SAĞLIKLI YAŞAM

Hindistan Cevizi Suyunun Faydaları

Hindistan Cevizi Suyu Faydaları

Hindistan Cevizi Suyunun Sağlığa Faydaları Nelerdir ?

Elektrolit, vitamin ve mineral konsantrasyonlarıyla bilinen Hindistan cevizi suyu dünyaya yayıldı. Yoga stüdyolarından otomatlara kadar tropik içeceği hemen her yerde satın alabilirsiniz. Hindistan cevizi suyu yeşil Hindistan cevizi içindeki berrak sıvıdan yapılır. Olgun bir Hindistan cevizin içindeki su ve etten yapılan Hindistan cevizi sütü ile karıştırılmamalıdır. Hindistan cevizi suyunun yüzde 95'inden fazlası sudur. Popülerlikteki son patlamasına rağmen, Hindistan cevizi suyu yüzyıllar boyunca dünyadaki tropik bölgelerde tüketilmektedir. Geleneksel Ayurveda tıbbında, Hindistan cevizi suyu faydaları sindirime, idrara çıkmaya ve hatta meni üretimine yardımcı olduğuna inanılmaktadır. Ayrıca geleneksel olarak dehidrasyonu tedavi etmek için kullanılmıştır ve tropik bölgelerde tören hediyesi olarak verilmiştir. Mucize bir tedavi olmasa da, birçok sağlık yararı vardır.

1. Doğal Spor İçeceği

Hindistan cevizi suyunun doğal elektrolitleri, Gatorade gibi geleneksel spor içecekleri için sağlam bir uyum sağlar. İlave şeker, gıda boyası veya yapay tatlandırıcılar olmadan yapılan birçok insan, daha doğal bir performans içeceği olarak Hindistan cevizi suyuna ulaşır.

Araştırmalar, Hindistan cevizi suyu faydaları sizi nemli tutmak ve koşudan sonra sıvıları yenilemeye yardımcı olmak için geleneksel bir spor içeceği kadar iyi performans gösterebileceğini göstermiştir . Bununla birlikte, Hindistan cevizi suyunun ter ile kaybettiğiniz ana elektrolit, çoğu sporun içeceğinden daha az sodyum içerir. Ayrıca, dayanıklılık performansı için tasarlanan birçok içeceğe göre daha az karbonhidrat içerir . Bu, uzun bir egzersiz süresi için (90 dakikadan fazla) size yeterli enerji vermeyebileceği anlamına gelir, ancak daha sonra rehidrasyon yapmanıza yardımcı olacaktır.

Hindistan cevizi suyu egzersizden sonra su veya geleneksel spor içeceklerinden daha iyi rehidrasyon yapmanıza yardımcı olmasa da, bir çalışma bulantıya veya mide rahatsızlığına neden olmadan yeterince içmenin daha kolay olduğunu buldu . Araştırmacılar Hindistan cevizi suyu faydaları arasında ayrıca uygun hidrasyonu önledikleri ve gereksiz kaloriler ekledikleri için Hindistan cevizi suyundan ilave şekerlerle kaçınılmasını öneriyorlar .

2. Düşük Kalorili

Beslenme ve Diyetetik Akademisi'ne göre, bir bardakta sadece 45 kalori bulunan hindistan cevizi suyu, gazlı içecekler veya meyve suyu gibi yüksek kalorili içeceklerin yerine geçer . Hindistan cevizi suyu, çoğu meyve suyundan daha az şeker ve karbonhidrat içerir. Ayrıca sodyum ve potasyum gibi daha fazla mineral ve elektrolit içerir . Bununla birlikte, gündelik yudumlama için, hala sıfır kalorili su ile rekabet edemez.

3. Potasyum

Hindistan cevizi suyu, çoğu spor içeceğinin 10 katından fazla potasyum içerir. 8 onsluk bir Hindistan cevizi suyu bir muz kadar potasyum ile doludur . Amerikalıların çoğu potasyum için günlük önerilerin altında kalmaktadır. Bardak başına 405 mg'da, Hindistan cevizi suyundaki potasyum krampları önlemenize yardımcı olabilir .

Potasyum, özellikle egzersiz sırasında vücutta sıvı ve elektrolit dengesinin korunmasına yardımcı olur. Hindistan cevizi suyunda sodyumdan daha fazla potasyum olduğundan, potasyum sodyumun kan basıncı üzerindeki etkisini dengelemeye ve hatta muhtemelen düşürmeye yardımcı olabilir .

4. Kalsiyum ve Magnezyum

Hindistan cevizi suyu faydaları arasında yer alan kalsiyum, güçlü kemikler ve dişlerden daha fazlası için hayati önem taşır. Kasların kasılmasına ve düzgün çalışmasına yardımcı olur. Egzersiz yaparken kaslarınız kemiklerinizi çeker ve hafifçe parçalara ayırır. Vücudunuz düzeldikçe, kemikleriniz güçlenmek ve onarım için kalsiyum kullanır. Hindistan cevizi suyu faydaları arasında yer alan magnezyum , kasılma ve gevşemeye yardımcı olmak için kalsiyum ve potasyumu kaslara taşımaya yardımcı olur. Ayrıca enerji üretimine yardımcı olur ve organ işlevini destekler. Sert bir egzersiz sizi magnezyum da tükenmiş ve kramplara, huzursuz kaslara ve spazmlara eğilimli bırakabilir.

Hindistan cevizi suyu diğer spor içeceklerinden veya meyve sularından daha fazla kalsiyum ve magnezyum içermekle birlikte, her iki mineral için de konsantre bir kaynak değildir. Hindistan cevizi suyu, önerilen miktarda hem kalsiyum hem de magnezyumun yüzde 5'inden azını içerir.

Hemen Bakın: Bitkisel Protein Kaynakları

5. Antioksidanlar

Hindistan cevizi suyu , tüm nemlendirici faydalarına ek olarak, oksidatif stresi ve egzersizle oluşturulan serbest mikropları nötralize etmeye yardımcı olan antioksidanlar içerir . En yüksek antioksidan seviyelerini elde etmek için taze hindistan cevizi suyu arayın. İşlenmiş ve ısı ile pastörize edilmiş Hindistan cevizi suyu faydaları son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre daha az antioksidanı var.

6. Amino Asitler

Amino asitler dokuları onarmak için gereklidir ve proteinin yapı taşlarıdır. Hindistan cevizi suyu inek sütünden daha fazla alanin, arginin, sistein ve serin içerir . Bu bir var ana kaynağı arasında arjinin , strese (zor egzersiz kaynaklanan stres gibi) vücuda yardımcı olan bir amino asit. Arginin ayrıca kalbin sağlıklı kalmasına yardımcı olabilir.

7. Sitokininler

Bitkilerin büyümesine yardımcı olan sitokininler olarak da bilinen hormonlar, Hindistan cevizi suyu faydaları arasında yer alır. Bu bileşiklerin antiaging ve kanserle mücadele özelliklerine sahip olduğuna inanılmaktadır . Bununla birlikte, bugüne kadar hiçbir büyük çalışma, Hindistan cevizi suyu faydaları arasında kanseri ortadan kaldırdığını göstermiştir .

8. Kan Basıncını Düşürebilir

Hindistan cevizi suyu kan basıncını kontrol etmek için harika olabilir. Yüksek tansiyonu olan kişilerde yapılan küçük bir çalışmada, Hindistan cevizi suyu faydaları, katılımcıların% 71'inde sistolik kan basıncını (daha yüksek bir tansiyon okuması) geliştirdi

Ek olarak, Hindistan cevizi suyu 8 ons (240 mi) içinde 600 mg'lık etkileyici bir potasyum içerir. Potasyumun yüksek veya normal tansiyonu olan kişilerde kan basıncını düşürdüğü gösterilmiştir. Dahası, bir hayvan çalışması, Hindistan cevizi suyunun anti-trombotik aktiviteye sahip olduğunu buldu, bu da kan pıhtılarının oluşumunu önleyebileceği anlamına geliyor.

9. Diyabete Karşı Faydaları Olabilir

Araştırmalar, Hindistan cevizi suyu faydaları arasında kan şekeri seviyelerini düşürebildiğini ve diyabetik hayvanlarda diğer sağlık belirtililerini iyileştirebileceğini göstermiştir.

Bir çalışmada, Hindistan cevizi suyu ile tedavi edilen diyabetik sıçanlar, kontrol grubuna göre daha iyi kan şekeri seviyelerini korudu.

Aynı çalışma, Hindistan cevizi suyu verilen sıçanların hemoglobin A1c seviyelerinin daha düşük olduğunu ve uzun süreli kan şekeri kontrolünün iyi olduğunu gösterdi.

Başka bir çalışma, diyabetli sıçanlara Hindistan cevizi suyu sağlamanın kan şekeri seviyelerinde iyileşmelere ve oksidatif stres belirteçlerinden azalmaya yol açtığını fark etti.

İlginizi Çekebilir: Dengeli Beslenme

143 Görüntülenme
Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

To Top