Connect with us

ZAYIFLAMA

Zayıflama Hareketleri ile Sıkılaşma

Diyet yaparken, sağlıklı ve düzenli beslenmenin yanında vücuttaki fazla yağları eritebilmeye yardımcı olmak ve kalori yakımını arttırmak için ekstra hareketler yapmak gerekecektir. Kilo vermek ve fit kalmak isteyenler zayıflama hareketleri yaparak, günde 15-20 dakika ayırıp sıkılaşabilir.

Published

on

Zayıflama Hareketleri ile Sıkışma

Zayıflama Hareketleri

Bildiğiniz gibi kilo vermek sadece diyet yapmak veya aç kalmak ile başarılabilecek bir durum değildir. Diyet yaparken, sağlıklı ve düzenli beslenmenin yanında vücuttaki fazla yağları eritebilmeye yardımcı olmak ve kalori yakımını arttırmak için ekstra hareketler yapmak gerekecektir. Kilo vermek ve fit kalmak isteyenler zayıflama hareketleri yaparak, günde 15-20 dakika ayırıp sıkılaşabilir.

En az 15 dakika zayıflama hareketleri, sağlıklı bir beslenme düzeni ve 30 gün boyunca egzersizlere devam edilmesi en iyi sonucun alınmasını sağlayacaktır. Beslenme ve egzersiz birbirinden ayrılmayan ikililerdir. Sadece diyet yapmak ya da spor yapmak çoğu zaman tek başına yeterli değildir. Saatlerce spor yapıp kocaman bir çikolata yemek işinize yaramaz. Önemli olan doğal besinleri tüketerek, vücudun direncini arttırmaktır. Daha enerjik hissetmeye başladıktan sonra, kişinin kilo vermesi için günde en az 30 dakika yürümesi, ofiste bile yapılacak basit egzersizleri yapması yeterli olacaktır.

Evinizde, ofisinizde, yani her yerde kolayca yapabileceğiniz egzersiz hareketler zayıflama sürecinde size oldukça fayda sağlayacaktır. Bu egzersizleri yaparken kendi bedensel gücünüzü kullanırsınız. Böylece daha fazla kalori ve yağ yakımı gerçekleşmiş olur. Evde kolayca yapabileceğiniz egzersiz hareketleri ile siz de kilo verme sürenizi hızlandırabilir, daha sıkı bir vücuda sahip olabilirsiniz. En popüler ve etkin egzersizler aşağıdaki kolay hareketlerdir.

Plank Hareketi

Dayanıklılık hususunda birçok hareketin önüne gelen plank hareketi, Cambridge Düşesi Middleton’un doğum sonrası fit kalmasına yardımcı olmuştur. 20 saniyeyle başlayan bu hareketi, haftada bir 30 saniye, 40 saniye gibi arttırarak yapabilirsiniz. Yan, kollar düz, klasik, bacak havada gibi çok sayıda plank hareketi çeşidi bulunmaktadır. Bu hareketlere zamanla dayanıklılığınızı arttırarak devam ettirebilirsininiz.

Makas Hareketi

Makas hareketi ülkemizde de geleneksel hale gelen evde egzersiz hareketlerinden biridir. Yere bir mat serin ve sırt üstü yatın. Bacaklarınızı kendinize çekerek hareketi 20 kere tekrarlayın. Zaman geçtikçe hareketi arttırarak devam ettirin. Kilo verdirici hareketler arasında bacak bölgesini çalıştırmasıyla dikkat çeken makas hareketini rahatlıkla yapabilirsiniz.

Kol Hareketleri

Yaşın ilerlemesiyle birlikte kollarda da sarkma görülür. Bu hareketlerin en iyi şekilde yapılmasındaki amaç, aslında sarkmaların önüne geçilmesidir. Hem sırt hem de bacak bölgesinin sıkılaşmasını sağlayan egzersizler sayesinde daha sıkı bir vücuda kavuşmanız mümkündür. Elinize 500 ml iki şişe su alın. Kollarınızı yana, yukarı aşağı ve arkaya doğru hareket ettirin. Bu kol hareketleri ile daha sıkı olacak olan kollarınız zamanla toparlanacaktır.

Karın ve Kalça Egzersizleri

Fazla kiloların baş ağrıttığı bölgelerin başında erkeklerde karın, göbek ve kadınlarda ise şüphesiz kalçalar gelmektedir. Bu nedenledir ki bölgesel zayıflama da karın ve kalça hareketleri en çok aranan hareketlerdendir. Fakat genelde birkaç gün motivasyon yüksek biçimde başlanan bu hareketlere bir kaç gün sonra kesildiğinden dolayı gerekli etkiyi göremez. Fit bir vücuda sahip olmak isteyenler, son derece önemli olan kalça ve karın bölgesi egzersizlerini yaparak ortalama 30 günde sonucu görebilmektedirler.

  • Squat egzersizi hem üst bacak, hem kalça hem de karın için son derece önemli bir egzersizdir. Biraz zorlanabilirsiniz ama etkisi mükemmel olacaktır. Düzenli olarak yapılan hareket kalça, karın ve üst bacak bölgesinin toparlanmasını sağlamaktadır.
  • Elinize pet şişe alarak yere çömelip kalkma hareketi yapabilirsiniz
  • Yüzüstü yere uzanarak Superman hareketi yapabilirsiniz.
  • Dizlerinizin üzerinde şınav hareketi yapabilirsiniz.
  • Diz üstünde geriye doğru esneme hareketi yapabilirsiniz.
  • Mekik hareketi yapabilirsiniz.

Temizlik Yaparak Yağ Yakma

Ev işleri beden gücünün ağır olarak çalıştırıldığı işlerdir. Basit gibi görünen bu işler metabolizmanızı hızlandıracak ve daha fazla kalori yakmanızı sağlayacaktır. Temizlik yaparken yaptığınız hareketleri spor yapıyormuş gibi düşünmek motivasyonunuzu etkileyecektir. Evi silip süpürmek, çamaşır asmak, koltukları temizlemek, ütü yapmak, bulaşık yapmak hatta yemek yapmak bile son derece etkin egzersizler hale gelebilir. Sabah erken kalkıp ev işi yapan kadınların yapmayanlara oranla daha zayıf oldukları biliniyor. Böylece kilo vermek çok daha kolay hale gelecektir.

Zayıflamak İçin En Etkin 10 Yöntem

  1. Sağlıklı olmak için erken yatıp erken kalkmak gerekiyor. Sabah erken kalkıp 1 saat yürüdüğünüzde, metabolizmanız hızlanıyor. Yürüyüş sonrası duş almak kan dolaşımını hızlandırıyor. Kahvaltı öğününde ise ekmek tüketmeden bol salata,peynir ve yumurta tüketmeniz harika bir başlangıç olacaktır.
  2. Kilo vermek istiyorsanız geçici olarak değil kalıcı olarak beslenme sisteminizi değiştirmeniz gerekir. Bunun için paketlenmiş tüm yiyecekleri çöpe atın. Doğal ve çiğ olan yiyeceklerin en sağlıklı olduklarını anlayın. Et, yumurta , peynir gibi hayvansal proteinleri bol yeşillikle tüketmeye özen gösterin.
  3. Hareketli olun. Mutlaka biraz yürüyün ve hareket etmek için her fırsatı değerlendirin. Zaten beslenme şeklinizi değiştirdiğinizde erken kalkmaya başlayacak ve kendinizi daha zinde hissedeceksiniz.
  4. Kararlı ve azimli olun. Çünkü kilo vermek için azim çok önemlidir. Kaçamaklar yaparsanız diyetiniz bozulacak, kilo verme süreciniz boşa gidecektir. Bu yüzden kesin kararlı olun. Kimsenin sizi tahrik etmesine izin vermeyin.
  5. Çevrenizde “kilo vermene gerek yok”, “Aman ne yapacaksın o kadar incelip” şeklindeki konuşmalara kulaklarınızı tıkayın. İnsanlar kendinden daha zayıf ve fit görünen kişileri kıskanma eğilimindedir. Bu yüzden kesin kararlı olun.
  6. Pozitif olun! İlk zamanlar hızlı sonraki zamanlar yavaşlayan kilo verme süreci sizi yıpratmasın. Vücut küçülen midenize adapte oluyor.
  7. Ameliyat için bilinçsiz davranmayın. Obezite olanlar doktor kontrolü ve önerisiyle ameliyat olabiliyor. Ancak obezite durumunuz yoksa ameliyat için kapı kapı gezmeyin.
  8. Önemli olan egzersiz yapmak ve sağlıklı beslenerek hayata devam etmektir. Bunu sağlamak için çalışın.
  9. Tatlı ve şeker konusunda da ihtiyacınızı meyvelerden karşılayın. Abur cubur tüketmek, gereksiz şeker almak size zarar verecektir. Vücudunuz doğal besinler tüketmeye başladıkça zaten dengeyi bulacaktır.
  10. Son olarak sabırlı olun! Kilo verme süreci zaman ve emek ister. Vücudunuzda fazla sarkma olmaması için egzersizlerinizi aksatmayın, sağlıklı beslenme sürecine devam edin.
179 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ZAYIFLAMA

Kilo Vermenin İpuçları

Kilolarınızdan kurtulmak ve kilo vermenin ipuçlarını öğrenmek için her şey hazırladığımız kilo vermenin ipuçları adlı listemizde…

Published

on

Kilo Vermenin İpuçları

Kilo Vermenin Sırları Hakkında Her Şey

Kilo vermenin ipuçları ile ilgili pek çok yalan dolan bilgi mevcuttur ve bu bilgiler genellikle size bir şeyler satmak ve ilaçlar kullandırmak üzerinedir. Kilo vermenin ipuçları sanıldığından kolaydır muhtemelen günlük yaşamınızda dikkatinizden kaçan şeylerdir. İnsanlar kilo vermenin ipuçlarını pahalı zayıflama ürünlerinde aramak yerine hazırladığımız listeye bakabilir işte kilo vermenin sırları hakkında her şey.

1. İçme Suyu, Özellikle Yemeklerden Önce

Kilo vermenin ipuçları listesinde ilk sırada İçme suyunun kilo kaybına yardımcı olabileceği iddia edilir bu doğru olabilir. İçme suyu, 1-1,5 saatlik bir süre içinde metabolizmayı% 24–30 oranında artırabilir ve birkaç kalori daha yakmanıza yardımcı olur. Bir çalışma, yemeklerden yaklaşık yarım saat önce yarım litre su içmenin, diyetisyenlerin suyu içmeyenlere kıyasla daha az kalori tüketmesine ve% 44 daha fazla kilo vermesine yardımcı olduğunu gösterdi.

İlginizi Çekebilir: Metabolizmayı Hızlandıran Besinler

2. Kahvaltıda Yumurta Yemek

Kahvaltıda yumurta yemek  kilo vermenize yardımcı olmak da dahil olmak üzere her türlü faydaya sahip olabilir. Yumurta yemek ihtiyacınız olan besinleri sağlamaya yardımcı olmaktadır. Araştırmalar, tahıl bazlı bir kahvaltının yumurta ile değiştirilmesinin önümüzdeki 36 saat boyunca daha az kalori almanıza ve daha fazla kilo ve vücut yağı kaybetmenize yardımcı olabileceğini gösteriyor. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan yumurtayı sevmiyor yemiyorsanız, sorun değil. Kahvaltı için herhangi bir kaliteli protein kaynağı tüketilebilir.

3. Kahve İçmek

Kahve günümüzde çok fazla tüketilmektedir kalitesiz kahveler zararlı olduğundan kahvenin faydalarının ne olduğu bilinmemektedir ancak, Kaliteli kahve antioksidanlarla sahiptir ve çok sayıda sağlıklı besinlere sahip olabilir. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan kahve içmek araştırmacıların çalışmalarında, kahve içindeki kafeinin metabolizmayı % 3-11 oranında artırabildiğini ve yağ yakımını% 10-29’a kadar artırabildiğini gösteriyor. Kahvenize bir avuç şeker veya yüksek kalorili başka malzemeler eklenmediğinden emin olun. Bu, tüm faydaları tamamen ortadan kaldıracaktır.

Kahvenin Faydaları

  • Kahve içmek daha dinç hissettirir.
  • Kahve metabolizmayı hızlandırır.
  • Kahve Dikkat dağınıklığını önlüyor.

4. Yeşil Çay İçmek

Kahve gibi, yeşil çayın da birçok kilo vermenin ipuçları vardır, bunlardan biri kilo kaybıdır. Yeşil çay az miktarda kafein içermesine rağmen, yağ yakımını arttırmak için kafein ile sinerjik olarak çalıştığına inanılan kateşinler adı verilen güçlü antioksidanlarla yüklüdür. Kanıtlar karışık olmasına rağmen, birçok çalışma yeşil çayın (bir içecek veya yeşil çay ekstresi takviyesi olarak) kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir.

5. Aralıklı Oruç Tutmak

Aralıklı oruç, Kilo vermenin ipuçları arasında insanların oruç ve yemek dönemleri arasında dolaştığı popüler bir yeme düzenidir. Kısa süreli çalışmalar, aralıklı açlığın kilo kaybı için sürekli kalori kısıtlaması kadar etkili olduğunu göstermektedir. Ek olarak, tipik olarak düşük kalorili diyetlerle ilişkili kas kütlesi kaybını azaltabilir. Bununla birlikte, daha güçlü iddialarda bulunulmadan önce daha kaliteli çalışmalara ihtiyaç vardır

6. Şekeri Kesin

Şeker, modern diyetin en kötü bileşenlerinden biridir. Çoğu insan çok fazla tüketir . Araştırmalar, şeker (ve yüksek fruktozlu mısır şurubu) tüketiminin, artan obezite riski ile birlikte tip 2 diyabet ve kalp hastılığı ile ilişkilendirilebilir. Kilo vermek istiyorsanız, ilave şekeri kesin. Etiketleri okuduğunuzdan emin olun, çünkü sağlıklı yiyecekler bile şekerli olabilir.

8. Daha Az Rafine Karbonhidrat Yiyin

Rafine karbonhidratlar, lifli, besleyici kısımlarından sıyrılmış şeker ve tahılları içerir. Bunlar beyaz ekmek ve makarna içerir. Kilo vermenin ipuçları araştırmacılar tarafından araştırılmıştır, rafine karbonhidratların kan şekerini hızla artırabildiğini, birkaç saat sonra açlığa, isteklere ve yiyecek alımının artmasına neden olabileceğini gösteriyor. Rafine karbonhidrat yemek, obezite ile güçlü bir şekilde bağlantılıdır. Karbonhidrat yiyecekseniz, doğal lifleriyle yediğinizden emin olun.

9. Düşük Karbonhidrat Diyeti Uygulayın

Karbonhidrat kısıtlamasının tüm avantajlarından yararlanmak istiyorsanız, o zaman sonuna kadar gitmeyi ve düşük karbonhidrat diyetine bağlı kalmayı düşünün. Kilo vermenin ipuçları çok sayıda çalışmada, böyle bir rejimin sağlığınızı iyileştirirken aynı zamanda standart az yağlı bir diyetin 2-3 katı kadar kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir

Karbonhidrat Diyeti İlginizi Çekebilir

10. Küçük Tabakta Yiyin

Bazı kişilerin otomatik olarak daha az kalori almasına yardımcı olmak için daha küçük tabaklar kullanıldıkları gösterilmiştir. Ancak, Tabak boyutu etkisinin herkesi etkilediği görülmemektedir. Fazla kilolu olanlar daha fazla etkilenmiş gibi görünüyor.

11. Acıktığınızda Abur Cuburlar dan Kaçının

Sağlıklı yiyecekleri yakınlarda tutmak, aşırı aç kalırsanız sağlıksız bir şey yemenizi önlemeye yardımcı olabilir. Kolayca taşınabilir ve hazırlanması kolay atıştırmalıklar arasında bütün meyveler, fındık, bebek havuç, yoğurt ve haşlanmış yumurta bulunur. Sağlıksız yiyecekleri yemek hem kolay ve daha keyifli bundan uzak durmak ve kilo vermenin ipuçları listesine uymak için her zaman yanınızda sağlıklı yiyecekler bulundurmaktan sakın vazgeçmeyin.

12. Daha Fazla Lif Yiyin

Kilo kaybı için genellikle lif önerilir. Kanıtlar karışık olsa da, bazı çalışmalar fiberin (özellikle viskoz elyaf ) tokluğu artırabildiğini ve uzun vadede kilonuzu kontrol etmenize yardımcı olabileceğini göstermektedir. lif ve benzeri sağlıklı tohumları yemek için hazırladığımız Yemeniz Gereken Tohumlar listemiz ilginizi çekebilir.

13. Uyku Düzeni

Uyku düzeni pek çok insanın hayatında değeri azdır, ancak sağlıklı beslenme ve egzersiz kadar önemli olabilir. Kilo vermenin ipuçları neler olduğu konusunda çalışmalar, çocuklarda% 89 ve yetişkinlerde% 55 artmış obezite riskine bağlı olduğundan, zayıf uykunun obezite için en güçlü risk faktörlerinden biri olduğunu göstermektedir. Uyku düzeniniz konusunda sorun yaşıyorsanız uyku getiren çayları deneyebilirsiniz sağlıklı ve keyifli bir içecek ile uykunuzu düzene sokabilirsiniz.

14. Sebze ve Meyvelerle Beslenin

Sebzeler ve meyveler, kilo kaybı için etkili kılan çeşitli özelliklere sahiptir. Az kalori içerirler, ancak çok fazla lif içerirler. Yüksek su içerikleri, onlara düşük enerji yoğunluğu vererek çok doldurmalarını sağlar. Araştırmalar, sebze ve meyve yiyen insanların daha az tartma eğiliminde olduğunu gösteriyor. Bu yiyecekler de çok besleyicidir, bu nedenle onları yemek sağlığınız için önemlidir.

Sağlıklı Meyveler Nelerdir Öğrenmek için Yazımız ilginiz ilginizini çekebilir

15. Daha Fazla Protein Yiyin

Protein, kilo vermek için en önemli besindir . Bir Yeme yüksek protein diyeti günde 80-100 kalori metabolizmayı artırmak için gösterilmiştir ederken diyeti bırakmış günde tıraş 441 kalori. Bir çalışma, protein olarak günlük kalorilerin% 25’inin yemek hakkında yiyecekler hakkındaki obsesif düşünceleri% 60 oranında azaltırken gece yarısı atıştırma arzusunu yarıya indirdiğini gösterdi. Diyetinize sadece protein eklemek kilo vermenin en kolay ve etkili yollarından biridir.

16. Gıda Bağımlılığınızı Yenin

Son zamanlarda yapılan bir araştırma, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki insanların% 19,9’unun gıda bağımlılığı kriterlerini karşıladığını bulmuştur. Eğer aşırı açlık hissediyor ve ne kadar çok denerseniz deneyin, yemeğinizi engellemiyor gibi görünüyorsanız, bağımlılığınız olabilir. Bu durumda, profesyonel yardım alın . Önce gıda bağımlılığıyla mücadele etmeden kilo vermeye çalışmak imkansızdır.

Kilo Almanın Sebepleri Adlı Yazımız İlginizi Çekebilir

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/26-evidence-based-weight-loss-tips#section21

 

158 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 2.3 / 5. Oy Sayısı: 3

Devamını Göster

Popüler Makaleler