Sağlıklı Meyve Suları Nelerdir ? Doğal ve Sağlıklı Meyve Suları

Sağlıklı Meyve Suları Nelerdir ? Kahvaltıda ve diğer öğünlerinizde tüketmeniz gereken doğal ve sağlıklı meyve sularını sizler için listeledik.


Sağlıklı Meyve Suları
Sağlıklı Meyve Suları

Doğal Meyve Suları Hangileridir ?

Meyve suyu dünya da insanlar tarafından en çok tüketilen bir içecek olmasına rağmen pek çok kişi ve topluluk tarafından doğal olup olmaması tartışma konusu olmuştur. Meyve sularının sağlıklılığına gelince, birçok insan bu konu da bölünür. Bazıları şekerde çok yüksek olduğunu iddia ederken, diğerleri yüksek besin içeriğini savunur. Bu makalede, sağlıklı meyve suları incelenmekte ve meyve suyunun genel olarak sağlıklı bir seçim olup olmadığı tartışılmaktadır.

1. Kızılcık Suyu

Tart ve parlak kırmızı, kızılcık suyu birçok fayda sağlar.

Tek bir bardak (240 ml) kızılcık suyu içerisinde

  • Kalori: 116
  • Protein: 1 gram
  • Karbonhidrat: 31 gram
  • Elyaf: 0.25 gram
  • Şeker: 31 gram
  • Potasyum: Günlük Değerin% 4’ü (DV)
  • C Vitamini: DV’nin% 26’sı
  • E Vitamini: DV’nin% 20’si
  • K Vitamini: DV’nin% 11’i

Sağlıklı meyve suları arasında yer alan kızılcık suyu, idrar yolu enfeksiyonlarına (İYE) karşı koruma da faydasıyla bilinir. Bu etki ile ilgili araştırmalar karışık olmasına rağmen, yakın zamanda yapılan bir inceleme, kızılcık suyunun içilmesinin İYE alma riskini% 32,5 oranında azalttığını bulmuştur

Bu meyve suyu, antosiyaninler, flavonoller, prosiyanidinler ve C ve E vitaminleri de dahil olmak üzere antioksidanlarda yüksektir ve bu da hücrelerinizi serbest radikallerin neden olduğu hasarlardan korumaya yardımcı olabilir.

Kızılcık suyu potasyum, antioksidanlar ve C ve E vitaminleri bakımından zengindir. Bu etki üzerine araştırmalar karışık olsa da İYE’leri önlemeye yardımcı olabilir.

2. Domates Suyu

Domates suyu sadece önemli bir bileşen değil, aynı zamanda lezzetli ve sağlıklı bir içecek olarak kendi başına da sağlıklı meyve suları arasına da ön plana çıkmaktadır. Birçok kişi, domatesleri mutfak kullanımları nedeniyle bir sebze olarak görse de, biyolojik olarak bir meyvedir. Yine de birçok şirket, domates suyunu, lezzeti ve düşük şeker içeriği nedeniyle sebze suyu olarak sınıflandırmaktadır.

Bir bardak (240 ml) Domates Suyu

  • Kalori: 41
  • Protein: 2 gram
  • Karbonhidrat: 9 gram
  • Lif: 1 gram
  • Şeker: 6 gram
  • Folat: DV’nin% 12’si
  • Potasyum: DV’nin% 11’i
  • A Vitamini: DV’nin% 6’sı
  • C Vitamini: DV’nin% 189’u
  • E Vitamini: DV’nin% 5’i
  • K Vitamini: DV’nin% 5’i

Domates suyu özellikle demir emilimini destekleyen ve cilt ve bağışıklık sağlığını destekleyen güçlü bir antioksidan olan C vitamini bakımından yüksektir.

Ayrıca domateslere kırmızı renk veren karotenoid ve antioksidan olan iyi bir likopen kaynağıdır. Aslında, diyet likopeninin% 80’inin domates suyu, spagetti sosu veya pizza sosu olarak da kullanılır.

Likopen kalp hastalığı ve felç riskini azaltabilir. Örneğin, bir gözden geçirme artan likopen alımını% 13 daha düşük kalp hastalığı riskine bağladı.

Sağlıklı meyve suları ile ilgili bununla birlikte, domates suyu , aşırı tüketildiğinde kan basıncını artırabilecek bir mineral olan tuzda çok yüksek olabilir. Sağlıklı meyve suları arasın da yer alan domates suyu tüketirken dikkat etmenizi doktorunuza danışmanızı öneririz.

Domates suyu, antioksidan görevi gören ve kalp hastalığı riskinizi azaltabilecek likopen içerikleri yüksektir. Ayrıca, 1 bardak (250 ml) günlük C vitamini ihtiyacınızın neredeyse iki katıdır.

3. Pancar Suyu

Pancar suyu, ilişkili sağlık yararları nedeniyle son yıllarda popülerlik kazanmıştır. Bu renkli meyve suyu pancar ve su karıştırılarak yapılır .

Bir fincan (240 ml) pancar suyu (12 Güvenilir Kaynak):

  • Kalori: 70
  • Protein: 1 gram
  • Karbonhidrat: 18 gram
  • Lif: 1 gram
  • Şeker: 13 gram

Çoğu sebze şekerde doğal olarak meyvelerden daha düşük olduğu için şekerde nispeten düşüktür. Sağlıklı meyve suları hakkında dahası, pancar, sebzeye koyu kırmızı rengini veren pigmentler olan harika bir betalain kaynağıdır. Güçlü antioksidanlar olarak işlev görürler, bu da potansiyel olarak kalp hastalığı, iltihaplanma ve belirli kanser türleri riskinizi azaltır.

Pancar suyu, atletik performansı arttırdığı ve kan basıncını ve kalp hastalığı riskini azalttığı gösterilen inorganik nitratlarda da yüksektir.

Yine de, pancar suyunun inorganik nitrat içeriğinin, sebzenin çeşitliliğine ve yetişme koşullarına ve işleme yöntemlerine dikkat edin tüketmeden önce doktorunuza danışın.

Pancar suyu, her ikisi de daha düşük kalp hastalığı ve diğer kronik hastalıklar ile ilişkili olan diyet nitratları ve betalainler açısından zengindir. Ayrıca, şekerde diğer meyve sularından çok daha düşüktür bu da pancar suyunu sağlıklı meyve suları arasında yer almasını sağlar.

4. Elma Suyu

Elma suyu en popüler meyve suyu türlerinden biridir. Sağlıklı meyve suları arasında yer alan elma suyu İki ana türü vardır  bulutlu ve açık. Bulutlu elma suyu posa içerirken, berrak elma suyu posa kaldırılmıştır ( 20 ).

1 bardak (240 ml) elma suyu (21 Güvenilir Kaynak):

  • Kalorisi: 114
  • Protein: 1 gramdan az
  • Karbonhidrat: 28 gram
  • Elyaf: 0.5 gram
  • Şeker: 24 gram
  • Potasyum: DV’nin% 5’i
  • C Vitamini: DV’nin% 3’ü

Elma suyu, elektrolit görevi gören ve sinir sinyali ve kalp sağlığı için önemli bir mineral olan ılımlı bir potasyum kaynağıdır.

Doğal olarak C vitamini bakımından düşük olmasına rağmen, birçok ticari çeşit C vitamini ile zenginleştirilmiştir ve fincan başına DV’nin (106 mi)% 106’sına kadar (240 ml).

Ayrıca, hücrelere zarar veren serbest halde ki bakterileri nötralize etmeye yardımcı olan flavonoidler ve klorojenik asit gibi antioksidan bileşiklerde yüksektir. Farklı türleri arasında, bulutlu elma suyu antioksidanlarda en yüksektir . Bir çalışmada, berrak elma suyunun antioksidan içeriğinin 2-5 katına sahip olduğu bulunmuştur.

5. Kuru Erik Suyu

Kuru erik kuru erik . Genellikle atıştırmalık olarak tüketilirler, ancak kuru erik suyu başka bir popüler seçenektir.

Bir fincan (240 ml) kuru erik suyu.

  • Kalori: 182
  • Protein: 1.5 gram
  • Karbonhidrat: 45 gram
  • Elyaf: 2.5 gram
  • Şeker: 42 gram
  • Demir: DV’nin% 17’si
  • Magnezyum: DV’nin% 9’u
  • Manganez: DV’nin% 17’si
  • Potasyum: DV’nin% 15’i
  • B2 Vitamini: DV’nin% 14’ü
  • B3 Vitamini: DV’nin% 13’ü
  • B6 Vitamini: DV’nin% 33’ü
  • C Vitamini: DV’nin% 12’si
  • K Vitamini: DV’nin% 8’i

Kuru erik suyu metabolizma, DNA ve kırmızı kan hücresi üretiminde ve cilt ve göz sağlığında rol oynayan B vitaminlerinde yüksektir.

Sağlıklı meyve suları arasında yer alan kuru erik suyu, özellikle yaşlı popülasyonlarda kabızlık için bir çare olarak yaygın olarak kullanılmaktadır . Lif içeriği dışkıyı yumuşatmaya yardımcı olur ve hafif bir müshil görevi görür. Sağlıklı meyve suları arasında yer alan kuru erik suyu içerisinde  C vitamini ve fenolik bileşikler gibi iyi bir antioksidan kaynağı barındırır.

Kuru erik suyu doğal bir şeker kaynağı olmasına rağmen, alımınızı günde küçük bir bardağa sınırlamak veya suyla seyreltmek en iyisidir.

Kuru erik suyu zengin bir demir, magnezyum, potasyum, C vitamini ve B vitamini kaynağı sağlar. Yumuşatıcı etkisi nedeniyle kabızlık için bir çare olarak yaygın olarak kullanılır.

6. Nar Suyu

Nar suyu son yıllarda besinsel faydalarından dolayı popülerlik kazanmıştır. Ayrıca, gününüze canlı bir renk katar.

1 bardak (240 ml) Nar Suyu içerisindekiler

  • Kalori: 134
  • Protein: 1 gramdan az
  • Karbonhidrat: 33 gram
  • Elyaf: 0.25 gram
  • Şeker: 32 gram
  • Potasyum: DV’nin% 11’i
  • C Vitamini: DV’nin% 1’inden az
  • K Vitamini: DV’nin% 22’si

Nar suyu, kan pıhtılaşmasına, kalp sağlığına ve kemik gelişimine yardımcı olan K vitamini açısından zengindir.Narlara karakteristik koyu kırmızı rengini veren antioksidan antosiyanin de yüksektir. Son olarak, birçok çeşit ilave C vitamini içerir ve DV’nin% 27’sine ulaşmanıza yardımcı olur.

Nar suyu, narlara zengin, koyu kırmızı renk veren güçlü antioksidanlar olan antosiyaninler bakımından zengindir. Suyu da kalp ve kemik sağlığı için önemli olan K vitamini bakımından yüksektir.

7. Acai Meyvesi

Acai meyveleri , acai palmiye ağacından gelen küçük, dairesel meyvelerdir.

Lezzetli suyu, cazip, koyu mor bir renge sahiptir.

Tek bir fincan (240 ml) acai berry suyu.

  • Kalorisi: 91
  • Protein: 1 gram
  • Karbonhidrat: 13 gram
  • Lif: 2 gram
  • Şeker: 9 gram

Son zamanlarda sadece popülerlik kazandığı göz önüne alındığında, bu meyve suyu için beslenme verileri sınırlıdır. Yine de, meyvenin antioksidan içeriği geniş çapta incelenmiştir.

Acai suyu çeşitli antioksidanlar, özellikle flavonoidler, ferulik asit ve klorojenik asit bakımından zengindir. Bu bileşikler açısından zengin bir diyet, düşük kalp hastalığı ve zihinsel düşüş riski ile ilişkilendirilmiştir. Aslında, acai meyveleri, hastalıklarla savaşan bileşikleriyle iyi bilinen yaban mersinden çok daha fazla antioksidan içerir.

Sağlıklı meyve suları ilgili yapılan çalışmalar da, osteoartritli 14 katılımcı üzerinde yapılan bir çalışma, 12 hafta boyunca acai bazlı bir meyve suyu içmenin algılanan ağrıyı önemli ölçüde azalttığını buldu. Bununla birlikte, bu ilişkiyi daha iyi anlamak için daha büyük çalışmalara ihtiyaç vardır. Acai suyu flavonoidler, ferulik asit ve klorojenik asit gibi güçlü antioksidanlar açısından zengindir. Bu bileşiklerde yüksek bir diyet, daha düşük bir kronik hastalık riski ile ilişkilendirilmiştir.

8. Portakal Suyu

Portakal suyu, dünya çapında klasik bir kahvaltı elyafıdır ve besinsel özellikleri ile bilinir.

Tek bir bardak (240 ml) Portakal Suyu içerisinde

  • Kalorisi: 112
  • Protein: 2 gram
  • Karbonhidrat: 26 gram
  • Elyaf: 0.5 gram
  • Şeker: 21 gram
  • Folat: DV’nin% 19’u
  • Potasyum: DV’nin% 11’i
  • C Vitamini: DV’nin% 138’i

Portakal suyu, cilt sağlığı ve demir emilimi için gerekli olan bir antioksidan olan önemli bir C vitamini kaynağıdır.

Ayrıca sinamik, ferulik ve klorojenik asitler gibi fenolik bileşiklerde de yüksektir. Bu antioksidan bileşikler, hücrelere zarar verebilecek ve hastalığa yol açabilecek serbest bakterilerle savaşmaya yardımcı olur.

Sağlıklı meyve suları ile ilgili çalışamalar da 30 kişide yapılan bir araştırma, yüksek yağlı, karbonhidrat bakımından zengin bir yemekten sonra portakal suyu içmenin, içme suyu veya glikoz-su ile karşılaştırıldığında, iltihap seviyelerini önemli ölçüde düşürdüğünü buldu. Araştırmacılar bunu portakal suyundaki antioksidanlara bağladılar.

Portakal suyunu posalı veya posasız satın alabilirsiniz. Posa, önemli miktarda olmasa da, biraz lif önemlidir.

Sağlıklı meyve suları ile ilgili ayrıca, birçok portakal suyu kemik sağlığını desteklemek için kalsiyumu içerisinde barındırır. Portakal suyu C vitamini ve diğer antioksidanlar açısından doğal olarak yüksektir. Bir çalışmada, yüksek yağlı, karbonhidrat bakımından zengin bir yemekten sonra portakal suyu içmek iltihabı azalttığı gözlemlenmiştir.

9. Greyfurt Suyu

Greyfurt suyu, birçok insanın hoşlandığı bir tart içeceğidir.

Bir bardak (240 ml) Greyfurt Suyu içerisinde

  • Kalori: 95
  • Protein: 1.5 gram
  • Karbonhidrat: 19 gram
  • Elyaf: 1.5 gram
  • Şeker: 20 gram
  • Folat: DV’nin% 9’u
  • Potasyum: DV’nin% 8’i
  • C Vitamini: DV’nin% 96’sı
  • E Vitamini: DV’nin% 4’ü

Greyfurt suyu, C vitamini ve naringin olarak bilinen bir bileşik gibi hastalıklarla mücadele antioksidanları bakımından zengindir.

Bununla birlikte, meyvenin işlenmesi bazı antioksidanların içeriğini azaltır. Örneğin, tüm greyfurt beta karoten ve likopen açısından zengindir, ancak greyfurt suyu bu besinlerden yoksundur.Greyfurt ve suyunun kan incelticiler, antidepresanlar, kolesterol ve tansiyon ilaçları dahil 85’in üzerinde ilaçla etkileşime girdiğini bilmek önemlidir.

Greyfurttaki furanokoumarinler olarak bilinen ve karaciğerinizin ilaçları işleme yeteneği ile etkileşime giren bileşiklerden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle, greyfurt ve türevlerini yemeden önce bir sağlık uzmanı ile konuşmak çok önemlidir. Greyfurt suyu, naringin ve C vitamini gibi antioksidanlar açısından zengindir. Bununla birlikte, greyfurt ve ürünleri çok sayıda ilaçla etkileşime girer. Greyfurt ile etkileşime girebilecek herhangi bir ilaç alıyorsanız bir sağlık uzmanına danışın.

Sağlıklı meyve suları hakkında sonuç olarak

Greyfurt suyu, naringin ve C vitamini gibi antioksidanlar açısından zengindir. Bununla birlikte, greyfurt ve ürünleri çok sayıda ilaçla etkileşime girer. Greyfurt ile etkileşime girebilecek herhangi bir ilaç alıyorsanız bir sağlık uzmanına danışın.

Meyve suyunun potansiyel dezavantajları, Meyve suyu birçok önemli besin içeriyor olsa da, içmenin bazı dezavantajları vardır .

Düşük lif, Bütün meyvenin aksine, meyve suyunun lif oranı düşüktür. İşleme sırasında, meyve suları meyveden çıkarılır ve kalan et ve lif atılır. Lif, şekerin kan dolaşımınıza emilimini yavaşlatarak kan şekeri seviyenizi yönetmeye yardımcı olur. Lif olmadan, şeker kolayca kanınıza girebilir ve kan şekeri ve insülinde hızlı bir artışa neden olabilir (53 Güvenilir Kaynak, 54 Güvenilir Kaynak).

Yüksek şeker, Hem meyve hem de meyve suları şeker bakımından zengindir, ancak içerdikleri şeker türünde farklılık gösterirler.

Bütün meyvelerdeki şeker, bir meyvenin veya sebzenin hücresel yapısı içinde bulunan gerçek şekerdir. Bu şekerler serbest şekerler kadar çabuk emilmez. Serbest şekerler, ya yiyeceklere eklenen ya da meyve suları ve bal dahil bazı yiyecek ve içeceklerde doğal olarak bulunan basit şekerlerdir. İçsel şekerlerden farklı olarak, bir hücre içinde bağlı olmadıkları için hızla emilirler.

Serbest şekerler, özellikle şekerle tatlandırılmış içecekler yüksek bir diyet , artan kalp hastalığı, diyabet ve obezite riski ile ilişkilidir  Bununla birlikte, diyetteki çoğu serbest şeker, soda ve enerji içecekleri gibi şekerle tatlandırılmış içeceklerden gelir. Aslında, 2017’de yapılan bir araştırma, meyve suyunun toplam şeker alımının sadece ortalama% 2.9’unu oluşturduğunu buldu.

Meyve Suları Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Şekerle tatlandırılmış diğer içeceklerin aksine,% 100 meyve suyu vitaminler, mineraller ve antioksidanlar açısından zengindir. Bu nedenle, birçok uzman bunun daha iyi bir alternatif olduğunu iddia ediyor. Bununla birlikte, günlük besinlerinizi genellikle yüksek lif içeriğine sahip olan tüm meyve ve sebzelerden almaya odaklanın. Günde 1-2 bardaktan (240-480 ml) fazla meyve suyu içmemeyi hedefleyin.

Son olarak, meyve suyu içmeye karar verirseniz,% 100 gerçek meyve suyu satın almaya çalışın. Birçok kişi meyve kokteyllerini veya meyve içeceklerini gerçek meyve suyu olarak karıştırır. Bununla birlikte, bu içecekler genellikle ilave şeker , renklendiriciler ve tatlar içerir.

Bütün meyve ve sebzelerin aksine, meyve suyu zayıf bir lif kaynağıdır ve kan şekeri seviyelerini yükseltebilir. Meyve suyu harika bir beslenme kaynağı olabilirken, alımınızı günde 1-2 bardak (240-480 ml) ile sınırlayın ve tüm meyve ve sebzeleri daha sık tercih etmeye çalışın.

Suyu mükemmel bir besin kaynağı olabilir, özellikle antioksidanlar. Meyve suyunun şeker içeriğini çevreleyen tartışmalar olsa da, soda veya enerji içecekleri gibi şekerle tatlandırılmış diğer içeceklerden çok daha sağlıklı bir seçenektir. Alımınızı günde 1-2 bardak (240-480 ml) ile sınırlandırmaya çalışın ve mümkün olduğunca bütün meyve ve sebzeleri tercih edin. Hızlı ve uygun bir besin kaynağı arıyorsanız, meyve suyu, ılımlı bir şekilde tadını çıkardığınız sürece sağlıklı bir diyetin bir parçası olabilir .


Like it? Share with your friends!

What's Your Reaction?

hate hate
0
hate
confused confused
0
confused
fail fail
0
fail
fun fun
0
fun
geeky geeky
0
geeky
love love
0
love
lol lol
0
lol
omg omg
0
omg
win win
0
win

0 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir