Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Spor ve Diyet

Published

on

Spor ve Diyet

Spor ve Diyet ile Kilo Verme

Sağlıklı şekilde zayıflamak, var olan ideal kilonun korunması; spor ve diyet ile olacak. Kişi kilo vermeyi ve kilosunu korumayı başaracak.

Kilonun dengelenmesi, kilo vermek, tamamen kalori hesabı üzerinden gerçekleşir. Yani kilo vermek isteyen bir kişinin aldığı kalori ile yaktığı kalori arasında fark olmalıdır. Kilo vermek için gün içinde yaktığınız kalorinin spor ve diyet ile daha fazla olmasının sağlamalısınız. Bunun dışında kilonuzu dengede tutmak için ise alınan ve yakılan kalorinin dengesini koruma gayret göstermelisiniz. Bu sayede kilonuz üzerinde etkiniz başarılı şekilde hissedilir.

Protelan kalorisi kısıtlanmış öğün yemeğidir. Süte veya yoğurda karıştırılarak hazırlanır ve tüketilir. Öğün yemeği olarak, örnek kahvaltıda sütle içtiğinizde kahvaltınızı yapmış olursunuz. Yanında başka bir şey yenip içilmez. Yanında gelen kitapçıkta 3 haftalık beslenme programı bulunmaktadır. Bu programda hangi gün hangi öğünde Protelan diğer öğünlerde neler yemeniz gerektiği yazmaktadır. Bu programa uyarak yapacağınız Protelan diyeti size kısa sürede ideal kilonuza ulaşmanızda yardımcı olacaktır. Tüm sorularınız ve sipariş vermek için 0212 241 11 67-68’i arayabilir veya 0535 366 01 29 Whatsapp hattından yazabilirsiniz.

Spor ve Diyet ile Zayıflama

Zayıflamak için en çok tercih edilen yöntem, spor ve diyetin bir arada götürülmesi. Yani alınan kalorinin az olmasına gayret gösterilirken, aynı zamanda spor ile yakılan kalorinin fazla olması sağlanır. Sonucunda ise kişinin kilo vermesi hızlanır. Bunun için yapılması gereken belli. Diyet listenizi oluşturmanız durumunda gün içinde ne kadar kalori alacağınız belli olur. Ayrıca spor yaparak yakacağınız kalori de net şekilde oluşturulur.

Spor ve diyet ile zayıflama kapsamında yapacağınız girişimler, bilinçli şekilde olmalı. Diyet listenizin oluşturulması hususunda uzman desteği alabilirsiniz. Sizin için özel bir liste oluşturulması, spor yapmanız için enerjinizin kalmasını sağlar. Genel olarak az kalori aldığınızda enerjinizin düşecek olduğu düşünülür. Diyet listeniz ile bu durumun önüne geçin ve en iyi şekilde zayıflamanın olmasını sağlayın.

Spor ve Diyet ile Kilo Verme

Spor yapmanız halinde yaktığınız kalori artar. Kişinin diyet ile sporu dengede tutması önemli. Ne zaman spor yapılacağı, ne kadar spor yapılacağı, diyette nelerin tüketileceği, bir günde ne kadar kalori alınacağı, ne kadar protein, ne kadar karbonhidrat alınması gerektiği gibi pek çok husus var. Bunların dikkate alınması durumunda kolay şekilde kilo vermeniz mümkün olacaktır. Spor ve diyet ile kilo verme konusunda profesyonel destek almak avantajlı olabilir. Kişinin kendi vücudunu tanımıyor olması durumunda, kilo verme hızı düşebilir. Ancak sizin için uygun spor programı ve uygun bir diyet programı yapılması istediğiniz şekilde kilo vermenizi sağlar.

  • Kilo verirken kas kaybının yaşanmaması
  • Kilo verirken kas oluşumunun devam etmesi
  • Vücudun kendini salmaması
  • Fit bir vücudun oluşması
  • Kilo verme hızının normal seyrinde ilerlemesi
  • İdeal kilonun dengede tutulması

Gibi özelliklere göre hareket edilmesi son derece avantajlı olacaktır. Bunları dikkate alarak kısa süre içinde en sağlıklı şekilde zayıflamanız mümkündür.

Spor ve Diyet Yaparak Ayda Kaç Kilo Verilir?

Spor ve diyet yaparak ayda kaç kilo verilir sorusu sıkça soruluyor. Bu soruya net bir yanıt vermek mümkün değil. Kişinin nasıl bir diyet programı uyguladığı, sporu gün içinde kaç kalori yakacak kadar yaptığı önemlidir. Ayrıca kişinin kaç kilo olduğu, cinsiyeti, yaşı gibi hususlar da kilo verme hızını etkiler. Tüm bunların bir sonucu olarak ne kadar kilo verecek olduğu sonucu çıkar. Bunları göz önünde bulundurarak bir ay içinde yaptığınız diyet ve spor ile ne kadar kilo verecek olduğunuzun hesabını yapabilirsiniz.

Diyet ve Spor Programı

Farklı programlar ile zayıflamak çok daha kolay olabilir. Sizin için özel oalrak oluşturulmuş olan diyet ve spor programı kısa süre içinde zayıflamanızı sağlayacaktır. Bakıldığında, diyet ve spor için uygun yöntemler sunulur. Sizin kendinizi iyi hissettiğiniz diyet listesi ile sporunuzu dengeli şekilde birleştirebilirsiniz. İkisini dengeli şekilde bir arada götürerek kısa sürede kilo verme avantajını elde edeceksiniz. İstediğiniz kiloya geleceksiniz.

Haftalık Diyet ve Spor Programı

Diyet programları erkekler ve kadınlar için ayrı ayrı düzenlenir. Sizin için özel olan haftalık diyet ve spor programı ile zayıflamak adına son derece dirençli olacaksınız. Program yapmış olmak, kararlılığınızı da arttırır. Ayrıca ne yapacağınızı bilecek olduğunuzdan, gün içinde planlı şeklide hareket edebilirsiniz. Kilo verilmesini hızlandırması açısından bu durum son derece avantajlı olacaktır. Programa uygun şekilde hareket etmeniz yeterlidir.

Haftalık Diyet Programı

Haftalık olarak diyeti net bir hale getiren program, size yapılan 7 günlük spor ve diyet programlarıdır. Bir yandan yağ yakılmasını sağlanırken, bir yandan da diyet ile ne kadar kalori alacak olduğunuz sınırlandırılır. Bu bağlamda kısa süre içinde kilo verilmesi sağlanacaktır. Haftalık diyet programı oluşturarak siz de düzenli şeklide hem diyet hem de spor yaparak fazla kilolarınızdan kurtulma fırsatı elde edebilirsiniz.

Zayıflamak İçin Spor Programı

Zayıflamak için spor programı dendiğinde, direkt olarak akıllara yağ yakmak üzere yapılan spor programları geliyor. Bunun için yapılması gereken elbette direkt olarak spor. Evde yapılabilecek spor ve zayıflama hareketleri, düzenli yürüyüş, koşma ile siz de yağ yakılmasını hızlandırın.

Kardiyo Diyet Programı

Diyet programınıza göre bir yak yakma sporu oluşturulur. Yaptığınız kardiyo çalışmalarında yağ yakarsınız. Sonrasında yaptığınız ağırlık çalışmaları ile ise kaslarınızın oluşumunu desteklersiniz. Kardiyo diyet programı sayesinde yağ yakılarak, kilo vermeniz dengeli şekilde sağlanacak.

73 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler