzenli egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olduğu gibi insülin duyarlılığını da arttırır. İnsülin duyarlılığının artması kandaki glikozun hücrelere daha iyi taşınması demektir. Egzersiz kasların enerji olarak kandaki glikozun kullanılmasına ve kasların kasılmasına yardımcı olur.

Eğer kan şekerinin kontrolünde sorun yaşıyorsanız, düzenli olarak kan şekerinizi ölçmeniz gerekir. Yapılan egzersize göre kan şekerinin aldığı seviyeyi bilmek de önemlidir. Ağırlık kaldırmak, tempolu yürüyüş, koşma, bisiklete binme, yüzme yapılabilecek egzersizler arasındadır.

2. Karbonhidrat Alımını Kontrol Altına Almak

Vücudumuz karbonhidratı yapı taşları olan glikoza kadar parçalar daha sonra insülin hormonu yardımıyla parçalanan glikoz kanla hücrelere girer. Çok fazla karbonhidrat tüketildiğinde veya insülin hormonunun çalışmasında bir sorun olduğunda bu süreç sekmeye uğrar ve kandaki glikoz seviyesi yükselir.

Amerikan Diyabet Derneği (ADA) besin değişimi ve karbonhidrat sayımı ile karbonhidrat alımının kontrol edilebileceğini söylemiştir. Bazı çalışmalar bu yöntemlerin öğünleri doğru bir şekilde planlamada yardımcı olarak kan glikoz seviyesini olumlu yönce etkileyeceğini söylemiştir. Yapılan çalışmalar düşük karbonhidratlı bir beslenme programının kan şekerinin düşmesinde ve ani kan şekeri düşüşlerinin önlenmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Dahası düşük karbonhidratlı beslenme  kan şekerini uzun vadede kontrol altında tutmaktadır.

3. Lif Alımını Arttırmak

Lif karbonhidrat sindirimini ve glikozun emilimini yavaşlatır. Bu nedenle kan şekerini kademeli bir şekilde yükseltir. Buna ek olarak tüketilen lifin türü de bu yükselmede etkilidir.

İki tip lif türü vardır, çözülebilen ve çözülemeyen lif. İkisi de önemli olmakla birlikte, çözülemeyen lifin kan şekerinin düşürülmesi üzerinde etkisi vardır. Ek olarak lif bakımından zengin diyet kan şekeri kontrolünü ve sağlayarak Tip-1 diyabetle mücadelede etkilidir.

Sebzeler, meyveler, kuru baklagiller ve tam tahıllar lif bakımından zengin besinlerdir.  Günlük alınması gereken lif miktarı kadınlar için 25 g, erkekler için 38 g’dır.

4. Su İçmek

Gün içerisinde yeteri kadar su içmek, kan glikoz seviyesini sağlıklı sınırlarda tutmaya yardımcı olur. Ek olarak vücudun susuz kalmasını engelleyerek, üre ile birlikte kandaki fazla glikozun böbreklerden atılmasına yardımcı olur.

Düzenli olarak su içmek kanı sulandırır, kandaki glikoz seviyesini düşürerek diyabet riskini azaltır.

Sıvı almak için yapacağınız en iyi tercih sudur. Şekerli ve gazlı içecekler vücudunuzun su ihtiyacını karşılayamadığı gibi kan şekerinin de yükselmesine neden olmaktadır.

5. Porsiyon Kontrolü Yapmak

Porsiyon kontrolü kalori alımında ve buna bağlı olarak kilo vermede etkilidir. Vücut ağırlığını kontrol altında tutmak kan şekerini olması gereken seviyeye getirip, Tip-2 diyabet riskini azaltır.

Porsiyon kontrolü yaparken dikkat edilmesi gerekenler;

  • Porsiyonları ölçün,
  • Daha küçük tabaklar kullanın,
  • Açık büfe restaurantlardan uzak durun,
  • Etiket okuma alışkanlığı kazanın ve yediklerinizin porsiyonlarını kontrol edin,
  • Beslenme günlüğü tutun.
  • Besinleri iyice çiğneyerek tüketin,

6. Glisemik İndeksi Düşük Besinler Seçmek

Glisemik indeks, karbonhidrat içeren besinlere karşı vücudun kan şekeri yanıtını gösterir. Karbonhidratın miktarı ve çeşidi kan glikoz seviyesinin nasıl etkileyeceğini belirler. Glisemik indeksi düşük besinlerle beslenmek Tip-1 ve Tip-2 diyabet hastalarında uzun vadede kan glikoz seviyesi düşürür.

Besinlerin glisemik indeksi ne kadar önemli olsa da tüketilen karbonhidratın miktarı da önemlidir.

Glisemik indeksi düşük olan besinler; deniz ürünleri, et, yumurta, yulaf, arpa, baklagiller, bazı sebzeler (lahana, karnabahar, brokoli, enginar, kereviz, patlıcan, kabak, biber, salatalık, domates, marul, kuru soğan, taze yeşil fasulye, turp, yer elması, çiğ havuç vb.), bazı meyveler ( kiraz, vişne, erik, greyfurt, şeftali, elma, armut, çilek, böğürtlen, karadut vb.)

7. Stresi Kontrol Altına Almak

Stres kan glikoz seviyenizi etkileyebilir. Glukangon ve kortizol gibi hormonlar stres esnasında salgılanır. Bu hormonlar kan glikoz seviyesini arttırır.

Yapılan bir çalışmaya göre egzersiz, dinlenme ve meditasyon anlamlı bir şekilde stresi azaltarak kan glikoz seviyesini düşürür. Egzersiz ve yoga gibi rahatlatan metotlar kronik diyabet hastalarında stresi azaltarak insülinin salgılanma sorununu azaltır.

8. Kan Şekerinin Ölçümünü Yapmak

Kontrol altında olan, düzen içindedir.

Kan glikozunu düzenli bir şekilde ölçmek, kontrol altında tutmaya yardımcı olur. Örneğin, bu kontrolleri yapmak öğünlerde ve ilaçlarla düzenleme yapmaya yardımcı olur. Aynı zamanda vücudun belli besinlere karşı verdiği tepki öğrenilmiş olur. Bu nedenle her gün kan şekeriniz ölçüp bir günlük tutmak yararlı olacaktır.

9. Yeteri Kadar Uyumak

Yeteri kadar uyumak vücudun sağlıklı olması için gereklidir. Yeteri kadar uyumamak ve yorgunluk da kan glikoz seviyesinde ve insülin duyarlılığında bozulmalara neden olmaktadır.

Uykusuzluk büyüme hormonunun salımını azaltır ve kortizol seviyesini arttırır. Bu iki hormon da kan glikozunun kontrolünde önemli rol oynar.

Dahası, iyi bir uyku önemlidir. Her gece yeteri kadar uykumuzu almamız gerekir.

10. Krom ve Magnezyumdan Zengin Beslenmek

Kan şekerinin yüksekliği ve diyabet aynı zamanda vitamin ve mineral eksikliğiyle de ilişkilendirilir.

Krom karbonhidrat ve yağ metabolizmasıyla ilişkilidir. Kan glikoz seviyesini kontrol eder ve krom eksikliği karbonhidrat toleransına yol açabilir.

Diyabet hastalarıyla yapılan iki çalışma, kromun uzun vadede kan glikozu üzerinde etkisi olduğu sonucuna varmıştır. Ancak başka bir çalışmada aynı sonuçlar bulunamamıştır.

Yumurta sarısı, tam buğday ürünler, kahve, kabuklu yemişler, brokoli ve et kromdan zengin besinlerdir.

Magnezyum da kan glikoz seviyesinde olumlu etkileri vardır ve magnezyum eksikliği diyabet riskinin artmasıyla ilişkilendirilmektedir.

Yapılan bir çalışmaya göre magnezyum kullananların %47’sinin diyabete yakalanma riski daha azdır.

Koyu yeşil yapraklı sebzeler, tam tahıllar, balık, bitter çikolata, muz, avokado ve baklagiller magnezyumdan zengindir.

11. Elma Sirkesi Tüketmek

Elma sirkesinin birçok yararı vardır.  karaciğerden glikoz üretimini azaltarak veya glikozun hücrelere girişini arttırarak kan glikozunun düşmesine yardımcı olur. Çalışmalara göre sirke vücudun glikoza karşı yanıtını etkiler ve insülin duyarlılığını geliştirir.

Elma sirkesini beslenme programınıza adapte etmenin en güzel yolu salatalara sos olarak 2 tatlı kaşığı eklemek ile olabilir.

Ancak kan şekerini düşürmek için bir ilaç kullanıyorsanız en doğru olan doktorunuza danışmaktır.

12. Tarçın Tüketmek

Tarçının bilinen birçok yararı vardır. Bunlardan bir tanesi hücresel seviyede insülin direncini azaltarak insülin duyarlılığını arttırır. Çalışmalar tarçının kan şekerini %29 oranında düşürdüğünü göstermektedir.

Tarçın karbonhidratların sindirim yolunda parçalanmasını yavaşlatarak yemekten sonra kan glikozunun yükselmesini kontrol altına alır. Tarçının insülin üzerinde de daha yavaş da olsa benzer bir etkisi vardır.

Tarçının etkili dozu günde 1-6 gram veya 1/2-2 çay kaşığıdır.

Ancak tarçının çok fazla kullanılması tehlikeli olabilir. Dikkatli

13. Çemen Tohumu Tüketmek

Çemen tohumu çok iyi bir çözünebilen lif kaynağıdır ve kan glikozunu kontrol etmede etkilidir.

Yapılan çalışmalarda çemen tohumunun diyabetiklerde kan şekerini düşürmede etkili olduğunu gösterilmektedir. Aynı zamanda açlık glikozunun düşürülmesinde ve glikoz toleransının gelişmesinde yardımcıdır.

Çemen tohumu kolaylıkla ev yapımı hamur işlerine katılabilir ve diyabetin tedavisinde kullanılabilir. Aynı zamanda çemen tohumu unu yapılabilir veya çaylara eklenebilir.

Çemen tohumu diyabetlilerin rahatlıkla kullanabildiği bir ottur. Günlük 2*5 g tüketilmesi önerilir.

14. Kilo Vermek

Sağlıklı bir kiloda olmak tüm hastalıkların en başarılı tedavi yöntemlerindendir. Kilo kontrolü kan şekerini düzene sokar ve diyabete yakalanma riskini azaltır.

Vücut ağırlığındaki %7’lik kayıp diyabete yakalanma riskini %58 oranında azaltır ve ilaçlardan daha etkili bir yöntemdir. Dahası bu düşüş senelerce korunabilir.

Diyabet riski için en önemli faktörlerden biri ve belki de en önemlisi bel kalınlığıdır. Kadınlarda 88,9 cm ve üzeri, erkeklerde ise 101,6 cm ve üzeri insülin direnci gelişiminde, kan şekeri yüksekliği ve tip-2 diyabete yakalanma riski ile ilişkilidir.

Bel kalınlığının istenilen düzeyde olması vücut ağırlığından daha önemlidir.

63 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 3 / 5. Oy Sayısı: 4

Devamını Göster

Popüler Makaleler