Vitamin
SAĞLIKLI YAŞAM

Sağlıklı Beslenme İçin 5 Öneri

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme Konusunda Size Önerebileceğimiz 5 Tüyo

Yemeğinizi bir oturuşta hızlı hızlı mı yiyorsunuz yoksa yemek sırasında başka şeylerle uğraşıyor musunuz? Kilo vermede problem yaşıyorsanız beklide sorun ne yediğiniz değil nasıl yediğinizdir. Sağlıklı beslenme için 5 öneri kilo almamak veya zayıflama yoluna girdiyseniz kilo verirken işinize yarayacak önerilerdir.

1- Oturun ve Zaman Ayırın

Zamanın çok kısıtlı olduğu hiç bir şeye vakit bulamadığımız bir dönemdeyiz ama yemek için oturun ve zaman ayırın. Özellikle büyük şehir hayatında bir çok kişiye 24 saat yetersiz gelmekte. Bir çok kişinin kilo alma sebeplerinden biri olan hızlı ve özellikle ayakta yemek yemektir. Halbuki ki doğru olan kendinize biraz zaman tanıyarak ve yemek yerken en azından 15-20 dakikanızı oturarak yemeğe odaklanmak olmalıdır. Yemek yeme sürecini bir şekilde rahatlatıcı ve keyifli bir deneyime dönüştürmelisiniz. En azından elle yemektense tabak, çatal ve bıçak kullanarak yemek sürenizi ufakta olsa çoğaltabilirsiniz. Yavaş yiyin, lokmalar arasında çatal bıçağı tabağa bırakın. Konuya yavaş yedim 10 dakikam boşa gitti olarak değil, yemeğin keyfini çıkardım kendime 10 dakika ayırdım gözüyle bakın. Ayrıca yavaş yeme besinlerin yemek borusundan geçiş hızını da yavaşlatarak mideye basınç yaratacak şekilde inmesini de önler.

Naturbes-Omega

Naturbes Omega İçinde Omega 3-5-6-7-9 ve 11 (Cod Liver Oil) Bulunmaktadır. Naturbes Omega Sadece Eczanelerde Satılır.

2- Dikkatinizin Dağılmasına İzin Vermeyin

Yemek yerken dikkatinizin dağılmasına izin vermeyin. Bunun için en çok dikkatimizi dağıtan şeyden yani cep telefonunuzdan ayrılmak işin büyüğünü yapmanızı sağlayacaktır. Evet zor olabilir ama imkansız değil, telefonunuzu göremeyeceğiniz bir yere koyun. İş yerinizde iseniz çalışma masanızdan uzaklaşın ve duyma mesafenizdeki elektronik cihazları kapatın. Bu sayede kendiniz ve yemeğinizle baş başa kalacaksınız. Ayrıca, araba kullanırken ya da film izlerken yemek yeme alışkanlığınız varsa bundan mutlaka kurtulmaya çalışmalısınız. Özellikle araç kullanırken yemek yemek kendi sağlığınız değil yapacağınız bir hata yüzünden başkalarının da sağlığına canına zarar vermenize sebep olabilir.

3- Her Lokmanın Tadını Çıkarın

Yemek yemek duyusal bir deneyimdir. Koku, görüntü, doku ve tat olduğu gibi hissedilmelidir. Yemeğinizden tat almak istiyorsanız yemeğe odaklanmalı, her lokmanın tadını çıkarmalısınız. Ayrıca yemeğe oturmadan önce tam anlamıyla aç olduğunuzdan emin olun. Aç değilseniz yemeğe oturmamaya çalışın.

Protelan Reklam

Protelan Kalorisi Kısıtlanmış Öğün Yerini Alan Gıda - Zayıflama Ürünü

4- Niteliğe Nicelikten Daha Fazla Değer Verin

Rengârenk, taze yiyeceklerle tabağınızı doldurun, Her besin türünü alabileceğiniz, besleyici ve dengeli bir öğün oluşturun. Her lokma önemlidir. Dengeli beslenirseniz, daha fazla yemek için bir bahaneniz de kalmaz. Bir çok bilim insanı yemeğinizde en az 3 renk olması gerektiği konusunda hem fikir. Şöyle ki örneğin domates kırmızı, salatalık veya otlar yeşil… Yediğiniz yemekler ne kadar renkli olursa sağlıklı bir öğün yapmış olabilirsiniz. Ayrıca protein, karbonhidrat dengesine dikkat etmelisiniz. Tükettiğiniz besinlerin ihtiyacınız olan vitamin, mineral ve antioksidanları içermesi sağlıklı bir yaşamın devamlılığı içinde gerekliliktir.

5- Doyduğunuzda Yemeği Bırakın

En en ve hatta en önemlisi mutlaka doyduğunuzda yemeği bırakın. Midenizi dinleyin ve rahatsızlık hissi oluşmadan doyduğunuz an yemeği bırakın. Midenizi tıka basa doldurmak doymak değildir. Tabağımı bitirmeliyim buna mecburum gibi düşünen ve böyle hisseden bir yapıya sahipseniz ki tabağınıza yemek alırken az alarak işe başlamalısınız. İsraf etmeye tabiki karşıyız ama dolu bir miğdenin üstüne gitmektense tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yemek almak, porsiyonlarımızı ona göre ayarlamak daha akıllıca ve kesin bir çözüm değilmi? Üstelik evde artan tabağınızı çöpe atmak zorunda değilsiniz dünyada o kadar aç insan olduğunu düşünmek belki çöpe atarak israfın önüne geçmenize fayda sağlayabilir.

Özellikle ekmek; Tabiki herkes taze ekmek yemek ister ama neden 1 ekmek yetecekken 3 ekmek alıp ertesi gün 2 ekmek çöpe atılır ki?

Son Söz

Yukarıdaki maddeler sağlıklı beslenme konusunda yapılacak onlarca şeyden sadece bir kaç tanesidir. Bunları uygulamaya hemen bugün başlayın. İlk zamanlarda özellikle kalabalık ortamlarda grup içinde uygulamak zor gelebilir. Ancak tek başınıza mutlaka bu önerilere uymaya çalışın. Çocuklu ailelerde de bu kurallara uymak zordur fakat bir kez düzeni oturttuktan sonra, her şey daha kolay olacaktır.

Yorumları Oku ve Sende Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vitasmin Enerjiniz Hic Bitmesin
To Top