7 Günlük Paleo Diyeti Listesi

Geçmişte yaşayan insanların beslenme biçiminden oluşan paleo diyeti listesi hakkında her şey hazırladığımız yazımızda...


Paleo Diyeti Listesi
Paleo Diyeti Listesi

Paleo Diyeti Listesi ve Paleo Diyeti Nedir ?

Paleo diyeti, tarih öncesi insanların nasıl yemiş olabileceğini taklit eden bir yeme planıdır. İnsanların teorik olarak avlayabileceği veya toplayabileceği tüm yiyecekleri yemeyi içerir uygulayacağınız paleo diyeti listesinde doğal yiyecekler yer almaktadır. Paleo diyetinin savunucuları, işlenmiş gıdalarla dolu modern diyetleri reddeder. Avcı-toplayıcıların nasıl yediklerine geri dönmenin daha az sağlık sorununa neden olabileceğine inanıyorlar.

Paleo diyeti herkes için güvenli değildir. Doktorlar çocuklar, hamile kadınlar veya yaşlı yetişkinler üzerindeki etkilerini bilmiyorlar. İnflamatuar bağırsak hastalığı gibi kronik rahatsızlıkları olan insanlar da paleo diyetini denemeden önce bir doktorla konuşmalıdır.

Bu hazırladığımız yazımızda paleo diyeti listesi hakkında prensiplerini inceleyeceğiz ve paleo diyeti listesi uygulamak için  7 günlük bir paleo diyeti yemek planını sunacağız. Paleotik çağda yaşayan insanların nasıl beslendiğini öğrenmek için yazımızı takip edebilirsiniz.

Paleo Diyeti Nedir ?

Paleo diyetinin tam olarak anlamıyla Paleolitik dönemde mevcut olabilecek yiyecekleri yemektir. Paleo diyeti taş devri diyeti, avcı-toplayıcı diyeti veya mağara adamı diyeti olarak da bilinir.

Modern tarım yaklaşık 10.000 yıl önce gelişmeden önce insanlar genellikle balık, yağsız et, meyve, sebze, fındık ve tohum gibi avlayabilecekleri veya toplayabilecekleri yiyecekler yediler.

Modern çiftçiliğin gelişimi insanların yeme alışkanlıklarını değiştirdi. Süt ürünleri, baklagiller ve tahıllar insanların diyetlerinin bir parçası oldu. Paleo diyetinin savunucuları, insan vücudunun süt, baklagiller ve tahılları işlemek için gelişmediğine ve bu yiyecekleri yemenin kalp hastalığı , obezite ve diyabet gibi belirli sağlık durumlarının riskini artırabileceğine inanmaktadır .

Bir kişinin paleo diyeti listesi uygularken yiyebileceği yiyecekler şunlardır:

  • Sebzeler
  • Meyve
  • Fındık
  • Tohumlar
  • Yağsız et
  • Balık
  • Yumurtalar
  • Otlar
  • Baharat
  • Zeytinyağı, hindistancevizi yağı ve badem yağı gibi meyve veya sert kabuklu yemişlerden elde edilen yağlar
    Paleo diyeti listesi uygulayan insanlar, en az işlenmiş oldukları için otla beslenen organik etleri seçme eğilimindedir.
Paleo Diyeti Listesi
Paleo Diyeti Listesi içerisinde yer alan sağlıklı besinler.

Paleo diyetinden kaçınılması gereken yiyecekler şunlardır:

  • Buğday, yulaf ve arpa dahil tahıllar
  • Fasulye, mercimek, bezelye ve yer fıstığı gibi baklagiller
  • Mandıra
  • Trans yağlar (hidrojene yağlar)
  • Rafine şekerler
  • Yapay tatlandırıcılar
  • Az yağlı veya diyet ürünleri
  • Tuz

Paleo diyeti listesi uygulayan insanlar çok fazla su içmelidir. Bu diyetteki bazı insanlar da siyah kahve veya yeşil çay içerler, ancak şekerli tüm meşrubat ve meyve sularından kaçınmalıdır. Düzenli egzersiz yapmak paleo diyeti listesi uygulamanın diğer bir yanıdır düzenli bir şekilde egzersiz yapmak yaşam tarzının önemli bir parçasıdır.

 

7 günlük Paleo Diyeti Listesi

Bu şekilde yemek yemek isteyenlere rehberlik etmek amacıyla 7 günlük bir paleo diyeti listesi hazırladık.

İsterseniz kişisel tercihlerinize göre her öğünde değişiklik yapabilirsiniz. Meyveler, fındık ve tohumlar veya daha iyi atıştırmalıklar deneyebilirsiniz unutmayın diyet listesini uygulamadan önce sağlık uzmanlarına danışın.

1. Gün

Paleo diyet listesini uygulayan bir kişi ilk gün, yemesi gerekenler aşağıda belirtilmiştir.

  • Kahvaltı : Avokado, lahana , muz ve badem süt veya elma
  • Öğle yemeği : Karışık salata yaprakları kızarmış levrek, kabak çekirdeği ve zeytinyağı sosu ile.
  • Akşam yemeği : Soğan , havuç ve biberiye dolması ile tavuk kızartma .

2. Gün

İkinci gün, ilk günden kalan yemekleri yiyebilirsiniz ve akşam yemeğinde balık yemeyi ihmal etmeyin

  • Kahvaltı : Süzülmüş ıspanak, ızgara domates ve kabak çekirdeği ile çırpılmış yumurta.
  • Öğle yemeği :  kızarmış tavuk ve zeytinyağı sosu ile karışık salata yaprakları.
  • Akşam yemeği : Hindistan cevizi yağında kızartılmış kuşkonmaz ve brokoli ile fırında pişmiş somon.

3. Gün

3. Günde, önceki günden kalan somonları yiyebilirsiniz.

  • Kahvaltı : Yaban mersini ve badem ile kıyılmış muz .
  • Öğle yemeği : Kalan somon ve zeytinyağı sosu ile karışık salata yaprakları.
  • Akşam yemeği : Kızartmak için hindistancevizi yağı kullanarak karışık biberlerle sığır eti kızartın

4. Gün

Dördüncü gün, protein dolu bir yumurta ile güne başlayın:

  • Kahvaltı : Kızarmış badem ve haşlanmış yumurta ile Hindistan cevizi yağında kızartılmış brokoli.
  • Öğle yemeği : Ton balığı, haşlanmış yumurta, tohum ve zeytinyağı ile karışık salata.
  • Akşam yemeği : Haşlanmış brokoli ile  fırında tavuk kanadı.

5. Gün

5. Güne gelindiğinde paleo diyet listesi doğru bir şekilde uygulayan bir kişi aşağıdakileri hazırlayabilir:

  • Kahvaltı : Hindistan cevizi sütü, karışık meyveler ve ıspanaklı.
  • Öğle yemeği : Balkabagi, brokoli ve karışık salata ile domates omleti.
  • Akşam yemeği : Kırmızı biber, brokoli,  mısır ve somon kızartma.

6. Gün

Paleo diyeti listesi için altıncı güne gelindiğinde, tuzlu bir kahvaltı ile başlayın:

  • Kahvaltı : Pastırma, yumurta ve zeytinyağında kızartılmış domates.
  • Öğle yemeği : Zerdeçal ile karışık sebze ve tavuk çorbası.
  • Akşam yemeği : Izgara kuzu pirzolası, ıspanak ve baharatlı kırmızı lahana ile.

7. Gün

Paleo diyeti listesi için 7. günde, avokado kullanarak sağlıklı yağlar ekleyerek yemeği hazırlayabilirsiniz

  • Kahvaltı : Taze soğan, domates ve mantarlı omlet.
  • Öğle yemeği : Tavuk, avokado, tohum ve zeytinyağı ile karışık salata.
  • Akşam yemeği : Karışık sebzeli yavaş pişmiş sığır eti güveç.

Paleo Diyetinin Sağlıksal Faydaları Nelerdir ?

İnsanlar paleo diyetinin kilo kaybını arttırmak, diyabet riskini azaltmak ve kan basıncını düşürmek gibi birçok sağlık faydası sunduğunu iddia ediyor. bu başlığın altında paleo diyeti listesi uygulayanların nasıl faydalar sağladığını bilimsel açıdan gerçekten etkili bir diyet olup olmadığına anlatacağız.

Paleo Diyeti Listesi Uygulayanlar Kilo Verebiliyor

Paleo diyeti listesi üzerine yapılan 2008 yılında çalışma , 14 sağlıklı gönüllünün paleo diyetini 3 hafta boyunca takip ederek ortalama kilo kaybı 2.3 kilogram aldığını buldu.

2009 yılında, araştırmacılar paleo diyetinin diyabet diyetiyle tip 2 diyabetli 13 kişi üzerindeki etkilerini karşılaştırdı . Küçük çalışma , paleo diyeti listesi içerisindeki besinleri yemenin katılımcıların vücut ağırlığını ve bel çevresini azalttığını keşfetti. Bununla birlikte, 2 yıl sonra, paleo diyeti listesi planını takip eden katılımcılar ile düzenli Nordik beslenme önerilerine bağlı olanlar arasında kilo kaybı açısından fark yoktu . Bu sonuçlar, diğer sağlıklı diyetlerin kilo kaybını teşvik etmede başarılı olabileceğini düşündürmektedir.

İlginizi Çekebilir: Asker Diyeti Listesi

 


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir