Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Kalça Eritme Diyeti

Kalça Eritme Diyeti Uygulayarak büyük kalçalarınızdan kurtulabilirsiniz istenmeyen kalça kilolarından kurtulmak istiyorsanız hazırladığımız kalça eritme diyeti listesine bakın..

Published

on

Kalça Eritme Diyeti

Kalça Eritme Diyeti

Kalça Eritme Diyeti Kalçadan biriken yağlar, pek çok insanın problemi. Özellikle kadınlarda bu sorun aşılması güç hal alabiliyor. Kalça eritme diyeti ile sorunu çözebilirsiniz.

Fazla kiloların toplanmış olduğu bu alan için kalça eritme diyeti öneriliyor. İlk olarak kilo verilmesini desteklemek açısından beslenmenin programlanması gerekiyor. Sonrasında ise bu bölgedeki yağları eritmek için bölgesel eritme hareketleri yapılması şart. Diğer faktörler ile bu bölgenin erimesini hızlandıracak olan gıdaların tüketilmesi ya da direkt olarak farklı öneriler ile fazla kilolardan kurtulmak mümkün olabilir.

Kalça Eritme Diyetine Örnekler

Kişinin diyet programı mutlaka beslenme düzenini kontrol altına alabileceği şekilde olmalıdır. Bu da gün içinde neler tüketecek olduğunuzu sınırlandırdığınız bir uygulamadır. Verilen diyet programı önerileri nasıl bir beslenme düzeniniz olması gerektiği konusunda fayda sağlayacak. Bunun için sizin için uygulamada daha rahat olacak ve vücudunuza uygun olan bir diyet programını seçebilirsiniz.

Örnek Bir Gün;

Yapılacak olan diyette örnek bir gün veriliyor. Kişinin sabah kahvaltısı, akşam yemeği, ara öğünleri diyet programı ile düzenleniyor. Diyet uygulamasının düzenli olması, kalça eritme için faydalı olabilir.

  • Sabah Kahvaltısı: Sabah kahvaltısı ile güne başlayacaksınız. Bunun için önerilen şekersiz bir bardak yeşil çay. Yanında ise ince bir dilim kızarmış çavdar ekmeği yiyebilirsiniz. 2 adet olmak üzere küçük ve sivri biber yiyebilirsiniz. Bunun yanında üç dört adet yağsız taze dil peyniri verilmiştir. 3 4 adet ise sapları ile birlikte olmak üzere maydanoz tüketmeniz öneriliyor.
  • Öğle Yemeği: Öğle yemeğinde ton balıklı peynirli yeşil salata yiyebilirsiniz. Bir kase ise brokoli yemeniz öneriliyor. Ayrıca yeşil sebzelerden az yağlı olan ve krema katılmamış olan bir çorba içebilirsiniz.
  • Ara Öğün: Sizin için ara öğünde bir adet kivi olabilir. İki üç adet ise ceviz tüketebilirsiniz. 2 tane ise yumurtanın beyazı tercih edilebilir.
  • Akşam Yemeği: Akşam yemeğinde bir dilim çavdar ekmeği yemenizde sakınca yoktur. Sonrasında 3 4 kaşık bulgur pilavı tüketebilirsiniz. Bir kase salata ile akşam yemeğini tamamlayacaksınız. Bol limon ve soğan olması isteniyor.
  • Gece Yemeği: Yarım çay bardağğı leblebi, 1 küçük bardak yağsız süt tüketmeniz gereken yiyecekler arasında.

Yukarıda verilen kalça eritme diyeti örneği ile kalçanızı eritmek üzerine bir günlük program yapabilirsiniz. BU şekilde bir diyet programı ile aynı zamanda spor da yaparak inceltmek istediğiniz, bölgesel kilo problemi olan alanın incelmesini sağlayabilirsiniz.

Basen Eritmeyi Kolaylaştıracak Olan Ek Gıda

Basen eritmek için belirlemiş olduğunuz diyet programı dışında, bu isteğinizin hızlanması için dikkat etmeniz gerekenler arasında basen eritmenin kolaylaşmasını sağlayacak olan ek gıdalar olacak. Size önerilen çay, basenlerinizin erimesine faydalı olabilir. Yak yakılmasını hızlandırabilir. Bunu göz önünde bulundurarak zayıflamak adına ilk adımı atabilirsiniz.

Bitki Çayı Tarifi;

  • Bir çay kaşığı yeşil çay
  • Bir bardak su
  • Bir tutam biberiye
  • Bir tutam funda yaprağı
  • 2 3 adet saplarıyla olmak üzere maydanoz
  • Bir tutam mısır püskülü
  • Bir parmak kadar rendelenmiş kök zencefil

Sizin için verilen bu malzemeleri temin edin. Ardından kalça eriten çay adı altında faydalı olabileceği söylenen bu çayı hazırlayın. Hazırlama aşaması bir bardak suya malzemeleri koyup 1 2 dakika kaynatmak olacak. Ardından 3 dört dakika kadar da demlenmesini bekleyeceksiniz. İçine ince bir dilim limon ekleyerek, şekersiz olarak günde 2 defa içmeniz öneriliyor. Bu çayın çok tüketilmesi ya da aşırı tok ya da açken tüketilmesi önerilmiyor.

Kalça Eritme Diyeti Boyunca Dikkat Etmeniz Gerekenler

Bölgesel kilo problemi olan kişiler, direkt olarak bu süreçte nelere dikkat edecek? Diyeti yaparken içinde küçük bir şişe doğal modan sodası, 3 – 4 fincan yeşil çay ve en az altı yedi fincan ılıktan biraz daha sıcak olan bir sıcak suyun içilmesi gerekiyor. Bu uygulamanın unutulmadan, günlük olarak yapılması öneriliyor.

Tuz tüketimi;

Ayrıca dikkat etmeniz gerekenler arasında tuz tüketiminin dengeli halde olması var. Diyet sırasında tuz tüketimi sizin için dezavantaj olacaktır. Bunun önüne geçmek için mutlaka tuzu dengelemeye gayret edin. Fazla tuz iştah açar ve ödem oluşumuna neden olur. Sonucunda ise kilo verme çalışmalarınızın boşa gitmesi söz konusu olabilir.

Zencefil – Zerdeçal;

Yemeklere ekleyerek, hem lezzetli olmasını hem de direkt olarak yemeklerin bir yandan kalori yakılmasını hızlandırmasını sağlayabilirsiniz. Kalça eritme diyetinde dikkat edilecekler arasında mutlaka bunlar vardır. Uygun hareket ederek, direkt olarak kilo vermenizi hızlandırabilirsiniz. Önerilenler kilo vermenize faydalı olabilir.

Kalça Eritmede Spor

Mutlaka kalça eritmek isteyen kişilerin bölgesel olarak bunu başarması açısından spor yapması da gerek. Yani direkt olarak kalçanın erimesi için belirlenmiş olan hareketleri günlük olarak ya da haftada 1 – 2 gün uygulayarak, direkt olarak kalçanın erimesi sağlanabilir.

Egzersizler;

Farklı çok sayıda hareket yapılabilir. Ancak çökme hareketinin yapılması, yerde ayaklar ve kollar birbirine dik şekilde oturulup bacakların kaldırılması hareketi ile kalçanın en iyi şekilde çalışması sağlanabilir. Bunu kontrol altında tutarak, spor ile de kalça bölgesinde ki yağların erimesi sağlanabilir. Kalçayı eriten egzersizler o bölgede kalıcı hale gelmiş, inatçı yağların erimesine destek olabilir. Bunu kontrol ederek, direkt olarak zayıflamak için anında verilen önerilere göre hareket edebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Sağlıklı Zayıflama

213 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

32 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler