Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

3 Günlük Şok Diyet

Published

on

3 Günlük Şok Diyet

Zayıflamak isteyen herkes farklı farklı diyet listelerini inceliyor. Peki bu diyet diyet listeleri nasıl yapılıyor? 3 günlük şok diyet uygulaması nasıl olur?

Önemli uyarı: Kilo verme hızı ve verilen kilolar kişiden kişiye, yaş, cinsiyet mevcut kilo gibi durumlara göre değişiklik gösterir. Şok diyetler yapılması tavsiye edilmeyen diyetlerdir. Kısa sürede kilo vermek yerine uzun süren diyetler ile sağlıklı ve kalıcı bir şekilde kilo vermek en doğru yoldur.

Kısa sürede zayıflamak isteyen kişilere özel 3 günlük şok diyet detayları veriliyor. Eğer siz de bu listeye göre hareket ederseniz, kısa sürede kilo vermenin avantajını elde edebilirsiniz. Sizin için detaylı şekilde liste verilecektir. Her gün için ne yiyeceğiniz belli olması, gün içindeki öğünlerinizin belirlenmesi son derece önemli. Bu diyet sayesinde 3 günde 3 kilo vermek fırsatını elde edeceğinizi unutmayın. Bol su tüketiminin olması, diyet listesinin eksiksiz şekilde uygulanmasının yanındaki diğer ve kesin şarttır. Bu şartları sağlamanız durumunda, sorun yaşamadan kilo vermeye başlayacaksınız. Peki uygulamalar nasıl olacak?

Şok Diyet

Uzun süren diyetler size göre değil mi? Haftalık ya da aylık olarak yapılan programlar ile uygulamada güçlük yaşanabilir. Ancak üç günlük diyet sayesinde şok etkisi yaratarak, vücudunuzun metabolik hızının artmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede son derece hızlı şeklide kilo vereceksiniz. Şok diyet uygulaması nasıl olur? Hangi gün hangi gıdayı tüketerek zayıflamak üzere hareket geçmelisiniz. Aşağıda verilen detayları uygulayarak, siz de kısa sürede fazla kilolarınızdan kurtulmanın tadını çıkaracaksınız.

Diyetin 1.günü;

Sabah – öğle – akşam şeklinde gıdalarınız belirleniyor. Bu üç aşamada günü tamamlıyorsunuz. İlk olarak sabah yemeniz gereken bir dilim tam buğday ekmeği var. Bir adet haşlanmış yumurta ile protein alacaksınız. Beraberinde 1 bardak çay içebilirsiniz. Çayın mutlaka şekersiz olması gerekiyor. Diyetinizin birinci gününün sabahı bu şekilde tamamlanıyor. Öğlende yemeniz gereken bir porsiyon az yağlı ya da yağsız sebze yemeği olabilir. Yanında bir kase yoğurt tüketebilirsiniz. Akşam yemeğiniz ise bir kase sebze çorbası ile başlayacak. Ardından bir büyük kase bol yeşillikli salata tüketebilirsiniz. Salata içinde bol yağ  – sos olmamasına dikkat etmelisiniz.

Diyetin 2.günü;

Birinci gününü tamamladığınız diyetinizde 3.güne geçeceksiniz. 3 günlük şok diyet için ikinci günde son derece programlı şekilde devam ediyor. Sabah uyandığınızda bir dilim buğday ekmeği ile 2 dilim beyaz peynir yiyebilirsiniz. Bir bardak çay yine olacaktır. Aynı şekilde bardak çayın şekersiz olması unutulmamalı. 100 gram kırmızı et ve 1 büyük kase yeşillikli salata, diyetinizin ikinci gününde öğle yemeği için belirlenmiş olan üründür. Akşam yemeği için tüketmeniz gereken 1 porsiyon haşlanmış sebze var. Sebze seçimi size bırakılıyor. Karnabahar, brokoli gibi gıdalar olabilir.

Diyetin 3.günü;

Diyetinizin 3.günü sabaha bir su bardağı az yağlı süt ile başlıyorsunuz. Bunun yanında bir adet haşlanmış yumurta da yiyebilirsiniz. Bir bardak şekersiz çay ile diyetinizin 3.gününün sabah kahvaltısı tamamlanıyor. Öğle yemeğinde ise 1 kase sebze çorbası içebilirsiniz. Yanında bir büyük kase bol yeşili olan bir salata yenebilir. Akşam yemeğinde 200 gr ızgara balık olacak. Bir büyük kase bol yeşili olan salata uygundur.

Gün içinde yemeniz gereken gıdaların nasıl olması gerektiği verilmiştir. Şok diyet ile bu şekilde zayıflamaya çalışacaksınız. Uzun süreli diyetler bana göre değil diyen kişiler için direkt olarak bu diyet önerilir. Ara öğünlerde kişilerin şekersiz yeşil çay tüketimi uygun olur. Bunu bilerek, çay tüketimini dengeli şekilde sağlayabilirsiniz. Ayrıca zayıflamanın en önemli yolu olan bol su tüketimi de verilmiş olan diyet listesi sırasında unutulmamalıdır. Kişinin açlık hissini bastırması için bol su tüketiminin olmasına dikkat etmesi önerilir.

Şok Zayıflama

Verilen diyet listesi ile kısa sürede zayıflamak mümkün oluyor. 3 günde yapılan diyette vücut şoklanıyor. Alınan kalorinin bir anda azalmış olması, atak döneminde kilo verilmesinin hızlanmasını sağlıyor. Bunu bilerek, hızlı ve kolay şekilde kilo vermek için diyeti uygulayabilirsiniz.

  • Bol Su Tüketimi: Diyetin önemli bir şartının zayıflamak için bolca su tüketmek olduğunu bilmelisiniz. Gün içinde açlık hissi olduğunda su içerek, diyetin daha da etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz.
  • Yeşil Çay Tüketimi: Diyet listesinde aynı zamanda yer almasa da yeşil çayın önemi de vurgulanmıştır. Kişi su tüketiminin yanında, zaman zaman ara öğün olarak yeşil çay tüketmeyi de deneyebilir. Çok daha kolay şekilde zayıflamak mümkün olacaktır.

Şok zayıflama önerisi ile siz de kısa sürede fazla kilolarınızdan kurtulmayı sağlayabilirsiniz. Verilen şok diyet listesini uygulayarak zayıflama şansınız olacaktır.

659 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

29 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler