Connect with us

SAĞLIKLI YAŞAM

Pilates

Pilates Nedir ? Pilates Hakkında bilmedikleriniz Pilates Listesi faydaları öğrenmek için işte her şey hazırladığımız listemizde…

Pilates

Pilates

Pilates Çok eski bir geçmişe dayanan pilates pek çok kişi tarafından tercih edilmekte ve son derece popüler bir hal almıştır. Pilates denge, nefes ve hareket sistemlerinin bir arada toplamaktadır. Vücut geliştirmeye destek verir, dengeyi ve koordinasyonu sağlamaktadır. Duruş bozukluğuna önemli derece etki eder ve esnekliği artıran pilates sırt ağrılarına iyi gelmektedir.

Pilates Haftada Kaç Yapılmalı?

Kasları güçlendiren ve vücut direncinin artmasına yardımcı olan pilates haftada kaç gün yapılmalı konusu çok önemlidir. Son derece popüler bir hale gelen ve spor dalları arasında çok fazla tercih dilen pilatesten olumlu sonuçlar almak için düzenli olarak yapılması çok önemlidir. Özellikle gençler çok fazla bu spor dalını tercih etmekte ve düzgün vücut yapısına sahip olmaktadır.

Olumlu sonuçlar elde etmek için pilates düzenli bir şekilde haftada 2 ya da 3 gün yapılması yeterli olacaktır. Kilo vermek ya da vücudun daha sıkı görünmesini isteyen bayanların tercih ettiği ilk spor seçeneği olmaktadır. İlk zamanlar çok zor görünen fakat alıştıktan sonra keyif veren bu spor dalı ile 1 ya da 2 ay sonra vücutta gözle görünür değişiklikler görünmesine yardımcı olacaktır.

Pilates Mi, Plates Mi?

Geçmişi çok eski olan ve son yıllarda çok daha fazla popüler bir hal alan spor dallarından biri olan pilates mi, plates mi sorularına yanıt aranmaktadır. Çok eski olmasına rağmen ismi konusunda farklı tartışmalara yol açan piates ilk olarak Joseph Plates tarafından bulunmuştur. Tekniği bulan kişiden adını alan bu spor dalının en büyük amacı karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlenmesini sağlamaktır. vücudun üst kısmında sağlam iskelet oluşturmaktadır. Jimnastik federasyonu tarafından spor dalının adı pilates olarak kabul edilmiş ve eğitmenleri sertifika almadan eğitim veremez.

Pilates Yararları

Son yılların favori egzersiz şekli olan ve tüm bayanların ilgi odağı haline gelen  yararları saymakla bitmiyor. Zayıf olmak ve güçlü kaslar ile eş anlamlı olan bu spor dalı vücutta büyük esneklikler sağlamaktadır.  yararları şunlardır;

  • Kemik yoğunluğunun artmasına yardımcı olur. Kemik kas gibi dinamik dokudur ve düzenli  çalışmaları düzenli bir şekilde yapıldığında olumlu cevap alınır.
  • Kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Haftada 1 kilo vermek isteyenler, haftada en az 4 gün boyunca 45 ya da 60 dakika boyunca düzenli yapması gerekir.
  • Sırt ağrısı çekenlerin ağrılarının son bulmasına yardımcı olmaktadır. 4 haftalık bir  programına yaklaşık olarak 12 ay kadar devam etmesi olumlu sonuçlar vermektedir.
  • Core kaslarının güçlenmesini sağlar ve karın kasları dahil tüm kasların etkili bir şekilde güçlendirir.
  • Esnekliği ve dayanıklılığı arttırmasının yanı sıra dengeyi geliştirmeye yardımcı olurken yaralanmaları önlemektedir.
  • Vücudun esnekliğini sağlar ve dış görünüm itibari ile daha güzel görünmeye yardımcı olur.
  • Diğer spor dallarında yer alan egzersizlerin hepsinin bir arada yer aldığı pilates çoklu egzersiz olanağı sağlamaktadır.
  • Kas dengesizliklerini ortadan kaldırır ve duruşunuzun düzelmesine yardımcı olmaktadır.
  • Six- pack oluşturmaya yardımcı olur.

Pilates Faydaları

Hem dünya da hem de ülkemizde gün geçtikçe çok fazla kişi tarafından tercih edilen pilates olumlu sonuçlar elde etmeye yardımcı olmaktadır. Disiplinli ve düzenli bir şekilde uygulama zaman içinde pilates faydaları kısa sürede kendini göstermektedir.

  • Güç, denge ve esneklik de artış,
  • Kasların şişkinleşmeden zarif ve uzun şekillenerek güçlenmesi,
  • Gövdenin merkezini destekleyerek derin abdominal kasların gelişmesi,
  • Beden ve zihin koordinasyonunu sağlaması,
  • Vücudun, incinmelere daha az eğilimli hale getirmek için etkili hareket şekilleri ile koşullandırmak,
  • Stres seviyesi azaltmak,
  • Enerji hissinin atmasını sağlamak,
  • Doğru duruş hizasını sağlamaya yardımcı olmak,
  • Daha esnek ve güçlü omurga,
  • Eklemlerin kabiliyetinde ve hareket alanında artış,
  • Kan dolaşımının düzenlemesi ve artış sağlaması,
  • Sırt ağrılarında azalma ya da tam olarak kurtulma,
  • Dayanımda çeviklik ve hareketlilik de artış,
  • Bedenin dış görünümünde ve hissinde iyileşme sağlamakta,
  • Doğru kas gruplarının entegre etmekte ve bu sayede egzersizlerde çok kullanılan kas gruplarında oluşan yükte azalma sağlamakta. Böylece gerginlik ve incinme olasılığında düşüş meydana gelecektir.

Pilates Nasıl Yapılır?

Dışarıdan bakıldığında bir top üzerinde hareketler yapıldığı gibi görünen pilates diğer spor dallarının dışında hiçbir ekipman gerektirmeyen bir hareket sistemidir. Herkesin en fazla merak ettiği konuların başında gelen pilates nasıl yapılır sorusunda en doğru yanıtı bulmak gerekir. Pilates çok fazla hareketleri içinde barındıran bir spor dalıdır. Çeşitli hareketlerin doğru teknikler ile yapılması sonucuna olumlu etkileri görülmektedir. İlk harekette  minderin üzerine sırt üstü uzanılır. Ayaklar hafif havada kalacak ve kolları da hafif kalkması gerekir. Bel sabit kalacak şekilde boyun kaldırılır.

İkinci harekette ise sırt üstü yatılır ve kollar yere dik konumda uzatılır. Sıra ile sağ bacak sonra sol bacak hafif kaldırılır. İşlem yapılırken derin nefes alınmalıdır. Diğer bir hareket sırt üstü yatılır ve bacaklar komple havaya kaldırılır. Daha sonra baş ve omuzlar kaldırılır. Son olarak uçuş hareketi pilatesin en etkili hareketlerinden biridir.

Pilates Zayıflatır Mı?

Yıllardır herkesin merak ettiği soru pilatesle zayıflanır mı? pilates tek başına kilo verdiren bir sistem değildir. Ancak yapılan araştırmalara göre dolaylı olarak kilo vermeye ve incelerek zarif görünmeye katkı sağlamaktadır. Düzenli olarak bu spor dalını yapan kişilerin dayanıklılığı artar ve metabolizması daha da hızlı çalışmaktadır. Kilo verirken yapılan diyetlerin yanı sıra düzenli olarak  yapılması daha hızlı zayıflamaya yardımcı olmaktadır.

İlginizi Çekebilir: Zayıflama Hareketleri ve Sıklaşma

38 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir