Connect with us

ZAYIFLAMA

Zayıflama Hareketleri ile Sıkılaşma

Diyet yaparken, sağlıklı ve düzenli beslenmenin yanında vücuttaki fazla yağları eritebilmeye yardımcı olmak ve kalori yakımını arttırmak için ekstra hareketler yapmak gerekecektir. Kilo vermek ve fit kalmak isteyenler zayıflama hareketleri yaparak, günde 15-20 dakika ayırıp sıkılaşabilir.

Zayıflama Hareketleri ile Sıkışma

Zayıflama Hareketleri

Bildiğiniz gibi kilo vermek sadece diyet yapmak veya aç kalmak ile başarılabilecek bir durum değildir. Diyet yaparken, sağlıklı ve düzenli beslenmenin yanında vücuttaki fazla yağları eritebilmeye yardımcı olmak ve kalori yakımını arttırmak için ekstra hareketler yapmak gerekecektir. Kilo vermek ve fit kalmak isteyenler zayıflama hareketleri yaparak, günde 15-20 dakika ayırıp sıkılaşabilir.

En az 15 dakika zayıflama hareketleri, sağlıklı bir beslenme düzeni ve 30 gün boyunca egzersizlere devam edilmesi en iyi sonucun alınmasını sağlayacaktır. Beslenme ve egzersiz birbirinden ayrılmayan ikililerdir. Sadece diyet yapmak ya da spor yapmak çoğu zaman tek başına yeterli değildir. Saatlerce spor yapıp kocaman bir çikolata yemek işinize yaramaz. Önemli olan doğal besinleri tüketerek, vücudun direncini arttırmaktır. Daha enerjik hissetmeye başladıktan sonra, kişinin kilo vermesi için günde en az 30 dakika yürümesi, ofiste bile yapılacak basit egzersizleri yapması yeterli olacaktır.

Evinizde, ofisinizde, yani her yerde kolayca yapabileceğiniz egzersiz hareketler zayıflama sürecinde size oldukça fayda sağlayacaktır. Bu egzersizleri yaparken kendi bedensel gücünüzü kullanırsınız. Böylece daha fazla kalori ve yağ yakımı gerçekleşmiş olur. Evde kolayca yapabileceğiniz egzersiz hareketleri ile siz de kilo verme sürenizi hızlandırabilir, daha sıkı bir vücuda sahip olabilirsiniz. En popüler ve etkin egzersizler aşağıdaki kolay hareketlerdir.

Plank Hareketi

Dayanıklılık hususunda birçok hareketin önüne gelen plank hareketi, Cambridge Düşesi Middleton’un doğum sonrası fit kalmasına yardımcı olmuştur. 20 saniyeyle başlayan bu hareketi, haftada bir 30 saniye, 40 saniye gibi arttırarak yapabilirsiniz. Yan, kollar düz, klasik, bacak havada gibi çok sayıda plank hareketi çeşidi bulunmaktadır. Bu hareketlere zamanla dayanıklılığınızı arttırarak devam ettirebilirsininiz.

Makas Hareketi

Makas hareketi ülkemizde de geleneksel hale gelen evde egzersiz hareketlerinden biridir. Yere bir mat serin ve sırt üstü yatın. Bacaklarınızı kendinize çekerek hareketi 20 kere tekrarlayın. Zaman geçtikçe hareketi arttırarak devam ettirin. Kilo verdirici hareketler arasında bacak bölgesini çalıştırmasıyla dikkat çeken makas hareketini rahatlıkla yapabilirsiniz.

Kol Hareketleri

Yaşın ilerlemesiyle birlikte kollarda da sarkma görülür. Bu hareketlerin en iyi şekilde yapılmasındaki amaç, aslında sarkmaların önüne geçilmesidir. Hem sırt hem de bacak bölgesinin sıkılaşmasını sağlayan egzersizler sayesinde daha sıkı bir vücuda kavuşmanız mümkündür. Elinize 500 ml iki şişe su alın. Kollarınızı yana, yukarı aşağı ve arkaya doğru hareket ettirin. Bu kol hareketleri ile daha sıkı olacak olan kollarınız zamanla toparlanacaktır.

Karın ve Kalça Egzersizleri

Fazla kiloların baş ağrıttığı bölgelerin başında erkeklerde karın, göbek ve kadınlarda ise şüphesiz kalçalar gelmektedir. Bu nedenledir ki bölgesel zayıflama da karın ve kalça hareketleri en çok aranan hareketlerdendir. Fakat genelde birkaç gün motivasyon yüksek biçimde başlanan bu hareketlere bir kaç gün sonra kesildiğinden dolayı gerekli etkiyi göremez. Fit bir vücuda sahip olmak isteyenler, son derece önemli olan kalça ve karın bölgesi egzersizlerini yaparak ortalama 30 günde sonucu görebilmektedirler.

  • Squat egzersizi hem üst bacak, hem kalça hem de karın için son derece önemli bir egzersizdir. Biraz zorlanabilirsiniz ama etkisi mükemmel olacaktır. Düzenli olarak yapılan hareket kalça, karın ve üst bacak bölgesinin toparlanmasını sağlamaktadır.
  • Elinize pet şişe alarak yere çömelip kalkma hareketi yapabilirsiniz
  • Yüzüstü yere uzanarak Superman hareketi yapabilirsiniz.
  • Dizlerinizin üzerinde şınav hareketi yapabilirsiniz.
  • Diz üstünde geriye doğru esneme hareketi yapabilirsiniz.
  • Mekik hareketi yapabilirsiniz.

Temizlik Yaparak Yağ Yakma

Ev işleri beden gücünün ağır olarak çalıştırıldığı işlerdir. Basit gibi görünen bu işler metabolizmanızı hızlandıracak ve daha fazla kalori yakmanızı sağlayacaktır. Temizlik yaparken yaptığınız hareketleri spor yapıyormuş gibi düşünmek motivasyonunuzu etkileyecektir. Evi silip süpürmek, çamaşır asmak, koltukları temizlemek, ütü yapmak, bulaşık yapmak hatta yemek yapmak bile son derece etkin egzersizler hale gelebilir. Sabah erken kalkıp ev işi yapan kadınların yapmayanlara oranla daha zayıf oldukları biliniyor. Böylece kilo vermek çok daha kolay hale gelecektir.

Zayıflamak İçin En Etkin 10 Yöntem

  1. Sağlıklı olmak için erken yatıp erken kalkmak gerekiyor. Sabah erken kalkıp 1 saat yürüdüğünüzde, metabolizmanız hızlanıyor. Yürüyüş sonrası duş almak kan dolaşımını hızlandırıyor. Kahvaltı öğününde ise ekmek tüketmeden bol salata,peynir ve yumurta tüketmeniz harika bir başlangıç olacaktır.
  2. Kilo vermek istiyorsanız geçici olarak değil kalıcı olarak beslenme sisteminizi değiştirmeniz gerekir. Bunun için paketlenmiş tüm yiyecekleri çöpe atın. Doğal ve çiğ olan yiyeceklerin en sağlıklı olduklarını anlayın. Et, yumurta , peynir gibi hayvansal proteinleri bol yeşillikle tüketmeye özen gösterin.
  3. Hareketli olun. Mutlaka biraz yürüyün ve hareket etmek için her fırsatı değerlendirin. Zaten beslenme şeklinizi değiştirdiğinizde erken kalkmaya başlayacak ve kendinizi daha zinde hissedeceksiniz.
  4. Kararlı ve azimli olun. Çünkü kilo vermek için azim çok önemlidir. Kaçamaklar yaparsanız diyetiniz bozulacak, kilo verme süreciniz boşa gidecektir. Bu yüzden kesin kararlı olun. Kimsenin sizi tahrik etmesine izin vermeyin.
  5. Çevrenizde “kilo vermene gerek yok”, “Aman ne yapacaksın o kadar incelip” şeklindeki konuşmalara kulaklarınızı tıkayın. İnsanlar kendinden daha zayıf ve fit görünen kişileri kıskanma eğilimindedir. Bu yüzden kesin kararlı olun.
  6. Pozitif olun! İlk zamanlar hızlı sonraki zamanlar yavaşlayan kilo verme süreci sizi yıpratmasın. Vücut küçülen midenize adapte oluyor.
  7. Ameliyat için bilinçsiz davranmayın. Obezite olanlar doktor kontrolü ve önerisiyle ameliyat olabiliyor. Ancak obezite durumunuz yoksa ameliyat için kapı kapı gezmeyin.
  8. Önemli olan egzersiz yapmak ve sağlıklı beslenerek hayata devam etmektir. Bunu sağlamak için çalışın.
  9. Tatlı ve şeker konusunda da ihtiyacınızı meyvelerden karşılayın. Abur cubur tüketmek, gereksiz şeker almak size zarar verecektir. Vücudunuz doğal besinler tüketmeye başladıkça zaten dengeyi bulacaktır.
  10. Son olarak sabırlı olun! Kilo verme süreci zaman ve emek ister. Vücudunuzda fazla sarkma olmaması için egzersizlerinizi aksatmayın, sağlıklı beslenme sürecine devam edin.
6 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir