Connect with us

ZAYIFLAMA

Zayıflamak İçin Ne Yapmalı ?

Kilo vermek, her geçen gün daha da zorlaşıyor. Peki, zayıflamak için ne yapmalı? Anında aldığınız önlem, fazla kilolarınızdan hızla kurtulmanızı sağlayabilir. Zayıflamak için ne yapmam gerekiyor? Kolay zayıflamak nasıl olur?

Published

on

Zayıflamak İçin Ne Yapmalı

Zayıflamak İçin Ne Yapmalı?

Kilo vermek, her geçen gün daha da zorlaşıyor. Peki, zayıflamak için ne yapmalı? Anında aldığınız önlem, fazla kilolarınızdan hızla kurtulmanızı sağlayabilir. Zayıflamak için ne yapmam gerekiyor? Kolay zayıflamak nasıl olur? Soruları bir çok kişi tarafından sıkça soruluyor. Zayıflamak için ne yapmalı sorusuna verilecek cevaplarının başında iyi bir planlama yaparak kilonuzu öğrenip, hedef olan kiloyu belirlemek. Sizin ideal kilonuz nedir, ideal kiloya ulaşmak için süreç nasıl işleyecek, ne kadar zaman gerekiyor gibi soruların yanıtlanması ile zayıflamak adına bilinçli adım atabilirsiniz.

Beslenmeye Dikkat Edin

Elbette kilo almada en önemli husus, kişinin beslenme düzeninin olmaması. Yani bu durumda beslenme düzenini kontrol altıdan tutamayan kişilerin kilo vermesi daha da zorlaşacak demektir. İradesi olmayan ya da ne yapacağını bilmeyen kişiler için en doğrusu uzman desteği almak olacaktır. Programlanmış olan beslenme düzeniniz sayesinde, son derece .hızlı ve sağlıklı şekilde kilo verebilirsiniz.

Kalori Hesabı;

Az kalori almak, kilo vermeyi hızlandırmak açısından önemlidir. Yani kalori hesabının yapılarak, kilo vermenin desteklenmesi sağlanabilir. Alınan kalorinin o gün yakılan kaloriden az olması demek, kilo vermek adına yavaş yavaş doğru hareket ettiğinizi görmenizi sağlayacaktır. Alınan kalorilerin az olması için ise beslenmenin programlanması önemlidir.

Sağlıklı Diyet Programı;

Kişinin sağlıklı şekilde kilo vermesi önemlidir. Bunun için uygulanacak olan diyet programının son derece titiz şekilde düzenlenmesi gerekir. Uzman desteği ile size özel bir diyet programı oluşturulursa kilo vermeniz kolaylaşacaktır. Bunun dışında kilo vermek için yapılması gereken diyet programı uygulamasında sizin kişisel durumunuzun da dikkate alınmasıdır. Diyet ile zayıflamak istiyorum diyen kişiler, farklı çok sayıda diyet çeşitleri üzerinden gerektiği şekilde seçimini yapabilir.

Özel Durumlar;

Kişinin bir hastalığının olması, kilo vermesine engel olan bir durumun olması gibi hususlar mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Bunun için özel durumların incelenmesi doktor tarafından olabilir. Ardından kilo vermenizi hızlandıracak olan hususların belirlenmesi ve direkt olarak kilo verilmesinin sağlanması mümkün olabilir.

Verilen kriterler üzerinden nasıl zayıflarım sorusunun yanıtı alınacak. Sizin için en sağlıklı şekilde sunulan bu önerilere ek olarak farklı teknikler de deneyebilirsiniz. Bu sayede hızlı bir şekilde kilo vermenin yolunu bulacaksınız.  Diğer önerileri de değerlendirip, diyet için kendinize özel bir program seçebilirsiniz.

Hareket Etmeden Olmaz

Kilo vermek için olmazsa olmazsınız, elbette harekettir. Hareketli bir yaşama eşlik eden kalori hesabı, kilo vermenin hızlanmasını destekler. Peki, nasıl hareket edeceksiniz? Aslında yapılacak olan egzersiz, yürüyüş süresi gibi pek çok husus sizin yaşınız ve var olan kilonuza göre değişiyor. Uygun şekilde kilo vermek adına hareket etmeniz için mutlaka dikkat etmeniz gereken doğru egzersizleri ve sporu yapmak. Düzenli yürüyüş önemlidir. Bunun için belirlenmiş olan bir süre, bir zaman dilimi olabilir. Önemli olan düzenli hale getirilip, her gün yapılarak vücudun kilo vermesinin hızlandırılmasına destek olmaktır. Kontrol altında tutularak, kilo vermenin hızlanması sağlanabilir.

Düzenli egzersiz yapmak;

Verilen kiloların sizin vücudunuzda sarkıklığa yol açmaması, elbette egzersiz ile sağlanabilir. Bunun için düzenli olarak hareket edebilirsiniz. Ayrıca bölgesel kilo nasıl verilir sorusu da sıkça sorulan sorular arasında. Düzenli şekilde kilo vermeye devam eden bir kişi, bölgesel kilo sorununun ortaya çıkmaması için egzersiz yapabilir. Örneğin karın bölgesinde yağlanma varsa bu sorunun ortadan kalkmasını desteklemek açısından, direkt olarak karın bölgesinin çalıştırılması gerekiyor. Farklı egzersizleri deneyerek, düzenli şekilde kilonun hızla verilmesini desteklemek mümkün olacak.

Doğru egzersizler;

Düzenli olan egzersizlerin aynı zamanda hangi bölge için yapılması gerektiği bilinmeli. Karın çalışmak,  iç bacak gibi yağ yakmak istediğiniz bölgelerde doğru hareketlerin seçilmesi ile egzersizleri gerçekleştirin. Bu sayede direkt olarak kilo vermenin kolaylaşması da mümkün olacaktır. Hareket ve beslenme düzeninin kontrol altında tutulması ile kilo vermek sağlıklı şekilde  mümkündür. Doktor kontrolünde de kişinin fazla kilolardan kurtulması sağlanacaktır.

Zayıflamak İçin Önerilen Yiyecek İçecekler

Farklı önerilerde bulunan, yiyecek içecek ile zayıflamanın hızlı hale gelmesini destekleyen ürünler olabilir. Doğal ve bitkisel olan bu ürünlerin zayıflamaya destek olması sağlanabilir. Bunun için bir yandan diyet yapılması, egzersizlere devam edilmesinin önemli olduğunu bilmelisiniz. Sizin için sunulan önerileri göz önünde bulundurarak yiyecek ve içecek olarak önerilenleri tüketebilirsiniz.

Örnekler;

Chia Tohumu: Zayıflamak isteyen kişilere önerilebiliyor. Zayıflamayı hızlandırmaya destek olabilir yağ yakılmasını destekleyebilir. Nasıl tüketileceği, ne gibi faydaları olduğu gibi pek çok bilgi verilecektir. Değerlendirmenizi yaparak, zayıflamaya destek olabileceği söylenen bu bitkinin düzenli olarak tüketilmesini sağlayabilirsiniz.

Kefir: Zayıflamanın hızlanması için önerilen bir diğer ürün ise kefirdir. Kefirin de sindirimi hızlandırmaya yardımcı olması sağlanabilir. Düzenli şeklide tüketilmesi durumunda, kefir ile zayıflamanın gerçekleşmesi sağlıklı şekilde olabiliyor.

Çaylar: Bitki çaylarının da kalın bağırsağı temizlediği yönünde bilgiler veriliyor. Bu durumda zayıflama çayı tüketimi ile kişinin zayıflamasının gerçekleşmesi sağlanabiliyor. Beslenme düzenine ek olarak çay tüketiminin olması avantaj sağlayabiliyor.

Sizin için sunulan önerilere bakarak, zayıflamak için ne yapmalıyım sorularının yanıtına göre hareket edebilirsiniz. Kısa süre içinde zayıflamanız için önerilenleri deneyerek, kilo vermek adına sağlıklı adımlar atabilirsiniz. Elbette doktor kontrolünün olması, sağlığınız için ve diğer kontroller için önemlidir. Bunları göz önünde bulundurarak, zayıflamak için harekete geçebilirsiniz.

146 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan / 5. Oy Sayısı:

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Advertisement
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ZAYIFLAMA

Kilo Vermenin İpuçları

Kilolarınızdan kurtulmak ve kilo vermenin ipuçlarını öğrenmek için her şey hazırladığımız kilo vermenin ipuçları adlı listemizde…

Published

on

Kilo Vermenin İpuçları

Kilo Vermenin Sırları Hakkında Her Şey

Kilo vermenin ipuçları ile ilgili pek çok yalan dolan bilgi mevcuttur ve bu bilgiler genellikle size bir şeyler satmak ve ilaçlar kullandırmak üzerinedir. Kilo vermenin ipuçları sanıldığından kolaydır muhtemelen günlük yaşamınızda dikkatinizden kaçan şeylerdir. İnsanlar kilo vermenin ipuçlarını pahalı zayıflama ürünlerinde aramak yerine hazırladığımız listeye bakabilir işte kilo vermenin sırları hakkında her şey.

1. İçme Suyu, Özellikle Yemeklerden Önce

Kilo vermenin ipuçları listesinde ilk sırada İçme suyunun kilo kaybına yardımcı olabileceği iddia edilir bu doğru olabilir. İçme suyu, 1-1,5 saatlik bir süre içinde metabolizmayı% 24–30 oranında artırabilir ve birkaç kalori daha yakmanıza yardımcı olur. Bir çalışma, yemeklerden yaklaşık yarım saat önce yarım litre su içmenin, diyetisyenlerin suyu içmeyenlere kıyasla daha az kalori tüketmesine ve% 44 daha fazla kilo vermesine yardımcı olduğunu gösterdi.

İlginizi Çekebilir: Metabolizmayı Hızlandıran Besinler

2. Kahvaltıda Yumurta Yemek

Kahvaltıda yumurta yemek  kilo vermenize yardımcı olmak da dahil olmak üzere her türlü faydaya sahip olabilir. Yumurta yemek ihtiyacınız olan besinleri sağlamaya yardımcı olmaktadır. Araştırmalar, tahıl bazlı bir kahvaltının yumurta ile değiştirilmesinin önümüzdeki 36 saat boyunca daha az kalori almanıza ve daha fazla kilo ve vücut yağı kaybetmenize yardımcı olabileceğini gösteriyor. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan yumurtayı sevmiyor yemiyorsanız, sorun değil. Kahvaltı için herhangi bir kaliteli protein kaynağı tüketilebilir.

3. Kahve İçmek

Kahve günümüzde çok fazla tüketilmektedir kalitesiz kahveler zararlı olduğundan kahvenin faydalarının ne olduğu bilinmemektedir ancak, Kaliteli kahve antioksidanlarla sahiptir ve çok sayıda sağlıklı besinlere sahip olabilir. Kilo vermenin ipuçları arasında yer alan kahve içmek araştırmacıların çalışmalarında, kahve içindeki kafeinin metabolizmayı % 3-11 oranında artırabildiğini ve yağ yakımını% 10-29’a kadar artırabildiğini gösteriyor. Kahvenize bir avuç şeker veya yüksek kalorili başka malzemeler eklenmediğinden emin olun. Bu, tüm faydaları tamamen ortadan kaldıracaktır.

Kahvenin Faydaları

  • Kahve içmek daha dinç hissettirir.
  • Kahve metabolizmayı hızlandırır.
  • Kahve Dikkat dağınıklığını önlüyor.

4. Yeşil Çay İçmek

Kahve gibi, yeşil çayın da birçok kilo vermenin ipuçları vardır, bunlardan biri kilo kaybıdır. Yeşil çay az miktarda kafein içermesine rağmen, yağ yakımını arttırmak için kafein ile sinerjik olarak çalıştığına inanılan kateşinler adı verilen güçlü antioksidanlarla yüklüdür. Kanıtlar karışık olmasına rağmen, birçok çalışma yeşil çayın (bir içecek veya yeşil çay ekstresi takviyesi olarak) kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir.

5. Aralıklı Oruç Tutmak

Aralıklı oruç, Kilo vermenin ipuçları arasında insanların oruç ve yemek dönemleri arasında dolaştığı popüler bir yeme düzenidir. Kısa süreli çalışmalar, aralıklı açlığın kilo kaybı için sürekli kalori kısıtlaması kadar etkili olduğunu göstermektedir. Ek olarak, tipik olarak düşük kalorili diyetlerle ilişkili kas kütlesi kaybını azaltabilir. Bununla birlikte, daha güçlü iddialarda bulunulmadan önce daha kaliteli çalışmalara ihtiyaç vardır

6. Şekeri Kesin

Şeker, modern diyetin en kötü bileşenlerinden biridir. Çoğu insan çok fazla tüketir . Araştırmalar, şeker (ve yüksek fruktozlu mısır şurubu) tüketiminin, artan obezite riski ile birlikte tip 2 diyabet ve kalp hastılığı ile ilişkilendirilebilir. Kilo vermek istiyorsanız, ilave şekeri kesin. Etiketleri okuduğunuzdan emin olun, çünkü sağlıklı yiyecekler bile şekerli olabilir.

8. Daha Az Rafine Karbonhidrat Yiyin

Rafine karbonhidratlar, lifli, besleyici kısımlarından sıyrılmış şeker ve tahılları içerir. Bunlar beyaz ekmek ve makarna içerir. Kilo vermenin ipuçları araştırmacılar tarafından araştırılmıştır, rafine karbonhidratların kan şekerini hızla artırabildiğini, birkaç saat sonra açlığa, isteklere ve yiyecek alımının artmasına neden olabileceğini gösteriyor. Rafine karbonhidrat yemek, obezite ile güçlü bir şekilde bağlantılıdır. Karbonhidrat yiyecekseniz, doğal lifleriyle yediğinizden emin olun.

9. Düşük Karbonhidrat Diyeti Uygulayın

Karbonhidrat kısıtlamasının tüm avantajlarından yararlanmak istiyorsanız, o zaman sonuna kadar gitmeyi ve düşük karbonhidrat diyetine bağlı kalmayı düşünün. Kilo vermenin ipuçları çok sayıda çalışmada, böyle bir rejimin sağlığınızı iyileştirirken aynı zamanda standart az yağlı bir diyetin 2-3 katı kadar kilo vermenize yardımcı olabileceğini göstermektedir

Karbonhidrat Diyeti İlginizi Çekebilir

10. Küçük Tabakta Yiyin

Bazı kişilerin otomatik olarak daha az kalori almasına yardımcı olmak için daha küçük tabaklar kullanıldıkları gösterilmiştir. Ancak, Tabak boyutu etkisinin herkesi etkilediği görülmemektedir. Fazla kilolu olanlar daha fazla etkilenmiş gibi görünüyor.

11. Acıktığınızda Abur Cuburlar dan Kaçının

Sağlıklı yiyecekleri yakınlarda tutmak, aşırı aç kalırsanız sağlıksız bir şey yemenizi önlemeye yardımcı olabilir. Kolayca taşınabilir ve hazırlanması kolay atıştırmalıklar arasında bütün meyveler, fındık, bebek havuç, yoğurt ve haşlanmış yumurta bulunur. Sağlıksız yiyecekleri yemek hem kolay ve daha keyifli bundan uzak durmak ve kilo vermenin ipuçları listesine uymak için her zaman yanınızda sağlıklı yiyecekler bulundurmaktan sakın vazgeçmeyin.

12. Daha Fazla Lif Yiyin

Kilo kaybı için genellikle lif önerilir. Kanıtlar karışık olsa da, bazı çalışmalar fiberin (özellikle viskoz elyaf ) tokluğu artırabildiğini ve uzun vadede kilonuzu kontrol etmenize yardımcı olabileceğini göstermektedir. lif ve benzeri sağlıklı tohumları yemek için hazırladığımız Yemeniz Gereken Tohumlar listemiz ilginizi çekebilir.

13. Uyku Düzeni

Uyku düzeni pek çok insanın hayatında değeri azdır, ancak sağlıklı beslenme ve egzersiz kadar önemli olabilir. Kilo vermenin ipuçları neler olduğu konusunda çalışmalar, çocuklarda% 89 ve yetişkinlerde% 55 artmış obezite riskine bağlı olduğundan, zayıf uykunun obezite için en güçlü risk faktörlerinden biri olduğunu göstermektedir. Uyku düzeniniz konusunda sorun yaşıyorsanız uyku getiren çayları deneyebilirsiniz sağlıklı ve keyifli bir içecek ile uykunuzu düzene sokabilirsiniz.

14. Sebze ve Meyvelerle Beslenin

Sebzeler ve meyveler, kilo kaybı için etkili kılan çeşitli özelliklere sahiptir. Az kalori içerirler, ancak çok fazla lif içerirler. Yüksek su içerikleri, onlara düşük enerji yoğunluğu vererek çok doldurmalarını sağlar. Araştırmalar, sebze ve meyve yiyen insanların daha az tartma eğiliminde olduğunu gösteriyor. Bu yiyecekler de çok besleyicidir, bu nedenle onları yemek sağlığınız için önemlidir.

Sağlıklı Meyveler Nelerdir Öğrenmek için Yazımız ilginiz ilginizini çekebilir

15. Daha Fazla Protein Yiyin

Protein, kilo vermek için en önemli besindir . Bir Yeme yüksek protein diyeti günde 80-100 kalori metabolizmayı artırmak için gösterilmiştir ederken diyeti bırakmış günde tıraş 441 kalori. Bir çalışma, protein olarak günlük kalorilerin% 25’inin yemek hakkında yiyecekler hakkındaki obsesif düşünceleri% 60 oranında azaltırken gece yarısı atıştırma arzusunu yarıya indirdiğini gösterdi. Diyetinize sadece protein eklemek kilo vermenin en kolay ve etkili yollarından biridir.

16. Gıda Bağımlılığınızı Yenin

Son zamanlarda yapılan bir araştırma, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki insanların% 19,9’unun gıda bağımlılığı kriterlerini karşıladığını bulmuştur. Eğer aşırı açlık hissediyor ve ne kadar çok denerseniz deneyin, yemeğinizi engellemiyor gibi görünüyorsanız, bağımlılığınız olabilir. Bu durumda, profesyonel yardım alın . Önce gıda bağımlılığıyla mücadele etmeden kilo vermeye çalışmak imkansızdır.

Kilo Almanın Sebepleri Adlı Yazımız İlginizi Çekebilir

Kaynak: https://www.healthline.com/nutrition/26-evidence-based-weight-loss-tips#section21

 

158 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 2.3 / 5. Oy Sayısı: 3

Devamını Göster

Popüler Makaleler