SAĞLIKLI YAŞAM

Kahvaltı da Yememeniz Gereken Besinler

Kahvaltı da Yememeniz Gereken Besinler

Sağlıksız bir kahvaltı yapmak istemiyorsanız yememeniz gereken besinleri bilmelisiniz her şey hazırladığımız yazımızda…

Sabah Kahvaltısında Yememeniz Gereken Sağlıksız Besinler

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu duymuşsunuzdur. Ancak, bu her zaman doğru değildir. Bazı insanlar için doğru olsa da, diğerleri kahvaltıyı atladıklarında daha iyisini yaparlar. Ayrıca, sağlıksız bir kahvaltı yemek hiç yememekten çok daha kötü olabilir. Sağlıklı bir kahvaltı size enerji veren ve kendinizi tam hissetmenizi sağlayan lif , protein ve sağlıklı yağları içerir. Buna karşılık, sağlıksız bir kahvaltı ise halsiz hissetmenize, kilo almanıza ve kronik hastalık riskinizi artırmamıza neden olabilir. İşte kahvaltı da yememeniz gereken besinler.

1. Kahvaltılık Tahıllar

Birçok kişi kahvaltılık tahılların çocuklar ve yetişkinler için besleyici bir seçim olduğunu düşünüyor. Kahvaltıda yememeniz gereken besinler arasında yer alan kahvaltılık tahıl paketlerinde genellikle "tam tahıl içerir" gibi sağlık iddiaları bulunmaktadır. Ayrıca bu etiketlerde A vitamini ve demir takviyesi içerdiğine dair bilgiler de olabilir.

Gerçekte, bu kahvaltılık gevrekler yüksek oranda işlenmiştir ve az miktarda tam tahıl içerir. Ayrıca besin ögeleri, takviye olarak adlandırılan bir süreçte yapay olarak eklenir. Kahvaltıda yenmemesi gereken besinlerle ilgili yapılan bir çalışmada, bağışıklık fonksiyonunu iyileştirmek için tasarlanmış bir kahvaltılık gevreği tüketen çocukların, tahılları tüketmeyen çocuklar kadar sık ​​hastalandığı sonucuna varılmıştır. Kahvaltıda yenmemesi gereken besinler arasında olan kahvaltılık tahıllar çoğunlukla rafine (tam olmayan) tahıllar ve şeker içerir .

Şeker kahvaltıda yemememiz gereken besinler listesinde birinci veya ikinci sıradadır. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında yulaf içeren "besleyici" tahıl seçeneği olduğunu idda eden granola bile şeker içeriklidir. Yüksek şeker alımı; obezite, tip 2 diyabet, kalp hastalığı ve diğer kronik sağlık durumları riskini artırabilir.

KAHVALTI DA YEMENİZ GEREKENLER İÇİN TIKLAYIN

2. Pankek ve Waffle

Pankek ve waffle, evde veya restoranlarda hafta sonu kahvaltıları için popüler seçeneklerdir. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında olan hem krep hem de waffle un, yumurta , şeker ve süt içerir . Bununla birlikte, farklı bir şekil ve doku elde etmek için biraz farklı pişirilirler.

Bazı kahvaltı maddelerinden daha fazla proteine ​​sahip olmalarına rağmen, krepler ve wafflelar rafine undan çok yüksektir. Birçok araştırmacı, buğday unu gibi rafine tahılların insülin direncine ve obeziteye katkıda bulunduğuna inanıyor. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler ile ilgili ek olarak, krep ve waffle tipik olarak yüksek fruktozlu mısır şurubu içeren gözleme şurubu ile doldurulur .

Yüksek fruktozlu mısır şurubu, pre-diyabet veya tip 2 diyabetlere yol açabilen insülin direncini artıran iltihaplanmaya neden olabilir. Saf akçaağaç şurubu krep şurubundan daha iyi bir seçimdir, ancak yine de şekerden yüksektir ve yemeğe boş kalori ekler.

Kalp Derneği'ne göre, çoğu insan ilave şeker için önerilen günlük üst sınırın 2-3 katını tüketir.

KAN ŞEKERİ DÜŞÜRMENİN 14 DOĞAL YOLU İÇİN TIKLAYIN

3. Margarinli Tost

Margarin ile doldurulmuş tost, kahvaltı da yememeniz gereken besinler tost doymuş yağ veya şeker içermediğinden iyi bir kahvaltı seçeneği gibi görünebilir . Ancak, bu aslında iki nedenden dolayı sağlıksız bir kahvaltı.

Birincisi, çoğu ekmeğin içindeki un rafine edildiğinden, size az miktarda besin ve az lif sağlar. Rafine karbonhidratlarda yüksek ve lif bakımından düşük olduğundan kan şekeri seviyenizi çok hızlı yükseltebilir. Yüksek kan şekeri, bir sonraki öğünde daha fazla yemenize neden olan ribaund açlığına yol açar, bu da kilo almanızı sağlayabilir.

İkincisi, çoğu margarin , yiyebileceğiniz en sağlıksız yağ türü olan trans yağları içerir. Gıda üreticileri, bitkisel yağlara, oda sıcaklığında katı olan doymuş yağlar gibi görünmelerini sağlamak için hidrojen ekleyerek trans yağlar oluştururlar.

Kahvaltı da yememeniz gereken besinler ile ilgili çalışmalar henüz nedeni zarar doymuş yağ gösterilir, trans yağ kesinlikle sizin için kötü. Trans yağların yüksek derecede enflamatuar olduğuna ve hastalık riskinizi artırdığına dair çok sayıda kanıt vardır.

Ayrıca margarinin "trans yağsız" olarak etkilenebilineceğini, ancak porsiyon başına 0,5 gramdan az olduğu sürece trans yağ içerdiğini unutmayın.

DENGELİ BESLENME LİSTESİ İÇİN TIKLAYINIZ

4. Kekler

Sağlıklı olduğu için bir üne rağmen, çoğu kek kılık değiştirmiş küçük ama sağlıksızlardır. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında yer alan kekler içerisinde rafine un, bitkisel yağlar , yumurta ve şekerden yapılırlar. Tek sağlıklı madde yumurtadır.

Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında yapılan araştırmalar da, ticari olarak satılan kekler genellikle çok büyüktür. Bir inceleme, tipik bir paketlenmiş çörek çok zararlı olduğu tespit edildi. Son 30 yılda porsiyon boyutlarındaki dramatik artışın, obezite salgınında önemli bir rol oynadığına inanılmaktadır. Bazen kekler ek şekerle doldurulur veya çikolata parçaları veya kuru meyve ile doldurulur , şeker ve kalori içeriğine eklenir. Kekler genellikle hepsi çok sağlıksız olan rafine un, rafine bitkisel yağlar ve şeker bakımından zengindir.

5. Meyve Suyu

Meyve suyu, açlık, kilo alımı ve kronik hastalıklardan kaçınmaya çalışıyorsanız yapabileceğiniz en kötü seçimlerden biridir. Kahvaltı da yememeniz gereken besinlerin arasında yer alan piyasadaki bazı meyve suları aslında çok az meyve suyu içerir ve şeker veya yüksek fruktozlu mısır şurubu ile tatlandırılır. Yüksek şeker seviyeleri obezite, metabolik sendrom, tip 2 diyabet ve diğer hastalıklar.

%100 meyve suyu bile çok fazla şeker içerir. Çok miktarda meyve suyu tüketmek, kilo ve sağlığınız üzerinde şekerle tatlandırılmış içecekler içmekle aynı etkilere sahip olabilir.

Meyve suyu içmek, kan şekerinizin çok hızlı yükselmesine neden olur, çünkü emilimi yavaşlatan yağ veya lif yoktur. Ortaya çıkan insülin artışı ve kan şekerindeki düşüş sizi yorgun, titrek ve aç hissettirebilir.

Çocuklar Meyve Suyu İçmeli mi ?  HEMEN TIKLAYIN

6. Tost Makinesi Hamur İşleri

Ekmek kızartma makinesi hamur işleri, yadsınamaz derecede hızlı ve kolay bir kahvaltı seçeneğidir. Bununla birlikte, içerikleri sağlıklı olmaktan başka bir şey değildir. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında Örneğin, Pop Tarts beyaz un, esmer şeker, yüksek fruktozlu mısır şurubu ve soya yağı içerir.

"Gerçek meyve ile pişirilmiş" sağlık iddiası , bu hamur işlerinin besleyici bir kahvaltı seçeneği olduğuna sizi ikna etmek amacıyla kutunun önünde vurgulanır. Tost hamur işlerinde şeker ve rafine unun yanı sıra sadece birkaç gram protein bulunur. Ekmek kızartma makinesi hamur işleri şeker ve rafine karbonhidrat bakımından yüksektir, ancak protein açısından düşüktür, bu da açlığı ve gıda alımını artırabilir.

7. Reçel ve Krema ile Çörekler

Reçelli tepeli çörekler bir yemekten çok tatlı gibidir. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler arasında yer alan çörekler, rafine buğday unu, tereyağı ve şekerin istenen tatlandırıcılar ile karıştırılmasıyla yapılır . Hamur daha sonra küçük yuvarlaklara dönüştürülür ve pişirilir. Genellikle krema ve reçel veya jöle ile doldurulur. Sonuç, az miktarda lif ve protein içeren yüksek kalorili, şekerli bir kahvaltıdır.

Kahvaltı da yememeniz gereken besinlerle ile ilgili çalışmalar, fiberin kan şekerinizi iyi kontrol altında tutmak gibi birçok faydası olduğunu göstermiştir. Aynı zamanda sizi memnun hissetmenizi sağlar, böylece daha az yersiniz. Öte yandan, rafine karbonhidrat bakımından zengin bir kahvaltı yemek, kan şekerinizi yükseltebilir ve sizi aç bırakabilir.

Kahvaltı da yememeniz gereken besinlerle ile ilgili bir çalışmada, obez çocuklar, yüksek karbonhidratlı bir öğünü yedikten sonra, yüksek proteinli , düşük karbonhidratlı bir öğün yedikten sonra daha az doyum ve daha az tatmin olduklarını bildirmiştir . Açlık ve tokluk hormonları da değişti. Krema ve reçel ile doldurulmuş çörekler, kalori dışında çok az beslenme sağlar. Kolayca sindirilen karbonhidratlar ve lif eksikliği açlığı artırarak gıda alımını ve kilo alımını arttırır.

8. Şekerli Yağsız Yoğurt

Kahvaltı da yememeniz gereken besinler  arasında yer alan çilek ile doldurulmuş bir kase sade, tam yağlı yoğurt sağlıklı bir kahvaltı için mükemmel bir örnektir. Ancak bir kapta yağsız şekerli tatlandırılmış meyveli yoğurt yoktur. Aslında, birçok aromalı yağsız yoğurt, benzer bir dondurma servisinden daha fazla şeker içerir.

Yağ, karbonhidrattan daha uzun süre sindirdiği için sizi  tok tutmaya yardımcı olur ve ayrıca dolgunluk hormonu kolesistokininin (CCK) salınımını tetikler. Süt ürünlerinden yağın uzaklaştırılması ve şeker eklenmesi, ara sıra yapılan bir tedavi olarak daha uygun bir yiyeceğe besleyici bir kahvaltı seçeneğini değiştirir.

9. İşlenmiş, Glutensiz Kahvaltılık Gıdalar

Glutensiz diyetler , glutenin potansiyel olumsuz sağlık etkileri hakkındaki endişeler nedeniyle son yıllarda çok popüler hale geldi. Glütenden kaçınmanın bir zararı olmasa da, şu anda mevcut olan işlenmiş glutensiz yiyeceklerin çoğunu yemek sorunlara neden olabilir. Kahvaltı da yememeniz gereken besinlerin arasında yer alanlara Örneğin, pirinç , patates ve tapyokadan yapılan unların bir kombinasyonu, glutensiz ekmek ve fırınlanmış ürünlerdeki buğday ununun yerini alır. Unlar yüksek glisemik indekse sahiptir, bu nedenle kan şekerini hızla yükseltirler. Bu artış, ribaund açlığına ve kilo alımına neden olabilecek yüksek insülin seviyelerine yol açar. Kahvaltı da yememeniz gereken besinler ile ilgili ayrıca, glütensiz krepler, kekler ve diğer pişmiş ürünler, düşük protein ve lif içeriği nedeniyle geleneksel buğday bazlı versiyonlardan daha iyi değildir.

İlginizi Çekebilir: Vitamin Eksikliği Belirtileri

 

 

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/10-worst-foods-in-the-morning#section11

254 Görüntülenme
Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

To Top