SAĞLIKLI YAŞAM

Regl Döneminde Beslenme

Regl Döneminde Beslenme; Şişkinlik, yorgunluk, gerginlik, uyku hali, fikir karışıklığı, depresyon, baş ağrısı ve kasık ağrısı regl döneminde en sık görülen semptomlardır. Peki regl döneminde oluşan semptomlar beselenme düzeni ile azaltılabilirmi?

Regl Döneminde Beslenme Size Yardımcı Olabilir

Şişkinlik, yorgunluk, gerginlik, uyku hali, fikir karışıklığı, depresyon, baş ağrısı ve kasık ağrısı regl döneminde en sık görülen semptomlardır. Bu dönemde semptomları en aza indirmek için besinler size yardımcı olabilir.

Depresyon ve Gerginlik

Regl döneminde oluşan magnezyum eksikliği dopamin yetersizliğine neden olur. Bunun yanında artan östorojen hormonu nedeni ile azalan B6 vitamini sonucunda vücutta dopamin ve seratonin azalarak depresyon hissine neden olur. Genelde kadınların regl döneminde yaşadıkları depresyon ve gerginlik hissi B6 vitamininin eksikliğinden kaynaklanır ve bunun önüne geçmek için B6 vitamini içeren gıdalardan tüketilebilir.

Depresyon ve Gerginliği Ne Azaltır?

Magnezyum, potasyum ve selenyum minerallerini içeren yiyecekler vücudu rahatlatır, ruh sağlığını iyileştirir. Muz, yumurta, bitter çikolata, kuruyemişler, kurubaklagiller, ananas depresyon ve gerginliği azalan en iyi kaynaklarındandır.

B grubu vitaminler sinir sisteminde etkilidir. Et, tavuk, yumurta, tahıl, kurubaklagil, yulaf, süt ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler B vitamini için iyi kaynaktır.

Şişkinlik ve Ödem

Regl dönemlerinde oluşan şişkimlik ve ödem vücuttaki endorfin hormonunun prolaktin ve vazopresine olan etkisi ile vücutta sıvı birikimi yani ödem oluşmasıdır.

Ödem Nasıl Geçer?

Ödem oluşumunu azaltmanın en önemli yolu yeterli su tüketimidir. Günde en az 2-2.5 litre su tüketilmesi gerekir. Su oranı yüksek besinler; salatalık, ananas gibi tüketilebilir. Günlük tuz tüketiminin 6 gramın altında tutmak, turşu, salamura ve paketli gıdaları kontorllü miktarda tüketmek vücutta ödem oluşumunun azalmasına yardımcı olur.

Demir İçeren Besinler Tüketin,

Demir eksikliği halsizlik, yorgunluk, unutkanlığa neden olur. Regl kanaması nedeniye bu dönemde oluşan demir kaybını önlemek için kırmızı et, yumurta, ıspanak, kuru meyve, kuruyemiş ve kurubaklagil tüketebilirsiniz.

Dyt. Sılanur Fidan

 

Mail Listemize Üye Ol

Mail listemize üye olarak sitemizdeki güncellemelerden herkesten önce haberdar olabilirsiniz.

Üye Ol

Bu İçeriğe Tepki Vermelisin

Benzer Makaleler

Yorum Yap