Connect with us
Protelan Zayıflama Ürünü

DİYET

Hentbol Oynayanlar İçin Diyet Programı

Hentbol Oynayanlar İçin Diyet Listesi Nelerdir? Sporcuların Sağlıklı bir vücuda sahip olmaları için sağlıklı beslenmeleri gerekli bunun için Hentbol Oynayanlar İçin Diyet Programları Listesi hazırladık….

Published

on

Hentbol Oynayanlar İçin Diyet

Hentbol Oynayanlar İçin Diyet… Hentbol 7 saha oyuncusu 5 yedek oyuncu olacak şekilde toplam 12 kişiden oluşan iki takım halinde oynanan bir salon sporudur. 30 dakikalık iki devre halinde oynanır. Hentbol, topun elle atıldığı ve topun hızının 100 km. gibi bir hıza ulaştığı güç ve dayanıklılık gerektiren bir spordur. Bu nedenle hentbol sporuyla uğraşan sporcuların dengeli ve sağlıklı beslenmesini sağlayacak bir diyet programını uygulamaları performansları açısından oldukça önemlidir.

Hentbolda Sporcunun Beslenmesi

Hentbol gibi kas gücü ve dayanıklılık gerektiren sporları yapan sporcuların beslenmesine özen göstermesi çok önemlidir. Yağ yakımının sağlanması ve kas gücünün arttırılması için gerekli gıdaların alınmasını sağlayan sporcu diyet programları uygulanmalıdır. Yapılan diyetin hem yapılan spora hem de o sporu yapan kişiye uygun olması da diyetin amacına ulaşması açısından önemlidir. Diyet listesi içerisinde yer alan ve sporcuya enerji sağlaması, kas gücünü arttırması hedeflenen besinlerin spor dalıyla ve sporu yapan kişinin yaşı, cinsiyeti vb. ile yakından ilgili olduğu unutulmamalıdır.

Sporcular spor aktivitelerini gerçekleştirirken normale göre daha fazla kalori harcar. Bu nedenle vücutları daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar. Bu nedenle sporcunun diyeti karbonhidrat açısından zengin gıdalar içermelidir. Protein içeren gıdalar destekleyici nitelikte yer almalıdır. Yağ içeren gıdalar ise minimum düzeyde tutulmalıdır. Bunların yanında sıvı alımı ihmal edilmemelidir. Yeterli ve dengeli bir program uygulayan bir sporcunun yeterli enerjiye sahip olduğu, kondisyon grafiğinin yükseldiği, kas gücü ve dayanıklılığının arttığı ve sakatlanmanın en aza indiği bir gerçektir.

Hentbol Sporu İle Uğraşanlara Diyet Önerileri

Vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi karşılaması açısından karbonhidrat alımını arttırmak gerekir. Karbonhidrat kapsamında alınması gerekli besinler; yulaf ezmesi, esmer ekmek, bulgur pilavı, sebze ve kuru baklagiller olarak sayılabilir. Bu grubun yeterli düzeyde alınması güç ve dayanıklılığı arttığından sporcunun performansını doğrudan etkiler. Sporcunun antrenman veya maçtan en az 2 saat önce beslenmesi de önemlidir. Şişkin bir mideyle değil enerji üretimi başlamış bir şekilde olunmalıdır.

Protein alımı konusunda dikkatli olunmalıdır. Proteinin gereğinden fazla alınması organları yorar. Yarar sağlamak yerine zarar verir. Besinlerin protein değerleri hesaplanarak gerektiği kadar alınmalıdır. Tavuk, yumurta, süt gibi protein içeren hafif gıdalar tercih edilmelidir.

Hentbol Oynayanlar İçin Sağlıklı Öneriler

  1. Hentbol Oyuncuları antrenmanlardan önce vücutlarını gevşetmeli ve yüksek tempoya kendilerini hazırlamalılar.
  2. Hentbolcuların beslenme alışkanlıkları spor hayatlarında çok önemli bir konuyu oluşturmaktadır çünkü sporcuların yeme içme alışkanlıkları onların vücut gelişimini enerjilerini etkilemelidir bunun için her zaman sağlıklı enerji verici besinler tercih edilmelidir.
  3. Sporcuların sağlıklı olmaları için hijyenik ortamlarda bulunmaları gerekmektedir hentbol diğer sporlara göre daha çok temas gerektiren bir spor olduğundan hastalık kapmak kolaydır bunun için sporcuların kaliteli temizlik ürünleri kullanmaları gerekmektedir sadece bu değil yedikleri besinlerde bulundukları ortamlarda hijyeniklik açısından çok önemlidir dikkat edilmelidir.
  4. Sporcuların vücutlarında ki enerjilerini sağlamak ve sürekli enerjik olmaları için su ihtiyaçlarını sürekli sağlanmalıdır vücutta ki su oranı dengeli olan sporcuların fiziksel gücü fazladır suda kalsiyum a vitamini e vitamini d vitamini bulunmaktadır.
  5. Lig bittiğinde antrenmansız kalan sporcuların sahip oldukları gücü kaybetmemeleri için düzenli spor yapmaları gerekmektedir kaslarını kaybetmemeleri için doğru beslenmeli ona göre diyet uygulamaları gerekmektedir.

Hentbol Hakkında Bilinmeyenler

  • Oyunun kökeninin antik çağda Yunanistan’da olduğuna inanılıyordu.
  • Erkekler için ilk uluslararası hentbol oyunu 1925’te Almanya ile Belçika arasında, kadınlar için 1930’da Almanya ve Avusturya takımı ile oynandı.
  • Aynen futbolda olduğu gibi, hentbolde topun kaleciden ayrı olarak oyuncunun ellerine dokunmaması gerekir, tam olarak tam tersidir, topun kaleciyle birlikte oyuncunun bacaklarına dokunmaması gerekir.
  • Hentbol maçında iki ana hakem var, biri saha hakemi, diğeri ise golcü hakem.
  • Hentbol ile ilgili en ilginç şey , oyuncuların ürettikleri hataların sayısıyla sınırlı olmamasıdır.
  • Hentbol, ​​buz hokeyi sonrasında dünyadaki veya dünyadaki en hızlı ikinci oyun olduğuna inanılıyor.
  • Hentbol oyuncusu topu sadece üç saniye tutabilir.
  • Dışarıda popüler olmasa da, futboldan sonra Avrupa’nın en büyük ikinci sporu olduğuna inanılıyor.

 

 

İlginizi Çekebilir: Kürek Yapanlar İçin Diyet Programı

 

 

 

131 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 3

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Okumaya Devam Et
Yorumlar İçin Tıkla

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

DİYET

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır.Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin, mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler.Bu makalede fonksiyonel besinlerin tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Published

on

Fonksiyonel Besinler Nedir? Bilmeniz Gereken Her Şey

Bilmeniz Gereken Sağlıklı Fonksiyonel Besinler

Son yıllarda fonksiyonel besinlerin sağlık üzerine olumlu etkileri üzerinde daha fazla durulmaktadır. Nutrosötik olarak da bilinen fonksiyonel besinler besin ögesi bakımından zengin olduğu gibi sağlık için de birçok yararı vardır. Örneğin, hastalıklara karşı koruyucudur, vitamin mineral eksikliğini önler ve büyüme ve gelişmeyi destekler bu makalede fonksiyonel besinler tanımından, yararlarından ve kullanım alanlarından bahsedilmektedir.

Fonksiyonel Besinler nedir?

Fonksiyonel besinler besin içeriklerinin zengin olmasının ötesinde sağlığı iyileştirme özelliği de taşır. Bazı tipleri sadece besin ögesi veya sağlığı olumlu yönde etkileyecek farklı ögeler içerir.

Fonksiyonel besin konsepti devletin genel populasyonun sağlığını olumlu yönde etkilemek adına besinlerin kanıtlanmış faydalarını onaylamasıyla birlikte  1980’lerde Japonya’da ortaya çıkmıştır.

Bazı fonksiyonel besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lifle gıda takviyesi içermektedir. Sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllar gibi besin ögesinden zengin gıdalar fonksiyonel besin olarak kabul edilir.

Örneğin yulaf, beta-glukan denilen inflamasyonu azaltan, bağışıklık sistemini ve kalp sağlığını güçlendiren bir lif içermektedir. Buna benzer olarak meyveler ve sebzeler hastalıklara karşı koruyucu etkileri olan antioksidanlar bakımından zengindir.

ZAYIFLATAN MEYVE VE SEBZELER LİSTESİ HEMEN TIKLAYIN

Fonksiyonel Besinlere Örnekler

Fonksiyonel besinler iki kategoride incelenir; geleneksel ve takviye edilmiş.

Geleneksel besinler doğaldır, Örneğin tam tahıl besinler vücut için gerekli olan vitamin, mineral, antioksidan ve kalbe yararlı yağ içeriği bakımından zengindir.

Ancak takviye edilmiş besinler vitamin, mineral, probiyotik veya lif gibi insan sağlığını olumlu yönde etkileyen ögelerle zenginleştirilmiştir.

Geleneksel besinlere örnek vermek gerekirse;

  • Meyveler:  Elma, portakal, muz, armut, şeftali, kivi, üzüm
  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, marul, ıspanak, kabak
  • Kuruyemişler: Badem, fıstık, kaju, ceviz
  • Tohumlar: Chia tohumu, keten tohumu, balkabağı tohumu, kenevir tohumu
  • Kurubaklagiller: Kurufasulye, nohut, mercimek
  • Tam Tahıllar: Yulaf, arpa, karabuğday, kuskus
  • Deniz Ürünleri: Somon, sardalya, ançüvez, orkinos, morina balığı
  • Fermente Besinler: Kefir, lahana turşusu, sirke
  • Otlar ve Baharatlar: Zerdeçal, kimyon, zencefil, kırmızı biber
  • İçecekler: Kahve, yeşil çay, siyah çay

Takviye edilmiş besinlere örnek vermek gerekirse;

  • C vitamini eklenmiş meyve suları
  • Kalsiyum ve d vitamini takviye edilmiş sütler ve yoğurtlar
  • Hayvansal sütlere alternatif kalsiyum takviyeli badem, pirinç, hindistan cevizi ve ceviz sütü
  • B vitamini eklenmiş ekmek ve makarnalar
  • B vitamini ve kalsiyum eklenmiş kahvaltılık gevrekleri ve granolalar
  • Omega-3 takviye edilmiş yumurtalar

Potansiyel Yararları

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı ile ilişkilendirilmektedir.

Besin Ögesi Eksiklerini Önleyebilir

Fonksiyonel besinler vitamin, mineral, sağlıklı yağlar ve liflerden gibi önemli besin ögeleri bakımından zengindir.

Beslenme programınıza fonksiyonel besinleri eklemek besin ögesi eksikliğine karşı sizi korur. Örneğin demirden zenginleştirilmiş unların kullanılmasıyla birlikte, çocuklarda anemi neredeyse yarı yarıya azalmıştır.

Takviye edilmiş besinler; raşitizm, guatr ve doğuştan gelen eksiklikler gibi besin ögesi eksiklerinin önlenmesinde rol oynar.

Hastalıklara Karşı Koruyabilir

Fonksiyonel besinler hastalıklara karşı koruyucu olan önemli besin ögelerini içerir. Birçoğu özellikle antioksidan bakımından zengindir. Bu moleküller serbest radikaller ismi verilen zararlı maddeleri yok ederek, hücre hasarı ve kalp hastalıkları, kanser ve diyabet gibi bazı kronik hastalıkların önlenmesinde etkilidir.

Bazı fonksiyonel gıdalar omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir, bu tip sağlıklı yağlar inflamasyonun azaltılmasında, beyin fonksiyonlarının gelişmesinde ve sağlığın korunmasında rol oynar.

Bazı fonksiyonel besinler ise lif içermektedir ve lifler diyabet, obezite, kalp damar hastalıkları ve inmeye karşı kan şekerinin kontrolünü sağlayarak sağlığı olumlu yönde etkiler. Lifler ayrıca divertikülit, mide ülseri, hemoroid ve reflü gibi sindirim bozukluklarının önlenmesinde etkilidir.

Büyüme ve Gelişmeye Yardımcı Olabilir

Bazı besin ögeleri bebeklerde ve çocuklarda doğru büyüme ve gelişmeyi sağlamak için önemlidir.

Sağlıklı bir diyetin parçası olarak besin ögelerinden zengin fonksiyonel besinler beslenmeyi seçeneklendirmek adına önemlidir. Ek olarak beslenme ve büyümeyi destekleyen takviye edilmiş besinleri tüketmek önemlidir.

Örneğin gevrekler, tahıllar ve unlar genellikle anne karnındaki bebek için önemli olan folik asit gibi B vitaminleri bakımından zenginleştirilir.

Folik asit seviyelerinin düşük olması, beyni, omur iliği ve omurgayı etkileyen nöral tüp defekti  hastalığının riskini arttırabilir. Folik asit kullanımının artması nöral tüp defekti hastalığının %50-70 oranında azalmasına yardımcı olur.

Omega-3 yağ asitleri, demir, çinko, kalsiyum ve B12 vitamini gibi diğer besin ögeleri fonksiyonel besinlerde bulunarak büyüme ve gelişmede önemli rol oynar.

Kullanımı

İyi bir şekilde hazırlanmış sağlıklı bir beslenme programı meyve, sebze, tam tahıl ve kuru baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar bakımından zengin olmalıdır.

Bu besinler sadece vücudun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri sağlamakla kalmaz genel sağlığı da olumlu yönde etkiler.

Değişimler yapılmış, takviye edilmiş fonksiyonel besinler dengeli bir beslenmeye uygundur. Aslında beslenme programında oluşan her türlü boşluğu doldurabilirler. vitamin, mineral, lif, kalp sağlığını koruyan yağlar veya probiyotikler gibi önemli besin ögelerinin alımını sağlayarak sağlığı olumlu yönde geliştirir.

Sonuç

Fonksiyonel besinler birçok sağlık yararı olan besin kategorisindedir. Sadece besin ögesi eksikliklerini tamamlamakta kalmaz, hastalıklara karşı koruyucudur ve büyüme ve gelişmeyi destekler.

Ek olarak takviye edilmiş besinleri tüketmek; beslenmede çeşitliliğe gitmek besin ögesi eksikliklerini tamamlamak ve daha sağlıklı olmak için gereklidir.

İlginizi Çekebilir: Yemeniz Gereken Sağlıklı Kuruyemişler HEMEN TIKLAYIN

 

32 Görüntülenme

Makalemizi Nasıl Buldunuz?

Lütfen Ne Kadar Sevdiğinizi Gösterin

Ortalama Puan 5 / 5. Oy Sayısı: 1

Çok Şanslısın Senden Önce Kimse Bu Makaleye Puan Vermemiş. İlk SEN OL!

Devamını Göster

Popüler Makaleler